Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Dzisiaj opisze zabieg który dokonałem w swoim aucie ;-) tak dla zainteresowanych.

 

Dokładniej. Każdy z was na pewno szukał tańszego rozwiązania lub zamiennika przy uszkodzonej przepływce przez LPG II bądź I generacji. Ja zaliczałem się do tych osób.

 

Zacznę może od tego iż chciałem podziękować za podsunięcie rozwiązania klubowiczowi _blady - Wielkie dzięki :modlitwa:

 

1. Etap znalezienie przepływomierza :D Ja do swojego zabiegu kupiłem okazyjnie przepływomierz o numerach: 0 280 203 002 – jak wszyscy pewnie doskonale wiedzą ten przepływomierz pracował w silnikach M30 B30 lub B35 sterował też pracą silników 3.2l Jest on przeznaczony do starszych modeli BMW takich jak słynne E3 poprzednik serii 6 jak się nie mylę :D Ale w czym rzecz … owy przepływomierz pracował z „jotronic” Boscha jest to starszy typ komputera który sterował silnikami M30 pierwszej generacji. Przepływomierz w silniku M30B30 z e32 pracował na mototronicu. I jest kilka różnic :)

 

- wtyczka 7 pinów płaska (4 piny w e32)

- troszkę inna płytka wewnątrz i inny potencjometr :-)

 

zdjęcie 1 przedstawia właśnie ten przepływomierz 002

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/przeplywka/2.jpg

 

zdjęcie 2 pokazuje nasz 027

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/przeplywka/1.jpg

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/przeplywka/3.jpg

 

2. Gdy już udało mi się dorwać taki przepływomierz trzeba było go troszkę przerobić jak to zrobić? Otóż należy rozebrać tylnią część przepływki gdzie znajduje potencjometr i ładnie rozkręcić, ja przełożyłem całą elektronikę z 027 do 002 co po zakończeniu dało mi ładną sprawną przepławkę za 200zł :) Całość zajęła 20 minut.

 

3. płytka trzyma się na 3 śrubkach na krzyżaka, trzeba odkręcić też suwak ten na sprężynie aby łatwo wyciągnąć płytkę, następnie odkręcamy wtyczkę żeby mieć 4 piny :) wtyczkę musiałem troszkę spiłowac aby weszła w otwór ;-) ogólnie prosta sprawa.

 

4. Na koniec montarz i restart komputera i chwila prawdy… przekręcamy kluczyk działa Oki odpalił jest dobrze, jedynka i gaz w deche, płynnie bez skoków auto rusza zostawiając smugę dymu :)

 

Poniżej zdjęcia z prac, kiepskiej jakość ale miałem tylko telefon komórkowy przy sobie :)

 

Te zdjęcia pokazują różnicę w wtyczkach i potencjometrach między 027 (zdjęcie nr.1) a 002 (zdjęcie nr.2)

http://www.laizsme.edu.pl/~nirvana/przeplywka/4.jpg

http://www.laizsme.edu.pl/~nirvana/przeplywka/5.jpg

 

Pozostałości po starej przepływce, 027 i płytka z 002

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/przeplywka/6.jpg

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/przeplywka/7.jpg

 

Skręcanie przepływomierza

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/przeplywka/8.jpg

 

Przepływomierz po montażu już jako 002 :-)

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/przeplywka/9.jpg

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//www.laizsme.edu.pl/~nirvana/przeplywka/10.jpg

 

Moja bunia po umyciu :-)

http://www.laizsme.edu.pl/~nirvana/przeplywka/11.jpg

http://www.laizsme.edu.pl/~nirvana/przeplywka/12.jpg

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Takim to sposobem popsułeś przepływomierz 002, który jest rarytasem, kiedy to mozna bez problemu zregenerować przepływomierz, który zniszczyła instalacja LPG.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano (edytowane)
jak klapkę zakrzywiło po strzale i rozwaliło obudowę przepływomierza to nie wiem czy da się to tak bez problemu zregenerować.Plus za pomysł,nie każdy by na to wpadł :cool2: .W każdej chwili przecież może przełożyć elektronikę z powrotem ze starego przepływomierza i ma znowu orginał.Przerobienie nie znaczy popsucie. Edytowane przez marek1132
Nur bmw e32
  • Członkowie klubu
Opublikowano
jak klapkę zakrzywiło po strzale i rozwaliło obudowę przepływomierza to nie wiem czy da się to tak bez problemu zregenerować.

