Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiedz mi na tym układzie 8 pin jest taka kropka to kalafonia czy jak ruszysz wkrętakiem to jest pękniecie , to samo widać na 2 tranzystorach ,

1 i 3 patrząc od góry obok diody led .A zdjęcie to kolego jak możesz to podaj lepsze , ja mam już 20 lat pracy przy elektronice i okulary jak denka od piwa potrzebne heheeheh :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolega "piwek" postawił trafną diagnozę. Miałem kiedyś podobne problemy jak "fejs" mi się upalił...
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

smiem sądzić ze wina tkwi włąśnie w tych trzech rezystorach. Więc co z tym fantem uczynić, da się coś z tym zrobić czy poprostu szukać nowego fejsa ;/ Czekam na cenne podpowiedzi...

 

Dla kolegi piwek wielkie brawa :clap: :clap: :clap: i szczere podziękowania :cool2:

Opublikowano

Tranzystory mogą być BC847 są jedne z lepszych do tego celu , ale widzę że i układ prawdopodobnie L9637D lub LM393 tez jest spalony , co to za układ mogę stwierdzić przy zdjęciu dużej rozdzielczości . :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Tranzystory to 10 groszy jak Lm393 to jakieś 80 groszy .gdy L9637d to 8 zł.

Bez problemu sam naprawisz .

Ten największy to Ft232 RL , czy Ok okaże się jak naprawisz , lub jak masz oscyloskop można sprawdzić transmisje RX i TX na pin 1 oraz 5 to wyście i wejście transmisji .

PS :shock: :shock: :shock:

OK sory nie zobaczyłem zdjęcia lepszej jakości , potwierdzam wymień 2 tranzystory , choć kup więcej bo może się okazać że spaliły się inne jeszcze ,

Układ 8 nóżek tak napisze przepalony to LM393 . Te elementy są ogólnie dostępne .

OK sory nie zobaczyłem zdjęcia lepszej jakości , potwierdzam wymień 2 tranzystory , choć kup więcej bo może się okazać że spaliły się inne jeszcze ,

Układ 8 nóżek tak napisze przepalony to LM393 . Te elementy są ogólnie dostępne .

Radze dać diode na zasilaniu , chociaż nie wiele to pomoże gdy mamy zrypany regulator ładowania często gdy diagnozujemy i odpalamy auto bez wyciagnięcia interfejsu następuje strzał napięcia , piki nieraz są kilkadziesiąt wolt i rozwala interfejs , diesli to nie dotyczy jedynie benzyna.

Opublikowano

Wielkie dzięki piwek takich ludzi jak Ty naprawdę powinno się cenić !!! szukałem pomocy w wielu miejscach i sąsiednich forach. Jedynie takową uzyskałem od Ciebie :)

Sam niestety raczej tego nie zrobie strasznie małe te rezystory :p, nie mam takiej precyzji i odpowiedniego sprzetu. Poszukam kogoś u siebie w okolicy może ktoś sie temu podejmie.

Opublikowano

Skupię się na kablu d-can .

Pin 44 procesora powinien być przez rezystor 1Kochm połączony do +5V zasilania USB (nie stabilizatora)

Jak usb jest na FT232Rl to pin9+10 z pin 26 procka Atmega162 jak usb jest na Ft232BL to pin 19+20 z pin 26 procka .

W tym układzie wszystko działać powinno .

W momencie wpięcia samego USB na opisanych pinach jest stan wysoki logiczne 1 i batery jest nie włączone , gdy podamy zasilanie od strony auta , zostaje zasilony procesor który na pin 44 wymusza stan niski logiczne 0 i Inginition się zaświeca .

Sprawność układu można bardzo prosto sprawdzić za pomocą kawałka kabelka , gdy podamy tym kabelkiem Masę na FT232 (opisane piny ) ma zaświecać się Inginition gdy ciągle świeci nam Inginition to robimy odwrotnie kabelkiem podajemy +5V i ma zgasnąć .

W ten sposób wykluczamy uszkodzenie układu FTDI i w przypadku dalszego problemu szukamy już dalej .

Wielu sprzedawców nie programuje numeru seryjnego FTDI i za każdym razem jak wepniemy interfejs w inne USB to mamy inny numer portu , może i w tym wypadku tak jest , więc trzeba w systemie w COMi LPT sprawdzić jaki numer portu jest przydzielony i będzie po kłopocie !.

Pliki wyglądają OK . I jak na kompie nie masz fizycznego Portu COM to COM1 może zostać , jak masz to zmień na każdy inny ,ale taki sam jak podaje ci po wpięciu w USB (wirtualny COM Port)

Opublikowano
Miałem podobnie, nie dało się zaktualizować sterownika bo akcja kończyła się blue screenem, musiałem odinstalować sterownik (był nawet w dodaj/usuń programy) i dopiero zainstalować najnowszą wersję stera.
wwo_j
Opublikowano
niestety przy wgrywaniu blue screen :) i co teraz ? jak to u siebie ustawiłeś ? bo nie napisałeś ?

