Skocz do zawartości

Szarpanie przy 2000 obrotów.


azuz

Rekomendowane odpowiedzi

Hello.

 

Mam taki problem, autko poszarpuje delikatnie jak pomalu dodaje gazu.

Zaczyna lekko szarpac przy ok 1700 i przestaje przy jakis 2100.

Jak wcisne gaz w podloge to nie ma z tym problemow.

 

Aha szaprie na kazdym biegu:P

 

Moje autko to 320d z 98 roku

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hiihih a wg mnie to turbodziura vel odpal turba :)

U mnie to szarpanie wystepuje w nizszym przedziale i naprawde musze sie teraz starac aby je odpowiednio wylapac. Zanim bylem na chipie to czulem to szarpanie w okolicy 2000 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez jestem zdania ze z turbo dziura nie ma to nic wspolnego :)

Raczej nadal obstawialbym wtryskiwacze lub cos innego.

Przed udaniem sie do serwisu BOSHa z pompa sprawdze jednak wspomniany przez Was elektrozawor przy turbo :) moze uda sie tym sposobem "zaoszczedzic" sporo pieniedzy. Niesety ciagly brak czasu oddala w czasie "czyszczenie"

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko strzelam... koło dwumasowe?

Jak kulasz sie na 2 biegu bez dodawania gazu- sprzegło puszczone to jedzie płynnie czy tez poszarpuje?

ja przed wymiana kompletu sprzegła miałem problem z poszarpywaniem i czasami przy ruszaniu przez to mi gasł, ale nie miałem poszarpywania po ruszeniu, tylko w trakcie. Tyle mogę od siebie..

Edytowane przez Filon
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdym przy obrotach 1700-2100 tyle napisane i to zrozumiałem, ale jak sie kulasz Papik na 2 biegu to ni chu chu 1700 nie przekroczysz:-)... tyle jeśli chodzi o czytanie ze zrozumieniem :-) daje sobie rade :-)

 

A mnie sie rozchodzi o to czy na 2 biegu kulajac sie szarpie a tego nie podano :-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdym przy obrotach 1700-2100 tyle napisane i to zrozumiałem, ale jak sie kulasz Papik na 2 biegu to ni chu chu 1700 nie przekroczysz:-)... tyle jeśli chodzi o czytanie ze zrozumieniem :-) daje sobie rade :-)

 

A mnie sie rozchodzi o to czy na 2 biegu kulajac sie szarpie a tego nie podano :-)

 

EE co to znaczy,ze na 2 nie przekrocze 1700 ? :o

Mam takie przelozenie,ze moge smialo, bez dodawania gazu, ruszyc z 2, pociagnac do (o ile pamietam) 60km/h i wrzucic 3., ktora ciagne chyba do 120km/h :)

 

Ehh sprawdze to dzisiaj bo cos nie teges... Moze filmik nagram ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze jedno :)

sytuacja jest o tyle dziwna w sumie ze jak zimny silnik (czyt. pierwszy pokonywany dystans danego dnia) to nigdy nie szarpie, silnik pracuje równo :)

Natomiast potem juz przewaznie szarpie.

Zrobie jeszcze manewr z odlaczeniem EGR i jutro dam znac czy jest roznica, chociaz mysle ze raczej pozostanie to bez wplywu na owo "szarpanie" :)

 

Mam jeszcze pytanie do "kangurczak" czy moze orientujesz sie ile kosztuje wymiana badz naprawa tego nastawnika w pompie?? Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprasza zę tak męcze ale Papik coś nie kuma dziśiaj :-)

napisałem czy to szarpanie występuje jak sie na 2 biegu kolega kula BEZ GAZU, puszczone sprzęgło zrób filmik z ujęciem na nogi nie dotykające pedałow i licznik na którym jest 60 km\h przy założeniu że ze 100 km\h nie zwalniasz :-)

 

Podobno dwumas szarpie właśnie wtedy- KULANIE NA 2 BIEGU

 

papaik...pakik...:-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie do "kangurczak" czy moze orientujesz sie ile kosztuje wymiana badz naprawa tego nastawnika w pompie?? Pozdrawiam :)

 

 

Witaj,

 

Niestety nie wiem jakie koszty, gdyz nigdy osobiscie nie musialem sie z tym uporac. Poprostu kiedys spotkalem sie z takimi (bardzo podobnymi o) objawami w innym samochodzie i suma - sumarum po wymianie sporej ilosci czesci i ostatecznym rozlozeniu pompy, okazalo sie ostatecznie ze nastawnik jest do bani.

W tamtym przypadku bylo podobnie. Samochod jechal jakby nigdy nic i nagle - czesto pod wplywem nierownosci na drodze, ktore dawaly sie mocno odczuc np poprzez bujniecie calym bolidem, pojawialo sie przerywanie, słabł, dostawal tak jaby "czkawki" itd. Wystarczylo wysprzeglic na moment, albo dodac gazu i mu mijało. Objaw pojawial sie na roznych biegach w srodkowym zakresie obrotow silnika, ale sporo zalezalo od biegu i predkosci ! Niestety nie wiem co bylo przyczyna takiego zachowania, jedni obstawiali zle paliwo, inni wade techniczna, jeszcze inni brak umiejetnosci eksploatowania pojazdu- ile ludzi tyle opini... W tym przypadku zakonczylo sie o ile wiem wymiana pompy, ale glowy nie dam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BINGO :D

po odłączeniu wężyka idącego od elektrozaworu do EGR szarpania ustały :)

jeździłem dzisiaj sporo i cały czas wszystko było w porządku

 

Mam tylko jedno pytanie czy można tak dalej jeździć i czy nei ma to negatywnych skutków na funkcjonowanie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minus jest taki ze głośniej pracuje i spalin nie dopalasz...

Jak będzie ciepło odkręć zawór EGR i wymocz go w benzynie ekstrakcyjnej. Tam jest taki grzybek który pod wpływem sadzy sie moze przypiec- u mnie jak lupiłem samochód EGR tak zafajdany że SZOK!- foty są na forum. Jak przeczyścisz EGR to sie nie martw ze i tak brzybka nie otworzysz bo bez weza z podcisnieniem nie dasz rady :-).

 

Aha- bez EGR może ci sie samochód dłużej nagrzewać, bo ciepłe powietrze-spaliny z silnika nie dogrzewają go! Jak czyszczenie nic ni e pomoże to dopiero wtedy na stałe odepnij. EGR to sama mechanika zero elektroniki wiec nie ma co tam sie za bardzo psuć tylko przypiekać.

 

 

ps. z Twojkego opisu wynikało że szarpie a tak naprawdę silnik ci przebierał...:-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co rozumiesz przez "przebieranie"? ale samochod ewidentnie szarpal.

EGR czyscilem ale nie poskutkowalo, jak bede mial wiecej czasu to zabiore sie za to jeszcze raz. Mialem bowiem problem z odkreceniem calkowitym zaworu.

Niestety z dluzszym nagrzewaniem i glosniejsza praca silnika to minusy, ale lepsze to niz to co bylo wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na początku tez odłączyłem ten przewód od EGR, ale teraz bez czyszczenia filterków i EGR mam inne rozwiązanie problem (przewód załozyłem ponownie, bo jak jest ściagniety to pojawia sie błąd na komputerze)

 

włozyłem zaślepke miedzy recyrkulator a EGR, ja na rysunku (NA CZERWONO) i nic nie szarpie i mam wrażenie że silnik lepiej pracuje.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images34.fotosik.pl/178/ff5fbbbf75b431e4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.