Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Auto jest po wymianie amortyzatorów, sworzni, gum i w czasie jazdy autem buja, jest niestabilne. Jeśli ktoś może mi jakoś pomóc to prosze o rade co mam z tym fantem zrobić. Pozdrawiam.
Opublikowano
Jeśli po tych wymianach nie ustawiałeś geometrii to będzie właśnie ona. Sprawdź też luzy w układzie kierowniczym.
Opublikowano

Pozwolę podpiąć się pod temat...

 

Czy takie czynniki jak driftowanie, czy też wjechanie bokiem na krawężnik i zdjęcie tylnej opony (na szczęście bez uszczerbku jeżeli chodzi o felgę) mogą mieć wpływ na geometrię? Od takich rzeczy może się ona przestawić?

Opublikowano
Jesli uderzyles mocno choc nie widac tego na feldze to daj felge do sprawdzenia... Znam przypadek podobny,uderzenie o kraweznik, zero sladow a felga peknieta od jakby wewnatrz. a geometria moze sie przestawic jak poruszyla elementami zawieszenia w taki sposob ze przesunely sie na "inne miejsce"
B M W
Opublikowano

oczywiscie ze mogla się przestawic

(a do zalozyciela tematu jak tam z maglownicą masz ???)

Opublikowano
Pozwolę podpiąć się pod temat...

 

Czy takie czynniki jak driftowanie, czy też wjechanie bokiem na krawężnik i zdjęcie tylnej opony (na szczęście bez uszczerbku jeżeli chodzi o felgę) mogą mieć wpływ na geometrię? Od takich rzeczy może się ona przestawić?

 

Przy tak starym autku wystarczyć może drift żeby coś się przestawiło lub np. wyskoczyła tuleja w tylnym wahaczu. Wszystko ma swoją wytrzymałość, a w szczególności elementy gumowe, które zwyczajnie się starzeją.

Opublikowano
Geometria została wykonana w fochowym warsztacie. ustawione zostały kąty 4 kół i zbierzność. Właściciel warsztatu wykonał jazdę prubną i stwierdził że jazda tym samochodem jest tragiczna, to jego pierwszy przypadek. Już nie wiem co mam robić wymienione jest wszystko co było możliwe.
Opublikowano

Sprawdź opony, wyważ koła, sprawdź amortyzatory. Jedź do diagnosty na szarpaki i niech jeszcze raz sprawdzi zawieszenie. Ja mam pęknięte lekko gumy stabilizatora i wyszło to dopiero jak wymieniłem swożnie i końcówki drążków. Poprostu jak zawieszenie nie trzyma jak należy to po naprawie trzeba jechać drugi raz na sprawdzenie. Często dalsze usterki widać dopiero po naprawie innych rzeczy. Jeśli np. były luzy na swożniach i (lub) tulejach wachacza, to te luzy właśnie pochłaniają praktycznie całą siłę szarpaka u diagnosty i innych usterek nie widać, nie zawsze się tak dzieje ale często. Dlatego po naprawie zawsze warto wydać te 20 zł i sprawdzić jeszcze raz. Pamiętajcie, nie wszystko jest możliwe do zdiagnozowania za pierwszym razem.

Moj stryjek :mrgreen: jest diagnostą. Często go odwiedzam i sprawdzam na szrpakach, oczywiście za free :mrgreen:

E 36 320i '96
Opublikowano
Na szarpaku sprawdzałem luzy i testy wykazały że jest ok a co sądzicie o wkręceniu gum w sprężyny aby je usztywnić. Ktoś to robił?
Opublikowano
Gumy w zawias to wg mnie tylko doraźna metoda. Jeśli się nie ma chwilowo kasy to ok, ale i tak docelowo trzeba wszystko porobić.
E 36 320i '96
Opublikowano
Na szarpaku sprawdzałem luzy i testy wykazały że jest ok a co sądzicie o wkręceniu gum w sprężyny aby je usztywnić. Ktoś to robił?

 

W przypadku e36 to za mało. Trzeba posłużyć się jakimś łomem i poruszać wahaczami w okolicach tulei. Sprawdź szczególnie tuleje pływające. Gdy są walnięte nie da się praktycznie ustawić geometrii.

