Skocz do zawartości

HIREK_82

Zarejestrowani
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia HIREK_82

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. podczas kolejnych prób odpalenia silnika, gdy sprawdzałem czy jest iskra na każdej świecy ustaliłem: - jest iskra na każdej świecy - dalej żaden błąd nie pojawia się zakładce błędy w inpie - dalej pojawia się błąd 50 w zakładce shadow w inpie i dalej go kasuje. LIVE DATA: - obroty silnika odczytane w inpie podczas próby rozruchu reagują (wiec czujnik położenia wału jest chyba Ok) - wartości vanosow, wszystkie trzy (aktualna, docelowa i pozycja odniesienia) są te same (dla ssącego 120, dla wydechowego -105). Są takie za równo na pozycji zapłonu jak i podczas próby uruchomienia. Pytanie do Was: czy podczas odpalania nie powinny się wachnąć? - całkowity pobór powietrza HLM chyba w normie - podczas próby rozruchu skacze do 11 kg/h, więc chyba przepływomierz jest ok. Jak myślicie? - wolne obroty krokowiec: na 2 poz stacyjki - 10,71%; podczas rozruchu to samo. - cykl pracy wolnych obrotów: na 2 poz stacyjki - 60,21%; podczas rozruchu: 96,5% - czujnik spalania stukowego 1: na 2 poz stacyjki - 0,16V; podczas rozruchu skacze do 0,14V - czujnik spalania stukowego 2: na 2 poz stacyjki - 0,16V; podczas rozruchu skacze do 0,20-0,44V - UWAGA: czas wtrysku podczas uruchamiania skacze najpierw do 36 ms później 24, 28. Co prawda jedna z cewek była niepodpieta i na jednym cylindrze dokonywałem wtedy próby czy jest iskra wiec cylinder był otwarty ale chyba to nie miało wpływu. Taka ilość jest chyba określana przez komputer. Pytanie na jakiej podstawie komputer podaje tyle paliwa. Normalnie powinien chyba około 3-4 ms podawać (tyle chyba na wolnych obrotach). Pytanie czy przy rozruchu to norma. Jak uważacie? Czy to by wskazywało na uszkodzone wtryskiwacze lub zbyt wysokie ciśnienie? Bo chyba nie jest to objaw przestawionego rozrządu? - PWG potencjometr pedalu gazu kąt: 0,03 stopni PWG, przy rozruchu: 0,00 KR adaptacja: 0,00 napięcie potencjometru 1: 0,77V napięcie potencjometru 2: 0,73V wartość adaptacji potenc. 1: 19,49V, przy rozruchu stoi. wartość adaptacji potenc. 2: 18,52V, przy rozruchu stoi. - DKP Czujnik położenia przepustnicy, potencjometr na zapłonie: 0,00 stopni DK podczas rozruchu: 7,50 stopni DK - MDK potencjometr 1: na zapłonie: 0,84V; przy rozruchu skacze do 1,14V potencjometr 2: na zapłonie: 0,82V; przy rozruchu skacze do 1,11V PLANUJĘ: - zmierzyć ciśnienie na listwie, za zaworem regulującym - zmierzyć ciśnienie sprężania przy okazji wymiany świec - wymienić świece jak to nic nie da, to już chyba zdejmuję pokrywe i ustawiam od nowa rozrząd.... CO MYŚLICIE KOLEDZY???
  2. dzięki szumrak, Co to znaczy że Vanos jest poza zakresem? dziś zrobiłem: Na początek dolałem 10 l. paliwa Pb98 Podpiąłem stary aku (oryginalny wymieniony na nowy jakieś 3 lata temu, z 2000 roku, który akurat miałem naładowany w garażu). Napięcie tego który był w aucie, od tego kręcenia już było 8,5V Spróbowałem zapalić - Nic. Zczytałem błędy. Dalej pojawia się i kasuje błąd 50 avtivate Solenoid Valve fuel circulation switch Pomyślałem, że skoro ten zawór z błędu nr 50 jest to zawór odpowietrzający zbiornik paliwa, to spróbuję sam odpowietrzyć na chwilę zbiornik i po prostu otworzyłem wlew paliwa i przytrzymałem na czas odpalania pchniętą tą blaszkę we wlewie i spróbowałem odpalić. Pierwsze zaksztuszenie było wyraźnie inne. Tak jakby w cylindrze doszło do jakiegoś zapłonu. Ale, po kolejnym razie nagle przestał wogóle kręcić i pojawiło się takie głośne jakby pykanie / klikanie i miganie światłami i w tym samym rytmie kontrolką EML tak jak tu: Teraz ładuje porządnie ten aku który miałem w aucie. Ma raptem 2-3 lata. Ładuje go zwykłym prostownikiem z prlu. Zaczął łądować prądem 6,5A. 12V. Po jakichś 2 godzinach było 5,7A 13,2V. Zobaczę rano czy coś z niego będzie. Wykręciłem świece. Wymienione jakieś 70 000 temu. Stan: dużo nagaru i trochę mokre. chyba od paliwa bo czuć benzyną. Sprawdziłem ciśnienie za filtrem paliwa. Po kilku przekręceniach kluczyka zwiększało się 0,5 .... 