 

przecież napisałem Ci jak należy te stery wgrać żeby "niebieskiego" nie było

wwo_j
Opublikowano

Więc tak

Pierwsze to połącz pin 17 z 18 Ft232BL , obecnie masz masę tylko na 17 pin a musi być i ja pin18 .

Drugie to odłącz rezystor od pin 1 złącza OBD (wytk ) jak dobrze widzę masz tam rezystor 4.7 K om , i zastąp go 1K i podłącz do +5V(Gdy port procesora jest już przeciążony bo ten rezystor powinien być 10KOchm nie 4,7K to pomaga dać nie 1K a 560Ochm), zasilania USB , na zdjęciu to kolor czerwony widzę tam chyba rezystor 100 ochm , jak to rezystor to natychmiast go wywal i wstaw diodę smd lub rezystor 0R , jak to dioda to OK (słabo widzę ).

Inpa ma być zainstalowana jako OBD (jakiś numer portu) nie USB .

Jak tak zrobisz i odpalisz będziesz zadowolony .

Ze strony FDTI można pobrać program Mprog3a i za jego pomocą zaprogramować FTDI z numerem seryjnym , wtedy obojętne w które USB wpinamy zawsze system ustawi nam wybrany numer portu , to znacznie ułatwia pracę , Pilik do zaprogramowanie jak cos mogę napisać , jak są z tym jakieś problemy, choć to bardzo łatwe .

Obd.ini tak wygląda u mnie

[OBD]

Port=Com3

Hardware=OBD

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

Sterowniki 2.08.24

http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm

Mprog jak coś

http://www.ftdichip.com/Support/Utilities.htm#FT_Prog

Zapomniałem , nie dodajemy w Obd.ini żadnego wpisu typu UBATT =OFF , ciekawe czyj to wymysł ? :duh:

Co do zrzutu pamięci to nie instalować sterowników z Inpa\ediabas\odb . bo to zabytek nie aktualizowany i na win SP2 w górę są nie kompatybilne .

A F-ki to działają na byle drucie , w niektórych wystarczy zrobić odłączanie pin8 w interfejsie . gdyż wzrośnie napięcie podciągające (560+511/4) i skutecznie uniemożliwi komunikację , nastąpi również próba wzbudzenia sieci w nowszych F i uszkodzi nam interfejs (spali się rezystor podciągający 560Ochm/0.125W)w ekstremalnych przypadkach

Opublikowano

:D :D :D :D :D :D

A tak między prawda a Bogiem , to nie jest d-can ale przerobiony VCDS do grupy VW , posiadając wsad do procka , możemy mieć 2 w jednym , robi wszystkie auta z grupy VW z najnowszymi łącznie .

 

piwek właśnie rozkręciłem kabelek zobaczyć co się w nim święci i zobaczyłem, że FTDI. i teraz pytanie jakie do niego najnowsze sterowniki ściągnąć ? próbowałem wgrać ze strony producenta : http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm

 

ale nie wiem które D2XX czy VCP ?

ogółem VCP skończyło się blue screenem i samoczynnym resetem komputera ale kabelkowi nic się nie stało i wróciłem do starych sterowników od sprzedawcy. Poniżej wrzucam zdjęcia i może będziecie wiedzieli które to będą sterowniki :)

 

http://imageshack.us/a/img39/417/20121206001048.th.jpg

http://imageshack.us/a/img189/29/20121206001031.th.jpg

http://imageshack.us/a/img405/4043/20121206001018.th.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz GAL na wejściu do multipleksji wejść to możesz wszystko zrobić. To jest plus technik cyfrowej.
Opublikowano
Jak ktoś chce mogę dać wsad i ustawienie bitów do Vag oczywiście do starszej wersji . A ten Gal to najsłabszy punkt urządzenia , lepszy i mniej prądu że multiplekser za 60 gr . ale to szczegół .szkoda że nie ma takich małych podstawek TQFP44
Opublikowano

ten interfejs ma bardzo dobra elektronikę , układy Si9241 a nie jakieś tranzystorki (koszt samych elementów to 120 zł)z grupą VW nie widzę lepszego moim zdaniem bije nawet serwisowego VAS , jednak jest on opatentowany w Polsce i bardzo ale to bardzo ścigany (klony)interfejsy z numerami z czarnej listy , są uszkadzanie przez serwer , w monecie wykrycia dostępu do Internetu lub zrobienia aktualizacji Flasch .

Jak ktoś chce mogę dać wsad i ustawienie bitów do Vag oczywiście do starszej wersji .

Robi od 90 do 2012 roku + wszystkie auta po OBD (z protokołem OBD)same silniki ,a soft po polsku .

