Skocz do zawartości

E36 318 a 320


tomekb

Rekomendowane odpowiedzi

witam

jestem tutaj nowy, i podejrzewam ze ten temat był juz poruszany na tym forum ale prosze o wyrozumiałość

chce kupić E36 sedan ale nie wiem czy 318 czy 320

chce załozyć do tego gaz

prosze o porade co lepiej kupic

prosze o kilka za i przeciw

za info serdeczne dzieki

pozdrawiam

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja może jako pierwszy - jeżeli 1,8 i silnik m43 to z własnych doświadczeń wiem że nie bardzo znosi zagazowanie... co do 2.0 sie nie wypowiem bo nie miałem do czynienia.

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz zamiar gazowac to powiem Ci tak

320i lepiej kupic no bo ze spalaniem nie bedziesz sie tak martwil bardzo no ale licz się z tym ze przydała by się sekwencja

(ladują tez zwykly choc to meczarnia dla silnika)

Dzwiek 6 cylindrow no i przyjemnosc z jazdy napewno bije 1.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja może jako pierwszy - jeżeli 1,8 i silnik m43 to z własnych doświadczeń wiem że nie bardzo znosi zagazowanie...
trzeba bylo założyć dobra instalację a nei oszczędzać.

Co do wyboru między 320 a 318. Powinieneś raczej podzielić sobie auto na 2 typy. 4(316i 318i) garki i 6(320 i powyżej). Zależy czy dużo będziesz jeżdził i czy tylko auto ma ci służyć do przemieszczania sie czy lubisz sei czasem pobawic polatac itp. Jesli to pierwsze to bralbym 318i (115KM daje rade w tej budzie spokojnie) Jesli szukasz jednak R6 i po roku 95 to szukaj 323 lub 328(choć cięzej znależć). Kompromisem może być 318is- 140KM z tym że w sedanie ciężej znależć niż w coupe.

Z doświadczenia wiem że 318i z silnikiem M43 to przyjemna jednostka i w miarę ekonomiczna. Spalanie na przyzwoitym poziomie, mam instalkę KME i żadnych problemów. Sprzedaje niebawem bo szukam 5 ale spokojnie takie auto mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz ktoś napisze zebys nie brał 1,8 tylko 2,0 bo palą tyle samo a jak juz 2,0 to lepiej dolozyc i wziąć 2,5.

wkońcu wyjdzie ze 2,5 pali prawie tyle samo co 1,6

:duh:

odemnie to weź taki jaki chcesz, poczytaj se troche na forum i tyle

pozdr

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wazna jest wysokiej klasy instalacja dla bezpieczenstwa klasy jazdy oraz szybkosci.Musisz pamietac zeby czesto zmieniac swiece "wysokiej klasy"i miec silnik dobrze zestrojony z LPG oczewiscie czasami uzywac benzyne i wszystko powinno byc ok..OCZEWISCIE JA JESTEM PRZECIW GAZOWNIKOM A SZCZEGOLNIE W TAKICH AUTACH TO JEST KALECZENIE SAMOCHODU''''''JAK CIE NA NIEGO NIE STAC TO GO NIE KUPUJ NIE SZTUKA JEST KUPIC SZTUKĄ JEST UTRZYMAC''''
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie teraz rozgladalbym sie za 320 z instalacja sekwencyjna. Gaz to nie kaleczenie silnika ale nie chce mi sie polemizowac bo jeszcze jakis delikwent zwyzywa mnie od centusiow i po co mi to (strach sie bac)... Jak nie stac Cie na BMW to go nie kupisz a jak kupisz to widac Cie stac (nie mowmy o tym czy kogos stac na E36, stac wielu na nia wiec nie badzmy komiczni), a jak go sobie zaplanujesz utrzymywac to sprawa kazdego z osobna i koniec kropka, bo nawet jesli kaleczysz to swoje auto i kij komukolwiek do tego, dosc mam wyczytywania przytykow typu "jak Cie nie stac..." "r4 to nie BMW" "gaz do kuchenek" itd... Gaz to taki sam uklad zasilania jak kazdy inny trzeba tylko umiec sie z nim obchodzic no i jak juz oszczedzamy na paliwie to nie oszczedzac na instalacji. Tylko i wylacznie dobra sekwencje bym teraz montowal tym bardziej do R6. Sam kupilem 316 z 2 generacja ale moge mowic o szczesciu bo jezdze na gazie wogole o nim nie myslac a silnik trzyma obroty, nie kicha, nie strzela, ladnie sie wkreca... Pomysl do czego Ci auto jest potrzebne bo moze sie okazac ze 318 wystarczy a utrzymanie go jest tansze (mniejsza koszty ubezpieczenia, mniej plynow, mniejsze spalanie itd...). Moj punkt widzenia, jesli jezdzilbym duzo w trasach bralbym 320, jesli jezdzilbym glownie po miescie to 318, a jesli jezdzilbym glownie po miescie ale chce miec "buta" bo np. lubie w nocy sobie przycisnac lub podjac jakies wyzwanie spod swiatel (mlodosc musi sie wyszumiec) to 320 :) Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz ja: Jezeli chcesz zakladac gaz do auta to zanim wybierzesz miedzy 2.0 a 1.8 musisz wiedziec ze:

