Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od niedawna jestem posiadaczem modelu e46 320d, dilnik M47 czyli 136 KM. Pezebieg auta to według licznika 183 tyś. km i sadzę żę tyle może mieć, rocznik 99. Dzis wymieniałem rolki paska klinowego i przy okazji wymyłem silnik karcherem w miejscu gdzie jest zbiorniczek wspomagania z pompa bo sporo syfu tam było. Przeczyściłem równiez elektrozawory ten przy turbinie oraz przy filtrze oleju a takrze zajrzałemdo filtra odmy lecz z braku nowego narazie jedynie wymylem ten filter a w najbliższym czasie wymiana na nowy. Ale do rzeczy po tych wszyskich czynnosciach auto odpalone i chodziło sobie ładnie na postoju az temperatura skoczyła na połowę. Po jakims czasie zgasiłem i powiedzmy za 5 min znowu odpaliłem a tu zong kontrolka cisnienia oleju pali się na czerwono. Wykręciłem czujnik oleju i jest ok sprawdzony miernikiem lecz spojrzałem na bagnet oleju a tu sporo ponizej minimalnej kreski więc auta już nie odpalałem. Jutro kupię olej i albo wymienię cały razem z filtrem albo doleję narazie do stanu między min i maks i zobaczę co z tym cisnieniem.

Wcześniej kontrolka gałsła od cisnienia po jakis 2-3 sekundach i nigdy się nie zaświeciła, było niby wszysko ok.

 

Co mogło się stać gdzie szukac przyczyny - czy mycie silnika zaszkodziło - oczywiście teoria remont silnika narazie mi się nie podoba.

BMW to pełnia życia.
Opublikowano
zacznij od wymiany oleju . kontrolka pewnie się zapaliła bo oleju mało , a przecież czyściłes odmę może to miało wpływ na tą kontrolkę. a przy myciu silników to bardziej moze coś sie dziać z elektryką,
Opublikowano

Witam dziś dolałem 1 litr oleju no i kontrolka zgasła lecz coś ciśnienie oleju jest nie takie jak powinno. Kontrola gaśnie po jakiś 2-3 sekundach od momentu gdy zgaśnie kontrolka ładowania po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania gaśnie od razu a ta od oleju po 2-3 sekundach.

Nic, narazie wymiana oleju na nowy wraz z filtrem oleju i zobaczymy co bedzie dalej. Problem, ze nie mam pojęcia jaki jest olej w silniku ani kiedy była wymiana bo auto z Belgii i bark adnotacji w książce jaki był olej wlany, albo ksiązka lewa. Ale w to już nie wnikam.

 

Jak to jest u Was urzytkownicy BMW e46 320d M47? Czy kontrolka gasnie od razu, po jakim czasie jak długo się nie zapala po zgaszeniu silnika i uruchomieniu ponownym. Jak długo trzyma silnik ciśnienie?

 

Za wszelkie wskazówki i odpowiedzi z góry podziękowania.

BMW to pełnia życia.
Opublikowano

Witam.

Mam BMW E46 136KM teraz 163 KM :mrgreen: 99r. i też kontrolka gaśnie po 2-3 sekundach , ale to normalne ponieważ pompa olejowa nie zrobi w ułamku sekundy pełnego ciśnienia. Poza tym musi wpompować olej do napinacza paska rozrządu i samoregulatorów zaworów :P

Opublikowano

jeździć i nie szukac dziury w całym:)

a dla uspokojenia odszukaj już kiljku postów,

tam z tym samym objawem meldowało się sporo użytkowników konkretnie tego modelu silnika.

Opublikowano

Z tą kontrolka oleju to sam juz nie wiem.

Mam drugie auto też nie pierwszej młodosci e36 coupe M50 2,5 l 93 rok na vanosie i tam ciśnienie oleju silnik super trzyma. Kontrolka po uruchomieniu silnika gaśnie od razu a po ponownym uruchomieniu przez powiedzmy 5 sekund nawet sie nie zapala więc silnik trzyma jeszcze ciśnieni. Przelatane ma 235 tyś. według licznika a może i więcej gdyż od nowości tego auta nie mam.

