Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

lucadore: 100% popieram.

Jak y człowiek chciał się ścigać to by kupil m3 albo m5... ewentualnie 330i...

Ale kupując 5 człowiek raczje nie koniecznie chce zostać rajdowcem....

 

A ja mam takie małe pytanko: wie ktoś jak się śmiga 528i w automacie? coraz bardziej o czymś takim myślę. Teraz jeżdżę e34 525 v24 w manualu.

Co do 2,8 w automacie to jest pewnikiem że będzie słabszy, ale czy dużo?

Sądząc po osiągach nie wydaje mi się żeby to było jakieś wolne auto..

A już zdecydowanie wydaje mi się że objedzie większość innych samochodów (na drodze nie na torze :))....

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano

jestem zwolennikiem manuala ale miałem okazje przejechac wiele kilometrów walsnie 528iA na steptronicu i co tu można powiedziec , auto napewno sobie radzi , i to radzi sobie bardzo dobrze .

Nie jest to oczywiscie wyścigówka ale spokojnie możesz wyprzedzac bez zastanawiania się czy da rade,

(pobawic też się da , wiem nie z opowiadan a z własnego doświadczenia )

:twisted:

Opublikowano

Detter - osiągi E34 525i i E39 528iA są praktycznie takie same. Różnica jest duża pomiędzy obydwoma modelami w manualu, wtedy w 2.8 wyraźnie daje się odczuć mocniejszy dół, pozwalający jeździć bardziej komfortowo na niższych obrotach.

 

Co do osiągów 528i w manualu to oczywiście nie jest autko do ścigania się na torze, jednak nie chce mi się wierzyć, że ktoś leje 15 litrów w mieście i utrzymuje nietani w serwisowaniu model, żeby jeździć jak emeryt. Dla mnie istotą BMW jest połączenie mocnych silników z napędem na tył. Gdyby nie to z pewnościa nie byłbym dzisiaj posiadaczem auta z Bawarii, wydaje mi się, że jeśli ktoś potrzebuje autko wygodne, bezpieczne, do przemieszczania się z punktu A do B jest wiele innych marek mogących zaoferować tyle samo, a może i więcej w tego typu użytkowaniu auta aniżeli BMW.

Opublikowano
Detter - osiągi E34 525i i E39 528iA są praktycznie takie same. Różnica jest duża pomiędzy obydwoma modelami w manualu, wtedy w 2.8 wyraźnie daje się odczuć mocniejszy dół, pozwalający jeździć bardziej komfortowo na niższych obrotach.

 

Co do osiągów 528i w manualu to oczywiście nie jest autko do ścigania się na torze, jednak nie chce mi się wierzyć, że ktoś leje 15 litrów w mieście i utrzymuje nietani w serwisowaniu model, żeby jeździć jak emeryt. Dla mnie istotą BMW jest połączenie mocnych silników z napędem na tył. Gdyby nie to z pewnościa nie byłbym dzisiaj posiadaczem auta z Bawarii, wydaje mi się, że jeśli ktoś potrzebuje autko wygodne, bezpieczne, do przemieszczania się z punktu A do B jest wiele innych marek mogących zaoferować tyle samo, a może i więcej w tego typu użytkowaniu auta aniżeli BMW.

 

Czyli jak ktoś nie lubi jeździć szybko to nie powinien jeździć BMW?

Tworzy sie chyba pewien Stereotyp

 

BMW ma jeszcze kilka zalet,

ja cenie w niej ciszę, nic nie trzeszczy jak w Łoplu,

podoba mi się Ergonomia i jakośc materiałów,

po za tym ma bardzo dobry układ jezdny i podoba mi się jak auto się prowadzi, co eni znaczy ze Szybko i Dynamicznie i heja,

choć czasami też pocisnę...

