Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jeśli podobny temat się pojawił to z góry sorki.

Powiedzcie mi czy w Waszych autkach liczniki z tyłu są podpięte na 3 kostki?

Tzn. w mojej nie działa obrotomierz i wskaźnik zużycia paliwa. Rozkręciłem liczniki i stwierdziłem brak środkowej kostki (żółtej) - czy to ona jest odpowiedzialna za niedziałanie tych wskaźników. Nie mam jak sprawdzić tego bo tej żółtej wtyczki nie ma pod deską.

Jeśli to ona jest odpowiedzialna to pomóżcie i doradźcie mi jak mam podłączyć te kable aby to działało bo chyba będę musiał dorobić taką wtyczkę i kable ale nie wiem gdzie je podłączyć.

Prosze o odpowiedzi na forum lub na moje poniższe adresy:

GG: 2821760

e-mail: [email protected]

Z góry dzięki za wsparcie

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
Znam przypadek kiedy obrotomierz nie dzialal i nei znana byla przyczyna.Przyczyna okazaly sie bledy komputera pokladowego.Tak wiec po zresetowaniu komputera i wykasowaniu bledow wszystko wrocilo do normy.Polecan przeprowadzic taki zabiag gdyrz nie jest on kosztowny.
Opublikowano
Oczywiscie zakładam, ze bezpieczniki juz dawno sprawdziłes....?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

zołta kostka jest od check controla a ty go chyba nie masz wiec i kostka nie byla potrzebna, rozbierz zegary i sprawdz-moze zrobil sie jakis zimny lucik czy cos ....

 

wlasnie jak z bezpiecznikami ??

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

W E30 nalezy co jakis czas zmienic akumulatorki w liczniku. Zuzyte akum. charakteryzuja sie tym ze nie dziala obrotomierz i byle kiedy wyskakuje napis INSPECTION

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Opublikowano
No ja mam tak samo jak ty tylko dwie kostki z tyłu(osobiście wymieniałem żarówki w zegarach i pamiętam) (nie mam żóltej) i działa wszystko poprawnie (obrotomierz też) wiec pewnie tak jak pisze Sarna ze to pewenie od Check Control wiec raczej napewno to nie przez brak tej kostki nie działa ci ten obrotomierz wieć mozesz juz to z góry wykluczyć.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
W E30 nalezy co jakis czas zmienic akumulatorki w liczniku. Zuzyte akum. charakteryzuja sie tym ze nie dziala obrotomierz i byle kiedy wyskakuje napis INSPECTION

 

Nie masz racji. Nie znam nikogo, kto by je kiedykolwiek wymieniał. Mit o akumulatorkach rozpowszechniaja nieudolni elektrycy, ktorzy nie umieja nawet skasowac inspekcji.

Moim zdaniem przyczyna lezy gdzie indziej.

 

Chester, napisz, co juz sprawdzałes, a czego jeszcze nie, to dojdziemy do przyczyny. A moze ona okazać sie błaha, np. przepalony bezpiecznik.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Dzięki za oświecenie mnie. Samochód mam dopiero od 2 tygodni, a i tak wymieniałem w nim silnik i nie miałem czasu zaglądać na rzeczy nie działające - no bo i jak skoro silnika nie było.

Teraz sprawdziłem już bezpieczniki i są dobre - no chyba, że nie mam wsadzonego tego bezpiecznika - nie wiem który to ma być.

Rozbierałem liczniki i jakiś pajac przede mną rozciął piny w samym środku zegarów (jest tam taka płytka), ale piny dorobiłem i dalej nie działa.

Co do kontrolki "CHECK" to mam coś takiego na samym środku pomiędzy zegarami.

Co do błędów komputera to też zamierzam skasować w najbliższym czasie (jak będzie czas).

Powiedzcie mi jeszcze o czymś takim w środku zegarów na tej płytce drukowanej są 3 piny, a 2 z nich są zmostkowane, a obok jest tak "dupna" strzałka wskazująca na te zmostkowane piny - do czego to jest??

