Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam... Jako że jestem tu nowy a to mój pierwszy post to witam wszystkich...

 

Mam na imię Mariusz...

 

A mój pacjent to E34 520i z 1989 roku skrzynia manualna...

 

Jeżeli chodzi o samochód to padł mi silnik: do wymiany pierścienie, klawiatura i panewki też już na wykończeniu...

 

Dlatego doszedłem do wniosku, że taniej włożyć drugi silnik, tyle że chciałbym moje m20b20 zamienić na m 50b20...

 

W związku z tym miałbym parę pytań dość pilnych bo mam już na oku silnik ale muszę się szybko zdecydować czy kupować czy nie bo mam na decyzję tylko kilka dni.

 

Moje pytania:

 

-czy przy tej wymianie czyli m20b20 na m50b20 moja skrzynia będzie pasować ?

-co muszę jeszcze dokupić, wymienić z osprzętu?

-czy do wymiany pójdzie komputer i elektryka?

 

jako takie pojęcie o mechanice mam bo już kilka razy silniki przekładałem, ale zawsze były to silniki takie same, a w tym przypadku to już bardziej chyba swap będzie..

 

Prosiłbym o szybką odpowiedź bo mi silnik odjedzie z innym właścicielem :modlitwa: :cry2:

 

Jeżeli coś było na forum na ten konkretny temat to przepraszam za powielenie tematu ale przeszukałem forum i nie znalazłem nic co by moje wątpliwości rozwiało...

Opublikowano

Hehe tez mam autko z tego rocznika i z tym samym silnikiem, tez mialem zrobic swapa ale sie nie opyla po przeliczeniu...

 

A wiec do wymiany:

most, wal, skrzynia, mocowania silnika, chlodnica, komputer, elektryka (z ktora jest naprawde duzo problemu...) Kup lepiej silnik za tysiaka m20 i sprzedaj auto, zakup z innym silnikiem i to jest najlepsza opcja pozdro.

Opublikowano

Nie ma tak zle. Silnik juz wiesz ze trzeba wymienic razem z lapami:) skrzynia bedzie pasowac z mostem i walem jednak sa inne przelozenia na moscie i moze nie byc tak super z przyspieszeniem jak maja m50

Silnik musi byc kompletny z alternatorem i pompa wspomagania. Z elektryka nie ma duzo roboty jednak musi byc wiazka silnika i komputer. Wiazke starego silnika odpinasz w komorze silnika i podpinasz nowa.

Do wymiany chlodnica i weze.

Takze robota jedynie oplacalna wtedy gdy masz drugie autko np. rozbite.

Opublikowano

Silnik mam możliwość kupić wraz z osprzętem... skrzynię, most i wał bym na razie zostawił w spokoju a wymienił w późniejszym terminie...

 

Jeżeli chodzi o te mocowania silnika to mam rozumieć że stary silnik wymontować trzeba razem z łapami a w jego miejsce m50 z jego "łapami" ??

 

Czyli do silnika mam jeszcze brać alternator, chłodnica + węże, komputer +wiązka, pompa wspomagania i to wszystko ??

 

Miałbym jeszcze pytanie: czy będą potrzebne jakieś większe przeróbki mechaniczne? tzn.. czy wszelakie "otwory" będą pasować te od mocowania silnika ??

 

I co z krokowcem i przepływką?? zostają czy trzeba inne ??

To samo pytanie w związku z filtrem powietrza i wszelakimi czujnikami np temp. itd?? zostają czy out ??

 

A poza tym to wielkie dzięki za szybkie odpowiedzi - bo zadałem to same pytanie na innym forum na którym jestem od jakiegoś czasu poświęconym beemkom i się nie doczekałem odpowiedzi - same w stylu "odpuść sobie" albo zadzwoń do tego czy tamtego to ci zrobi...

 

P.S czy jest jakaś różnica większa jeżeli chodzi o vanosa ?? tzn czy jakbym wziął m50b20 z vanosem to więcej przeróbek i podmianek ??

Opublikowano
Różnica jest tylko taka że jest vanos w tym drugim.. czyli tyle samo roboty, bo to są praktycznie identyczne silniki.. krokowiec, przepływka muszą być od m50..
Opublikowano

Dzwoniłem właśnie do firmy z sosnowca w sprawie silnika - facet twierdził podobnie jak kolega mexykan że trzeba zmienić skrzynie, most i wał bo nie wytrzymają takiej dodatkowej ilości koników po maską... ale chyba jak bym wszystkich kuców naraz nie zatrudniał to trochę pojeżdżę czy może od razu padnie skrzynia itd ??