Zajmuje się tym na codzień i uwierz, że da się ośkę wyprostować, tak, żeby klapka uchylała się w poprawny sposób, obudowę tez się da wyprostować i zamontowac. Uważam, że szkoda niezagazowanego przepływomierza narażać na eksplozję :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Takim to sposobem popsułeś przepływomierz 002, który jest rarytasem, kiedy to mozna bez problemu zregenerować przepływomierz, który zniszczyła instalacja LPG.

 

 

jasne że się da wyprostować tylko po co??

 

przełożenie elektroniki to łatwiejszy i szybszy sposób, dla twojej wiadomości wszystko pracuje jak w zegarku więc nie uważam że go popsułem, zrobiłem tak aby moje auto działało należycie.

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano

Nirvana !

 

Gratulacje, świetnie opisane (trochę bym się czepiał o ort.-y) no i te zdjęcia. Super.

 

Właśnie jestem na etapie wymiany wszystkiego (związanego z motronic) i jeszcze przepływka mi została, tylko nie jestem pewien, czy to ona.

Efekt jest taki, że na pb po dodaniu gazu szarpie i nie chce się furce jeździć, po wciśnięciu "gazu" do podłogi jest ogień, no ale tak nie da się jeździć :-)

 

 

pozdr.

 

Mariusz

Opublikowano

czy twoje objawy są powiedzmy takie:

 

dodajesz gazu, auto pomiędzy 1000-3500 dławi się, strzela, zachowuje się jak by nie pracował na wszystkie gary? depniesz w podłogę problem znika jak by nie istniał?

 

jeśli tak, to na pewno jest to przepływomierz

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano
jeszcze przepływka mi została, tylko nie jestem pewien, czy to ona.

Efekt jest taki, że na pb po dodaniu gazu szarpie i nie chce się furce jeździć, po wciśnięciu "gazu" do podłogi jest ogień, no ale tak nie da się jeździć :-)

Tu napisałem jak wstępnie metodami chałupniczymi można spróbować sprawdzić przepływomierz:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=75417

Trwa ładowanie podpisu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
jasne że się da wyprostować tylko po co??.

Nie zrozumiałes idei, ale to kwestia interpretacji.

przełożenie elektroniki to łatwiejszy i szybszy sposób, dla twojej wiadomości wszystko pracuje jak w zegarku więc nie uważam że go popsułem, zrobiłem tak aby moje auto działało należycie.

Nie chodzi o szybkość i łatwiznę. I nie zauwazyłem, żebym napisał, że coś źle pracuje. Takie rzeczy z przekładką elektroniki nie jest niczym odkrywczym.

Miłego dnia :!:

A

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • Członkowie klubu
Opublikowano
a jaka jest różnica w cenach tych przepływomierzy??

Różnicy nie ma w cenach, zalezy jak trafisz :roll: Regeneracja powybuchowego kosztuje w granicach 50-100pln.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Ja szukałem dobrego przepływomierza do m30 na motronicu bardzo długo,niektórzy chcą za taki przepływomierz 500zł!! ja kupiłem za prawie 400zł(380zł),cena jest wysoka bo ta część jest bardzo chodliwa(większość e32 jeżdzi na gazie),do starych m30 widziałem przepływki po 150..200zł.
Nur bmw e32
  • Członkowie klubu
Opublikowano
do starych m30 widziałem przepływki po 150..200zł.

