Skocz do zawartości

[E36] Generalny Remont Zawieszenia - Podsumowanie


HIREK_82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przymierzam sie do generalnej wymiany czesci zawieszenia w aucie. Bardzo prosze Kolegow o opinie czy ponizsza lista obejmuje wszystkie czesci na ktore nalezy zwrocic uwage przy generalnym remoncie zawieszenia, oraz o opinie na temat cen oraz producenta. Moze mozna gdzies kupic taniej, albo lepiej innej firmy? Myslalem tez o Febi.

 

1. SWORZEN WAHACZA PRZEDNIEGO ZEW. 31126758510 68

2. SWORZEN WAHACZA PRZEDNIEGO ZEW. 31126758510 68

3. SWORZEN WAHACZA PRZEDNIEGO WEW. 31121139131 51

4. SWORZEN WAHACZA PRZEDNIEGO WEW. 31121139131 51

5. TULEJA WAHACZA PRZEDNIEGO DO M3 (KOMPL. 2 SZT.) 31129059288 152

6. LACZNIK STABILIZATORA PRZOD 31351091764 66

7. LACZNIK STABILIZATORA PRZOD 31351091764 66

8. TULEJA WAHACZA TYLNEGO WZDLUZNEGO 33326770786 28

9. TULEJA WAHACZA TYLNEGO WZDLUZNEGO 33326770786 28

10. TULEJA WAHACZA TYLNEGO POPRZECZNEGO GORNEGO WEW. 33321092247 29

11. TULEJA WAHACZA TYLNEGO POPRZECZNEGO GORNEGO WEW. 33321092247 29

12. TULEJA WAHACZA TYLNEGO POPRZECZNEGO GORNEGO ZEW. 33321140345 103

13. TULEJA WAHACZA TYLNEGO POPRZECZNEGO GORNEGO ZEW. 33321140345 103

14. TULEJA WAHACZA TYLNEGO POPRZECZNEGO DOLNEGO WEW. 33326770824 31

15. TULEJA WAHACZA TYLNEGO POPRZECZNEGO DOLNEGO WEW. 33326770824 31

16. TULEJA WAHACZA TYLNEGO POPRZECZNEGO DOLNEGO ZEW. 33321136311 38

17. TULEJA WAHACZA TYLNEGO POPRZECZNEGO DOLNEGO ZEW. 33321136311 38

18. TULEJE TYLNEJ BELKI PRZEDNIE (KOMPL. 2 SZT.) 33319059300 97

19. TULEJE TYLNEJ BELKI TYLNE (KOMPL. 2 SZT.) 33319059301 85

 

Poza tym zastanawiam sie nad elementami 4 i 9

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=33_0366&hg=33&fg=30

 

Bardzo prosze o wszelkie rady/porady/wskazowki.

 

Poza tym gdybyscie Koledzy mogli udzielic mi takze jakichs wskazowek odnosnie wymiany tego wszystkiego. Bo mam zamiar sam to wszystko wymienic. Czy nie porywam sie na gleboka wode za bardzo? Bo nigdy tego nie robilem, ale mam za to starszego, ktory zna sie co nieco na rzeczy, i wujka slusarza u ktorego pewnie skorzystam z prasy do tulei i sworzni.

 

