Skocz do zawartości

Pytanie o wymiane silnika w BMW E-30


maniek1122

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych fanów BMW. :lol:

Mam BMW E30 z silnikiem 1.6 benzyna mianowicie chcialbym sie dowiedziec jakie beda mnie czekac przerobki jesli bede chcial zmienic silnik na 1.8is od BMW E36.

Jesli ktos robil takie przelorzenie silnika to prosze o wypowiedz co i jak,co potrzebne,idt. z gory dzieki ,Pozdro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki silnik w tej 316 m10 czy m40 ??

 

jak m40 to potrzebujesz:

 

silnik + wiazka + komputer + przeplywka + cewki + poduszki ori lub od m20, osprzet typu alternator, rozrusznik, pompa wspomy moze zostac ten od m40

 

jak m10 to jeszcze osprzet + skrzynia biegow + wał + przydaloby sie most, jest plotka ze od m10 pasuje skrzynia do m40 ale osobiscie tego nie sprawdzalem i mysle ze jednak tak nie jest

 

polecalbym zmienic hamulce na takie jak ma is no i wydech, najlepiej kupic od dedykowany do isa bo jak podspawasz baranki isowe do reszty z 316 to troche przymulisz ten fajny silniczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczeze powiem tak jestem swiezy w tym temacie zastanawia mnie co to jest m10 i m40 silnik mam do kupienia kompletny z instalacja,mianowicie chodzi mi oto czy podejdzie pod skrzynie i wal napedowy i co bede musial zmienic pod maska czy czekaja mnie duze przerobki?moje BMW jest z roku 1990.to chyba m40 tak?m10 to chyba rekin?czy sie myle?dzieki wielkie ze sie ktos odezwal pozdro i jak ktos jeszcze moze to niech cos wiecej opisze. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu nie bawił bym się w takie przeróbki, bo koszty nie są tanie. Polecam jedynie w przypadku kiedy możesz dostać silnik w dość niskiej cenie. A co do osprzętu silnika radzę zastosować dedykowany do niego.

Pozdrawiam. I życzę udanej zabawy :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektory osprzet od m40 jest taki sam jak w m42 - alternator, rozrusznik, przeplywka (od wersji m40b18) , pompa wspomy, skrzynia rozni sie budowa ale od m40 podejdzie do m42 i bedzie to jezdzilo, sam wsadzalem m42 zamiast m40 to wiem co mowie a nie gdybam i teoretyzuje

 

bdw m10 to nie tylko rekiny

 

jak masz auto z 1990roku to masz m40 ale jak ty taki laik jestes to sie nie bierz za swapa samodzielnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektory osprzet od m40 jest taki sam jak w m42 - alternator, rozrusznik, przeplywka (od wersji m40b18) , pompa wspomy, skrzynia rozni sie budowa ale od m40 podejdzie do m42 i bedzie to jezdzilo, sam wsadzalem m42 zamiast m40 to wiem co mowie a nie gdybam i teoretyzuje

 

bdw m10 to nie tylko rekiny

 

jak masz auto z 1990roku to masz m40 ale jak ty taki laik jestes to sie nie bierz za swapa samodzielnego

-------------------------------------------------------------------------------------

Laik to az taki nie jestem tylko ze malo sie znam na BMW widze ze chociaz ty masz jakies pojecie na ten temat.

A szczeze to chce sobie zamontowac taki silniczek bo ten moj stary zaczyna klepac hehe,a moje BMW nigdy nie bylo uderzone i szkoda mi go sprzedawac sam pewnie wiesz jak to BMW ciezko znalesc nie bite.

Chce poprostu zrobic sobie mala maszynke na miasto a takie 140KM mi wystarczy zeby poszalec :D

Wiec tak jak piszesz to nie bedzie az to tak skomplikowane?

