Skocz do zawartości

Przebarwienie lakieru po polerowaniu rysy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na ogólnym forum dostaję komunikat że "tylko administratorzy mogą pisac na tym forum", więc umieszczam zapytanie tutaj.

 

Porysowano mi kluczem samochód :zlosc: , na szybko zaraz po zdarzeniu "zalepiłem" rysy lakierem w sztyfcie i dzisiaj zająłem się polerowaniem. Zeszlifowałem papierem ściernym wszystko to co było poza rysą, potem pastą lekkościerną doprowadzałem wszystko do jakotakiego porządku i niestety efekt końcowy jak na razie wygląda tak, że pod rysa mam w pewnych miejscach (tam gdzie musiałem dłużej trzeć) takie jakby rozjaśnienia na lakierze. Poniżej zdjęcie. Co teraz z tym zrobić? Pierwszy raz się w to bawię, lakier niestety nie do końca dobrze dobrany ale i tak jest o niebo lepiej niz było. Proszę o doradzenie co z tymi przebarwieniami. :modlitwa:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.vielebny.aplus.pl/bmw_rysa.jpg

Opublikowano
witam ja bym radzil po 1 czy ta rysa jest gleboka jesli tak to nausz minimalnie szpachli z utwardzaczem i dotrzyj na gladkosc cienkim papierem sciernym nastepnie dobierz lakier nawet w spreju bo gama kol jest duza i po klopocie ja tak robilem u siebie na zderzaku i nic nie widac jak nowka pozdro
Opublikowano

Sama rysa nie jest już problemem. Problemem stało się to co jest teraz pod rysą, czyli przejaśnienie/przetarcie od papieru ściernego! :jawdrop: Wszędzie pisali, że to niemożliwe itp. a ja tutaj mam teraz na drzwiach piękną podłużną jasnobeżową "plamę" zamiast rysy :duh:

 

Może nanosić klar? Lakiernik raczej odpada...

Opublikowano
Lakiernik raczej nie odpada...a moze byc to jedyne wyjscie. Moze rysa jest po prostu za gleboka i dlatego pojawilo sie takie cos.

Sprzedam czesci do BMW E36 1.8(115KM)!!!

Kontakt: 502278481 lub pw.

Opublikowano
Sama rysa nie jest już problemem. Problemem stało się to co jest teraz pod rysą, czyli przejaśnienie/przetarcie od papieru ściernego! :jawdrop: Wszędzie pisali, że to niemożliwe itp. a ja tutaj mam teraz na drzwiach piękną podłużną jasnobeżową "plamę" zamiast rysy :duh:

 

Może nanosić klar? Lakiernik raczej odpada...

 

Kolego moim zdaniem najpierw porządna mechaniczna polerka (ręcznie niema szans), jak nie pomoże to obawiam sie że bez malowania sie nie obejdzie,musiałeś przegiąc z tym papierem ściernym i zmatowiłeś lakier.

Opublikowano
Na Twoim miejscu zakupilbym pasty o roznej sciernosci i na wiosne zrobil polerke calego pojazdu, wyjdzie to chyba najtaniej a i reszta lakieru zyska...
Opublikowano
Czy ty czasem nie zebrales papierem sciernym za mocno klarlaku tzn tego bezbarwnego?Potem uzyles pasty bezposrednio na baze czyli metalik a ona reaguje z baza i sie wrzera to moze byc przyczyna odbarwien wg mnie nie kombinuj nic wiecej sam jezeli nie masz w tym doswiadczenia
Opublikowano

Jedno jest pewne - na pewno za dużo klaru zebrałem papierem ściernym. Młody i głupi jestem :mad2: Ale przebarwienie pojawiło przed pastą! Po paście było nieco lepiej... Może wyczyścić to i samym klarem przejechać? Mozna tak?

 

Teraz to juz wszystko jedno bo jak się nie uda to będę musiał przy robieniu nadkoli zrobić ten kawałek. Doradźcie jak można maksymalnie zniwelować to co zrobiłem... :modlitwa:

 

Dodano: Byłem u lakierników i powiedzieli, że na szczęście zdarłem tylko klar. Powiedzieli też, że mogę zaryzykowac i nanieść 2-3 warstwy, wcześniej zmatowiwszy większą powierzchnię. Mam zamiar zaryzykować ale tym razem musze byc absolutnie pewny jak się do tego zabrać. Proszę o skorygowanie mojego planu :police: :

 

 

1. czyścimy cała powierzchnię

2. oklejamy wszystko czego nie chcemy lakierować (mam zamiar polakierować całą część zaznaczoną na zdjęciu poniżej)

3. papierem ściernym 1500 matowimy powierzchnię

4. znowy czyścimy

5. odtłuszczamy (no własnie - czym?)

6. nanosimy klar (ile warstw, jakie odstępy?)

7. polerujemy (czym? ręcznie?)

 

Wszystko tym razem będę robił w garażu. Z góry dzięki za pomoc! :cool2:

 

%5B566%3A480%5Dhttp%3A//www.vielebny.aplus.pl/bmw_lakierowanie.jpg

Opublikowano

dobry pomysl,'

a teraz w kolejonosc, matujesz papierkiem wodnym 1500-2000,

odtluszczasz (tylko uwaga abys nieztarl starej bazy!!!! tam gdzie starles klar, najlepiej omijaj to miejsce) odtluszczasz np nitrem delikatnie i nie za duzo, malujesz klarem 2-3 warstwy, pierwsza lekko na skorke pomaranczową, nastepne tez delikatnie w odstepach okolo 25min (niejest jeszcze za cieplo) i jak bedziesz nanosil to niemaluj do konca tam gdzie zasloniles (niewie czy wiesz o co mi chodzi, biale to klar), na fotce ci zaznaczylem jak to ma wygladac abysmogl to pozniej ladnie spolerowac, polerujesz po tygodniu, mozesz nawet recznie

 

http://images29.fotosik.pl/167/39f99a941f55df99.jpg

 

na tej fotce troszke zle zaznaczylem, malujesz do konca po bokach drzwi, tz od poczatku do konca, z dolu do listwy, ale gore do zgiecia blachy tak jak zaznaczylem

www.auto-optima.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.