Z gory dzieki za zainteresowanie tematem

Pozdrawiam

Hirek

Edytowane przez HIREK_82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brakuje ci na pewno drążków kierowniczych jeżeli już mówimy o wymianie całości do tego oczywiście amortyzatorów i górnych mocowan amortyzatorów. ;) Zakres prac jest duży, bez kanału, dobrej prasy ja bym się za to nie brał. Chyba że masz czas, dobre narzędzia i nie boisz się problemów bo o ile przód nie jest ciężki do zrobienia, to z tyłem już może być różnie. Czeka Cie oprócz geometrii odpowietrzanie hamulców jak rozbierzesz tył i licz się z tym, że jak rozkręcisz półosie z tyłu z piast, a łożyska mają już swoje przejechane mogą Ci zacząć szumieć i dojdą dodatkowe koszta i robota. Lepiej jest odkręcić półosie od strony dyfra ale wtedy całe to żelastwo jest straszliwie nieporęczne do 'obróbki' i wybijania silentbloków. Jeżeli myślisz o wymianie gum w wachaczach poprzecznych od strony dyfra to górnego /tego o który opiera się sprężyna/ nie zdemontujesz. Przynajmniej u mnie się nie dało, śruba jest na tyle długa, że opiera się o dyfer z tego co pamiętam. Być może jest jakaś metoda ale ja dałem sobie spokój.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolacze sie do tego tematu bo chyba bede musial zmienic a raczej napewno amorki z przodu,chce gazowki bo lubie miec sztywne auto,co polecacie i co myslicie o tym http://moto.allegro.pl/item325332017_amortyzatory_gaz_bilstein_bmw_e36_przednie_nowe_.html oczywiscie szukam czegos w tych pieniadzach tzn chcialbym sie zamknac w 400 zl :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolacze sie do tego tematu bo chyba bede musial zmienic a raczej napewno amorki z przodu,chce gazowki bo lubie miec sztywne auto,co polecacie i co myslicie o tym http://moto.allegro.pl/item325332017_amortyzatory_gaz_bilstein_bmw_e36_przednie_nowe_.html oczywiscie szukam czegos w tych pieniadzach tzn chcialbym sie zamknac w 400zl :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolacze sie do tego tematu bo chyba bede musial zmienic a raczej napewno amorki z przodu,chce gazowki bo lubie miec sztywne auto,co polecacie i co myslicie o tym http://moto.allegro.pl/item325332017_amortyzatory_gaz_bilstein_bmw_e36_przednie_nowe_.html oczywiscie szukam czegos w tych pieniadzach tzn chcialbym sie zamknac w 400zl :)

 

kupiłem u tego sprzedawcy, tyle że na tył. Za namową sprzedawcy z kompletem odbojów i osłon. za krótko na nich jeżdżę, żebym napisał miarodajną opinię, ale póki co jest :cool2: .

Sprzedawcę też jak najbardziej polecam.

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Amortyzatory różnią się tym jak długo trzymia swoje parametry, na starcie większość działa podobnie, im dłużej jeździsz tym bardziej docenisz droższy zakup. Ja na SACHS-ach zrobiłem ok 65-70kkm E36, tak po prawdzie to nie kwalifikowały się jeszcze do wymiany /tak ocenił mechanik jak je wymontowal/ ale założyłem nowe bo wymianiałem wszystko w zawieszeniu z przodu i CHCIAŁEM mieć nowe. Kosztowały 350zł.... za sztuke w 2005 roku po kosztach zakupu mechanika, w sklepie ponad 400zł/szt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj to troszke po kieszeni pójdzie nie zapomnij po wymianie o geometri w dobrym warsztacie

 

No niestety, licze sie z tym :/. Ale mam nadzieje ze wrazenia z jazdy mi wszystko zrekompensuja, bo teraz to jest tragedia. Auto strasznie plywa, tyl mi zazuca na dziurach, straszne lomoty.

 

A, jeszcze odnosnie ceny: To moze sie zdecydowac na Febi? Bedzie troche taniej...

 

Tak tak, oczywiscie pamietam o geometrii. Wlasnie sie przymiezam do poszukania dobrego warsztatu w Warszawie gdzie mi wszystko wyreguluja jak trzeba i niedrogo. Moze znacie jakies mety? Wszelkie wskazowki odnosnie geometrii kol, tez mile widziane (bede z tym jechal pierwszy raz).

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm słyszałem ostatnio ze febi nie jest takie dobre... jakość produktów znacznie się popsuła, więc jak juz wydajesz kase na cala zawieche to lepiej dołóż paręz złotych i kup coś lepszego np lemforder, a ostatnio duzo dobrego mówi sie o firmie mayle której produkty są całkiem niezłe a cenowo konkurencyjne w stosunku do lemfordera.
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje ci na pewno drążków kierowniczych jeżeli już mówimy o wymianie całości

 

Nie wykluczone, ze sa jeszcze dobre. Tylko teraz tak:

O ile w wahaczach warto wymieniac czesci calym kompletem, zeby np. sworzen z luzem nie spowodowal szybkiego zuzycia zdrowego sworznia,

O tyle nie wiem jak jest w przypadku drazkow kierowniczych. Bo jezeli sie okaze ze jeszcze moge na nich troche pojezdzic, to sobie teraz odpuszcze, ale jak ich niewymienienie, ma spowodowac, ze cos innego zacznie podupadac, to co innego. A tak, to sobie za jakis czas (jak nazbieram kase) wymienie, bo jest tam latwy dostep.

Jak myslicie?

