Skocz do zawartości

co to za spreżyny i o ile mogą obniżać?


Faruq

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam wielka prośbę... wiem ze takich tematów już kilka było...ale czy ktoś sie spotkał z takimi sprężynami i wie jakie mogą dawać obniżenie?

przód:

http://student.agh.edu.pl/~speednh/11/DSCF1097.jpg

tył:

http://student.agh.edu.pl/~speednh/11/DSCF1136.jpg

te pierwsze to H&R 29825 VA co daje niby -40mm ale one są do wersji 4cyl(wymysł poprzedniego właściciela) a ja mam 328 wiec pewnie siadły...

tył - nie mam zielonego pojęcia co tam siedzi bo oznaczeń nie znalazłem żadnych(jedynie kolor przyrdzewiały bądź czarny :) )

 

Amory KONI:

p: 8741 1272sport

t : 8240 1115sport

 

Auto siedzi jak na zdjęciach...

http://student.agh.edu.pl/~speednh/11/DSCF1120.jpg

http://student.agh.edu.pl/~speednh/11/DSCF1127.jpg

http://student.agh.edu.pl/~speednh/11/DSCF1131.jpg

 

gumy205/40/17 215/40/17 mniejsze niż seria i tym sposobem zawadzam o wszystkie garby,górki,koleiny...

Pomóżcie jak nisko ona może w tym momencie siedzieć i jakie sprężyny kupić by dala sie nią śmigać na tych gumach a nie wyglądała jak na szczudłach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego swego czasu miałem sprezyny które obniżały o -50mm do wersji 6-cylindrowych i po założeniu tego do 4 cylindrowca (1,8 M40)samochód stał jak na zawieszeniu standardowym.

Kolego nie wiem jak ty ale ja jak najszybciej wywaliłbym te spreżyny które są do lekkich 4 cylindrówek i założył coś do 6 cyllindrówek z troski o własne bezpieczeństwo.

Moim zdaniem skoro 4 cyl obnizają o -40 mm , ty tutaj masz jak nic -70mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przód właśnie chce na dniach zmienić na -40 Mam tylko nadzieje że tył obecnie też ma maksymalnie -40 bo wtedy auto powinno sie wyrównać...a jeśli po zmianie wyjdzie ze to właśnie tył wisi niżej :?

 

Najgorsze ze bez oznaczeń nie da się tego pomierzyć...najlepsza metoda na oko...stad też pytanie do WAS :)

 

Ps: Dioob nie masz czasem namiarów na jakiś sklep w którym bylby wybor takich lepszych sprezyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji moge ci powiedzieć tak że jak zmienisz przód na -40 nie bedziesz zadowolony gdyż przód bedzie stał wyżej niż tył, niestety najlepszym rozwiązaniem do tylniego obniżenia -40 jest -60(lub wiecej) na przód wtedy jest to fajnie spasowane.

 

Jeśli chodzi o sprężyny poszukaj na allegro tam chyba jest największy wybór,jak dzwoniłem po sklepach motoryzacyjnych ciężko było cokolwiek znaleść o sportowym charakterze.

Na priva wysle ci nr do sklepu w Krakowie który z tego co wiem miał spręzyny obniżające ale wszystkie szczegóły musisz sobie z nimi ustalić.

Powodzenia

 

P.S piękny kombiaczek :norty: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za zainteresowanie i namiar, jutro zadzwonię,popytam..może akuratnie...

 

60/40 byłoby extra i myślę że i jazdę bym na tym przeżył gdyby nie te mniejsze gumy bo na nich z miejsca tracę ~11/15mm w stosunku do seryjnych wiec przy 60/40 będzie jednak za nisko.. 40/40 znów spowoduje wypoziomowanie ale..tak jak piszesz trochę ucierpi wygląd...

Musze sie zdecydować na jakiś kompromis.. :)

 

 

Najlepiej byłoby zmienić opony+sprężyny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sprezyny H&R 30015 czy cos takiego. Jakie to ma obnizenie??
dziwne bo wszystkie oznaczenia sprężyn w moim katalogu zaczynają sie od 29... , może to nie jest h&r lub są to seryjne springi prod h&r montowane przez bmw

Faruq opony to porażka, gość który je zakładal lubi nisko ale w mój gust to z nimi nie trafił, 205/40 to stanowczo za niskie opony na 17 do tego auta, zażuć 205/45 lub nawet lepiej 215/45 wtedy zyskasz ok 10mm w zwyż, o przejazdach przez progi to możesz zapomnieć ale zawsze będzie trochę wyżej.

Jeśli chodzi o springi to gość mógl je trochę przyciąć, bo 4 cyl waża 1260kg a 6 1320kg więć nawet obniżenie w takim przypadku o jakieś (40) + 20mm nie jest możliwe przez 60 kg czyli 30 na stronę.

ja mam tds który waży 1365kg i mam springi do 6cyl i stoi tak jak książka pisze a przecież jest on cięższy od benzyny o 45kg.

Ja na twoim miejscu zainwestował bym tylko w wyższy profil opon bo auto na tym zawiasie wygląda wzorowo, może nie jest zbyt praktycze ale w końcu ktoś kto obniża auto nie będzie nim jeździl jak kładem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam juz nie wiem to jest kombiak wazy 1440kg czyli 180kg wiecej niz 4cylindrowka rozkładając na 4 kola...daje jakies 45kg/na koło czyli taka niższa drobniejsza laska w środku :D (zakładając rozkład masy 50:50) wg mnie trochę jednak sie ugnie...Z drugiej jednak strony sprężyny sa chyba progresywne więc pasowałoby znać całą ich charakterystykę by to faktycznie obliczyć...

Z gumami jest koszmar ale zal je oddawac bo maja moze 10tys..Obecnie mam zimowki 195/65/15 sa deczko wieksze niz seria ale chowaja sie mooocno w nadkola a tego chciałbym uniknąć...

Potrzebuje ja podnieść jakieś 20mm bo w tym momencie na letnich wyjeżdżam z garażu obcieram, na osiedlowych wjazdach to samo.. o progach nie wspomnę..

 

edit:

Dobra już mniej więcej wiem co tam siedzi :)

jak wiadomo sprężyny ciężko kupić spoza kompletu a dzisiaj znalazłem resztki czerwonej farby na sprężynach z tylu wiec na 99%jest to komplet H&R 29825VA o obniżeniu 40/25(15)-rożnie podają w katalogach)oczywiście całość do 4cylindrowki

 

w tej chwili od progu do ziemi przy przednim kole 9-9.5cm :?

 

Mógłby ktoś z Was zmierzyć jak to wygląda na zawiasie 60/40 i podać tez rozmiar opon??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny FK -60/40 odległość od ziemi do progu 6,5 cm na feldze 16" opona 205/50. Aczkolwiek kolega Kujon uświadomił mnie ,że mogą to być sprężyny -80 ;) Docelowo będą felgi 17" ale jeszcze muszą trochę poczekać ;)

 

Wygląda tak :

 

http://img143.imageshack.us/img143/4170/touringbiaafelagleba002fl5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie -80 tuż po zakupie. Nie na polskie drogi- progi zwalniające to wyzwanie. Wytrzymałem 4 dni i wymieniłem na fabrykę. Poza tym jeszcze osłony silnika skrzyni, termiczne itp. One też nie przetrwały tego zawiasu. Nie polecam.

Żółw się rusza...

Nie sprzedam mojego is-a (a na pewno nie tanio) :D

Fotki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96849

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.