Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
u mnie jest inaczej. Radio wskoczyło w tryb transport mode i teraz jak chce się z nim połączyć to wyskakuje błąd tak jak by radia w ogóle nie widział. Nie mogę wejść w konfiguracje radia żeby wyłączyć tryb transportowy
  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A łączy sie wogole z silnikiem?

U mnie na starym kablu nie działało.

Dopiero D+K can czy jakoś tak ;) i poszło.

Jak czytałem to na innych pinach idzie silnik i skrzynia. A na innych cała reszta.

Spróbuj z innym kablem

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kurde... no to już powiem CI ja nie pomogę.

ale polecam na dziadkowozy.com się zalogować.

są naprawdę mega eksperci od Inpy i innych programów.

bardzo pomocni.

u mnie problem w 3 sekundy gość zdalnie rozwiązał i wszystko śmiga.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Cześć,


Mam następujący problem. Korzystałem z INPY oraz ISTY w moim E90 od dłuższego czasu bez żadnych problemów. Jeszcze dzisiaj rano wszystko śmigało, ale wieczorem już nie... W IŚCIE pojawia pojawia się błąd "The vehicle could not be identified" natomiast INPA sypie "IFH-0009 No Response From Control Unit". INPA wykrywa zapłon i baterię. Jakieś pomysły gdzie mógłbym szukać problemu?


Z góry dzięki.

Opublikowano
Witam , mam taki problem . Inpa działa mi super z e46 330ci , widzi wszystko , live data ,checki itd. Ale już z e92 335i jest problem . Sam program się łączy ale jak już wchodzimy w sterowniki silnika tak zaczyna walić same błędy . Po włączeniu jakiejś zakładki np lambdy ruszy może na ułamek sekundy i wyrzuca błąd. Klikając ok zaczyna wyświetlać po kolei wszystkie paski ale już z jednakowymi nazwami i bez żadnych wartości. Nic nie można zrobić. Dodam że ista-d działa poprawnie jak się połączy , ale też e46 łączy dużo szybciej. Prosiłbym bardzo o jakąś radę co z tym zrobić.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, kupiłem kabel od viakena Interfejs USB do BMW K DCAN PRO z przełącznikiem. Zainstalowałem sterowniki z płyty viakena ustawiłem com2 tak ja sugerują zainstalowałem BMW standard tools od z chomika Kolegi Din76, zgodnie z instrukcją z filmu. Przy instalacji wskazałem też com2 ustawienia portu są takie jak powinny tj 1/1024/1024, w rejestrze wszystko pozmieniałem w obdsetup żadnych błędów. W inpie niby dwa czarne kółeczka ale jak chcę sczytać błędy to pojawia się komunikat ediabas error 100 sys 0010. NCSexpert też kapa, tam z kolei błąd coapi 2020. Przeszukiwałem już Internet i nie mogę znaleźć rozwiązania. Instalowałem inne inpy np z ibmw ina wszystkich jest to samo. Kabel po podpięciu do obd świeci, potem do usb, odpalam inpe uruchamiam co trzeba i podświetlenie zmienia się z pomarańczowego na czerwone i po chwili "kabel gaśnie" i wywala błąd... Pacjent to e91 lci z 2010 r. komp z win10 64 bit. Próbowałem ustawień z com1 i 9 ale dalej to samo:/ Na kablu też z przełącznikiem na k i dcan ciągle efekt ten sam. Na tym forum https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1071121 znalazłem, że pomaga ustawienie kabla na 500 kbit DCAN, ale link, który tam podają już nie działa. Już szału dostaje... hakerem nie jestem, ale analfabetą informatycznym też nie. Z oprogramowaniem i kablem do żadnego innego auta nie miałem takich przebojów. Żeby to było takie banalne jak działanie interfejsu Icar2 bt i torque... Proszę o jakieś sugestie, bo chyba się poddam :/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej z mojego dysku na chomikuj nie ma INPA

ale instalatory robiłem i rozeszły się po sieci :D

programik masz u mnie http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/DCAN,4384243631.rar(archive)

ale tam nic się nie ustawia tylko testuje

raczej kabel do zwrotu

ustaw jeszcze opóźnienie na 1 i wysyłanie i odbiór na 4096

jak na moim filmie


ale to raczej nie pomoże , fdti jest ok dlatego masz dwie czarne kropki , pewnie linia K też ok, diagnozuje bmw do 2007 roku ,

ale can niestety uszkodzone trudno powiedzieć w którym miejscu może Atmega ....?????

Opublikowano
W takim razie korzystałem z Twojej instalki... Zobaczyłem Twoj login w nazwie pliku i jako hasło do archiwum i z góry założyłem, ze chomik też Twój. Tak podejrzewałem, że kabel może być walnięty, ale zanim go oddam postanowiłem się jeszcze poradzić na forum. Sprawdzę z ustawieniami, o których piszesz i jak dalej będzie kapa, to go oddam. Wydawało mi się, ze kable od viakena mają dość dobre opinie (korzystałem z jego fejsów przy innych autach), ale z tego co czytam, na forum, to w BMW są z nimi problemy. Możesz mi jakiś kabel polecic? Bo na alledrogo jest tego od groma, a nie chcę się znowu wpakować... Ze strony iBMW może być?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma reguły, pewnie co któryś jest uszkodzony i właśnie trafiłeś na taki bubel , może jak sprzedawca ma bmw po 2007 roku to by sprawdzał

na dcan , kolega z forum sprzedaje własnej produkcji i jak wiem nie było problemów http://www.interfejsads.ugu.pl/sklep_k+dcan.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem ten sam problem z tym błędem, zwróciłem kabel i dostałem drugi, który działa. Wcześniej straciłem mnóstwo czasu na walkę z tym błędem. Tyle że ja kupiłem jakiś tani za 80 zł. Ale teraz już działa bez problemu.
Opublikowano

