Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich zainteresowanych moim problemem ktorym jest klekot silnika mechanicy mowia ze to napinacz łancucha rozrządu i kazdy mowi ze trzeba wyciagac silnik na stol co mnie przeraza i trudno mi w to uwierzyc czy ktos juz z was kiedys to przerabiał. lub moze ktos wie i ma inne podejzenia co do moich klekotów ktore pojawiaja sie zaraz po odpaleniu auta w chwili odpalenia klekotu niema ale pochodzi pare sek. i klekot sie pojawia coż to takiego.....
Opublikowano
jak napoinacz to pojawi sie dzwonienie tez

 

 

 

Dzwonienia niema tylko klekot ale to taki jakby cos z zaworami sam niewiem

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wyciągnął się łańcuch i trzeba o 2 stopnie przestawić wałek rozrządu a klekotanie zniknie :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Wyciągnął się łańcuch i trzeba o 2 stopnie przestawić wałek rozrządu a klekotanie zniknie :idea:

 

Z tego co sie orientuje to wyciagniety lancuszek (zuzyty) slychac jako GALOP konika... po kostce brukowej ;D

 

Moglbys napisac wiecej odnosnie tych 2 stopni. Mysle ze dla potomnych sie przyda. Tzn. Na ile to jest bezpieczne, skoro tak piszesz mysle ze praktykowales to...

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Wyciągnął się łańcuch i trzeba o 2 stopnie przestawić wałek rozrządu a klekotanie zniknie :idea:

 

Zgadza się.Tylko trzeba pamiętać że w TDS-ach są dwa łańcuchy, jeden z wału na pompe wtryskową a drugi z pompy na wałek rozrządu i po przestawieniu wałka przydałoby się poprawić początek tłoczenia na pompie wtryskowej.

Opublikowano
Wyciągnął się łańcuch i trzeba o 2 stopnie przestawić wałek rozrządu a klekotanie zniknie :idea:

 

Z tego co sie orientuje to wyciagniety lancuszek (zuzyty) slychac jako GALOP konika... po kostce brukowej ;D

 

Moglbys napisac wiecej odnosnie tych 2 stopni. Mysle ze dla potomnych sie przyda. Tzn. Na ile to jest bezpieczne, skoro tak piszesz mysle ze praktykowales to...

 

No u mnie klekocze strasznie chociaz autko sprawuje sie bardzo dobrze pali na dotyk nic sie nie dzieje (odpukać):) tylko ze te klekotanie strasznie denerwuje niema to jak odglos prawdziwego TDS-A. orjetujecie sie lub moze juz ktos to przerabiał ile to roboty bo ja z tego co słyszałem to Silnik na stół.:(

Opublikowano
Żeby dobrać sie do rozrządu nie ma potrzeby wyciągania silnika jeśli chodzi o wymiane łańcuchów. trzeba tylko wyciągnąć chłodnice i jest dobry dostęp. do przestawienia wałka rozrządu i poprawienia pompy wtryskowej zdejmuje sie tylko pokrywe zaworów. jeśli po ustawieniu rozrządu klekotanie nie ustaje to trzeba się zastanowić nad popychaczami zaworów, zmienić olej na gęściejszy lub je wymienić.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Moglbys napisac wiecej odnosnie tych 2 stopni. Mysle ze dla potomnych sie przyda. Tzn. Na ile to jest bezpieczne, skoro tak piszesz mysle ze praktykowales to...

Należy zdjąć pokrywe zaworów, pompke recyrkulacyjną, motor ustawić w GMP, poluzować śrubę zębatki wałka rozrządu, przyłożyć przyrząd do ustawiania wałka rozrzadu, następnie od strony kolektora ssącego włozyć pod przyrząd szczelinomierz o grubości 6,25mm w celu przestawienia wałka kluczem 27mm i mamy w ten sposób 2 stopnie. Dokrecić śrubę zebatki rozrzadu siłą 20Nm + 90 stopni i po robocie. Jeśli nie pomoże, to łańcuchy do wymiany. Przy tej operacji nie trzeba przestawiać pompy wtryskowej.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
A co za problem wkręcić czujnik zegarowy w pompe wtryskową i sprawdzić czy jest 0.95mm w punkcie GMP. 15min. roboty dla świętego spokoju. Moim zdaniem jeżeli wyciągneły sie łańcuchy a ten z wału na pompe jest bardziej obciążony to przestawia się i początek tłoczenia, druga sprawa to że nigdy nie masz pewności czy wcześniej jakiś pseudomechanik nie kombinował przy pompie , znam przypadki gdzie ustawiali ją jak w traktorze na słuch
Opublikowano
Witam ja mam tak samo jesli chodzi o ten halas i tak jak u kolegi HoodY po odpaleniu cisza po paru sekundach zaczyna halasowac,mam pytanie do HoodY czy przy dodaniu gazu ten halas zanika troszke bo u mnie troche zanika i przy skrecie kierownica do oporu glosniej slychac napisz jak to u ciebie sie to objawia POZD
Opublikowano

Witam,

 

mam dokładnie ten sam problem co koledzy

 

STUKA DZWONI... ale tylko na zaimnym silniku jak pojeżdże trochę to stukanie znika.

 

Ktoś wie gdzie to można zrobić????

 

interesuje mnie Śląsk lub Kraków

 

Z góry dziękuje za pomoc!

