Skocz do zawartości

M30B35 źle pracuje na benzynie.


life-of-agony

Rekomendowane odpowiedzi

Auto ma instalacje gazową 2-generacji i jeździ do bani, ale lepiej jak na benzynie.

Jeśli chodzi o instalacje gazową, to silnik kończy się pod obciążeniem na 4500 obrotów. Dwóch magików nad tym myślało i wymyślili, że trzeba przytkać dolot, bo jest słabe podciśnienie i nie wysysa odpowiedniej ilości gazu.

No i rzeczywiście wkręca się do końca, choć blisko 6000 obrotów czasem się zakrztusi. Jednak jak można sie domyslać po takim zdławieniu dolotu silnik ma już nie 200, nie 160 tylko pewnie ze 135 koni, a przy tym pali jakby miał 350. Straciłem siły do tych wszystkich partaczy, bo nawet jeśli kolejny coś jeszcze poprawi, to wciąż będzie to tylko 2-generacja (a właściwie 1-generacja, bo już nie ma elektronicznego sterowania dawką gazu).

Sekwencji nie włożę, bo ostatnio jeżdżę mało i to głównie po mieście krótkie odcinki więc po pierwsze sprawa nieopłacalna, bo jeździłbym i tak głównie na benzynie, po drugie boje się ewentualnych kolejnych problemów. W mojej wsi nikt nie założy dobrze sekwencji więc pozostają wyjazdy, na które nie mam czasu ani ochoty. Inna sprawa, ze nie ma co myśleć o sekwencji i jej strojeniu, kiedy auto nie pracuje poprawnie na benzynie.

 

A wracając do benzyny. Objawy to:

- dość nierówna praca,

- im zimniejszy silnik tym gorzej,

- dość ciężki poranny rozruch,

- zdarzają się przydławienia przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięciu pedału sprzęgła i zwykle po tym krótkie falowanie obrotów od 450 do 1050,

- często dławi się podczas przyspieszania choć najmniej przy pełnym otwarciu przepustnicy.

 

Wykluczam wstępnie (choć moze niesłusznie) następujące rzeczy:

- wydatek pompy paliwa (auto przyspiesza prawie wzorcowo 0-100 km/h mimo zdławionego dolotu przez mikser i klapę przeciwwybuchową),

- świece, kable, kopułka, palec - żadnych strzałów na gazie i równa praca,

- uszkodzenia mechaniki silnika - ten sam powód co wyżej.

 

Podejrzewam układ wtryskowy, czyli zasilanie benzyną i czujniki kontrolera wtrysku. Część już sprawdziłem na ile mogłem i większość wydaje się być OK.

 

Co byście obstawiali w takiej sytuacji?

Trwa ładowanie podpisu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

masz trochę podobnie jak u mnie

a masz coś takiego na pb ze jak wkręci się z bulami do ok 3 tysi

do dostaje powera jakby jej ktoś kopa zasadził

a jak ruszasz potrafi się przydławić

ja jeszcze powalczę z sądą może dziś gdzieś na forum znalazlem jak można sprawdzić sonde ale moszę pozyczyć gdzieś analogowy miernik

i tak sie zastanawiam czy nie zrobić resetu kompa wg opisu kolegów

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44027&highlight=reset+ecu.

ale najpierw musimy znależć przyczynę

bede na bierzaco pisał o swoich osiagnieciach :lol:

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

masz trochę podobnie jak u mnie

a masz coś takiego na pb ze jak wkręci się z bulami do ok 3 tysi

do dostaje powera jakby jej ktoś kopa zasadził

a jak ruszasz potrafi się przydławić

Oooo! Coś takiego właśnie jest.

Kiedy nie schodzi na niskie obroty jedzie chyba tak jak powinna:

 

http://www.wrzuta.pl/film/gug2H88lGv/

 

 

 

Zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy. Sonda jest u mnie odłączona, bo jest uszkodzona, a po podłączeniu to już prawie nie da się jechać.

Możliwe, że to wina braku sondy? W poprzednim aucie na wielopunktowym wtrysku praca silnika po odłączeniu sondy sie nie zmieniała w ogóle, albo zmieniała sie niezauważalnie dla mnie.

 

 

jak wkręci się z bulami do ok 3 tysi

do dostaje powera jakby jej ktoś kopa zasadził

Jak znajdę dziś nieco czasu to nagram filmik jak przyspiesza na jednym biegu w zakresie od 1,5-2 do 6 tys. obrotów.

Trwa ładowanie podpisu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmu nie będzie - skończyły sie baterie.

Ale jest opis:

 

Auto przyspiesza z dołu w miarę płynnie tylko przy lekkim naciskaniu pedału gazu. Mocniejsze depnięcie i od razu następuje dość gwałtowne przyhamowanie.

