Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy u was występuje podobny objaw, że w mrozie ok -10 ciężko chodzi wspomaganie. O ile nie jaka może być przyczyna?
lechu
Opublikowano
U mnie też po jakimś czasie ( po przejechaniu ok 10 km)jest dobrze. Mylałem żeby zmieniś płyn we wspomaganiu, może to jest przyczyna.
lechu
Opublikowano
Płyn jest gęsty w tej temperaturze to normalne że wspomaganie ciężej pracuje w zimie, są też twardsze elementy gumowe które stawiaja większy opór, wszystko sklada się na to że serwo ciężej pracuje, ale też nie może to byc przesadnie ciężko, ja osobiście nie zauważyłem jakiejś istotniejszej rónicy, może troche ciężej jest ale bez przesady.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
problem właśnie w tym że u mnie jest zdecydowanie ciężej.

 

Być może że masz nie odpowiedni płyn, albo masz wodę w przekładni, nie wiem na ile jest to ciężej według Ciebie, czy musisz urzyć znacznie większej siły jak jest mróz, pompa od wspomagania nie wydaje z siebie dziwnych jęków??

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
No całkiem możliwe ze masz mie ten płyn (powienieś mieć albo czerwony ATF albo taki wrecz bezbarwny CHF, jak masz inny kolor no to raczej nie ten)
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

hmm u mnie to calkiem ciezko pracuje przy zimnym silniku .. jak jest mrozik wiekszy na polq .. ale wspomaganie napewno dziala a pompa sie nie wscieka .. jutro sprawdzam plyn .. bo dzis juz ciemno ...

yyy no wlasnie gdzie sie sprawdza plyn od wspomagania ?? bo ojczulek w pasku ma nawet zbiorniczek wyrownawczy a u mnie nie bardzo wiem gdzie szukac jakiekolwiek zbiorniczka ...

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
W naszym regioni przez ostatnie dni temperatura spadała do-23stop.. Autko stoi na parkingu.Ale wspomaganie odrazu idealnie działa,Tylko przy zapaleniu jest tak jakby lekkie uderzenie na kierownicę.Myślę że u Ciebie coś nietak z płynem lub pompom wspomagania...Weteran. :shock:
Opublikowano
Myślę, że to nie pompa, muszę sprawdzić ten płyn, i przekładnię. Płyn hamulcowy ma na pewno jakąś trwałość. Nie wiecie przypadkiem co ile km się go wymienia ?
lechu
Opublikowano

No nie jestem pewien ale raczej płyn wspomagania jest do żywotni czyli go się nie wymienia chociaż nie jestem pewien ale tak mi coś się zdaje.

Sprawdz płyn jaki masz jeżeli nie ten co trzeba (wskazane płyny sa żadkie (CHF lub ATF - na zbiorniczku wyrównawczym pisze jaki ma być) to mozesz mieć inny i dużo gęstszy (to tak jak ze skrzynia jezeli nie będzie w niej zalecanego czyli ATF to przy morozie ciężko na zimnym silniku zmieniać biegi wręcz bardzo ciężko) no i z przekładnią może być tak samo czyli jezeli masz nie ten to zmień, nie czekaj a wchodzi tam około 1 litra a raczej napewno 1 litr a koszt około 50 PLN za 1 litr CHF natomiast ATF jest chyba troszkę tańszy jeżeli dobrze pamiętam.

Powodzenia.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmartwię Was - jak jest zimno (włącznie z ostatnimi "przymrozkami" do -20C), to u mnie kierownica chodzi zadziwiająco lekko i podobno tak ma być :) Problemem jest to, że właśnie gorący ATF traci właściwości, a nie zimny. W upały, kiedy stoję w korkach, to chodzi trochę ciężej.

Sprawdźcie ATF.

Kai
Opublikowano
A czy nieszczelność korka w zbiorniczku z płynem do wspomagania może mieć wpływ na jego sprawność?
obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
A czy nieszczelność korka w zbiorniczku z płynem do wspomagania może mieć wpływ na jego sprawność?

Nie, bo w zbiorniczku nie ma ciśnienia, jedyne co sie może dziać to wyciek płynu

Zmartwię Was - jak jest zimno (włącznie z ostatnimi "przymrozkami" do -20C), to u mnie kierownica chodzi zadziwiająco lekko i podobno tak ma być Problemem jest to, że właśnie gorący ATF traci właściwości, a nie zimny. W upały, kiedy stoję w korkach, to chodzi trochę ciężej.

u mnie w mrozy chodzi lekko, może trochę ciężej niż jak jest lato, ale myśle że to raczej sugestja tym że jest zima i wszystko musi ciężko chodzić. W zimie chodzi tak samo jak w lecie tak mi sie wydaje

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
A czy nieszczelność korka w zbiorniczku z płynem do wspomagania może mieć wpływ na jego sprawność?

Raczej nie gdyż nie wytwarza się tam żadne ciśnienie.

W przekładni owszem ale w zbiorniczku nic takeigo nie zuważyłem.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Witam,

chociaż bmke ma krótko, ale przy niskich temp. wsp. chodzi jak należy.

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

Opublikowano
Raczej tak, ja też nie zauważyłem w zimie różnicy a jeżeli by była to napewno by skupiło to moją uwage a tu nic. Jaka praca w zimnie taka sama i w lecie.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Plyn wspomagania kierownicy wymienia sie - co ile nie pamietam , ale mozna to sprawdzic NIE JEST DOZYWOTNI !!
Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

chociaż bmke ma krótko, ale przy niskich temp. wsp. chodzi jak należy.

 

Tak, może moje sugestie są związane ze śniegiem w zimie, a na nim chodzi to lżej.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.