2 .... 3 ..... 5. Dobiło chyba do 8 barów, aż było słychać wycie pompy. Od razu wyłaczyłem. Przyglądałem się temu zaworkowi odpowietrzającemu bak. Na kostce jest zasilanie 4,7 V na zapłonie (bez włączania silnika). Próbowałem przykładać rękę czy czuć przy włączaniu zapłonu jakieś drgania czy się otwiera zamyka, ale nic nie wyczułem. Myślicie że to może być przyczyną? Planuję: Spróbować na naładowanym aku. Sprawdzić ciśnienie na listwie. Czy ten zaworek jest już za regulatorem ciśnienia? przy pomiarze za pomocą tego wentylka powinno tam być 3,5 bara? Wiecie gdzie można kupić manometr już z taką końcówką? Jak to nic nie da, to wkręcić nowe świece i wtedy spróbować. i tak muszę kupić. Jak powyższe nic nie da, to chyba trzeba będzie próbować diagnozować - ustawienie wałków rozrządu i vanosa (jak robiłem regenerację vanosa jakieś 2 lata temu, nie rozkręcałem wałków. skręciłem go w pozycji jak był przy rozbieraniu. Czy zła pozycja wałków rozrządu lub vanosów może być przyczyną nieodpalania? - przepływomierz, - Dise, - przepustnicę Coś poradzicie?
  3. Cześć, potrzebuje pomocy. samochód nie odpala Wszystko było ok. Jeździł, bez żadnych złych objawów. Lada dzień miałem robić serwis (od 30 000 nie robiony był niestety serwis olejowy i filtry, poza tym jest nieszczelność w układzie chłodzenia - raczej zbiorniczek wyrównawczy) Któregoś dnia, po prostu nie odpalił. Słychać że rozrusznik kręci, próbuje i się ksztusi ale jakby nie dostawał mieszanki... jakby w cylindrach nie dochodziło w ogóle do zapłonu. Następnego dnia podłączyłem INPę: pokazało błędy: 103 control-VANOS end position intake-camshaft 243 burning fail Cylinder 6 Shadow: 103 control-VANOS end position intake-camshaft 243 burning fail Cylinder 6 50 avtivate Solenoid Valve fuel circulation switch 133 signal CAN ASC 3 52 avtivate Solenoid Valve exhaust flap 35 avtivate Relay Secondary air pump 62 avtivate Solenoid Valve secundary air 126 avtivate Solenoid Valve tank-leck-diagnostic-pump 127 avtivate Solenoid Valve socking jet pump Co zrobiłem: Na inpie napięcie pokazuje około 12 V, ale puki co ma siłę kręcić więc chyba to nie aku. Wykasowałem błędy, na skutek czego wykasowały się dwa błędy normalne i jeden z pamięci Shadow (błąd nr 50) Zakręciłem - nie odpalił Sprawdziłem błędy. Po próbie odpalenia, do pamięci Shadow doszedł spowrotem błąd 50 avtivate Solenoid Valve fuel circulation switch. Sprawdziłem słuchowo, czy po zapłonie włącza się pompa paliwa - Słychać że się normanie uruchamia i wyłącza po chwili. Sprawdziłem obudowę filtra powietrza. Jest ok. Wymieniłem filtr powietrza (stary był trochę przybrudzony) Odpiąłem przepływomierz i próbowałem uruchomić z odpiętą kostką - bez zmian Co planuję: podpiąć nowy aku. na wszelki wypadek. może prąd jest jednak za słaby obstukać wydech. może katalizatory albo tłumiki środkowe się posypały i są zatkane? Co sądzicie? może ten błąd 50 to trop - czy chodzi o taki zawór? nr 1 https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AM11-EUR-03-1999-E46-BMW-320i&diagId=13_0633 Chcę też wpiąć się i zmierzyć ciśnienie podawane na listwie. Jak myślicie, co może być przyczyną? Czy przez tak stary olej może się wogóle nie uruchomić?