Dziś próbowałem ze zmianą czasu opóźnienia i wysyłania/odbierania (tak jak DIN pisał), ale nic nie pomogło. W INPIE dalej błąd IFH-0009 no response from controlunit. Znalazłem w zainstalowanym u mnie BMW standard tools (od Dina) program K+dcan utility 2.0 i tam jest chyba opcja, o której piszą w tym temacie https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1071121

Są 3 przyciski jeden to 500 kbit/s dcan & pt-can; drugi to 100 kbit/s K-can, a trzeci to can off. Klikałem w każdy z nich, ale pojawiał się tylko komunikat error timeout echo i kabel dalej nie działał.


Dzięki za pomoc wymieniam na nowy zobaczymy, oby zadziałał. Jak dalej będzie kicha, to skuszę się na ten co DIN zapodał :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zanabyłem kabel od kkkkamil26, który Din76 polecał i zadziałało prawie wszystko. Udało mi się połączyć z Kombi i IHK. Aktywowałem parę pierdół m.in pamięć przycisku wyłączającego system start/stop. Dobrze mi szło, więc chciałem podpiąć się do moduł NFRM, ale nie da rady. Robię wszystko tak jak w poprzednich, a ncs dummy nie znajduje nic jak dam load... i potem filter by trace (po chwili wyświetla się błąd no modules found matching the trace file). Próbowałem nawet ominąć ncsdummy i zakodować bez niego, ale jak dam w ncs expert change job na codirendaten lessen i potem execute job to wyskakuje mi błąd error in cabd copi 2041 falscher sg-codirenindex. Jakiś pomysł co jest grane?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzisz czasami trzeba drożej zapłacić i się nie męczyć, jeszcze lepiej jak byś kupił oryginał icom next w BMW serwisie :D :D

co do kodowania to masz nieprawidłowy index coding

idz do inpa > FRM > F2 ident i sprawdz index coding zobacz co tam jest i wybierz w okienku SGET DATA

prawidłowy lub zaktualizować NCS (coding tool najprościej)

dla grupy E89 (e90) są takie

03647568bd79.jpg

sprawdz czy masz taki w NCS (bez ncsdummy backup to z innego powodu )

jak nie masz to należy zaktualizować NCS plikami sp-daten ponieważ ma za stare pliki w DATEN

Opublikowano

Hehe za kabel od Kamila może i było warto, ale droższego już nie potrzebuje :D


Ten błąd co mi się pojawia wygląda tak

616660c4369d.jpg


Jeśli idzie o daten w ncsexpert, to mam takie


f4bdc9010b71.jpg


Oprócz tego co pisałeś brakuje mi jeszcze takiego z końcówką C33. Skąd mam wziąć aktualne?? Trzeba je tak po prostu wkleić czy jakoś inaczej?


Natomiast tego co pisałeś idz do inpa > FRM > F2 ident i sprawdz index coding zobacz co tam jest i wybierz w okienku SGET DATA to nie kumam. Chodzi Ci, żebym w inpie połączył się z modułem frm? Co dalej ?


Edit:

Dobra jakoś dałem radę. Zaktualizowałem (przez bmw coding tool) sp-daten do 55 lite, czy jakoś tak, dopiero potem w ncs expert codierindex lessen potem codirendaten lessen i poszło bez błędów. Plik trc do dummy też się wyeksportował. Wreszcie wyłączyłem tylne postojowe przy dziennych :) Dzięki Din :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czołem!


Potrzebuje pomocy, bo już nie mam pomysłów.

Kupiłem interfejs TEJ aukcji. Pożuliłem i kupiłem klona.

Zainstalowałem sterowniki ze strony sprzedającego, kable jest wykrywany i port szeregowy się tworzy i jest taki sam jak w OBD.ini.

Próbowałem już gotowca od trandolfa, czystej instalki inpy na czystym xp, jak i instalki na win10. Wszędzie mam ten sam problem. W aplikacji INPA battery oraz inigation są białe, w zakładce "INFO" mam znaki zapytania, jak na zdjęciu poniżej. Przy próbie połączenia z modułem, wyrzuca błąd, który też zamieszczam. Błędy wyglądają jakby INPA nie widziała kabla. Napisałem już maila do sprzedawcy, może interfejs jest uszkodzony. Ale może ktoś z Was miał podobny przypadek i wie co zrobić. Może to kwestia sterowników?

Bez-tytu-u2.pnginpa.png



Pozdrawiam

Opublikowano
ELM327 nie działa z INPA trzeba było dorzucić do 60zł i kup sobie interfejs do bmw lub drożej K-dcan wtedy będzie działać z INPA NCS

 

Kurde i wszystko jasne, trzeba bedzie zwrócić ;) dzięki za odpowiedź

Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.