Za przelozenie silnika majstry chca 350zl a elektryk 400-500zl za podlaczenie a silnik znalazlem za 1.800zl z przebiegiem 170tys.km byl jeszcze zamontowany w E-36 jak go sprawdzalem i zero klepania i rowna praca wiec mi sie spodobal a E-36 przeszla duza kolizje wiec tylko silnik pozostal do kupienia.Jeszcze raz dzieki za wypowiedz Pozdro. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy chcialbym jeszcze dorzucic jedno pytanie, mam 316i M40, rozumiem, ze skrzynia, wal, most beda pasowaly do ISa. Czy jest jakas krotsza skrzynia pasujaca do ISa niz ta od 316 M40, oraz czy jest krotszy most. Widzialem, ze automat ma przelozenie mostu 4.45, ale czy bedzie pasowal do walu i skrzyni od 316??? Dzieki za help.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy chcialbym jeszcze dorzucic jedno pytanie, mam 316i M40, rozumiem, ze skrzynia, wal, most beda pasowaly do ISa. Czy jest jakas krotsza skrzynia pasujaca do ISa niz ta od 316 M40, oraz czy jest krotszy most. Widzialem, ze automat ma przelozenie mostu 4.45, ale czy bedzie pasowal do walu i skrzyni od 316??? Dzieki za help.

 

Zerknij tutaj: http://www.bmw-klub.pl/samochody/youngtimery/E30/E30_dane.doc

masz przełożenia skrzyni i dyfrów. Chyba nie wymaga komentarza. ;] Natomiast faktycznie nie ma tak dyfra 4.45 i już w zwiazku z tym nie wiem gdzie był. ;] Może coś z tymi danymi nie jest halo? ;]

 

Natomiast jak masz 316i M40, to masz most 4.27 innymi słowy krótszy niż w IS, ja bym go zostawił i się cieszył. ;]

 

A jak masz ochotę pakować więcej pieniędzy, to tu możesz zacząć lektuę:

http://bmwnut.blogspot.com/2006/04/1991-e30-bmw-318is-performance-mods.html

 

Sorry, jeśli się wymądrzam - własnie kupuję E30 318is, więc już trochę poczytałem. ;]

 

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast jak masz 316i M40, to masz most 4.27 innymi słowy krótszy niż w IS, ja bym go zostawił i się cieszył. ;]

 

Sorry, jeśli się wymądrzam - własnie kupuję E30 318is, więc już trochę poczytałem. ;]

 

Pozdrowionka

 

No ja zostawiłem dyfer od 1.6 i niestety wcale się nie cieszę. Silnik się wkręca jak szalony i mam często gęsto kłopoty ze zmieniem biegu ;) A tak na poważnie to kompletnie inaczej auto pracuje na niższych biegach - jest to zwłaszcza odczuwalne w korku w mieście - 1 służy praktycznie do delikatnego pchnięcia auta, bo żeby uzyskać sensowną prędkość trzeba go wkręcać na 3-4 tysiące obrotów. Jazda w korku wygląda tak - muśnięcie sprzęgłem na jedynce żeby auto zaczęło się toczyć, a potem wyciąganie z dwójki. Mało przyjemne kiedy stoimy przez godzinę na Jana Pawła. Fakt na 4 i 5 auto ma bardzo miłego buta... ale niestety jakoś rzadko mam możliwość cieszenia się z tego faktu.

 

 

Więc jeśli jesteś zainteresowany dyfrem o przebiegu 185k to z chęcią się z Tobą na łby zamienię :D

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do każdego mostu można mieć szperę....spawarka i jedziesz hehe.

na poważnie...robia szpery....ale koszt od 450 zł w górę...

proponuje kupic most ze szperką...do IS'a s4,10 25%

ale na rajdy ze 45% by sie zdało.. kup ze szperą 25% wtedy juz mozesz przerabiać szperę do woli ..oczywiscie nie samemu podkładkami tylko professional...robią ludzie takie rzeczy

 

a odnośnie tematu SWAPU..... :search: :search: :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeśli jesteś zainteresowany dyfrem o przebiegu 185k to z chęcią się z Tobą na łby zamienię :D

 

A szperę w nim masz? :D Bo może bym rozważył. ;]

 

No niestety :P Ale chyba i tak wolałbym dyfer 4,10 bez szpery niż od 1.6 ze szperą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szperę w nim masz? :D Bo może bym rozważył. ;]

No niestety :P Ale chyba i tak wolałbym dyfer 4,10 bez szpery niż od 1.6 ze szperą.

 

Niestety nie masz, czy niestety masz? :P

Bo ja bym wolał 4.27 ze szperą. Ale jak nie masz szpery, to wolę 4.1 ze szperą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie nieco amatorskie ale jak odczuwa się działanie szpery... Zasade działania znam ale jak to się ima codziennej jazdy?? Myśle, że lepiej rusza się z nią na śniegu czy śliskiej nawierzchni, ale codzienna jazda?? Dlaczego szpera jest git??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.