Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio coś mi ciężej pracuje wspomaganie. Jak myślicie wystarczy wymiana płynu czy zaczyna się dziać już coś niedobrego. Szczerze mówiąc to nie zauważyłem innych niepokojących objawów dlatego mam nadzieje że wystarczy tylko wymiana.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Płyn wymienić warto. Musisz jeszcze napisać, czy może jakieś dźwięki słychać dziwne. Może się pasek wieloklinowy ślizga, może pompa się kończy, może zaworek puszcza.
Kai
Opublikowano
A ja mam takie pytanie, ja mam czarny kolor olej ATF ? Czy to normalne ze jest czarny ?
Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
Opublikowano

Czarny olej? Chyba daaaaawno nie był wymieniany. Ciekawe jest to jak lekko w jednych autach działa wspomaganie, że można kręcić kierownicą jednym palcem a w innych (tym samym modelu) chodzi ono dość ciężko (nawet dość ciężko jedną ręką zakręcić). Z czego to może wynikać? Zużycia pompy/ listwy wspomagania?

Pozdr.

Opublikowano
No seryjnie zmieniali pompe wpomagania, i raczej wymienili olej i mam czarny, w sensie nie do kocna czarny.Wiec moje pytanie mozliwy jest taki ciemny kolor oleju ?
Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
Opublikowano
No seryjnie zmieniali pompe wpomagania, i raczej wymienili olej i mam czarny, w sensie nie do kocna czarny.Wiec moje pytanie mozliwy jest taki ciemny kolor oleju ?

 

Wiem że Lotos ma w swojej ofercie jakieś ciemne (szare) ATFy ... ale nie są jakieś super jakosci.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
ja mam podobny problem tylko ze dochodzi do tego buczenie jak za ostro wchodze w zakret lub krece bąki ale po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu jest ok.plyn wymienilem ale obiawy dalej takie same.uzywam auta za granica i musze sam poradzic sobie z tym wiec prosze o pomoc z gory dzieki.
Opublikowano

Ja długo tak jeździłem, tylko ze to postępowało i było coraz gorzej.

 

Pierwsze objawy były takie ze przy maksymalnym skręcie kolami do oporu strzelało tak i szarpało jakby koło haczyło o nadkole (prawdopodobnie mocno hamowało pompą i przenosiło na pasek) później zaczęła kierownica ciężko pracować i burczeć przy mocnym skręcie a pod sam koniec doszło do tego że opór i buczenie było słychać i czuć po 1/4 obrotu kierownicą w obojętnie która stronę od pozycji wyprostowanych kół.

 

Od momentu kiedy trzeszczała przy skręconych kołach do oporu do momentu kiedy burczała już przy obrocie 1/4 kierownicą zrobiłem ze 40 tys. Wiec mniej więcej możesz oszacować jak tobie sie dzieje.

 

 

Zużyta pompa objawia sie czarnym olejem (szybko robi sie czarny). U mnie wyglądało to tak ze po zmianie oleju na czerwony po tygodniu czasu był już czarny nie taki mocno ale bardziej czarny niż czerwony. Objawia sie to tez ubywaniem go. Przez to że pompa buczy i ma luzy grzeje sie olej w niej z stad robi sie czarny olej, ale dodatkowo spienia się on (gotuje) i ucieka odpowietrzeniem w korku dlatego zawsze go jest mało i wtedy jeszcze gorzej buczy.

Na początku jak buczała to dolewałem oleju i to cichło ale po długiej trasie spieniał sie i uciekał i znowu był stan za niski a wtedy pompa bardziej buczała.

Zmieniłem ją i już nie ubywa mi płynu i kreci sie zdecydowanie lżej niż wtedy w całym zakresie obrotów tak samo płynnie i lekko no i nie strzela przy maksymalnym skręcie.

 

Koszt pompy od 150 do 250 zł używana oczywiście (E36 E34 E39 E46)

Opublikowano
wielkie dzieki u mnie jeszcze tak strasznych objawow nie ma bo dzieje sie to od nie dawna tak ze mysle ze chwile pojezdzie zanim calkiem padnie jeszcze raz dzieki za pomoc.
Opublikowano
Płyn wymienić warto. Musisz jeszcze napisać, czy może jakieś dźwięki słychać dziwne. Może się pasek wieloklinowy ślizga, może pompa się kończy, może zaworek puszcza.

 

Dziwne jest to, że nie ma niepokojących objawów. Nie słychać żadnego buczenia (chyba, że skręcę do oporu i przytrzymam). Kolor płynu jest ciemno różowy a jego stan jest powyżej normy. No i zauważyłem drobny wyciek ze zbiorniczka przy jednym z przewodów.

Coś mi się wydaje, że wymienię płyn i zobaczę czy coś się zmieni. Tylko poradzicie mi jakiś dobry produkt.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam u mnie od jakiegoś czasu buczy mi coś przy skręcaniu kierownicą. :( Moim zdaniem to chyba pompa jest już na wykończeniu ale nie ma jakich kolwiek oporów przy skręcaniu, a kolor płynu jest czarny oczywiście musze go wymienić ale czy to coś pomoże? Z góty wielkie dzięki :pray:
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
witam ja mam natomiast takie pytanko , ostatnio troszeczke poszalałem autkiem tzn kółeczka itp jazda bokiem . i po skonczonej zabawie jakby mi sie coś stało ze wspomaganiem kierownica nie odbija mi płynnie tylko jakby po kawałku nie odbija mi odrazu po skrecie tylko jak mechanicznie pomału odcinkami jakby. i jakby było mało jak jade po prostej drodze i ja puszcze i wjade w mala dziurke to sama mi skreca na bok i nie odbije do pozycji srodkowej czyli jazdy na wprost i jak ją skrece gdy jade prosto to nie wraca na swoje miejsce. wczoesniej jedna raczka mogłem kręcić z teraz to juz niemozliwe tak cieko chodzi :/ sprawdzałem płyn od wspomagania jest 0 wycieku kolor czerwony :/ pomocy panowie:/
Opublikowano
witam ja mam natomiast takie pytanko , ostatnio troszeczke poszalałem autkiem tzn kółeczka itp jazda bokiem

 

A masz 1.6? Jak ty to zrobiłeś? :roll:

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
mam bvardzo zywy siliczek :D niejedna 318 pojechałem ;p a tak na powaznie :/ niewiem co jest :/ kierka mi ciezko odbija tzn wraca do polozenia srodkowego płyn i reszta ok bez wycieków :/ . luzow tez nie ma jak ruszam kierownica na zgaszonym silniku z kluczykiem w stacyjce :/ sam juz nie wiem :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.