 

Zmienił bym wszystko naraz ale w wakacje planuję pomalować całe autko a to dla mnie koszt w granicach 1000 pln...

 

znalazłem też gdzieś tylko że chodziło o E30 że człowiek robił taką przekładkę i zmieniał serwo ?? tylko nie wiem czy zmieniał bo mu siadło czy tak trzeba przy tej przekładce??

 

Jeszcze jedno pytanie - rozumiem że w m50 nie ma już visko tylko wiatrak mocowany do chłodnicy ??

 

Sorry że dopisuje co raz jakieś pytania ale chodzę po różnych stronkach, zbieram informacje i coraz to nowsze pytania mi się nasuwają...

 

Nie orientuje się ktoś ile elektryk mniej więcej może wsiąść za przekładkę elektryki i podłączenie ?? Bo mechaniką zajmę się sam tylko jakoś tej elektryki się boję :D

Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie - rozumiem że w m50 nie ma już visko tylko wiatrak mocowany do chłodnicy ??

 

W M50 oczywiście też jest wiatrak na Visco, a sama chłodnica jest chyba dłuższa niż przy M20 (chyba coś ok. 8cm różnicy, porównując wersje bez klimatyzacji)

 

Ale przede wszystkim na Twoim miejscu, jeszcze przed całym zamieszaniem zastanowiłbym się, czy nie lepiej zamiast swapa wykonać remont M20 – to jest w stanie dać ogromną satysfakcję, a generalny remont M20B20 nie jest jakąś przeogromną sprawą finansową (nawet bazując na niektórych nowych oryginalnych częściach).

 

W przypadku tego, co zamierzasz, może być tak, że się narobisz, stracisz czas, nerwy i pieniądze na elektryka – a po wszystkim i tak uznasz, że sprawa nie była warta dodatkowych 20PS – zwłaszcza, że będziesz miał silnik, który też będzie zagadką.

pozdrawiam

 

P.S. Wystarczy, że zaczną Ci stukać zawory i już będziesz miał zepsuty nastrój mimo udanej wcześniejszej roboty – bo koszt skutecznej naprawy jest nie do pominięcia w porównaniu z poważnymi pracami nad M20 :-)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

solaris520 w 100% się z tobą zgadzam... ale według moich obliczeń panewki + pierścienie + uszczelniacze na zawory + wałek rozrządu i samoregulatory (tu fachowej nazwy nie znam) to koszt conajmniej 1500 PLN...

 

do tego dojdzie uszczelka pod głowicę, planowanie głowicy, docieranie zaworów itd itp z tego co się orientowałem to żeby zrobić ten silnik raz a porządnie to muszę wywalić cos koło 2500 PLN (jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi)...

 

Też na początku myślałem zrobić remont ale wystraszyły mnie te koszty, dochodzi jeszcze to że o ile silnik przerzucić mogę sam (no z drobną pomocą) to rozbebeszyć silnik na czynniki pierwsze to się sam boję - a oddać do mechanika to kolejny 1000 pln...

 

Podsumowując za te 3500 mam silnik z osprzętem + parę browarków co by się lżej przekładało :D

 

A te m50b20 to z pewnym rąk, brałem od tego gościa kiedyś silnik do passata B3 i od dwa lata jeździł bez zarzutu (póki jakiś kret...n go nie skasował na krzyżówce) :twisted2:

Opublikowano

Cenowo z remontem M20 na pewno dałoby się bez problemu dojść do 2500 (a nawet znacznie przekroczyć taką sumę) – ale w przypadku szczęścia w poszukiwaniach dobrych używek dałoby się może nawet zejść poniżej 2000 (choć strzelam, bo nie mam teraz czasu wykonać dokładnego kosztorysu)... Aaale :)

Spróbuj wejść na chwilę w obydwie pary butów (nie równocześnie :) ):

 

- wykonując tego swapa masz pełny rozgardiasz, perspektywę szukania różnych rzeczy, które po kolei będą wydawały się potrzebne... dużo prób i błędów... dużo znaków zapytania – i raczej 100% pozytywny efekt nie tak łatwy do osiągnięcia – przede wszystkim robota może zakroić się na dosyć szerokim froncie – zwłaszcza, że o gotową i pewną instrukcję takiej operacji trudno (mimo, że raz na miesiąc ktoś o nią prosi)... Na dodatek jesteś zależny od elektryków, którzy nie koniecznie okażą się tacy niezawodni... Poza tym – czas operacji i jej koszt nie do przewidzenia...