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam czekam i nie moge sie doczekac odpowiedzi od Hoody,moze juz robiles z tym rozrzadem jak tak to napisz bardzo jesteem ciekaw co to bylo.POZD.
Opublikowano
Witam wszystkich zainteresowanych moim problemem ktorym jest klekot silnika mechanicy mowia ze to napinacz łancucha rozrządu i kazdy mowi ze trzeba wyciagac silnik na stol co mnie przeraza i trudno mi w to uwierzyc czy ktos juz z was kiedys to przerabiał. lub moze ktos wie i ma inne podejzenia co do moich klekotów ktore pojawiaja sie zaraz po odpaleniu auta w chwili odpalenia klekotu niema ale pochodzi pare sek. i klekot sie pojawia coż to takiego.....

 

 

Witam Hoody ja bylem dzisiaj u znajomego mechanika zdjelismy paski klinowe i odpalilem na chwilke i byl spokoj,i co sie okazlo ze rozlecialo sie kolo pasowe na wale w zasadzie sa dwa zlaczone jedno napedza klime drugie reszte i to sie poprostu scielo i halasuje.Masz prawie podobnu halas radze to sprawdzic zanim dobierzesz sie do rozrzadu.Teraz moje pytanie,czy te kolo jest rozbieralne bo jak tak to mozna by bylo kupic tylko ta czesc co jest ferelna,czy raczej cale kolo trzeba kupic,moze ktos to przerabial.PZD.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich zainteresowanych moim problemem ktorym jest klekot silnika mechanicy mowia ze to napinacz łancucha rozrządu i kazdy mowi ze trzeba wyciagac silnik na stol co mnie przeraza i trudno mi w to uwierzyc czy ktos juz z was kiedys to przerabiał. lub moze ktos wie i ma inne podejzenia co do moich klekotów ktore pojawiaja sie zaraz po odpaleniu auta w chwili odpalenia klekotu niema ale pochodzi pare sek. i klekot sie pojawia coż to takiego.....

 

 

Witam Hoody ja bylem dzisiaj u znajomego mechanika zdjelismy paski klinowe i odpalilem na chwilke i byl spokoj,i co sie okazlo ze rozlecialo sie kolo pasowe na wale w zasadzie sa dwa zlaczone jedno napedza klime drugie reszte i to sie poprostu scielo i halasuje.Masz prawie podobnu halas radze to sprawdzic zanim dobierzesz sie do rozrzadu.Teraz moje pytanie,czy te kolo jest rozbieralne bo jak tak to mozna by bylo kupic tylko ta czesc co jest ferelna,czy raczej cale kolo trzeba kupic,moze ktos to przerabial.PZD.

 

 

 

Witam witam wybacz ze nie odp ale chwilowo mnie nie było w kraju. widze ze sprawa poszła w powazne tematy i widze tez pare rad odnosnych tych klekotów co mnie tak denerwuja widze tez ze wzieles sie ostaro za te brzdęki i ciesze sie ze znalazłeś przyczyne w swoim autku ja u siebie tez zamierzam cos z tym zrobic i sam niewiem od czego sie zabrac kazdy z mechaników mowi ze silnik na stół co mnie to przeraza strasznie:( mam jeszcze jedno pytanie co do tych hałasów bo u mnie to z tego co słychać to wynika tak jakby klekot wychodził z silnika najbardziej słychać od strony pompy wtr. bo od strony gdzie jest Turbo tak jakby hałas był cichszy co Ty na to...???

Opublikowano
Widzę że na tym forum same mądrale już by Ci silnik chciały rozebrać:), miałem dokładnie taki sam przypadek, mechanik(za granicą) stwierdził rozrząd do wymiany, już mnie chciał skubany naciągnąć, okazało się tak jak kolega wcześniej pisał, koło pasowe się rozleciało, rok poźniej podobny przypadek, też diagnoza łańcuch do wymiany, znów błędna, kompresor od klimatyzacji się poluzował i tłuk się jak wściekły, jedź do dobrego mechanika który się naprawdę zna na tych silnikach.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Widzę że na tym forum same mądrale już by Ci silnik chciały rozebrać:), miałem dokładnie taki sam przypadek, mechanik(za granicą) stwierdził rozrząd do wymiany, już mnie chciał skubany naciągnąć, okazało się tak jak kolega wcześniej pisał, koło pasowe się rozleciało, rok poźniej podobny przypadek, też diagnoza łańcuch do wymiany, znów błędna, kompresor od klimatyzacji się poluzował i tłuk się jak wściekły, jedź do dobrego mechanika który się naprawdę zna na tych silnikach.

 

 

 

Witam Przyjacielu mam pytanie bo nie zabardzo jestem obcykany które to jest to koło pasowe i jak sie upewnić czy to napewno jest przyczyną tych klekotów u mnie w Miesie ani w okolicach niema dobrych mechaników tzn mam jednego co własnie ma serwis Diesla i zajmuje sie tylko dieslami tych TDS-ÓW ma mnóstwo co rusz do roboty i moim zdaniem sie zna na tych silnikach zawsze jak mam cos do zrobienia czego ja nie potrafie a zazwyczaj sa to jakies regulacje pompy czy cos takiego to daje tylko jemu i teraz juz sam niewiem czy on tak powiedział aby wciagnąć mnie na grubą kase czy mowi prawde co wy na to.?

Opublikowano
przecież to nie problem sprawdzić we własnym zakresie. Poprostu należy zdjąć paski wieloklinowe odpalić brykę i posłuchać. Jak cisza to mamy diagnozę jak stuka dalej to wiadomo że to coś w motorki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.