Skocz do zawartości

kasowanie luzow na maglownicy. Jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wiem ze juz to bylo opisane lub podobny problem kiedys czytalem cos o tym na forum ale nie moge teraz tego odnalezc. Mozecie mi powiedziec jak ja mam skasowac luz na maglownicy? Bylem dzisiaj na stacji diagnostycznej zeby mi ustawili zbieznosc a tu taka lipa...pomozcie :modlitwa:
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano (edytowane)

nie wiem jak to w E-32 ale w E-36 masz taką srubke się podkręca

( z tym że w E-36 jest to bardzo delikatna sprawa,przegiecie o milimetr i moze nie odbijac kierownica i wywalac z zakretów )

Edytowane przez cn_igi
Opublikowano

Rozumiem ze mam ja wkrecic troche....wlasnie o takiej srubce slyszalem...

Moze jeszcze jakies propozycje ktos zapoda :)

Magia trzech liter - BMW
Opublikowano
:cool2: czyli sprawa jest prosta :D teoretycznie. A ostatnie pytanie....do tej srubki podejsc od gory czy od dolu?
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano
dojscie jest od gory a u mnie srubka mala jest na kluczyk ampulowy bodajze 4 ale dokonca nie jestem pewien,dokrecaj stopniowo tj.1/4 obrotu a potem zrob runde jak zle to jeszcze raz az do skutku
Opublikowano
Tak odbiegajac troszke od tematu to e32 nie ma maglownicy tylko tradycyjna przekladnie, ale zasada kasowania luzu jest ta sama. Powodzenia!
BMW - Like No Other
Opublikowano
Sprawdz jeszcze drążek środkowy,w nim też pojawiają się luzy,wiele osób o nim zapomina.Nie wkręć za bardzo tej śróbki od reg.,bo są problemy z odbijaniem kierownicy ze skrajnego położenia(kierownica powinna obracać się lekko bez oporów)
Nur bmw e32
Opublikowano

Luz mam tylko na tej przekladni...dzisaj postaram sie to ogarnac.

Dzieki wielkie za szybkie odpowiedzi :cool2:

Magia trzech liter - BMW
Opublikowano

To nie takie różowe

 

Z tymi maglownicami to tak czesto jest że kierownica się już blokuje a luz dalej jest,,

 

Pozatym zwruć uwage że przekładnia nie ma luzu tylko w pozycji jazdy idealnie na wprost i jak ustawili ci zbieznosc tak ze kierownica ci się skręciła trzeba zbieżność na nowo ustawić

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
nie ustawili mi zbieznosci jeszcze..no zobacze jak bedzie jutro a raczej juz dzisiaj bede sie z tym bawil
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano

To żebyś błędu nie zrobił

Przyjżyj się najpierw uważnie maglownicy od spodu,,,

Powinien tam być jakiś znaczek pokazujący kiedy jest ona ustawiona dokładnie w środkowej pozycji,,

Po takim nastawieniu sprawdz w jakiej pozycji jet kierownica

Jeśli to konieczne odkręć i przestaw ją na ząbkach,,,

tylko odłącz wcześniej akumulator bo błąd poduki wyskoczy

 

Teraz możesz popuścić kontre i delikatnie dkokręcić sróbke do poczucia oporu a następnie popuścić ją o 1/4obrotu i skontrować

 

Potem sprawdzenie czy przekładnie pracuje prawidłowo i jazda

 

:!: jeśli czujesz opór na przekładni to nie kręć nią na siłe bo zepsujesz tylko popuść jeszcze troche :!:

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
jeśli masz w swojej silnik V8 to lepiej sobie w łeb strzelić :| Jeśli R6 to lux. Klucz imbusowy 5 plus klucz 17. Reszta jak wspomnieli koledzy.
..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
juz zrobilem jest git dzisiaj pojade na zbieznosc i mam nadzieje ze juz nie bedzie zadnych luzow :cool2:
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano
czesc nr 10 to ramie przekladni kierowniczej ktore jest bezposrednio polaczone z przekladnia kierownicza za pomoca wieloklinu. Czyli to znaczy, ze masz dalej luz na przekladni.
..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
No mam luz mam na tym ramieniu gdzies w okolicach wieloklinu..... :?: Nowosci mi nie napisales
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano

dlatego napisałem ci na początku że to nie tak prosta sprawa

 

Pamiętaj że przekładnia nie ma luzu tylko i wyłącznie dokładnie w swoim środku,,, nie zawsze równa się to kierownicy ustawionej na prosto,,

Zwłaszcza jeśli ktoś tam już grzebał.

 

Środek maglownicy najprościej można wyznaczyć tak

Dokręcasz jeszcze troszke tą śrubke tak aby na kierownicy był leciutki oporek wyczuwany.. potem patrzysz gdzie się oporek zaczyna i gdzie kończy ustawiasz kierownice w środku oporku a następnie odkręcasz ją i przestawiasz do pozycji jazdy na wprost starajac sie nie ruczyć maglownicą,,

Może to być kwestaj 2-3 cm i do tak ustawionej przekładnie dopiero ustawia się zbieżność

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.