  4. ... Niestety problem nie został rozwiązany. Dzięki "saku82pl", sprawdzę te kable przy radiu. Dodam nowo zaobserwowane objawy: Jak już napisałem, problem tkwi w zachowaniu auta, po przełączeniu kluczyka w stacyjce na pozycje zero lub wyjęciu go. Poniżej opisuję co dzieje się z autem nie tak jak powinno: - Nie wyłącza się wyświetlacz licznika kilometrów - Oświetlenie kabiny nie włącza się zaraz po wyjęciu kluczyka, tylko dopiero po otwarciu drzwi. - Radio może grać cały czas, nawet bez kluczyka. - W zapalniczce jest prąd cały czas, nawet bez kluczyka.
  5. ... Próbowałem znaleźć odpowiadający za to bezpiecznik. Bezpiecznik Nr 46 Światła STOP / Przyrządy / Komputer pokładowy / Regulator ruchu Po wyjęciu tego bezpiecznika wyświetlacz gaśnie, i pracuje poprawnie (tzn. włącza się i wyłącza wtedy kiedy powinien). Niestety po wyjęciu tego bezpiecznika przestają działać światła STOP, i nie działają wogóle. Ma ktoś pomysł, co może być przyczyną? Może jakieś zwarcie w ktorymś miejscu... Jak proponujecie sobie z tym poradzić?
  6. Dzieki Panowie Chodziło o czujnik światła w skrzyni biegów Wszystko gra Pozdrawiam
  7. Witam Problem: Wyświetlacz pokazujący ilość przejechanych kilometrów (w obudowie zegarów), po wyłaczeniu silnika, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i po zamknięciu z zewnątrz auta nie wyłącza się wogóle. Okoliczności Przed: Może to być zwiazane z wymianą bezpieczników. Zaraz przed zauważeniem tego problemu robiłem porządek z puszką bezpieczników (wymieniłem przepalony bezpiecznik od światła mijania, i przejżałem stan, i wartości pozostałych bezpieczników. Niektóre z nich były o innej wartości niż powinny, wiec powymieniałem je, i teraz jest 100 % zgodnie z rozpiską na puszce). Niestety nie pamiętam, od czego były bezpieczniki które ruszałem. Poza tym od kilku miesięcy borykam się z problemem wyłączania się zegarów. Raz na jakiś czas wyłącza się Prędkościomierz, Obrotomierz, Wskaźnik Poziomu Paliwa, Wskaźnik Temperatury Silnika i Ekonomizer (Kontrolki działają). Troche o tym czytałem, i wiem że zegary w E36 mają to do siebie, i planuje je niedługo wymienić. Inne objawy: Wraz z problemem z wyswietlaczem w zegarach, pojawila sie zmiana w dzialaniu radia (BMW BUSINESS RDS). Wczesniej radio gralo tylko z kluczykiem. Teraz gra również po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Czego Próbowałem: Próbowałem uruchomić Test Zegarów, ale się nie udało. Albo źle to robiłem, albo zegary nie reagują. Kilometry naliczają się bez zmian. Guzik reaguje na wyzerowanie dziennego licznika bez zmian. Jak myślicie, w czym może tkwić problem? Boję się, że w końcu mi się rozładuje akumulator przez ten wyświetlacz. Podpowiedzcie prosze, jak poprawnie uruchomić Test Zegarów... Który bezpiecznik odpowiada za zegary, może trzeba wstawić inna wartość??? Pomocy!!! Pozdrawiam Hirek
  8. Koledzy, bardzo prosze!! To dla mnie bardzo pilna sprawa A wystarczy tylko spojrzec pod maske
  9. Witam Mam nadzieje ze nie bylo o tym na Forum, bo nie mialem czasu szukac. Do rzeczy: Wymienialem pare rzeczy w E36, w tym przewody wysokiego naiecia. Podpialem je jak nalezy, ale pozniej musialem je zdjac, bo przeszkadzaly przy wymianie czegos innego, i niestety nie zaznaczylem kolejnosci Ogromna prosba: Podpowiedzcie mi koledzy jak podpiac te przewody!!! Ktory przewod z puszki na ktorej jest numeracja od strony chlodnicy od 1 do 4 do ktorego cylindra. Czy numery na puszce oznaczaja kolejno numer om cylindra, czy z puszki nalezy je podlaczyc tak: Puszka-nr 1 - 1 cylinder Puszka-nr 2 - 3 cylinder Puszka-nr 3 - 4 cylinder Puszka-nr 4 - 2 cylinder *Zakladam oznaczenie cylindrow - liczac kolejno od strony chlodnicy Bardzo prosze o pomoc, bo musze dzis zlozyc auto. Pozdrawiam
  10. HIREK_82

