Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

miałem problemy z odpaleniem autka na zimnym jak i na ciepłym silniku.

Wymieniłem przewody przelewowe, filtry, olej, uszczelniłem z zewnątrz pompe wtryskową i nic. Wymieniłem akumulator i na ciepłym zapala teraz troche lepiej kręci tak 3 sekundy. Na zimnym nie odpala dopiero po 3 przekreceniach kluczyka.. Zainteresowałem się pompa paliwa. I okazało sie po wymianie że na zimnym odpala za pierwszym przekreceniem kluczyka. Ale chiałbym spytać o taka rzecz. Natomiast po odpaleniu autka na zimnym przez chwilę sie dławi i ma niskie obroty. Co to może być???

I jak poprawić odpalanie na ciepłym?? W pracy jezdze octavia z 1.9 tdi i tam czy zimny czy ciepły pali na dotyk z półobrotu. Czy w BMW nie powinno być tak samo???

Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.
Opublikowano

a świece żarowe są sprawne ???

 

zdrowy tds pali od strzału czy zimny czy ciepły....

Opublikowano
coś mi sie wydaje ze czeka Cię regulacja pompy wtryskowej. Z tego co kiedyś przerabiałem u siebie wynika ze gdy temp silnika spada poniżej 60 stopni tzn gdy włącza sie grzanie świec nastawnik w pompie wtryskowej zmienia dawkę paliwa i kąt wtrysku, w innym poście piszesz o wysokim spalaniu, jak na moje oko masz nie taki kąt wtrysku ale to jest tylko moja sugestia.
Opublikowano
Może faktycznie być to wina nastawnika pompy wtryskowej, chociaż nie szukałbym na Twoim miejscu od razu tak daleko. Miałem podobny problem, na ciepłym odpalał na dotyk, na zimnym musiałem pokręcić czasem z 2-3 razy, w ramach prób naprawy i zdiagnozowania usterki wymieniłem świece, reanimowałem pompe paliwa (chociaż i tak czeka mnie wymiana na nowa, bo ta ledwo już bungli w baku i juz nie podaje odpowiedniego cisnienia pewnie), czeka mnie jeszcze uszczelnienie pompy wtryskowej. Ale pewnego dnia z ciekawości zamieniłem swoje ako (540 A na rozruchu) na akumulator z auta ojca (720A) - i co sie okazało ? wystarczy cyknąć kluczykiem i pali na dotyk, tak więc sprawdź jeszcze baterię pod kątem prądu na rozruchu, bo dieselek potrzebuje mocnego kopa:8)
Opublikowano
a co z kompresją? może silnik ma słabą kompresję- podjedź gdzieś zmierzyć na każdym cylindrze
Opublikowano
z tego co słyszałem to jakby nie miał kompresji to bym nie ujechał a u mnie jak jedzie to czysta poezja.
Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.
Opublikowano

Ja miałem podobny przypadek, ale w moim przypadku miałem nieszczelne uszczelki pompy wtryskowej.. Teraz pali na dotyk :)

 

A zauważyłeś różnice zapalania samochodu jezeli masz pełny zbiornik ropy? A jezeli jest go 1/4 albo mniej? Bo moze pompka paliwowa :)

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano
zauważyłem że jak odpalam na zimnym to oprócz tego, że ma przez chwilę niskie obroty to jeszcze dymi przez chwilę na biało. Może to cos pomoże w diagnozie.
Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.
Opublikowano

żeby sprawdzić czy świece grzeją należy:

 

zaopatrzyć sie w kawałek przewodu plus np żarówka,

 

następnie jeden koniec przewodu dokładamy do świecy w miejsce gdzie przychodzi kabelek od grzania który wcześniej odkręcamy, drugi koniec kabla do jednego bieguna żarówki, a drugi biegun żarówki do plusa akumulatora, jeżeli żarówka świeci, świeca sprawna, jeżeli wszystkie świece grzeją warto koniec który przykładaliśmy do świecy przyłożyć do kabelka który przychodzi do świecy, wiadomo drugi koniec żarówka, a żarówkę z minusem i będzie wiadomo czy układ grzania świec jest sprawny. Tak wygląda najbardziej prymitywny ale skuteczny sposób sprawdzenia świec.

Opublikowano

ok

sprawdzę sobie dzięki za wskazówki

a mam jeszcze pytanko od czego mogą się przepalić świece żarowe

Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.
Opublikowano
pytam bo niedawno wymieniałem na jakieś champion ale mam wrażenie że któraś nie pali chyba że urządzenie do podgrzewania świeć zawodzi
Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.
Opublikowano
jeżeli podgrzewanie świec by nie działało to nie grzały by raczej wszystkie świece a objawia sie to kręceniem gdzieś 3 razy po 10 sekund, białym dymem i dopiero wtedy odpalaniem, mowa o zimnym silniku.
Opublikowano

Witam

Jezeli uklad paliwowy zostal sprawdzony, werdykt-szczelny to powinienes sprawdzic statyczny kat wtrysku (gdzies na forum wklejalem fotki jak to zrobic czujnikiem zegarowym), po takiej regulacji i rozgrzaniu silnika zawsze nalezy dokonac korekty i sprawdzic dynamiczny kat wtrysku - tu juz potrzebny bedzie komp.

Co do sprawdzania swiec - zawsze swiece trzeba wykrecic, obejrzec, nastepnie wziac kawalek przewodu i sprawdzic czy sa sprawne, tzn. podlaczyc do baterji (badz prostownika) i zaobserwowac czy po ok 5-10s koncowka rozgrzewa sie do czerwonosci. Pobor pradu wszystkich swiec powinien byc taki sam (okolo 15-18A).

Bialy dym moze oznaczac dwie rzeczy, niepelne spalanie paliwa - przewaznie kat wtrysku do poprawy, wode dostajaca sie do cylindrow (w tym przypadku jest znacznie gorzej z praca silnika).

 

Jezeli wszystko inne jest sprawne, samochod kopci na bialo przy zapalaniu to moglbys troszeczke przyspieszyc kat - poluzowac 3 nakretki i obrucic pompa przeciwnie do obrotow walu korbowego - zaznacz bardzo dokladnie wczesniejsze polozenie pompy.

Witam wszystkich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.