I tak się dzieje do 3,5 czasem do 4,5 tysięcy obrotów. Potem jest znacznie lepiej i czuć rzeczywiście mocne kopnięcie.

 

Podobnie jest z hamowaniem silnikiem. Kiedy powoli podnoszę nogę z gazu odbywa sie to płynnie. Raptowne zdjęcie też powoduje szarpanie.

 

Mniej więcej tyle zauważyłem. Do tego przypomnę objawy są dużo silniejsze na zimnym silniku, a rozruch poprzedzony długim kręceniem i dodaniem gazu. Wtedy też najmocniej czuć niespalone paliwo.

Trwa ładowanie podpisu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze ktorys z was ma zciety klin na kole pasowym walu korbowego i przez to przestawiony zaplon? Ja mialem u siebie taki przypadek. Ciezko zapalala, byla slaba i na gazie dzialy sie cuda. Warto sprawdzic!
BMW - Like No Other
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze ktorys z was ma zciety klin na kole pasowym walu korbowego i przez to przestawiony zaplon? Ja mialem u siebie taki przypadek. Ciezko zapalala, byla slaba i na gazie dzialy sie cuda. Warto sprawdzic!

Ale u mnie na gazie jest OK, tylko kończy sie na wysokich obrotach. Myslę, że parownik jest do bani.

 

 

 

 

Sprawdziłem od strony elektrycznej następujące rzeczy:

 

- Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Przy temperaturze ok. 20 stopni oporność wskazuje, że jest OK, jednocześnie silnika nie dało się uruchomić zimnego z odpiętym czujnikiem, albo gasł po sekundzie, więc raczej na pewno jest dobry.

- Czujnik temperatury zasysanego powietrza w przepływomierzu. J.w., zresztą jest identyczna charakterystyka

- Czujnik położenia przepustnicy. OK - przynajmniej wg. mojej wiedzy zasady jego działania.

- Przepływomierz. Sprawdziłem napięcie dochodzące ze sterownika i oporność w zależności od wychylenia klapki, jednak nie znam prawidłowej charakterystyki i nici na razie z porównania. Mechanicznie jest w porządku, klapka prosta i nie zacina się. Podmienić nie za bardzo mam jak.

 

 

a próbowałeś wykręcać kolejno świece?

może któryś wtryskiwacz zalewa....

Nie. To chyba jest dość niedokładna metoda, bo bogata mieszanka spowodowana przez coś zupełnie innego też chyba może sprawić, że świece będą mokre.

 

Podejrzewam:

- Regulator ciśnienia paliwa na szynie wtryskiwaczy, ale to chyba tylko serwis mi może sprawdzić, a na razie jak najwięcej rzeczy chcę robić sam.

- Lejące wtryski. Myślicie, że mogą być tylko zapieczone czy coś podobnego i jakiś specyfik dolewany do benzyny może pomóc? Zamierzam wykręcić całą szynę i obserwować jak wygląda smużka wtryskiwanego paliwa na każdym.

- Sonda lambda. Raczej nie wierzę, że ona (a w zasadzie jej brak) robi taką rzeźnię, a nie chcę w tej chwili wywalać 200 pln, żeby okazało się, że nie ma najmniejszego efektu i trzeba wypluć np. 500 pln na przepływomierz. Rzecz jasna ją kupię, ale wolałbym, to zrobić na końcu, bo na podstawie poprzedniego auta podejrzewam, że jej znaczenie jest znikome.

Przepływomierz. Na tę chwilę podmianka nie wchodzi w grę, nie ma skąd. Chętnie zapoznałbym się na początek z charakterystyką wzorcową i porównał moje wyniki.

Reset ECU. W sumie dziś zapomniałem zrobić, choć miałem to w planach.

 

 

Chcę poznać wasze opinie, żeby zaczynać od rzeczy najbardziej prawdopodobnych, a nie sprawdzać / wymieniać pół komory silnika i na końcu zrobić bzdurę za 100 pln.

Trwa ładowanie podpisu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie (pewno przez ten gazik). Na Pb do 3 k wkręca się ok, potem ma problemy (tak jakby nie dostawał paliwa, lub problemy z WN, a cały układ WN nowy(świece, palec, kopułka, przewody)).

Od 4.5k znowu ogień.

Przepływka chodzi bez zacinania etc., ale ponieważ wymieniłem już prawie wszystko, to podejrzewam właśnie ją, niestety nie mam czasu, żeby "poleżeć" pod samochodem i to sprawdzić.

 

pozdr.

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset ECU. W sumie dziś zapomniałem zrobić, choć miałem to w planach.