Z góry dzięki za wszelką pomoc. To moje pierwsze BMW i mam nadzieję nie ostatnie więc się dopiero wgłębiam w tajniki sztuki BMW - wcześniej VAG.

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
Dzięki za oświecenie mnie. Samochód mam dopiero od 2 tygodni, a i tak wymieniałem w nim silnik i nie miałem czasu zaglądać na rzeczy nie działające - no bo i jak skoro silnika nie było.

 

A wlozyles ten sam silnik, czy inny? Bo jezeli zmieniles z czterocylindrowego na czesc cylindrow, to zegary musisz tez zmienic.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Witam,

Nie urażając nikogo, ale naprawde Panowie nie wiem skąd wy te informacje bierzecie .

Sarna1 - żółta wtyczka nie jest do CheckControl tylko do OBC ( On Board Computer) - duży 13 klawiszowy komputer pokładowy - silniki M40 ( czyli 316 i 318 ) nie miał CheckControl, po za tym wiązka od tego jest wpleciona częściowo w wiązkę zegarów .

 

Natomiast jeżeli chodzi o niedziałający obrotomierz i wakuometr ( to coś pod obrotomierzem do mierzenia spalania chwilowego ) to jak najbardziej może być to spowodowane brakiem pojemności w akumulatorkach. Miałem to u siebie w 318 i to samo było też w 635 CSi.

 

Chester nie świecą ci sie przypadkiem kontrolki przeglądów ( Oil, Inspection ) na środku zegarów na takiej małej płytce jest rząd diód - czy np nie świeci ci sie ciągle np. czerwona ?

 

Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam jeżeli kogoś uraziłem.

A Ty Chester napisz czy świeci ci sie napis Inspection na środku zegarów pod tą kontrolką CHECK

Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano
witanko :D z tymi akumulatorkami chłopcy maja racje wywal je i po kłopocie :D u mnie w 316i m 40 było podobnie od przypadku do przypadku działał obrotomierz, wsazania spalania a i wskaźnik temperatury czasem wariował :evil: wymieniłem na nowe i jak reką odjął :) pozdrówka ALL!
Opublikowano
Ja w e30 mam tylko dwie kostki, w e34 mam natomiast cztery. Mam też jeszcze jakiś kabelek prowadzący do jednego z pinów na środku licznkia, ale nie wiem do czego on jest. Dodam, że mam obrotomierz i ekonomizer. Co do akumulatorków to tak (wymieniałem kiedyś) ale odpowiadają one za podtrzymanie i kasowanie inspekcji oleju. Za nic innego. Ostatnio wszyscy je o coś obwiniają a one takie sobie niewinne są :lol:
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

Spido, pracuje 8 latw serwisie BMW jako elektryk i nie uwazam sie za nieudolnego elektryka. Jeszcze zadne nie spalilo sie po mojej naprawie

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Opublikowano
Spido, pracuje 8 latw serwisie BMW jako elektryk i nie uwazam sie za nieudolnego elektryka. Jeszcze zadne nie spalilo sie po mojej naprawie

 

 

A czy ja napisalem, ze jakies BMW spaliło sie po twojej naprawie? Chodzi mi o to, ze jezeli elektryk nie potrafi skasowac inspekcji, od razu wine zwala na akumulatorki. Bardzo czesto winny jest jednak sam elektryk, ktory po prostu nie umie tego zrobic i nie chce sie do tego przyznac.

 

Tak a propo: Jak czesto (jako autoryzowany serwis BMW) wymieniacie słynne akumulatorki w zegarach i jak czesto to pomaga? Tylko odpowiedz szczerze.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Silnik zmieniłem na identyczny nawet z tego samego roku czyli 1.6 M40. Obrotomierz nie działał podobno tez przed wymianą silnika - czyli u poprzedniego właściciela. Inspekcja też się nie świeci - tzn. czerwone "nie" zielone "tak" przy włączaniu zapłonu.

