Skocz do zawartości

Ktora 318 kupic?


Siergiej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich wszem i wobec, jako ze jestem tu nowy od razu zaznacze ze przeczytalem niejeden temat i niejeden post takze prosze o nienapietnowanie "ze ten temat byl juz 100 razy" poniewaz ja chcialbym otrzymac pare odpowiedzi na kilka nurtujacych mnie pytan, ktorych nigdzie nie znalazlem.

 

Zaczne moze od tego ze chcialbym zakupic E36 - 318, doszedlem do tego wniosku po glebszej analizie wlasnie tego forum, z tego co czytalem 316 jest slaba a spalanie miedzy 1,6 a 1,8 jest niewiele wieksze, natomiast 320 ma juz znacznie wieksze spalanie a wiele wiecej sie przez to nie zyskuje.

 

Mialem juz kiedys "unikatowe" auto i wpakowalem sie z nim w niezle tarapaty - patrz czesci i mechanicy ktorzy sie nie chcieli podjac sie naprawy jego skrzyni Tiptronic - byl to VW Lupo 3L, dlatego tym razem zanim kupie auto chcialbym wiedziec na czym stoje i nie poleciec w gigantyczne koszta. Mialem juz wiele aut, natomiast BMW jeszcze nigdy, jest to dla mnie jakies novum - auto z napedem na tyl, dlatego dla Was moze to beda smiesznie latwe pytania, dla mnie natomiast dosc istotne ;)

 

Moje pytania co do 318 sa nastepujace:

- Jaka jest roznica pomiedzy oznaczeniami I, a IS?

- Czy pomiedzy zwyklym 318 a coupe (czyli 5, a 3 drzwiowym) istnieja duze roznice konstrukcyjne, a co za tym idzie cenowe na czesci?

- Slyszalem ze w BMW dosc czesto trzeba wymieniac pompe paliwa, czy to prawda?

- Na co powinienem zwrocic szczegolna uwage kupujac BMW? Czy sa jakies typowe usterki tych aut ktore czesto wystepuja?

 

Z gory dzieki za wszelkie info na w.w. tematy. Jesli cos mi sie jeszcze nasunie na mysl to z pewnoscia dopisze.

 

Pozdro 600 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe 1,8 ma jeśli dobrze pamiętam 115 koni, natomiast 1,8 IS ma 140 koni.

W sedanie jak i w coupe większość częsci to to samo, oczywiście blacharskie się różnią.

Niesłyszałem nic o częstych awariach pompy paliwa.

Wracając do silników to w sedanie występuje zwykłe 1,8 a w coupe 1,8 IS.

Przy zwykłym 1,8 zwróć uwagę na oznaczenie silnika są M40 - raczej sobie odpuść i M43 chyba od '94 to już lepsza jednostka.

Szczególną uwagę zwróć na układ przeniesienia napędu, jako iż napędzane są tylnie koła i przeróżne akrobacje wykonywane przez poprzedniego właściciela mogły go nieźle nadwrężyć.

Ogólnie to tak jak przy kupnie każdego używanego auta, tutaj odeślę cię do szukajki gdzieś jest dłuugi artykuł na ten temat.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich wszem i wobec, jako ze jestem tu nowy od razu zaznacze ze przeczytalem niejeden temat i niejeden post takze prosze o nienapietnowanie "ze ten temat byl juz 100 razy" poniewaz ja chcialbym otrzymac pare odpowiedzi na kilka nurtujacych mnie pytan, ktorych nigdzie nie znalazlem.

 

Zaczne moze od tego ze chcialbym zakupic E36 - 318, doszedlem do tego wniosku po glebszej analizie wlasnie tego forum, z tego co czytalem 316 jest slaba a spalanie miedzy 1,6 a 1,8 jest niewiele wieksze, natomiast 320 ma juz znacznie wieksze spalanie a wiele wiecej sie przez to nie zyskuje.

 

Mialem juz kiedys "unikatowe" auto i wpakowalem sie z nim w niezle tarapaty - patrz czesci i mechanicy ktorzy sie nie chcieli podjac sie naprawy jego skrzyni Tiptronic - byl to VW Lupo 3L, dlatego tym razem zanim kupie auto chcialbym wiedziec na czym stoje i nie poleciec w gigantyczne koszta. Mialem juz wiele aut, natomiast BMW jeszcze nigdy, jest to dla mnie jakies novum - auto z napedem na tyl, dlatego dla Was moze to beda smiesznie latwe pytania, dla mnie natomiast dosc istotne ;)

 

Moje pytania co do 318 sa nastepujace:

- Jaka jest roznica pomiedzy oznaczeniami I, a IS?

- Czy pomiedzy zwyklym 318 a coupe (czyli 5, a 3 drzwiowym) istnieja duze roznice konstrukcyjne, a co za tym idzie cenowe na czesci?

- Slyszalem ze w BMW dosc czesto trzeba wymieniac pompe paliwa, czy to prawda?

