Skocz do zawartości

Chiptuning do 325i


Adas158

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie trochę kultury sami go sprowokowaliście wiec do końca nie dziwcie sie reakcji a ty Witas wyluzuj bo trochę przesadzasz.

 

Sam mam chipa kosztowało mnie to 1800 zł i ze 170 KM fabrycznych (był sprawdzony przed na hamowni) zrobiło sie 188,5 KM nie mam wykresu ale to nie oznacza że łgam.

 

Mam nadzieje ze atmosweta wróci do ładu bo będą musiały posypać sie ostrzeżenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dzieki za poparcie bo juz nie wiedzialem jak sie bronic niema co ingerowac temat nalezy zamknac i koniec nastepnym razem na temat zmiany map w sterownikach samochodowych seryjnych i nie seryjnych TZW (Sam elowne )(cos takiego) wypowiadac sie nie bede i unikniemy jakis nie potrzebnych zatarc , BO TO NIE jest zmiana chipa z allegro . A jeszcze jedno czy somy koncowe sterownika simensa sie zeruja u ciebie i czy wystepuje blad sterownika ? to tak dla mojej wiedzy na puzniej .Bo mialem troche takich przypadkow ze sumy sie zgadzaly a blad wystepowal .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 do 14 % to przyrost wolnossacym max bez rozwalenia go a turbo to juz inna baja ale nie mowimy o chipie tylko o mapach pod motor , maping . lub mapach na oddzielnym komputerze , A i tak Andrzej z untronika denerwuje sie jak jerzdze na maxa / i mnie ruga ze bede glowice i motor zbieral po ulicy i pakowal do kufra ,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:duh:

 

Kolego witas, na początek nie twierdzę, że Ci nie wierzę.

 

Wstawienie wykresu z hamowni uwiarygodni Twoje twierdzenia. KAŻDY szanujący się zakład robiący chip-tuning będzie chciał Ci na siłę udowodnić, że nie zapłaciłeś za nic. Dlatego każdy szanujący sie zakład przed chipowaniem robi pomiar, potem po chipowaniu kolejny i przedstawia Ci wyniki przy płaceniu rachunku. Inaczej nie może być. Równie dobrze mogłeś wyjechać z fabrycznym chipem i obiecanką, że masz 450KM, ale powyżej 6000rpm.

 

Praktyczne sprawy. Z silnika M50B25 możesz uzyskać obiecane przez fimy tuningowe (włącznie ze "śnicerem" i "alpiną") 208KM i 280Nm. To w przypadku zdrowego silnika i osprzętu. Więcej z tego silnika BEZ ZMIAN MECHANICZNYCH nie uzyskasz, przykro mi. Po zmianach mechanicznych plus turbo... świat z 1000KM stoi otworem.

 

Jeżeli ktoś mi powie, że zamiast standardowego tuningu 2,5tds (170-180KM) uzyskał 250KM - uwierzę, bo to doładowany diesel. Można to uzyskać przez zwiększenie ciśnienia doładowania, ciśnienia paliwa i zmianę softu. Silnik w prawdzie długo nie pociągnie, ale to już nie mój problem. Niestety w wolnossących benzyniakach cudów nie ma. Pisząc o uzykaniu 10% mocy, a powyżej ileśtam jest ponad 15%... bełkot. Moc maksymalna określana jest jedną liczbą występującą dla jednych obrotów i amen. Piszesz o charakterystyce, a nie mocy maksymalnej. To i tak niemożliwe.

 

Odnośnie "rozwalenia silnika". Wolnossącego nie załatwisz tak, że dając extra soft go rozwalisz. Turbodiesla tak, wolnossącego benzyniaka nie. Bez zmian mechanicznych nie masz go jak załatwić, bo nie wepchniesz więcej ładunku do gara, choćbyś się... wysilał nieziemsko. Nitro, turbo - ok, wolnossący benzyniak bez przeróbek - NIE.