Naprowadźcie mnie - gdzie są te akumulatorki i jak wyglądają, co trzeba wyciągnąć aby sie do nich dostać, a jak już wyciągnę to mogę je chyba sprawdzić zwykłym miernikiem elektrycznym, ile powinny posiadać Volt, gdzie i za ile kupie takie. Wiem, że może głupie pytania ale pomału się uczę, a wolę u mistrzów :dance:

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano

Trochę jestem zaskoczony. Bo gdyby to były akumulatorki to nie podtrzymały by też skasowanej inspekcji ( te zielone diody przy przekręceniu stacyjki - swiadcza o tym ze z inspekcja jest OK ) zaraz po kilku dniach wracało by do wyswietlania inspection.

 

Jest jeszcze jedna rzecz, która przychodzi mi do głowy.

 

To jest silnik 1,6 - bywały więc te modele z zegarami, w których w miejscu obrotomierza był zegarek. Może ktos zamiast przełożyć całe zegary zamienił tylko sam zegarek na obrotomierz.

 

Nigdy tego nie robiłem, więc nie wiem z czym to się wiaże. tzn czy po włożeniu obrotomierza trzeba cos tam dolutowac, jakies piny łaczyć ? Ale sa koledzy w forum, ktorzy maja chyba takie sprawy za soba - może oni cos podpowiedza

 

Jeżeli znasz niemiecki to tu jest cos o tym - może to Ci cos podpowie :

http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/f00393/f00393.htm

Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano
Inspekcja też się nie świeci - tzn. czerwone "nie" zielone "tak" przy włączaniu zapłonu.

 

Czyli wszystko jest w porzadku. Skoro swieca sie zielone klocki to do wymiany oleju jeszcze troche kilometrow zostało. Zostaw akumulatorki w spokoju, bo wszystko jest z nimi OK, diody działają.

 

Co do niedziałającego obrotomierza, to być moze nie podłączyłes jakiesgoś czujnika, kabelka, ktory idzie od silnika do deski w samochodzie. Przy wymianie silnika latwo jakis szczegół pominąć. O obrotomierzach troche na forum juz kiedys pisalismy (np. skad obrotomierz pobiera dane), tak wiec poszukaj w starych postach. Jak poczytasz wystarczajaco duzo, to otworz maske i zanurkuj w silnik sprawdzajac wszystko po kolei.

 

Jak masz znajomego z takim samym samochodem, to mozesz ewentualnie przelozyc od niego zegary na chwile i sprawdzic, czy cos sie poprawiło.

Trudno jest tak doradzac na odległosć, bo mozliwosci jest baaardzo duzo.

 

Powodzenia!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
Niestety serwis odwiedzaja tylko nowsze modele. Ale z reguly wymienialem akumulatorki (oczywiscie po zmierzeniu ich amperomierzem) i pomagalo. Zadne ryzyko bo koszt jednego akum. to 9 zl. Bywalo tez , ze przyczyna byly zimne luty, uszkodzony licznik, spalony bezpiecznik lub przerwa czy zwarcie w instalacji. Tak wiec widac ze na haslo "nie dziala mi obrotomierz" nie ma od razu jednej trafnej recepty.
Opublikowano

Dzięki chłopaki za odpowiedzi. W sobotę jeśli zdążę to rozbiorę ponownie liczniki i posprawdzam. Jak już wspomniałem obrotomierz nie działał już przed przekładka silnika więc mój błąd wykluczam tym bardziej, że miałem pooznaczane wszystkie kable i wtyczki.

Czy przy włączeniu zapłonu powinno się załączać słowo INSPEKCJA na desce mimo zielonych "klocków" - tak dla sprawdzenia, a potem powinno się zgasić?

W niedzielę mam nadzieję, że będę wiedział coś więcej to znowu napiszę. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy BMW.

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano

Tak króciutko o INSPECKJI - przy przekręceniu stacyjki jeżeli miałeś inspekcje skasowaną - powinny się świecić tylko zielone diody.