- Na co powinienem zwrocic szczegolna uwage kupujac BMW? Czy sa jakies typowe usterki tych aut ktore czesto wystepuja?

 

Z gory dzieki za wszelkie info na w.w. tematy. Jesli cos mi sie jeszcze nasunie na mysl to z pewnoscia dopisze.

 

Pozdro 600 ;)

318i typ silnika m40 113KM, 318i typ silnika m43 115KM, 318is m42 140 KM

to nie prawda ze padaja pompy paliwa moze w dieslu niewiem nie mam, w bezynce jest ok

silnik 138i m40 hydraulika głowicy lubi zagrac, 318i m43 jest udoskonalonym silnikiem i jest juz łancuszek rozrządu a nie pasek jak w 318m40, bmw z silnikiem 1,8m40 było produkowane bodajze do konca 1992 roku lub wrzesnia 1993 roku nie jestem pewien

jesli jush to szukaj z silnikiem 1.8m43 lepszy udoskonalony ładniej pracuje i delikatnie wyzszy moment obrotowy:) moze przydadzą sie te informacje pozdro

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo, to cenne informacje :)

 

Czyli mam rozumiec ze rozpoznanie roznicy pomiedzy silnikami M40 a M43 to pasek a lancuch na rozrzadzie? Czy silniki posiadaja gdzies jeszcze roznice dzieki ktorym mozna je rozroznic?

 

tak miedzy innymmi inna obudowa filtra oleju, inna guma łącząca przepływomierz z kolektorem to chyba takie zeczy które od razu po otwarciumaski zucaja sie w oczy ale tak jak kolega napisał widać łancuch jak dobrze zerkniesz

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy padaja jak jezdzisz na gazie a pompa nie ma co pompowac. Ale to nie jest przypadlosc zwiazana z BMW tylko z idiota za kierownica ktory tak robi;) No i te z allegro za 100zl pewnie tez trzeba czesto wymieniac.

Co do typowych usterek to laczniki stabilizatora, nawiew, czasem elektryka szyb i gdzieniegdzie rdza sie potrafi pojawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

silnik 138i m40 hydraulika głowicy lubi zagrac, 318i m43 jest udoskonalonym silnikiem i jest juz łancuszek rozrządu a nie pasek jak w 318m40

 

 

W m43 hydraulika jest taka sama jak w m40 - na forum gdzieś jest nagranie jak stuka m43 - także tego nie udało się wyeliminowac.

 

Faktem jest, że pasek trzeba wymieniać co 40tys km a łańcuch jest "niby" dożywtni, natomiast także ulega zużyciu i czasami trzeba go wymienić jak i napinacz.

Co do IS to różni się przedewszystkim budową rozrządu - ma dwa wałki i 4 zawory na kazdym cylindrze.

 

Poza tym, to nie prawda ze nalezy sie wystrzegać m40. Lepiej kupić zadbane m40 niż zajechane m43. Największą bolączką BMW są przeważnie poprzedni właściciele.

 

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to fakt, sam mam ledwo 24 lata na koncie, natomiast wiele kilometrow za mna, gdy patrze kto jezdzi tymi autami to czesto mam mieszane uczucia co do marki, gdy widze co robia z tymi autami wtedy juz wogole mnie krew zalewa. Dlatego wlasnie chce dokladnie wiedziec co, gdzie, jak dlaczego itp. aby nie kupic trupa od "ex wlasciciela" ktory szpanowal autem przed swoimi kolegami pod blokiem.

 

Btw. ja robie okolo 40 tyś w mniej wiecej 5 miesiecy wiec dla mnie pasek jest raczej nieodpowiedni :) Zdecydowanie jestem pewien zakupu M43, z uwagi wlasnie na lancuch jest dla mnie lepszym rozwiazaniem anizeli warsztat o 5 miesiecy.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jezdze autem bardzo duzo...

taki sport uprawiam i na kazdy trening musze praktycznie przemiescic sie z Gda do Wwa, aczkolwiek poza sportem takze sporo jezdze ;)

 

Auto chcialbym potrzymac do 5 lat max, przejrzalem praktycznie caly rynek aut uzywanych i stwierdzam ze za te pieniadze ktore dostane E36 w pelnej elektryce, ABS, poduchy itp. to przykladowo do Hondy Civic musialbym sobie doliczyc jeszcze z kafla i nie mam ani centrala, ani elektryki, ani nawet 1 poduszki!! Do tego nalezy zauwazyc ze rynek jest zalay BMW serii 3 i czesci sa do nich naprawde w tym momencie ogolnie dostepne i w miare tanie czego nie mozna powiedziec o Hondzie - japonczyk = drogie czesci.