Może te disle 2.0 tak maja z tym ciśnieniem oleju skoro powtarza się to u innych urzytkowników.

Narazię się uspokoiłem, zmienię oliwe,filtr i pojężdże trochę zobaczymy co będzie się działo.

BMW to pełnia życia.
Opublikowano
Z tą kontrolka oleju to sam juz nie wiem.

Mam drugie auto też nie pierwszej młodosci e36 coupe M50 2,5 l 93 rok na vanosie i tam ciśnienie oleju silnik super trzyma. Kontrolka po uruchomieniu silnika gaśnie od razu a po ponownym uruchomieniu przez powiedzmy 5 sekund nawet sie nie zapala więc silnik trzyma jeszcze ciśnieni. Przelatane ma 235 tyś. według licznika a może i więcej gdyż od nowości tego auta nie mam.

Może te disle 2.0 tak maja z tym ciśnieniem oleju skoro powtarza się to u innych urzytkowników.

Narazię się uspokoiłem, zmienię oliwe,filtr i pojężdże trochę zobaczymy co będzie się działo.

 

przecież Ci mówię ze tak jest,

puki co przelecialem tylko 8 tyś km tym autem

tutaj już były rozprawki na ten temat,

ponoć to taka konstrukcja,

wyluzuj,

ja miałem z 8 samochodów przedtem i nigdy też nie miałem takiego zjawiska, ale cóż można rozebrać cały silnik i grzebać do skutku ;)

Opublikowano
Jak zaraz po zapaleniu silnika nie bedziesz go przegazowywał to nic mu sie nie dzieje. Żaden silnik nawet jak kontrolka gaśnie odrazu nie ma smarowania w pierwszych sekundach :)
Opublikowano
Jak zaraz po zapaleniu silnika nie bedziesz go przegazowywał to nic mu sie nie dzieje. Żaden silnik nawet jak kontrolka gaśnie odrazu nie ma smarowania w pierwszych sekundach :)

 

Nie wiem jak jest w 320d ale wazne aby ustalic ile jest czujnikow oleju.

jezlei czujnik jest na gorze to moze faktycznie taka jest konstrukcja ze kontrolka gasnie z opoznieniem w co bardzo watpie.

Ale jezeli czujnik jest za filtrem to lekka lipa i swiadczy o tym ze pompa pozwala aby olej cofnal sie do miski i tyle trwa aby nabila cisnienie.

Faktem jest ze zimny silnik po uruchomieniu nie ma pelnego smarowania ale w czasie gdy swieci sie kontrolka ten efekt sie zwielokrotnia niestety.

 

Nie wiem tez jak zbudowana jest pompa oleju w tym modelu molizwe ze trzeba wymienic tylko zawor na pompie oleju jest integralna czescia pompy calosc. Walczylem z tym problemem w innym aucie.

Pewnie moze to nieprzeszkadzac ale draznia mnie takie rzeczy w samochodzie bo w momencie gdy swieci sie kontrolka slychac ze silnik brzmi troszke inaczej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raz; konstrukcja silnika, konkretnie układu smarowania( olej grawitacyjnie ścieka w dół z filtra i trzeba czasu na ponowne napełnienie komory), dwa; niezbyt precyzyjne czujniki oleju, także żółta kontrolka, poziom. temat wielokrotnie wałkowany, poszukaj
Opublikowano
No niby wszystko wyjasniliśmy sobie ale powiedzcie mi... dlaczego ten problem z gasnacą kontrolką po 2 sekundach zgłosiło kilku użytkowników po wymianie oleju!!?? Czyżby robił sie wraz z przebiegiem gęściejszy i nie spływał????
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Witam.