A ten Gal to najsłabszy punkt urządzenia , lepszy i mniej prądu że multiplekser za 60 gr . ale to szczegół .szkoda że nie ma takich małych podstawek TQFP44

Opublikowano

Sens jest w tym że te chińskie często maja modyfikowany soft , niekiedy numer najnowszy w środku stara 908 i do tego nie wchodzą w kodowanie powyżej 15 kanału , gdy ktoś posiada nie org radio zrywają komunikację , niby działają a nie do końca , oczywiście nie wszystkie , jednak jak jest możliwość używania ojczystego języka to po co męczyć się i innym języku , ni każdy zna angielski . Ponadto te interfejsy na FT232RL nie sprawują się tak dobrze jak na Ft23BL .Następna najważniejsza sprawa Jak masz z numerem 01415550275A to jest wersja OEM czyli szmira .Bo nie sadze żeby chinole mieli inny numer .

Końcówka transmisji na tranzystorkach i diodach , Can na szarocie TIA11050 , dodają odłącznik eeproma którego jak się nie wywali to zrywa komunikacje i to najczęściej przy skanowaniu lub kodowaniu i parę tam jeszcze innych typowy chinol , tani i tanio zrobiony .

Wyprzedzę już komentarz o rasizmie ,nie jestem rasistą , a przeciwnikowi tego co napisałem życzę aby kiedyś jeździł chińskim samochodem .

Sens tak jak Inpa a inpa niby to samo a nie do końca .

proponuję poczytać tematów z serii.

GOOGLE

SAMOCHODY z CHIN - tania motoryzacja czy koszmar przyszłości?

wypowiadają się mądrzy ludzie .

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

EDIT zrobione:

Zapomniałem ustawić portu na COM1 !!!

 

 

Witam,

mam problem z inpą. Wersja od tranfolda V3. zainstalowana na VM Ware. Sterowniki do kabla zaktualizowane z płytki która dostałem od e-volt.

 

Wyskakują następujące błędy:

 

http://i.imgur.com/mK4tB.png?1

http://i.imgur.com/SWhXC.png?1

 

Inpa wcześniej działała, mimo że pokazywała zapłon i batery na off.

Niestety parę rzeczy z dysku wyleciało więc instalowane na nowo i już działać nie chce.

Opublikowano

Panowie potrzebuję pomocy.

Dostałem dzisiaj przewód do swojej buni.

Instaluję INPE wg wskazówek, niestety pod koniec wyskakuje mi coś takiego:

http://imageshack.us/a/img600/8795/34926516.th.png

 

Podczas próby uruchomienia wyskakuje:

Najpierw:

http://imageshack.us/a/img854/6285/24958338.th.png

 

Potem

http://imageshack.us/a/img688/1675/38157622.th.png

 

Prosiłbym o pomoc bo już nie wiem co mam robić?

Opublikowano
Musisz zrobić wpisy w zmiennym środowisku windy , lub jak tego nie umiesz zainstalować ediabas z nowszej INPA to sam zrobi za ciebie
Opublikowano

Witam

 

Mam pytanie odnosnie instalacji INPA.

 

Mam kabel USB z wtyczka 16 PINowa do mojej E46 wszystko dziala bez problemu. Dokupiłem jednak przejsciówkę na 20 PINowa okragla wtyczke zeby diagnozowac E36 i E38 http://allegro.pl/adapter-z-gniazda-obd2-obd-ii-na-wtyk-bmw-kb5-i2886407608.html

 

Moje pytanie jest takie co zrobic zeby INPA dzialala mi pod oba kable ?

Zainstalowac 2 wersje INPA na 2 dyskach czy wystarczy podmienic plik EDIABAS.INI i OBD.INI ?? Jesli tak to jak one musza byc poustawiane ?

Opublikowano

Nic nie zrobić , bo nic nie da rady zrobić kablem USB :nienie:

Kabel USB nie ma fizycznie niezależnej linii L tak jak ma to ADS .

Aby robić auta z Linia K i L , potrzeba fizyczny port RS232 (nie przejściówki )

Prosto mówiąc RS232 ma możliwość nadawania i odbioru K line i to sam L line

Na USB fizycznie nie da się tego zrobić - nie ma szans :mad2:

Opublikowano
Nic nie zrobić , bo nic nie da rady zrobić kablem USB :nienie:

Kabel USB nie ma fizycznie niezależnej linii L tak jak ma to ADS .

Aby robić auta z Linia K i L , potrzeba fizyczny port RS232 (nie przejściówki )

Prosto mówiąc RS232 ma możliwość nadawania i odbioru K line i to sam L line

Na USB fizycznie nie da się tego zrobić - nie ma szans :mad2:

 

To po co sa przejsciowki na gniazdo okragle ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.