Właśnie zrób resecik. Od tego powinieneś zacząć mając taką instalację LPG. Jak się nie poprawi to zczytaj błędy z motronica. Jeśli chodzi o przepływkę to sprawdź czy po jej odpięciu w czasie pracy silnika (na benzynie oczywiście) jest różnica i zobacz czy jest tam jeszcze czujnik IAT, bo może "podmuch" gazu go usunął. Zanim za to wszystko się zabierzesz zdemontuj wszelkie zwężki, miksery i inne pomysły gazowników. Sprawdź odmę, szczelność dolotu i kolektora oraz silnik krokowy (wnioskuję, że nie masz EML). Doprowadź go do ładu na benzynie. Nie napisałeś czy ten samochód kiedykolwiek poprawnie pracował na benzynie. Może wtryskiwacze...... możliwości jest tyle, że brakło by wieczoru na napisanie tego wszystkiego co zresztą można znaleźć na forum.

Powodzenia

peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset ECU. W sumie dziś zapomniałem zrobić, choć miałem to w planach.

Właśnie zrób resecik. Od tego powinieneś zacząć mając taką instalację LPG.

Zrobię rano.

 

Jak się nie poprawi to zczytaj błędy z motronica.

Byłem na "diagnostyce" dwa razy. Jeden raz wyszła sonda i przepływka, a drugi raz (za trzy dni) tylko sonda. Podejrzewam, że ten błąd z przepływką powstał przy moich testach z odłączaniem przepływki i uruchamianiu silnika.

 

Jeśli chodzi o przepływkę to sprawdź czy po jej odpięciu w czasie pracy silnika (na benzynie oczywiście) jest różnica

Po odłączeniu jest totalna masakra.

 

i zobacz czy jest tam jeszcze czujnik IAT, bo może "podmuch" gazu go usunął.

Jest i nawet działa. Pisałem wyżej.

 

Sprawdź odmę

Pod jakim kątem?

 

szczelność dolotu i kolektora oraz silnik krokowy (wnioskuję, że nie masz EML).

Szczelność jak? Spryskiwać dolot benzyną i sprawdzać czy nie wzrastają obroty?

 

Doprowadź go do ładu na benzynie.

No własnie do tego zmierzam, ale LPG wolałbym wymontować dopiero, gdy auto będzie jeździć porządnie na benzynie. W tej chwili z rana jest koszmar, a dodatkowo pewnie spalanie też ma porządne. :)

 

Nie napisałeś czy ten samochód kiedykolwiek poprawnie pracował na benzynie. Może wtryskiwacze...... możliwości jest tyle, że brakło by wieczoru na napisanie tego wszystkiego co zresztą można znaleźć na forum.

Jak był nowy na pewno jeździł. Odkąd ja go mam kuleje.

Trwa ładowanie podpisu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dość! Weź klucz 10 w ręke szczelinomierz 0,3mm i ustaw luzy zaworowe bo to najważniejsze w tym silniku!Potem wywal zwęzki od gazu i mikser i wstaw blosa, anty bum też nie będzie ci już potrzebny.Sondy lambda nie podpinaj bo bez niej normalnie pracuje ten silnik na benzynie.Wszystkie te żeczy zrobiłem w moim m30b30 i lata aż miło, a miałem wszystkie te kłopoty co ty.

W124 260E

W201 200E ex.

W126 260SE

W115 240D (250 M123) ex.

BMW 730i E32 ex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie przecież zawory trzeba wyregulować...

a ja o podstawowej rzeczy zapomniałem

dziś to zrobię i napiszę co to dało

wczoraj zrobiłem reset ECU i powiem że jakby równiej i spokojniej

pracował na biegu jałowym

biorę sie za robotę dzieki za podpowiedz Benz

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory wydechowe i ssące na 0,3 mm.Fabryki nie poprawiaj,a jak się okaże że nie mieliście luzu to po ustawieniu na 0,3 mm należy po paru tysiącach kilometrów ponownie skontrolować luz.(zawory się oczyszczą i luz może się zmienić).Tak na gazie będzie lepiej jak na benzynie mimo złego luzu.

W124 260E

W201 200E ex.

W126 260SE

W115 240D (250 M123) ex.

BMW 730i E32 ex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chciałem pomierzyć napięcie na przepływomierzu przy pracującym silniku, bo wcześniej tylko zbadałem oporność i o dziwo samochód ciężko zapalił na benzynie, ale pracuje prawie idealnie równo i wkręca sie na obroty (na postoju na razie)!

Napięcie na wolnych obrotach na przepływomierzu jest ok. 1,25V i rośnie do ponad 4V wraz z otwieraniem przepustnicy. Bez obserwacji obrotomierza, nie chciałem ciągnąć na maksa. Nie zauważyłem szarpnięć silnika ani załamań napięcia na mierniku.

 

Sam nie wiem. Tak ładnie nie pracował na benzynie odkąd go mam. Profilaktycznie ściągnąłem klemę (-) z akumulatora i zaraz testuję dalej.