 

 

do tego oczywiście amortyzatorów i górnych mocowan amortyzatorów.

 

Oczywiscie. Jak juz piszemy recepte na zdrowe zawieszenie to jak najbardziej. Pominalem to, bo z przodu mam nowki Bilstein.

Ale jeszcze odnosnie amorow:

Nie jestem pewien czy te "gorne mocowania amorow" byly wymieniane. Jak to sprawdzic, i jak ocenic czy sa dobre.

 

 

Zakres prac jest duży, bez kanału, dobrej prasy ja bym się za to nie brał. Chyba że masz czas, dobre narzędzia i nie boisz się problemów bo o ile przód nie jest ciężki do zrobienia, to z tyłem już może być różnie.

 

Kanal jest, prasa jest (mam nadzieje ze dobra:) ), jakis francuz tez sie znajdzie :). Sprobuje :). Najwyzej bede zalowal. Zdam relacje.

 

 

Czeka Cie odpowietrzanie hamulców jak rozbierzesz tył

 

O kurcze:/. Nie wiedzialem. Ale to chyba nie jest az takie skomplikowane, nie?

 

 

Licz się z tym, że jak rozkręcisz półosie z tyłu z piast, a łożyska mają już swoje przejechane mogą Ci zacząć szumieć i dojdą dodatkowe koszta i robota. Lepiej jest odkręcić półosie od strony dyfra ale wtedy całe to żelastwo jest straszliwie nieporęczne do 'obróbki' i wybijania silentbloków.

 

Hmm. No zobaczy sie w praniu. Mam nadzieje, ze nie bede musial kupowac piasty. Czy chodzi o ten caly element?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=31_0424&hg=31&fg=10

 

 

Jeżeli myślisz o wymianie gum w wachaczach poprzecznych od strony dyfra to górnego /tego o który opiera się sprężyna/ nie zdemontujesz. Przynajmniej u mnie się nie dało, śruba jest na tyle długa, że opiera się o dyfer z tego co pamiętam. Być może jest jakaś metoda ale ja dałem sobie spokój.

 

Planowalem je wymienic, ale tylko dlatego, ze nie sa bardzo drogie, i dlatego ze jak juz bede rozkrecal caly tyl, to przy okazji i je wymienie. Bo nawet nie wiem, czy sa zuzyte. No ale w 15-letnim samochodzie, to wypada powymieniac takie gumowe elementu (czas swoje robi). Tylko sie zastanawiam, czy jest to poprostu niemozliwe, czy jest to trudne. Bo jak to drugie, to jestem w stanie sie pomeczyc, zeby juz miec komplet nowy, i miec w przyszlosci spokoj.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolacze sie do tego tematu bo chyba bede musial zmienic a raczej napewno amorki z przodu,chce gazowki bo lubie miec sztywne auto,co polecacie i co myslicie o tym http://moto.allegro.pl/item325332017_amortyzatory_gaz_bilstein_bmw_e36_przednie_nowe_.html oczywiscie szukam czegos w tych pieniadzach tzn chcialbym sie zamknac w 400 zl :)

 

Tez mam od nich z przodu amorki. Tez gazowe. Polecam sprzedawce, mieszkam pare ulic od nich, maja dobre ceny.

Jezdze na nich krotko, wiec nie chce sie wypowiadac, ale Bilstein to w koncu dobra firma, wiec watpie zeby sie cos psulo.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm słyszałem ostatnio ze febi nie jest takie dobre... jakość produktów znacznie się popsuła, więc jak juz wydajesz kase na cala zawieche to lepiej dołóż paręz złotych i kup coś lepszego np lemforder, a ostatnio duzo dobrego mówi sie o firmie mayle której produkty są całkiem niezłe a cenowo konkurencyjne w stosunku do lemfordera.

 

Utwierdzasz mnie w pierwszej decyzji :) (Jednak chyba Lemforder).

