Skocz do zawartości

INPA


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli chodzi o folder SGDAT (C:\EC-APPS\INPA\SGDAT) to zajmuje on 32Mb i jest w nim 480 elementów, zainstalowany razem z INPĄ, nic z tym więcej nie robiłem. Skąd można wziąć jakąś najbardziej aktualną bazę? W instrukcji nic nie było napisane żeby aktualizować ten folder :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

moze w najblizszym czasie wrzucę na rapidshare moja wersje DIS-44/57 w wersji ENG (kodowanie i diagnoza) - muszę znaleźć tylko wolną chwilę ;)

Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia w moduły BMW, konwersją BMW z importu USA. Obsługujemy samochody serii Exx/Fxx/Gxx


Naprawa Nawigacji CCC/CIC/NBT


Nasza firma posiada w BMW AG status AfterSales Online System Partner - www.serwisujemyBMW.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najnowsza to mało kto posiada...

 

ostatnia w miarę ze świerzych to kompilacja FAL'a EA90x - poszukaj na tym serwerze ftp://94.212.182.18/

Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia w moduły BMW, konwersją BMW z importu USA. Obsługujemy samochody serii Exx/Fxx/Gxx


Naprawa Nawigacji CCC/CIC/NBT


Nasza firma posiada w BMW AG status AfterSales Online System Partner - www.serwisujemyBMW.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie zauważylem - on dziala ale jest na nim ograniczenie - jak jest zaduzo ludzi na nim to tak wlasnie sie zglasza...

z samego ranca jest luzik ;)

Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia w moduły BMW, konwersją BMW z importu USA. Obsługujemy samochody serii Exx/Fxx/Gxx


Naprawa Nawigacji CCC/CIC/NBT


Nasza firma posiada w BMW AG status AfterSales Online System Partner - www.serwisujemyBMW.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inpa ea-90x zainstalowana, wygląda normalnie, ale dla odmiany łączy się tylko ze sterownikiem silnika i z niczym innym, albo coś znowu skopałem. Dodam, że instalację przeprowadziłem od 0 wg instrukcji FAL'a. Od niedzieli z tym walczę i już mi ręce opadają. Co może być nie tak? Na forum wszędzie czytam, że jak coś nie chce się połączyć to głownie silnik, reszta lata - u mnie na odwrót. I do tego jeszcze ten gestapowski język :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udałem się ponownie podłączyć auto i odkryłem że jednak mogę połączyć się jeszcze ze skrzynią biegów (automat), natomiast podczas próby podłączenia do tego sterownika (chyba zegary - akurat wziąłem ten żeby mieć pewność że powinien się z nim połączyć):

 

http://imageshack.us/photo/my-images/845/sterowniklicznika.jpg/

 

wyskakuje mi taki oto komunikat:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/684/bdpoczenialicznik.jpg/

 

Mam nadzieję, że to nie jest jakiś poważny problem i da się go szybko usunąć, w każdym razie jest co raz lepiej.

Edytowane przez adasiek_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie używam interfejsu ADS na Com.Zakupiłem D-can na usb.

Można pozmieniać jakieś ustawienia aby to teraz funkcjonowało czy muszę programy od nowa instalować?

Szukałem na forum ale znalazłem tylko dla StdObd a nie dla Can.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem ustawienia w ediabas.ini i obd.ini.Interfejs wykrywa itd.

Z e39 z 2001 roku łączy się bez problemu natomiast z Mini r56 niestety już nie.Bmw idzie po obd więc nie ma problemu natomiast w Mini jest dcan i tu chyba jest problem.Czy nie potrzeba robić jakiś ustawień dla D-can ?http://img850.imageshack.us/img850/4362/bklad.jpg

 

 

Podczas połączenia z Mini jest taki błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nainstalowałem się już kilka tych INP i w każdej coś nie grało. Ta którą teraz mam to wersja ea-90x FAL'a - podobno najnowsza i najbardziej aktualna. Podkreślam, że silnik i skrzynia bez problemu się łączy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na mój błąd IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED pojawiający się przy próbie łączenia z czymś innym niż silnik lub skrzynia macie może jakiś pomysł :roll: :?:

Kolego ja mam ten sam błąd ale przy probie podlaczenia wlasciwie do wszystkiego. Probuje sie podlaczyc z E46 330d 184KM i wciaz lipa, tak naprawde to ktore okreslenie silnika powinienem wybrac DDE 5.0 dla M57 nowy, czy DDE 4.0dla M57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie do Was!