Podaj linkę, kupię w hurcie :8)

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Ja szukałem dobrego przepływomierza do m30 na motronicu bardzo długo,niektórzy chcą za taki przepływomierz 500zł!! ja kupiłem za prawie 400zł(380zł),cena jest wysoka bo ta część jest bardzo chodliwa(większość e32 jeżdzi na gazie),do starych m30 widziałem przepływki po 150..200zł.

 

 

dokładnie tak jest, koleś który mi sprzedawał 002 miał 027 i po okazyjnej cenie 800zł chciał mi go odsprzedać :mad2: potem mu wysłałem sms'a że mój zabieg się udał i mam sprawną jak nową przepływkę za 200zł

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano
jak klapkę zakrzywiło po strzale i rozwaliło obudowę przepływomierza to nie wiem czy da się to tak bez problemu zregenerować.

Zajmuje się tym na codzień i uwierz, że da się ośkę wyprostować, tak, żeby klapka uchylała się w poprawny sposób, obudowę tez się da wyprostować i zamontowac. Uważam, że szkoda niezagazowanego przepływomierza narażać na eksplozję :idea:

 

 

Możesz mi powiedzieć, jedną rzecz jak nie chcesz nie musisz bo to jak tajemnica zawodowa, :-)

 

Jak powinien startować potencjometr z ścieżek czy powinien być minimalnie przed ścieżkami?

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jak powinien startować potencjometr z ścieżek czy powinien być minimalnie przed ścieżkami?

Powinien być 2mm już na ścieżce, chyba, że się dłubie w motorze, to w ogóle różnie naciąga się spręzynę i ustawia potencjometr.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
odlączyłem LPG, instalacja zostala tylko dlatego że będzie przerobiony na sekwencje na wakacje.
BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano
widzialem to, ale troszke slabo idzie mi tlumaczenie tego, moglby mi ktos tak w skrocie powiedziec jak je sprawdzic? sciagnolem plastikowy dekielek ale tam jest tylko elektronika nie ma tam czego szukac, domyslam sie ze jak juz jest zepsuty to nie ma mozliwosci jego naprawienia, prosze o podpowiedz jak moge sprawdzic jego poprawne dzialanie.
Opublikowano

Z regóły można powiedzieć że jak drócik oporu jest cały to przepływka jest ok,, ,zadko zdaża się uszkodzenie samej elektroniki no chyba że drócik przetrwał kilkanaście strałów a a elektronika siadła od wstrząsów

Choć jakby co to i tak napewno tylko zimne luty się porobiły

Pozdro

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
wyglada to tak jedna przeplywka jest nienaruszona druciki na miejscu i ten precik tak samo, a w drugiej przeplywce ten precik sie rozdwoil ale druciki wszystkie ok, zlozylem to tak jak ma byc i ciekawi mnie to czy to wystarczy. A ogolnie problem polega na tym ze mialem zamontowany gaz II generacji i auto na gazie duzo lepiej i szybciej wkrecalo sie na obroty, na benzynie juz jest takie mulaste, mam do wymiany napewno swiece i kable ale nie wiem czy to moze byc ich wina.
Opublikowano

to może być jedną z przyczyn,,,

następną mogą być nie pracujące bąć lejące wtryskiwacze i autko nie chodzi na wszystkie gary

niestety jśli nie pracują bo jest lpg to po jakimś czasie na skutek temperatury tam pamującej tak się dzieje

No i podstawa,, dolot musi być idealnie szczelny

w kolektorach na niskich obrotach panuje bardzo dóże podciśnienie i nawet niwielka ilość lewego powietrza powoduje znaczne nieprawidłowości w pracy silnika

 

Pozdro

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
ok ale jest z tego co widzialem na tamtej stornie mozliwosc sprawdzenia poprawnego dzialania za pomoca miernika, moze mi ktos podpowiedziec jak, to znaczy co sprawdzac, napiecie? opor? i na jakich pinach we wtyczce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.