1. Jezeli gaz to tylko sekwencja bo zwykly jak bedzie strzelal to rozwali

ci kolektor albo przeplywomierz

2. Jezeli sekwencja to do silnika 1.8 (4 gary) kosztuje jakies 3500zl a

do 2.0 (6 garow) ok 6000zl. Do 2.0 musi byc sekwencja bo ma

plastikowy kolektor ssacy.

3. Jezeli zalezy ci na przyjemnoosci z jazdy i dobrej dynamice silnika to w

gre wchodzi tylko i wylacznie 2.0, najepiej z silnikiem M52

4. Jezeli chcesz oszczedzac na kupnie auta to kup 1.8, zamontuj

sekwencje ale nie licz ze bedzie to nie wiadomo jakie szybkie auto

5. Jezeli chcesz zalozyc zwykly gaz to przygotuj sie na to ze auto straci

moc na gazie i to np 1.8 ci bedzie chodzilo gorzej niz 1.6

No i pamietaj!!! Auto z instalacja gazowa MUSI miec sprawna instalacje elektryczna, cewki, przewody, swiece itp itd. No i z doswiadczenia wiem ze jak zaczna sie problemy z gazem to nie bedzie widac ich konca. Moze gaz nie niszczy silnika ale potrafi bardzo skomplikowac zycie wlascicielowi i niekiedy kosztuje go wiele nerwow.

Na podsumowanie napisze ze na twoim miejscu wybralbym 2.0. Moc wieksza o 35KM, 2 gary wiecej, no i ten piekny dzwiek rzedowj szostki... mmmmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jescze sprostuje i dodam

sekwencja 4 cylindry-2700 zł

sekwencja 6 cylindrów-3500 zł

 

No to albo mnie dawno nie bylo w Polsce i nie orientuje sie w cenach gazu albo te ceny ktore kolega pisze to jakies mega promocje bo ja przed chwila patrzylem na przykladowa strone i tak to sie przedstawia:

 

http://www.autogazserwis.pl/pl/autogaz_cennik/

 

Cena minimalna - 4200zl, cena maksymalna - 5200zl. Nie maja jednak w ofercie instalacji sekwencyjnej firmy Prince ktora wedlug wielu jest najlepsza do BMW i kosztuje cos ok 6000zl. Jak sekwencja to dobra sekwencja.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe... standardowe odpowiedzi bierz 2.0 2.5 a najlepiej jak by byl to i nawet 8.0 ...bo 1.8 jest do kutu... prawda jest taka ze jezweli dbasz o auto i o silnik to czy 1.6 czy 1.8 czy 2,5 sa dobre i nimi pojezdzisz....

 

tyle mojego..;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz ktoś napisze zebys nie brał 1,8 tylko 2,0 bo palą tyle samo a jak juz 2,0 to lepiej dolozyc i wziąć 2,5.

wkońcu wyjdzie ze 2,5 pali prawie tyle samo co 1,6

:duh:

odemnie to weź taki jaki chcesz, poczytaj se troche na forum i tyle

pozdr

 

 

Dokładnie - zgadzam się z Tobą, że na tym forum panuje taka zasada, ze jak ktoś pyta o 1,6 to zaraz kupa krzyku - bierz 2,0 bo pali tyle samo a radość z jazdy większa.

 

To ja powiem inaczej - po co 2,0 - bierz 2,3, albo nie 2,5 - tylko lepsze jest 2,8 - to może od razu zastanów się nad 3,0 lub 3,2 ???

 

Tak na marginesie to słyszałem że najlepiej chodzą 5,4 V12 - szkoda, że do trójek nie wkładali - konkluzja - bierz 750 5,4 V12 i nie pytaj o E36

 

:norty: :norty: :norty:

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem inaczej - po co 2,0 - bierz 2,3, albo nie 2,5 - tylko lepsze jest 2,8 - to może od razu zastanów się nad 3,0 lub 3,2 ???

 

2,3?? :shock: Chyba Cię poniosło :mrgreen:

 

A na poważnie - gaz jak najbardziej jest ok, do aut z tymi silnikami (m43b18 i m50b20/m52b20) tylko instalacja sekwencyjna! Zrób w renomowanym zakładzie,a będziesz zadowolony :cool2:

I niech Ci nikt nie wpiera, że wszystkie palą tyle samo!

323 mojego ojca (9.5l/100km[pb only]) pali mniej niż moje 316i na parowniku (10.5l/100km) :mrgreen: :twisted2: :mad2:

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mattiss

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.