Trwa ładowanie podpisu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

 

A wracając do benzyny. Objawy to:

- dość nierówna praca,

- im zimniejszy silnik tym gorzej,

- dość ciężki poranny rozruch,

- zdarzają się przydławienia przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięciu pedału sprzęgła i zwykle po tym krótkie falowanie obrotów od 450 do 1050,

- często dławi się podczas przyspieszania choć najmniej przy pełnym otwarciu przepustnicy.

 

Wykluczam wstępnie (choć może niesłusznie) następujące rzeczy:

- wydatek pompy paliwa (auto przyspiesza prawie wzorcowo 0-100 km/h mimo zdławionego dolotu przez mikser i klapę przeciwwybuchową),

- świece, kable, kopułka, palec - żadnych strzałów na gazie i równa praca,

- uszkodzenia mechaniki silnika - ten sam powód co wyżej.

 

Podejrzewam układ wtryskowy, czyli zasilanie benzyną i czujniki kontrolera wtrysku. Część już sprawdziłem na ile mogłem i większość wydaje się być OK.

 

Co byście obstawiali w takiej sytuacji?

ROZWIĄZANIE tego przypadku:

 

Okazało się, że męczenie auta na benzynie mimo niepoprawnej pracy, dużo ostrej jazdy, przeciągania do odcięcia pomogło. Prawdopodobnie problem był we wtryskiwaczach zasyfionych gazem. Nie dolewałem niczego do benzyny i przeszło samoistnie od samego ostrego jeżdżenia.

Dodatkowo reset ECU (czy DME, jak zwał tak zwał) i auto jeździ.

 

Dziś rano zapalił z lekkimi oporami i minimalnie nierówno pracował, ale przeszło mu po 50 metrach jazdy. Spalanie na komputerze ok. 17 litrów, w rzeczywistości czas pokaże.

Trwa ładowanie podpisu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielki plus Panie Benz za podpowiedz

 

wczoraj wyregulowałem zaworki

i powiem że chyba odzyskałem swoje 211 koników

nie szarpie płynnie przyśpiesza

a tu tylko zaworki trzeba było ustawić

no i najważniejsze równiuteńko chodzi

teraz jestem zadowolony z serduszka mojej buni

 

Zawory wydechowe i ssące na 0,3 mm.Fabryki nie poprawiaj,a jak się okaże że nie mieliście luzu to po ustawieniu na 0,3 mm należy po paru tysiącach kilometrów ponownie skontrolować luz.(zawory się oczyszczą i luz może się zmienić).Tak na gazie będzie lepiej jak na benzynie mimo złego luzu.

 

no wlaśnie chyba nie trzeba poprawiać inżynierów z BMW ja ustawiłem 0,30 tak jak powinno być i jest super

także klucz 10 w rękę i do roboty

pozdrawiam

chyba że nigdy nie ustawiałeś sam to radziłbym skorzystać z pomocy

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielki plus Panie Benz za podpowiedz

 

wczoraj wyregulowałem zaworki

i powiem że chyba odzyskałem swoje 211 koników

nie szarpie płynnie przyśpiesza

a tu tylko zaworki trzeba było ustawić

no i najważniejsze równiuteńko chodzi

teraz jestem zadowolony z serduszka mojej buni

 

Zawory wydechowe i ssące na 0,3 mm.Fabryki nie poprawiaj,a jak się okaże że nie mieliście luzu to po ustawieniu na 0,3 mm należy po paru tysiącach kilometrów ponownie skontrolować luz.(zawory się oczyszczą i luz może się zmienić).Tak na gazie będzie lepiej jak na benzynie mimo złego luzu.

 

no wlaśnie chyba nie trzeba poprawiać inżynierów z BMW ja ustawiłem 0,30 tak jak powinno być i jest super

także klucz 10 w rękę i do roboty

pozdrawiam

chyba że nigdy nie ustawiałeś sam to radziłbym skorzystać z pomocy

 

 

co potrzeba i jak ustawić zawory samodzielnie i pierwszy raz w życiu, jakaś instrukcja? Bardzo mnie ciekawi czy to pomoże w moim aucie

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzeba szczelinomierz 0,3mm,klucz oczko płaski 10(do odkręcania nakrętki blokującej na dzwigience) ,nasad 10(do zdjęcia pokrywy zaworów) ,klucz do świec (jak je wykręcisz to lżej kręcić silnikiem bo kompresja nie blokuje),jakiś śrubokręt cienki aby ustawić-obrucić mimośrody którymi regulujesz luz.Jeżeli nigdy nie regulowałeś zaworów to jedź do mechanika ale jeżeli robiłeś to już kiedyś nawet w innym aucie to dasz sobie rade,nie jest to kosmos.

W124 260E

W201 200E ex.

W126 260SE

W115 240D (250 M123) ex.

BMW 730i E32 ex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.