Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam co to moze byc ze zapalja sie dwie kontrolki na raz od absu i asc jak wylacze zaplon wszdaze kluczy k z powrotem , i przejade 5 metrow wszystko gaśnie , dzieje sie tak od czasu do czasu. Czy abs jeszt powiazany z asc? W e36 jak mi sie zpilil abs to raz i nie zgasnal a przyczyna byl czujnik absu, a tu wyciagne kluczyk zgasze zaplon i wszystko jest ok? Pomóżciw :mad2:

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Opublikowano
ABS jest połączony z ASC. Prawdopodobnie pada czujnik... ale jeszcze się chyba trzyma ostatkiem sił :)
Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeśli czujniki będą ok to sprawdź jeszcze stan akumulatora... ABS podczas pracy pobiera b.dużo prądu jeśli akumulator mocno obciąża alternator i ukł. elektryczny staje się mało wydajny mogą pojawiać się takie błędy...

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

A czy moze to byc płyn hamulcowy zbyt stary

bo slyszalem ze jak sie nie wymieni w terminie to tez abs sie swieci :lol:

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Opublikowano
A czy moze to byc płyn hamulcowy zbyt stary

bo slyszalem ze jak sie nie wymieni w terminie to tez abs sie swieci :lol:

 

To odpada.

Winę ponosi najprawdopodobniej czujnik w którymś kole, moze to tez byc tylko wina przyciętego przewodu czujnika lub zaśniedziałej kostki (brak połaczenia nawet chwilowy powoduje załapanie błędu) jak wyłaczysz kluczyk i uruchomisz jeszcze raz to czujnik znowu zaczyna zczytywanie prędkości obrotowej koła i kontrolki gasna. ABS i ASC zaczyna działać poprawnie ale w pamięci komputeraz usterka pozostaje. Sprawdz na diagnostyce komputerowej błędy powinno coś być. Druga gorsza ewentualność to pompa ABS od niedomagań z nią związanych też może zapalać się kontrolka i łapać błąd. Ale myślę zę to raczej czujnik. Pozdrawiam

Opublikowano
Mi zrobilo sie tak 2 razy po wymianie kol na 18 - raz jak wpadlem w dziure a drugi raz jak przejezdzalem zbyt szybko przez prog zwalniajacy. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znikl - od tego czasu przejechalem ponad 2 tys kilometrow i nic sie nie dzieje.
Opublikowano
podstawa to najpier zrobic diagnostyke na kompie jesli to bład czujnika lewego przednigo lub lewego tylnego to niestety dużeprawdopodobienstwo uszkodzenia sterownika. Ale najpier na kompa. Jesli bedzie bładczujnika to najpier możesz przełożyc czujniki i znowu sprawdzic jesli nadal ten sam czujnik pokaze to wina sterownika. Niestety te strowniki sa bardzo wrazliwe na nasze drogi :(

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
nie koniecznie aso każdy szanujacy mechanik z interfejsem. np serwisy boscha maja na 100% KTS-a albo kup sobie swoj interfejs za 200zł z allego z oprogramowaniem carsofta i bedziesz miał za free :) bo ASO BMW to za wjazd 250 :(

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
Przemywałem dzisiaj koła i nadkola prawie po 10 min kazde, odłączyłem aku przejechałem 100km i wszystko ok, podjechalem pod dom wjechalem w błoto i znowu sie zaświeciło. Jutro najpierw wyciagne kazdy czujnik i go przeczyszce jak to nie pomoze to na kompa.A jak padł ABS to zgłosze sie do ciebie Biały, ale najpierw przeloze czujniki.Jak bedzie blad lewych do znaczy padaka Abs i nie ma co w czujniki sie pakowac. :mad2:

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Opublikowano
na 99% to jest czujnik w ktoryms kole,wczoraj to wymianialem i za czujnik zaplacilem 150 zl (zamiennik) a pokazuje sie abs i asc bo zle zczytuje dane
Opublikowano
dzis bylem na diagnostyce i komputer pokazal 'wheel-speed signal, front right' ..... wiec to sterownik czy tylko czujnik ?
Opublikowano
podobno jak prawy to czujnik, a jak lewy to na 99% sterownik, piszę co sie dowiedziałem na forum sam nie wiem, dzisiaj sam bede rozbieral i czyscil czujniki, jak nic nie pomoze to na kompa, a jak bedzie prawa strona to zamawiam czujnik. :mad2:

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Opublikowano
Witam co to moze byc ze zapalja sie dwie kontrolki na raz od absu i asc jak wylacze zaplon wszdaze kluczy k z powrotem , i przejade 5 metrow wszystko gaśnie , dzieje sie tak od czasu do czasu. Czy abs jeszt powiazany z asc? W e36 jak mi sie zpilil abs to raz i nie zgasnal a przyczyna byl czujnik absu, a tu wyciagne kluczyk zgasze zaplon i wszystko jest ok? Pomóżciw :mad2:

 

Na 99% to padającey sterownik ABS i ASC, zwykle jak się nagrzeje porządnie komora silnika i zgasisz auto i ponownie odpalisz kontrolki zostaja zapalone. Następnego dnia lub po długim postoje znowu gasna. To typowe uszkodzenie(wada fabryczna , którą BOSH poprawił w sterownikach produkowanych po 2001 r).