 

po za tym szybko BMW daje się przyswoić, nei wiem no to jest ta Radośc z Jazdy,

Myśle że 528iA jest dobrym pomysłem,

Opublikowano
Ty cenisz w BMW m.inn ergonomię i jakość materiałów, ja z kolei wspaniałe silniki, które w połączeniu ze świetną dla kierowcy i precyzyjną m. skrzynią i jeszcze lepszym układem jezdnym sprawiają, że jeżdżę właśnie tą marką, a nie VW Passatem. Dla mnie po prostu automat burzy powyższy układ, który daję właśnie tę sławną radość z jazdy. Oczywiście to jest tylko mój punkt widzenia, każdy ma inne preferencje w kwestii wyboru autka i jego wyposażenia. Jeden wybierze 520 w automacie, drugi M5, nie ma sensu rozprawiać o gustach.
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedzi. Teraz już jestem coraz bardziej zdecydowany na 2,8iA :D

 

Ale jeszcze jedno pytanko: przy ilu obrotach skrzynia przełącza biegi w 2,8?

Tj. w jakim zakresie są obroty.

aaa.... jak sprawa ma sie ze steptroniciem? jak można tego używać? można włączyć go podczas jazdy? czy trzeba się zatrzymać?

 

ps. sorry za takie pytania ale nie miałem wiele do czynienia z automatami, jedyne co to zrobione ok. 150km. w 530d - ale tylko jechałem i sie nie bawiłem... :)

Edytowane przez Detter
Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano
A wiec Panowie jaki z tego wniosek? Kazdy oczekuje czego innego od swoich bawarek i kazdy do czego innego je wykorzystuje. Ja jezdze 90% po miescie (taxi driver) wiec steptronic spadl mi poprostu z nieba. Mozna rowniez przycisnac jak wystapi taka potrzeba (kick-down na sporcie). Powiem tak automat ma swoje zalety jak i wady TAK SAMO jak manual. Nalezy wiec zastanowic sie co nam jest bardziej potrzebne...
Opublikowano
Jest ktoś kto sie wypowie na temat steptronica i zakresu obrotów w 528iA?
Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano

Hej kolego,

 

Po pierwsze, ze steptronica w 528iA na pewno będziesz zadowolony.

 

Ja mam jak widzisz E34, ale kolega ma auto, o którym piszesz, którym miałem okazję się "pobawić". Przy spokojnej jeździe automat zmieni Ci bieg przy około 2 tyś obrotów, a im mocniej będziesz miał wciśnięty pedał gazu, tym wyżej na danym bieg skrzynia pociągnie.

Pamiętaj, że w E39 jest coś takiego jak adaptacyjne sterowanie skrzyni biegów, które to coś się uczy twojej techniki jazdy i dostosowuje zmiany biegów.

Co do przełączenia w tryb ręcznej zmiany, to można to robić w trakcie jazdy po przełączeniu w tryb sportowy (dźwignia w lewo) i popychając dźwignię do przodu lub tyłu zmieniasz sam biegi.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Ja miałem Steptronic i sprzedałem tylko z jego powodu auto 2 tygodnie temu.Auto w porównaniu z moją byłą 323i było tak powolne z miejsca(no chyba że ręcznie się machało) do tego wiadomo paliło więcej.Mi przy mojej nodze i dynamicznej jeździe paliło 25l gazu + oczywiście benzyna zanim złapie temp. Dzisiaj jadę po manuala 528i ,bo nawet w książkach jest że manual 2s szybszy do setki,a przy tak niskich czasach to jest juz b.dużo.Manual ma 7,5s/100km
Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedzi!

 

RafiRud: Zdaje sie że oglądałem Twoją bawarke... (forum+otomoto) ale wtedy też jeszcze myślałem o manualu :/ A wg. mnie była bardzo ładna...

pewnie dlatego sie szybko sprzedała :D - szkoda ... :)

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano

Witam

Moze nie mam 528iA ale mam 530dA i z tego Ci moge powiedzieć wez manual i bedziesz spokojnie spał :) autamat jest fajny do momentu jak się nie popsuje. a nawet po naprawie nigdy juz nie bedzie to samo :( chyba ze kupisz nowego boxa w ASO :D Manual daje radość z jazdy automat tez..... ale to nie to samo szczególnie w benzynie :) Pozdro

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Opublikowano

Własnie wróciłem z nowym nabytkiem 528i. :D

W manualu dosłownie jakby ze 30KM było więcej.Jak ktoś lubi Bmw żeby kopa miało to tylko manual.Jechałem z teściem Audi 2,2 turbo,to dosłownie go pożarłem jak się spróbowaliśmy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.