 

- inne buty - moim zdaniem z remontem M20 dałbyś radę sam – dużo da zapewnienie sobie spokojnej atmosfery na czas prac - tak naprawdę działasz tylko w obrębie silnika – zdobywasz części, co do których masz pewność, że są z M20B20 i robota jest dość czysta w porównaniu z (jednak) zagadkowym swapem, który ciągnie za sobą szereg innych operacji niż tylko wyjęcie i włożenie silnika. Poza tym wykonując remont – w zasadzie wszystko masz pod kontrolą i mało co może Cię zaskoczyć (także finansowo)

 

Remont M20 w porównaniu ze swapem – to wg mnie komfortowa sprawa – w dodatku skutkująca satysfakcją i pewnością tego, co się ma.

 

Poza wszystkim już – myślę, że łatwiej uzyskać na forum różnego rodzaju info na temat typowych spraw (nawet odnośnie antycznego już, ale zawsze świetnego M20B20) niż szukać wiedzy wśród mglistych odpowiedzi na słabo zarysowane pytania.

 

Pozdrawiam :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

kacper84,

 

Słuchaj solaris-a, on Ci naprawdę chce pomóc.

Myślę, że w przypadku swap-a elektryka w M50 może Cię przyprawić o ból głowy.

Ja mam oryginalnie M50 u siebie i od jakiegoś czasu nie mogę dojść co odpowiada, za zbyt niskie obroty na biegu jałowym, skoro wszystko działa.

Osobiście uważam, że w przypadku ograniczonych funduszy remont posiadanego silnika to całkiem pewne i bezpieczne rozwiązanie.

 

Jestem przekonany, że da się zrobić bezproblemowo Swap-a, ale pomyśl, co będzie jak ta operacja nie pójdzie gładko.

Pamiętaj też o prawach Murphy-ego :)

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Pamiętaj też o prawach Murphy-ego :)

 

Oooo właśnie :!: :) – tak naprawdę o to mi chodziło (Andrzej całą moją pisaninę dobrze streścił jednym zdaniem)

:D :) :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

:jawdrop: prawa Murphy-ego :jawdrop:

 

Wiem wiem że macie rację - no i skutecznie mnie odstraszacie od tego pomysłu :lol:

 

Może żeby nie bawić się w remont albo swapa to po prostu zmienię silnik na drugi m20??

 

Także temat chyba skończony - wrzucę jakiś sprawny silnik a w między czasie pomyślę o remoncie mojego albo kupnie jakiegoś rozbitego e34 z m50...

 

Żeby nie zakładać drugiego tematu to miałbym tylko jeszcze jedno czysto teoretyczne pytanie:

 

- czy da się sprawdzić chociaż w jakimś minimalnym stopniu stan silnika jeżeli jest on wymontowany z samochodu??

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Niech go odpala na ceglach :lol: Maja przeciez wiazki ;p A co do drugiego m20 to najlepiej z e34 bo glowice nie padaja tak jak w tych montowanych do e30 :) (sprawdzone)
Opublikowano

A nie myślałeś o takim rozwiązaniu :?: :?:

 

witam

 

sprzedam silnik 525i 12V + skrzynia biegów, 100000 % sprawny.

silnik wyjety z niemca w styczniu 2008 r od tej pory przejechał około 2000 km, ogólny przebieg silnika 225 tys zalany olejem 10W/40 - połsyntetyk, ładnie chodził, odpalał za 1 razem.

Sprzedaje gdyż 24.03 ukradziono mi BMW ( Brzeg woj. opolskie ) samochód miał wypadek udeżony w bok (zdjecia do wglądu) przód nie ruszony.

Moge dac gwarancje na silnik i skrzynie.

 

telefon 667281744, 722109129 (jak nie odbieram to proszę wysłać sms)

_________________

GSM +48669296BMW-tylko sms, +48667281744

GG 2188509 (zawsze niewidoczny)

 

było 520i jest 525i

 

[email protected]

!17 wrzesnia przyszła na świat mala FANKABMW!

Opublikowano
Silnik już jest z E34 bitego w tyłek m20b20 do tego przepływka od tegoż silnika wraz z obudową powietrza, dokupiłem nowe świece i przewody WN, nowy olej, tylko zostało dokupić filtr oleju i powietrza i jak się zrobi cieplej to biorę się za wymianę...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.