Prosto to mozna sprawdzić. Pojechac do faceta z kompem do beemki, podnieść autko, włączyć diagnozowanie kół, obracac i patrzeć na komp który czujnik nie działa.

Po czym zamienić czujniki Lewy z Prawym,najlepiej przelutować na złączce koło sterownika. I znowu sprawdzić , kręconc kołami. Jeśli nadal bedzie sygnalizował niesprawny ten sam czujnik co przed przełożeniem to sterownik do naprawy(300 żł) lub wymiany (1300 zł).

Po co się pakowac w kupowanie czujników??!! To niepotrzebne koszty...

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Byłem na kompie wykazał prawy przód i prawy tył , wymieniłem oba czujniki i :mad2: jak ja lubie tak jej nienawidze dalej swieca nawet nie drgnely kontrolki jutro znowu na kompa? Przejechalem pare kilometrow i nic. :mad2: lipa totalna

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Opublikowano

ja mam podobna akcje. komp pokazal lewy tylny czujnik. wymiana nic nie dala. czekam wlasnie na sterownik ktory wraca z naprawy i zobaczymy co bedzie. mam tylko jedno pytanie - co z tym wszystkim ma wspolnego nivo???

pali sie kontrolka abs,acs, brak ekonomizera i predkosciomierza - ok, ale jest tak ze jak jade samochodem ktory wczesniej dluzej postal wszystko jest ok, jak sie rozgrzeje zapalaja sie te kontrolki i w tym momencie zaczyna wariowac nivo - co raz dopompowywuje zawieszenie! co ciekawsze zauwazylem ze dopompowywuje zawsze przy ostrzejszym skrecie w prawo! czy ktos to potrafi wytlumaczyc? dodam ze autko stoi sobie rowno i problem ten zaczyna sie w momencie zapalenia w/w kontrolek

Opublikowano
Byłem na kompie i okazało sie nowe czujniki z allegro nie zczytuja predkosci, wyczyscilismy stare bo byle za......ne, nowe wyciagnąłem i co :idea: kontroli zgasly i abs i asc działa ale zonk :jawdrop: Mechanik juz myslal ze lozysko walniete a tu sie okazalo ze czyjniki z allegro to paść :mad2:

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Opublikowano
u mnie wystarczylo przeczyscic prawy przedni czujnik i abs dziala i kontrolki zgasly, szkoda tylko ze elektryk cos jeszcze nagrzebal i teraz auto mi codziennie gasnie gdy dojezdzam do skrzyzowania ... srednio 1-2 razy dziennie, no i oczywiscie nikt nie wie o co chodzi :mad2:
Opublikowano

Podlacze sie :norty: ...a co :D

 

....co do tego czyszczenia czujnikow ??? Duzo przy tym roboty ? ...na cos trzeba uwazac czy tylko kwestia wypiecia i przeczyszczenia i wpiecia ? :D

 

Czym czysciles ? papier scierny czy jakims CIFem :D :mrgreen: :cool2: ...trza w koncu zalozyc alusy to przy okazji sie przeczysci to kurestwo :D

NO BMW - NO FUN !!!
Opublikowano
ten elektryk mi czyscil, myslalem ze to sterownik abs, zostawilem mu auto i koles najpierw wzial sie za czujnik i okazalo sie ze cos tam wystarczylo przeczyscic ...
Opublikowano
Wyciagnałem czujnik i był cały zasyfiony błotem , a podobno to takie szcelne, przeczysiclem to szmata zdjalem brud i zaczal zczytywac predkosci :mad2: i to tyle a kontrolki same zgasly po kilku metrach :modlitwa:

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Opublikowano

Na kompie wykazało przedni lewy czujnik, instalacja została sprawdzona pewność 100%. Zmieniłem czujnik od ABS i nadal kontrolki nie gasną. Zamontowałem czujnik siemensa. Wyjmując stary czujnik zauważyłem że w piaście jest pełno kryształków soli wszystko w wewnątrz zardzewiałe. Czy ten syf w piaście może być powodem nie zadziałania ABS/ASc.? Czym można wszytko tam wewnątrz wyczyścić ( jaki środek zadziała na rdze)? A może trzeba wymienić łożysko? Jak sprawdzić ten nowy czujnik?

A może wystarczy wykasować błędy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.