 

Oczywistym ze np z tych 115 koni ktore auto mialo na poczatku ostalo mu sie 100 jednak mnie to osobiscie wystarczy :) Czasy szalenstwa za kierownica sa juz dawno za mna, bo prawda jest taka ze szacunku dla drogi i auta czlowiek nabiera jezdzac duzo i widzac duzo... wypadkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

silnik 138i m40 hydraulika głowicy lubi zagrac, 318i m43 jest udoskonalonym silnikiem i jest juz łancuszek rozrządu a nie pasek jak w 318m40

 

 

W m43 hydraulika jest taka sama jak w m40 - na forum gdzieś jest nagranie jak stuka m43 - także tego nie udało się wyeliminowac.

 

Faktem jest, że pasek trzeba wymieniać co 40tys km a łańcuch jest "niby" dożywtni, natomiast także ulega zużyciu i czasami trzeba go wymienić jak i napinacz.

Co do IS to różni się przedewszystkim budową rozrządu - ma dwa wałki i 4 zawory na kazdym cylindrze.

 

Poza tym, to nie prawda ze nalezy sie wystrzegać m40. Lepiej kupić zadbane m40 niż zajechane m43. Największą bolączką BMW są przeważnie poprzedni właściciele.

 

pzdr,

 

inne sa dzwigienki w m43 bardziej dopracowane troszke inna budowa ale wałek jest taki sam oczywiście ze moze klepać ale to raczej wina uzytkowania auta jak było urzytkowane itd.....

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to ze w sedanie byly montowane tylko 1.8i a 1.8is nie to nie prawda. Is w sedanie tez byly.

 

tak to prawda w sedanie naturalnie ze są silniki 1.8IS takze ale głównie sa spotykane w coupe pozdro

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem silniki z serii "is" są najlepsze w klasie czterocylindrowców w BMW,głównie przez stosunek mocy do spalania!! Mogą być mniej lub bardziej awaryjne, tak samo jak silniki M43, ale niestety to wszystko jest uzależnione od ich eksploatacji przez poprzednich użytkowników!!

Pozdrawiam.

BMW i tylko BMW!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Wam ze cenne porady i opinie, mam do Was jeszcze jedna pytanie.

 

Zastanawiam sie powiem szczerze nad wzieciem kredytu i kupnem E 46 z 1998-99 roku.

 

Mysle czy nie bedzie to lepsze rozwiazanie, powod auto mlodsze - mniej przeszlo, mniej wydam na naprawy. Czy posiadacie jakies ciekawe rady na ktore nalezalo by zwrocic uwage przy ogledzinach E46? Z tego co widzialem najwiecej na rynku znajduje sie silnikow 1.9 - 150 konnych.

 

Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46? Z tego co widzialem najwiecej na rynku znajduje sie silnikow 1.9 - 150 konnych.

 

Z gory dzieki

Sprawa ma się tak. Jeśli chcesz kupić 98-99 to w autach 318i był silnik o pojemności ~1,9 ale posiadał 118KM. Dopiero po lifcie w 2001 wprowadzono silniki o mocy 143KM. Więc z roczników które Cię interesują nie kupisz ~150 KM. Na naprawy niekoniecznie mniej wydasz ponieważ części do e46 nie są tańsze. A samochód e36 z roczników 97/98 nie będzie bardziej awaryjne od e46 98/99 a wiele tańsze w zakupie przy okazji.

Też się zastanawiałem niedawno nad e46 - dla mnie najładniejsza buda w BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie powiem szczerze nad wzieciem kredytu i kupnem E 46 z 1998-99 roku.

Z tego co widzialem najwiecej na rynku znajduje sie silnikow 1.9 - 150 konnych.

W tych rocznika nie było wersji 143 konnej. Wtedy montowano jeszcze silnik M43TUB19. Według mnie silnik kiepski, dość dużo palący, a osiągi marne. Często pojawiają się z nim problemy na forum.

W rocznikach 98-99 polecałbym 323i (silnik M52TUB25). Pali prawie tyle samo co 1.9, a jest silnikiem o wiele lepszym, bardziej dopracownym i bezawaryjnym. Najlepszy stosunek mocy do spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguly tak jest ze jesli wychodzi jakis model to pierwsze 2 lata sa to w sumie nazwijmy "prototypy" ktore w maire wykrywania wad sa ulepszane i tak tez widze jest i w e46 :), czyli standart. Jednak nie uzbieram tyle pieniedzy aby kupic E46 wiec ten pomysl padl smiercia naturalna, a szkoda bo rowniez uwazal ze ta buda jest bardzo ladna. No nic zapewne pochwale sie Wam pod koniec tego miesiaca co udalo mi sie wyrwac :)

 

Jeszcze dwa pytania co do samej marki:

 

1. Co oznacza M - pakiet? Zawsze myslalem ze chodzi tu o jakies tunerskie zabiegi samego BMW, czyli podrasowana wersja auta, a co to dokladnie oznacza?

 

2. Co to znaczy ze auto posiada/jest VANOS? Widzialem pare ofert wlasnie z tym dodatkiem i nie wiem dokladnie z czym to sie je :)

 

Z gory dzieki!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.