    Zegary

    Ja Rowniez Pytam!!! U mnie zaczynaja warjowac (wlaczaja sie i wylaczaja podczas jazdy - zauwazylem ze to chyba narasta wraz ze wzroste wilgoci, ale nie jestem pewien), i planuje wymienic na sprawne, ale rowniez nie wiem czy musza to byc dokladnie od motoru M43B16, czy moga byc o innych R4. Pzdr
  11. HIREK_82

    Ktore fotele pasuja ?

    Koledzy, Podpowiedzcie prosze, czy siedzenia z BMW E36 Coupe o takie: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=52_0510&hg=52&fg=25 ...beda pasowaly do BMW E36 Sedan zamiast takich: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=52_0596&hg=52&fg=10 Dzieki, Pzdr!
  12. HIREK_82

    z czego te fotele

    Koledzy, A nie wiecie, czy fotele od E36 Coupe beda pasowal do E36 Sedan? Bo sie zastanawiam nad wymiana u mnie w sedanie ze zwyklych na te kubelki z regulacja pod udami, i nie wiem czy to tylko kwestia tego ze w coupe sie skladaja, czy cos wiecej, i nie beda pasowac? Dzieki, Pzdr!
  13. HIREK_82

    sprężyny e36

    Sluchaj... Ja mam odwrotny problem. Za wysoko zawieszony jest przod auta, bo prawdopodobnie mam za twarde sprezyny i mozliwe ze sa od wiekszego silnika. Tzn to taka hipoteza, caly czas sie zastanawiam. Moze bysmy sie dogadali i np zamienili je, wtedy kazdy bylby zadowolony. Mam oczywiscie oryginalne BMW.
  14. 1. Chyba masz racje. Patrz PKT 3. 2. U mnie tez... 3. Przed chwila spojrzalem na stronke: http://forum.e46fanatics.com/attachment.php?attachmentid=84802&d=1089824812 i przetlumaczylem nazwe pina 10 (Geschwindigkeit - szybkość), i wychodzi ze Nurek ma racje. Moze to przez jakies zwarcie. Sprawdze to i napisze rezultat. W kazdym razie wole naprawic niz unieruchomic ta funkcje, bo poprawnie dzialajaca jest bardzo wygodna. Pzdr Hirek
  15. Witam Niektore Radia BMW BUSINESS RDS wyposarzano w automatyczna regulacje poziomu glosnosci w zaleznosci od chalasu w aucie. Ja mam takie radio, i nie do konca wiem na jakiej zasadzie dziala ten system. Caly problem w tym, ze w moim radiu ta funkcja dziala nieprawidlowo. Czasami na swiatlach niewiadomo z jakiego powodu radio mi nagle gra glosniej przez chwile. Albo podczas jazdy... Roznie. Czy macie takie problemy? Czy ktos sie z tym spotkal? Czy ktos wie jak to dziala i jak to naprawic? Moze trzeba przeczyscic jakis mikrofon, albo przelutowac jeszcze raz jakis kabel. Pozdrawiam Hirek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.