 

Jak montowałem sobie OBC robiłem kilka doświadczeń z zegarami i okazało się, że jak sie wyjmie czip z kodem ( taka biała wtyczka od przodu zegarów ) i przekręci stacyjkę - to wtedy pojawia sie napis inspekcja mimo zielonych diód.

 

A moze ten czip tez ma coś wspólnego z obrotomierzem ?? Może jest uszkodzony ?? Trochę zgaduje ( bo nie odważyłem sie jeździć po wyjęciu czipa ) ... ale warto sprawdzić wszystko !

 

Koniecznie daj znać co było przyczyną - jak już rozwiążesz problem

Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano

Witam znowu

Liczniki wyciągnąłem. Te akumulatorki mają po 2,52 V (sprawdziłem miernikiem) powinny mieć 3V. Nie wiem czy taka różnica ma jakieś znaczenie.Wyciągnąłem sam obrotomierz z ekonomizerem i jest tam taka karteczkaz numerem seryjnym itp. :

MotoMeter

Made in Germany

646.000.1091

1 385 684

12V/4/6Zyl/4Takt

i właśnie niepokoi mnie ten dolny napis na tej karteczce - czy to nie jest przypadkiem do silnika 6 cylindrowego, chociarz pisze tam też 4 ale trochę jest to zawiłe. Dlatego proszę użytkowników podobnych sprzętów 4-cylindrowych o kontakt czy mają też taki napis .../4/6Zyl/..., czy jest to wyłącznie przeznaczenie do 6 cylindrówki. A tak swoją drogą wydaje mi sie, że naqet gdyby to był do 6 cylindrów to i tak powinien działać tylko wskazywać inne wartości. Oceńce to.

I jeszcze jedno - kontrolka CHECK mi nie działa - czy to normalne w M40?

Pozdrawiam

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano

Jeżeli chodzi o obrotomierz, który wyjąłeś to jest on z pewnością od modelu 4-cylindrowego. Zobacz w ETK tam wyraźnie widac że to od silnika M40 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AC11&mospid=47270&prod=19900300&btnr=62_0060&hg=62&fg=05

 

Czyli tym sie nie przejmuj. Zobacz natomiast jakie są numerki na obudowie całości zegarów to może wiele powiedzieć.

 

Co do napięcia na bateriach to raczej nie możliwe żeby miały po 3V, a a nawet po 2,5V - to są akumulatory a jak pamętam akumulatory (paluszki)mają chyba napięcie rzędu 1,2 V ( bateria natomiast ma 1,5 ) - czyli to co zmierzyłeś to było napięcie dwóch akumulatorów i ok 2,5 może być. Czyli aku. raczej są OK.

 

Silniki M40 nie posiadały takiej rzeczy jak Check Control - takiego wyświetlacza z diodami nad lusterkiem. Więc napis check masz dla bajeru :D

Horsepower sells cars, but torque wins races
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie to akumulatorki raczej nie przypominają rzeczonych paluszków. Są o połowe krótsze i grubsze...
Pozdrawiam, Michał
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!

 

U mnie tez nie działał obrotomież. Jednakże razem z nim nie działał ekonomizer, radyjko i oświetlenie wew. kabiny. Problem leżał w braku bezpiecznika nr 21 o wartości 10A. Wpakowałem bezpiecznik i wszystko działa włacznie z obrotomierzem. :dance: Swoją drogą to dziwne, żę obortyomierz jest na jednym bezpieczniku z radyjkiem. hmmm :duh:

Opublikowano
Sprawdziłem ten bezpiecznik i jest na swoim miejscu. Mnie tez nie działało radyjko, ale podpiąlem go inna ścieżką i chodzi. W dalszym ciągu brakuje mi obrotomierza, ekonomizera i podświetlenia wnętrza i bagażnika - czyli objawy podobne, ale niestety nie wiem co tam może być.
..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.