Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem z nivo w moim e39.

Otóż jedna poduszka jest dziurawa (już czekam na nową) ale dziś zauważyłem że oprócz siedzącej strony z dziurawą poduszką siedzi również druga strona. Do tej pory auto było przechylone tylko na jedną stronę. Czy oznacza to, że strzeliła i druga poduszka czy są one po prostu na jednym układzie i są zależne od siebie?

I jeszcze jedno pytanie: Chciałbym od razu wymienić olej w nivo jaki powinienem wybrać, jedni piszą że ATF inni zaś że CHW. Na korku napisane mam, że ATF ale nie mam pewności, że właściciel przede mną nie wymienił sobie korka? :jawdrop:

Dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam!

Opublikowano

ja w e-32 miałem olej CHF - taki jak do Citroen'ow...

ale najlepiej jak zadzwonisz (22) 646 64 84 podasz numer nadwozia (7 ostatnich znaków) i zapytasz ile kosztuje płyn do NIVO a przy okazji zapytasz czy to CHF czy ATF (ATF - to skrot od płynu do automatycznej skrzyni.. ale może w tym modelu NIVO i skrzynia jadą na tym samym płynie ???)

 

pozdrawiam

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

W e39 niwo jest pneumatyczne w przeciwieństwie do e34/e32 gdzie jest hydrauliczne więc tu analogii nie ma.

jeżeli pękła ci jedna poduszka, to najpierw siądzie ci na ten bok co pękła, kompresor przez jakiś czas będzie próbował wyrównać ciśnienie, ale w rezultacie nie dopompuje w tej pękniętej poduszce i siądzie ci cały tył .

Opublikowano

Z poduchami jest tak że jak jedna pada, to zaraz pada i druga. Poprostu zużywają się w miare równo i jak jedna juz sie rozleciała to druga musiała przenosic wieksze obciążenia, a że juz nie była pierwszej młodości to zaraz i ta poszła.

 

Wymiana obu zajmuje w warsztacie koło 2 godzin, i nie jest to trudna sprawa (dwie śruby, dwie zawleczki i sciągniecie przewodu pneumatycznego - na jedną strone). Teraz jak juz widziałem jak to się robi dałbym rade zrobic to sam.

 

Koszt poduchy to ok 650 żł i najlepiej zrobic odrazu dwie.

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano

Wymien dwie za jadna robota bo i tak siadzie druga, a to ze auto ci siadlo nie oznacza ze siadla poducha, pewnie wywalilo bezpiecznik bo kompresor chodzil bez przerwy i tak to sie konczy. sa dwa rodzaje poduszek wiec sprawdz po VIN jakie potrzeba do twojej

 

pozdrawiam,

darek

 

ps. czasem potrzebne jest ponowne zaprogramowanie prawidlowej wysokosci auta na komputerze, nie wiem od czego to zalezy ale ja musialem wpisywac na obie strony - mam nizsze sportowe zawieszenie od m-technik i bez wpisania auto wygladalo smiesznie przod nisko a tyl wysoko [tzn. za wysoko] po zaprogramowaniu wszystko idealne!!!

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano

Nie strasz kolegi dodatkowymi kosztami :D

 

Ja tez mam obnizone fabrycznie zawieszenie a nie musiałem nic programować, ładnie stoi. Takze moze nie bedzie musiał.

 

Ale zgadzam się, z resztą juz to pisałem, lepiej od razu wymień obie, bedziesz miał pewność że przez najbliższe kilka lat i kilkadziesiąt tysięcy nie musisz sie o to martwic.

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.