Czy jak mam takie ustawienia w C;\Windows OBD.INI

[OBD]

Port=Com2

Hardware=USB

RETRY=ON

UBATT=OFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

 

 

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=STD:OBD

 

[uNIT_B]

Port=Com2

Hardware=STD:OBD

 

[uNIT_C]

Port=Com3

Hardware=STD:OBD

 

[uNIT_D]

Port=Com4

Hardware=STD:OBD

 

A takie w C:\ediabas\Hardware\OBD OBD.INI

 

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

 

 

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=OBD

Czu bedzie to hulało?

Generalnie Viaken mowi ze wazne jest tylko to co jest w C;\Windows (chodzi glownie o ustawienie portu com) a reszta nie a przeciez ediabas odpowiada za komunikacje ktorej u mnie niestety brak (nie łączy mi sie interfejs z autem), moze w tych nastawach cos powinienem zmienić? Moze ten Com1 w ediabas powinienem zmienic na com2

Bardzo prosze o jakieś sugestie bo juz nie mam sily do tego ustrojstwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie masz racje ale niestety na tym porcie nie chce mi dzialac . Mam to wszystko na VM, Viaken ręce umywa i mowi ze na tym sprzecie nie testowali swojej inpy, na win 7 64 bitowym to mowil ze napewno nie pojdzie wiec walcze z virtualną maszyna i z tą jego spolszczoną inpą ale efekty mizerne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem inpę viakena spolszczoną na win7 64bit i działała,jest to sama inpa bez NCS tool i winkfp, ściągnij aktualne sterowniki pod fejsa, pewnie jest na FTDI,tu masz drivery:

http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm

Z tego co wiem viaken daje DIS na vmware i odpalasz ją na vmware player, widziałem opisy same, skoro działa inpa to i DIS musi na playerze.

Spróbuj ściągnąć inpę z sieci i zainstalować, na 64bit na pewno będziesz miał kłopot z NCS. Jeśli nie wpisz w google trandolf chomikuj i tam masz gotową maszynę vmware z opisami itd.

Jeśli chcesz odpalić DIS viakena a masz w notebooku kartę sieciową gigabitową, opisany kabel nie działa na takiej karcie, ale można to ominąć, w win xp utworzyć tzw. kartę wirtualną loopback.

Pod win7 nie bawiłem się tym (loopback).

Coś namieszałeś pewnie z tą inpą, instalujesz ją wg opisu i ma chodzić, sprawdź ustawienia fejsa w menadżerze urządzeń, musisz sam się pobawić, nikt nie siedzi w Twoim kompie i nie wie co tam namieszałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jest to juz bodajze trzecia inpa, pierwsza byla z tego forum polecona-niestety brak kompatybilnosci z win 64 bitowym, druga wlasnie maszyna wirtualna od kolegi Trandolfa-nie poszla-brakowalo tam plikow OBD.ini i jeszcze cosc tam wiec ją usunąłem. Na tej ze maszynie zainstalowalem Inpe wlasnie od viakena i oczywiscie drivery o ktorych piszesz (wszystko wg instrukcji viakena).Tu zatrzymalem sie na tym że lampki battery i ignition podczas podlaczenia do auta sie palą (viaken mowi ze tak bedzie zawsze po podlaczeniu i dobrze skonfigurowanym porcie)ale wyskakuje komunikat COMMAND NOT ACCEPTED PROGRAM WILL BE STOPPED i oczywiscie komunikacji brak.

Dlatego tez chcialem sie dopytac na forum co jeszcze moze na to wplywać. Ja jestem laikiem od tego sprzętu wiec i błędy bede popełnial. Ciekawostka jak juz wczesniej mowilem jest taka że np pod maszyna wirtualna nie instaluja mi sie wszystkie stery w porownaniu do xp na kompie stacjonarnym-tez to chcialem sprawdzic co by weliminowac jakies tam rzeczy. Po jednym sterowniku brakuje i w porcie com i porcie szeregowym-ale moze tak ma byc po prostu nie wiem.

Moze mam uszkodzonego fejsa --tego tez nie wiem!

Takze to nie jest tak że ja nie czytam ,nie probuje tylko czekam na przysłowiową kawe na ławę.

Kolejnosc podpiecia do auta na pewno tez ma znaczący wplyw na dzialanie -nie wiem juz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie UDAŁO SIE przynajmniej z silnikiem sie połączylem ufff.

Tylko ta niby Polska wersja od viakena ma w sobie częsc angielskiego a np blędy pokazuje po niemiecku.

Np przy zapaleniu mi sie taki pokazal 3573 GLUEHANLAGE

No nic nareszcie cos

W każdym bądź razie dzięki dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.