Mam BMW E46 136KM teraz 163 KM :mrgreen: 99r. i też kontrolka gaśnie po 2-3 sekundach , ale to normalne ponieważ pompa olejowa nie zrobi w ułamku sekundy pełnego ciśnienia. Poza tym musi wpompować olej do napinacza paska rozrządu i samoregulatorów zaworów :P

 

To ten silnik ma pasek ? Wydawało mi się, że łańcuch..... :norty:

 

Mam to samo zjawisko z kontrolką i pewnie tak musi być.. Fakt troche drażniące. W M43 gasła już na rozruszniku, a tu ze zwłoką. Jednak 2-3 sec to jeszcze nic nie znaczy, gorzej jak po 10-12 :wink:

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Opublikowano

U mnie tez ponoc tak mialo byc. Wymiana pompy olejowej sprawila ze gasnie odrazu na rozruszniku.

Niby szczegol ale draznil mnie okropnie. I tez mechanik byl pewny ze taka budowa ukladu i musi tak byc.

Zaskoczyl sie bardzo gdy przyjechalem z nowa pompa i pokazalem mu jak ma byc.

Opublikowano
U mnie tez ponoc tak mialo byc. Wymiana pompy olejowej sprawila ze gasnie odrazu na rozruszniku.

Niby szczegol ale draznil mnie okropnie. I tez mechanik byl pewny ze taka budowa ukladu i musi tak byc.

Zaskoczyl sie bardzo gdy przyjechalem z nowa pompa i pokazalem mu jak ma byc.

 

Hejka a ile kosztowała cię cała ta impreza z pompą ???

Opublikowano

Hejka a ile kosztowała cię cała ta impreza z pompą ???

 

NIechcialbym Cie klamac ale byly to niewielkie pieniadze pompa uzywana i sprawna wyciagnieta z rozbitka. A mechanik kolega. Cala operacja zakonczyla sie w kosztach okolo 600zl + masa piwa po.

Opublikowano

Witam ponownie widzę że rozpętałem dyskusję wśród posiadaczy 320d. Jak narazie wymienię olej bo ten który jest w silniku to nie wiadomo jaki ma przebieg i nie wiem czy to półsyntetyk czy pełny. Inspekcja się świeci i wskazuję 13400 km od ostatniej inspekcji olejowej. Zastanawiam się jaki olej wlać, przebieg 183 tys. km, naczytałem się sporo o olejach na forum i mętlik mam niesamowity aby silnikowi nie zaszkodzić, a problem jest jeszcze taki, że na ciepłym puszcza mi lekki dymek niebieskawy, pewnie pierścienie :( .

Co do pompy ciśnienia oleju to w serwisie koszt 128 Euro oczywiście cena netto czyli brutto po przeliczeniu na złocisze jakieś 580 zł wiec jeszcze nie az taka tragedia i raczej w używana nie będę się pakował jak będe musiał zmienić. A wymiana we własnym zakresie.

BMW to pełnia życia.
Opublikowano

Oczywiscie ze tak nieoplaca sie kupowac uzywki jezeli nie mzoesz jej sprawdzic. w moim przypadku cos jeszcze bylo robione tylko ze to bylo 2 lata temu i za cholere nie moge sobie przypomniec.

Ale coz bylem zadowolony bo wszystko chodzilo tak jak nalezy.

Opublikowano
...A wymiana we własnym zakresie.

Tak, tylko ze w M47 zeby dobrac sie do pompy trzeba pol silnika rozebrac i same uszczelki bede kosztowac ladnych pare zlotych. W M52 wystarczy 'tylko' sciagnac mise...

 

krzys139

pamietasz moze co bylo nie tak z towja pompa, jakies slady zuzycia, peknieta sprezyna na zaworze ?

 

Sam nie wiem co o tej kontrolce myslec. Tez sie zdarza ze u mnie swieci dluzej, moze nie kilka sekund, ale max 2s. I patrzac na forum wydaje sie ze wiekszosc tak ma (przynajmniej w M47)...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.