Opublikowano
Geometria została wykonana w fochowym warsztacie. ustawione zostały kąty 4 kół i zbierzność. Właściciel warsztatu wykonał jazdę prubną i stwierdził że jazda tym samochodem jest tragiczna, to jego pierwszy przypadek. Już nie wiem co mam robić wymienione jest wszystko co było możliwe.

 

W e36 ustawia się kąty pochylenia tylko kół tylnych, z przodu tylko zbieżność. Kiepski warsztat, skoro nie radzą sobie z e36, któr nawet jak są troche krzywe to da się wyprowadzić. Zmień mechanoira i nie dawaj nikomu samochodu na jazdy próbne.

Opublikowano
Warsztat w ktorym sprawdzałem auto cieszy sie bardzo dobrą opinia wiec nie musze go zmieniać ale dla pewności byłem tez u innych mechaników i bez zmian. Autem dalej nie jeżdzi sie zbyt dobrze. Amortyzatory są firmy Sachs a sprężyny pozostały te same. Nie ma nikogo kto by potwierdził że spowodowane te bujanie w czasie jazdy jest przez spreżyny. Koszt wymiany sprężyn dobrej firmy wynośi ok 500 zł a wymiana ok 300zł i nie mam na to żadnej gwarancjii że bedzie ok więc na razie sie wstrzymam. Co mi jeszcze poradzicie.
Opublikowano

Sprawdz tuleje tylnich wahaczy wzdluznych. Tez to mialem w swojej poprzedniej 318is. Przy koncu progu z tylu zajrzyj pod spod. Tam sa takie tuleje ktore trzymaja wzdluzny wahacz tylni. Nie widac tego dobrze na pierwszy rzut oka ale to prawdopodobnie to. Ja zanim sie skapowalem to jezdzilem od jednego mechanika do drugiego i nikt nie wiedzial co jest grane az sam kiedys przypadkiem to zauwazylem. Koszt 1 tuleji to jakies 70zl a wymiana 200zl bo trzeba drzec w dol cale tylnie zawieszenie. A padly mi tuleje po tym jak wyszedlem bokiem z jednego z zakretow w moim miescie.

 

Pzdrawiam

Opublikowano
Witam, mialem tylnie amortyzatory wraz ze sprezynami, i okazalo sie ze trzeba je wymienic, i w za mian, mam zalozone, amortyzatory bez sprezyn. Czy nie zostalem oszukany ze wymienili je na bez sprezyn, bo mam watpilowsci ze amortyzatory, bez sprezyn sa slabsze od tych ze prezynami. Dodam ze te kosztowaly 140 zl 1.
Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
Opublikowano
W E36 tylnie amory sa seryjnie montowane bez sprezyn a sprezyny sa osobno za nimi blizej osi wzdluznej pojazdu. Jak tamte miales ze sprezynami to moze miales jakies sportowe albo cos. Sprawdz wiec czy ty wogole masz teraz sprezyny z tylu!!!
Opublikowano

Wlasnie teraz zadnych spręzyn nie mam, wyglada moze ze mialem, jakies sportowe czy cos. Pamietam, ze jakies byly.

 

Ps.Ale teraz tył jest widocznie nizej, i jak sie rusza autem jest twardsze. I jak sadzicie dlaczego wymienil, skoro nie znosilo ? . Moze po tym jak wjechalem na pobocze, prawe kolo tylnie, poszedl amor, i wymienili od razu cale z tylu. Jak sie dzis przejechalem, jak sie rusza szybko, w prawo i lewo kierownica, cale auto sie rusza, wczesniej, jakos jak sie to samo robilo, nie bylo tego tak czuc. Moze te sprezyny mialy na celu podniesc tyl i zwiekszyc komfort, albo bardziej stabilizowac tył.

 

Ps. I co sadzicie o seryjnym tylnim zawieszeniu.

Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
Opublikowano

I czy do kazdego amortyzatora, mozna dodac sprężynę ?

Ps.Sory zapomniałem edytować posta.

Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.