 

Mayle? Hmm. Kupilem ich poduszki pod silnik. Zobacze jak sie spisza, ale jak cena jest porownywalna (a jest) to wybieram Lemfordera.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz... mi ostatnio powiedzieli w serwisie ze do wymiany sworznie zewnetrzne wahacza. koszt ok 90 zł szt lemforder, a meyle znalazłem po ok 50 zł szt - no i dodatkowo są to sworznie wzmacniane wiec na nasze drogi idealne - tyle ze troche mniejszy komfort. Poza tym meyle otrzymało aprobatę TUV-u a o czymś świadczy.
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

HIREK_82: Jak się za to bierzesz sam musisz wiedzieć, żę jak w którymś miejscu staniesz bo nie dasz rady np. czegoś odkręcić to będziesz musiał wszystko poskładać do kupy żeby pojechać do warsztatu. O ile przód raczej nie sprawia problemu to tył to już inna sprawa. Najgorsze są trzy śruby mocowania wachacza, te przykręcone do podwozia, bo jak je pourywasz, a o to wcale nie trudno to czeka Cie prucie nadkola włącznie z wycinaniem tych tulei w których są osadzone i wspawywanie. Robota raczej dla dobrego blacharza z odpowiednim sprzętem, a nie w garażu. Więc moja rada, jak chces się sam w to bawić zanim coś rozbierzesz sprawdz czy dasz rade to odkręcić. Druga sprawa, nie odkręcaj nakrętki od tylnej półosi od strony koła, po pierwsze to z założenia jednorazówki, po drugie masz prawie pewne, że szlag trafi łożysko w krótkim czasie. Po trzecie jak wymontujesz wachacz to oprocz odpowietrzania hamulców, czeka Cie regulacja ręcznego. Do odkręcenia śrub półosi od strony dyfra potrzebujesz takiej dziwnej nasadki, coś jak torx ale "żeński". Warto pomyśleś o takim kluczu zanim się za to weźmiesz.

 

Ja rozebrałem tył sam, przy okazji wzbogaciłem się o pare dobrych nasadek i kluczy bo śruby potrafią być naprawdę upierdliwie zapieczone, w dodatku BMW stosuje praktycznie wszędzie w zawieszeniu o ile pamiętam 17 lub 18 ale ogólnie niestandardowy rozmiar. Nie podjał bym się za to wybijania tulei jakimiś metodami typu majzel i młot. Do tego trzeba konkretną prase i zestaw tuleji ale to już w/g własnego uznania. Mnie wprasowywał wszystko kumpel, ja to tylko rozebrałem i poskładałem ale to i tak dłubania na cały dzień. Warsztat cały przód z amortyzatorami robił koło 6-7 godzin.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Kupilem:

1. SWORZEN WAHACZA PRZEDNIEGO ZEW. 31126758510 68

2. SWORZEN WAHACZA PRZEDNIEGO ZEW. 31126758510 68

5. TULEJA WAHACZA PRZEDNIEGO (KOMPL. 2 SZT.) 31129059288 55

8. TULEJA WAHACZA TYLNEGO WZDLUZNEGO 33326770786 28

9. TULEJA WAHACZA TYLNEGO WZDLUZNEGO 33326770786 28

I dodatkowo:

1. GUMY SATBILIZATORA PRZOD

2. LEWY DRAZEK KIEROWNICZY

3. ODBOJE AMORTYZATOROW TYL SACHS

 

Jak dotad wymienilem tylko tuleje wahaczy tylnich wzdluznych.

Odkrecilem loze wachacza w progu. Odkrcilem amortyzator. Stare tuleje byly tak skorodowane, ze musialem te resztki przeciac brzeszczotem, bo sie nie dalo ich wybic. Nowe tuleje wbilem kawalkiem plaskownika i mlotkiem. (nie bylo bardzo trudno)

 

Do zdjecia wahaczy przednich dorabiam sobie wlasnie sciagacz, bo trzpien sworznia zewnetrznego tak sie zapiekl w piascie, ze nie dalem rad go wyjac. Jakby ktos w przyszlosci potrzebowal, to chetnie sie podziele tym urzdazeniem.

 

Narazie zdecydowalem sie wstrzymac z kompletnym rozbieraniem tylu, ale za pare m-cy zamierzam postawic auto na pare dni do garazu, rozkrecic cale tynie zawieszenie i powymieniac wszystkie tuleje, silentblocki i amortyzatory razem z poduszkami amortyzatorow.

 

Pozdrawiam

Hirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam

Kupilem:

 

5. TULEJA WAHACZA PRZEDNIEGO (KOMPL. 2 SZT.) 31129059288 55

 

Witaj !

możesz podać namiary sklepu (albo link) gdzie kupiłeś tuleje wahacza przedniego (nr katalogowy 31129059288) ?

jakiej firmy ostatecznie te tuleje i czy to jest cena po zniżkach ?

 

Dzięki z góry za odpowiedź. Pozdrawiam

Raf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.