Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, znajomy ma na szrocie fajna coupe 1,8is dostala w tyl ,przod caly ok silnik odpala maly udukomentowany przebieg itd.. I teraz zastanawiam sie czy nie glupi pomysl bylby przelozyc ten silnik do mojej 316. Warunki do tego mam tylko jest wiele niewiadomych dla mnie. Po pierwsze czy sam silnik wystarczy do przekladki? nie wiem czy podeszla by skrzynia most itp? no i ostatnie pytanie w swojej m43 1,6 mam dzialajaca klime ktorej nie chcialbym sie ewentualnie pozbywac czy zmieniajac silnik trzeba by i tu cos kombinowac? Prosze o jakies sugestie :) Pozdro
Opublikowano

:duh: :search:

 

1. Jak masz zdrową 1.6 to nie przekładaj żeby nie wiem co. Chyba że masz już obecną jednostkę na wykończeniu.

2. Skrzynia zostaje, most zostaje. Przekładasz silnik z osprzętem - wiązka, komputer, etc.

3. Dyfer może zostać od 1.6 - będziesz się szybciej wkręcał na obroty ale za to spadnie Ci Vmax

4. Chłodnica w IS'ach jest trochę większa ale od 1.6 też robi swoje. Tylko pilnuj, żeby go nie zagotować bo będziesz miał wydatki.

 

Przekładka to sporo roboty i to lepiej żebyś miał kogoś na prawdę zaufanego, bo łatwo spartolić. Przy okazji jak będziesz miał silnik m42 na wierzchu to warto zerknąć jak się prezentuje rozrząd. Żeby nie robić wszystkiego 2 razy. Co z klimą? Nie mam pojęcia :roll: Mam nadzieję że wystarczająco odstraszyłem ;) Pozdro :mrgreen:

Opublikowano
heh dzieki za rady :) r6 odpada bo akurat zdaje sobie sprawe ,ze nie opacalne ,chociaz kolega ma silnik ze swojego 323ti po dachowaniu :P ale lepiej nie . A dlaczego mysle nad ta przekladka na is, po prostu tanim kosztem moge zyskac 40 kucy wiecej :) Pomysle jeszcze nad tym.
Opublikowano
witam mam silnik 1.6 m43 niedługo napewno niebędzie wstanie działać badam temat wymiany go na 1.8is m44 o ile się nie myle to wszystkie czujniki są takie same nawet przepływka, nie mam tylko pewności do tych przy przepustnicy czy ktoś jest w stanie określić czy gdybym zamontował górną część kolektra ssącego od m43 do dolnego kolekotra z m44 oraz opodłączył wszystkie czujniki z m43 od silnika m44 a w kompie z m43 zmienił bym tylko eproma z mapami na tego z m44 czy by to wogóle zadziałało?
Opublikowano
kanały przy łączeniu dwóch połówek kolektora dopasować to nie problem a dolne pówki kolektora ssącego w m44 i m43 mają przepustnice która i tak zmienia chrakterystyke dolotu. Niestety zmieniająć sterownik trzeba też chyba zmieniać stacyjke i kluczyk z powodu immobilajzera
Opublikowano
he he he//

przekładaj na r6 :cool2: nie baw siew r4 ...

 

trapp....gdzie się w sobote schowałeś??

 

 

:worried: To nie było mnie?

 

 

 

A tak - godmode się wykruszył, Ty też dawałeś znaki niepewności, więc też stwierdziłem, że innym razem... :twisted:

Opublikowano

Witam sam robiłem taki SWAP jeśli masz cały kompletny silnik to gitara. Przekładasz silnik z wiązką elektryki i kompem, przepływke z rurą gumową bo jest większa, chłodnica ta sama może być bo jak masz sprawne visco to go nie zagotujesz. Ja miałem problem z łapami bo miałem od IS'a ale nie miałem poduch to zostawiłem stare łapy z poduchami i pasowały idealnie. Skrzynia most itd wszystko pasuje. Montujesz tylko cewki, filtry i gra muzyka. A bym zapomniał zakładasz cały korektor wydechowy razem z dwururką od IS'a i dopiero za lambda łączysz ze starym wydechem chyba że Ci sie chce przerzucać cały układ i to chyba na tyle. Ja już tak jeżdżę od początku stycznia i zrobiłem ok 15 kkm i bez problemu ładnie wszystko sie zgrywa. Dysponowałem tylko garażem bez kanału i samo włożenie(nie liczę wyciągnięcia starego) IS'a zajęło mi ok 2 dni robiąc po 8h w pierwszy włożenie i zestrojenie ze skrzynia a drugi podłączenie reszty gratów. Pozdrawiam i polecam takie rozwiązanie. :8)

 

Dodam że nie jestem żadnym mechanikiem z wykształcenia :modlitwa:

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.