 

"Mapy pod motor, a nie chip" - to jest właśnie chip, bo w tym chipie są schowane mapy. Jest pewien warunek, można zmienić mapy, ale to niewiele da, ponieważ jest coś takiego, co nazywa się przężeniem zwrotnym, w silniku jest to sonda lambda. Bez zmiany algorytmy (przy przyspieszaniu mieszanka bogatsza, bez względu na wskazania lambda), standardowy algorytm sprowadzi i tak "supermapy" do standardowych dzięki autoadapracji... Pod "motor" można zrobić mapy, tak, jednak nie przypuszczam, żeby stary silnik dało się jeszcze tak podkręcić... a do tego taka procedura nie kosztuje 2kzł, a znacznie więcej.

 

To jest moje zdanie, tyle mam w temacie do powiedzenia i nie będę reagował na zaczepki. Mogę jedynie udzielić odpowiedzi na konkretne zapytania zadane bez ironii.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no i cisza natała. ufff. kolega witas albo w końcu zrozumiał, że był w błędzie albo pojechał do swojej tuningowej braci po kolejne rewelacyjne informacje, z którymi niezwłocznie jak tylko wróci, się z nami podzieli, ciekawe... :worried:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego prosiłem o wykres bo doskonale wiadomo ,żę wolnossący motor na za dużo nie pozwala... ale cóż " jak was nie stać to sobie chipy z Allegro kupujcie #@*^@ " itd. itp ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal utrzymuje to co powiedzialem nastawy mam juz bardzo hardrokowe reszta prosze zadzwonic do UNITRONIC .pl i tam sobie porozmawiac . z tego co mi jest wiadomo Ten gosc jest najleprzy w Polsce i wiele tajemnic zabierze do grobu , A wrzyscy tiunerzy maja mu zazle ( pare lat temu ) ze im nie mowi jak to zrobic . Wiec spotkalem sie z wieloma problemami ktorych nikt nie mogl rozwiazac a dla niego to byla bolka z maslem . koncze temat !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No dobrze.... Czytam sobie ten temat i nadal mi tu brakuje jakiejs bardziej jednoznacznej odpowiedzi.

Wlasnie kupilem sobie starego E30 iX 2.5 do zabawy(3 auto pod domem) i poza doprowadzeniem go do porzadku zamierzam w niedlugim czasie podniesc troche moc auta. Jak kazdy trafilem na chiptuning i szukam po wszytskich forach odpowiedzi czy faktycznie realne jest podniesienie mocy o 10% na seryjnym osprzecie zmieniajac tylko mapy. Jak ze z zalozenia jestem fanem japonczykow w ktorych tuningu juz sie troche ogarniam i jest dla mnie troche nierealne osiagnie takich przyrostow 10% 1 przypadku marek japonskich co tlumacze sobie i tak dosc wysokim wykreceniem silnikow fabrycznie. Slyszalem juz o tym ze BMW ma wyjatkowy margines bezpieczenstwa silnika i daje duze pole do popisu,mimo to nie znalazlem poki co nikogo kto jest w stanie to udowodnic chocb tym glupim wykresem.

 

Wiec podsumowujac moj wywod:

 

Czy wrescie moze ktos jednoznacznie potwierdzic zasadnosc wydawania 2000pln? Ma ktos w ten sposob zrobione auto????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam o tym wykresie z hamowni i tak sobie myślę, że gdyby ktoś z mojego is-a wyciągnął choćby 10-15 koni więcej to wgryzłbym się w wykres z hamowni jak nie dla szpanu to dla własnej satysfakcji. A "widzieć na własne oczy" to takie zalatujące pokoleniem youtube... Ale ogólnie dobry temat bo możne ostudzi zapędy tunerskie niektórych użytkowników...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega witas stosuje zasadę, iż pisać każdy może.

1. Kolego przedstaw wykres z hamowni, że masz przyrost mocy rzędu 15% i po kłopocie. Nie masz dowodów - dla mnie nie ma podstaw żeby ci wierzyć i tak samo powie 85% osób z tego forum.

2. Nie podniecaj się aż tak - to tylko samochód i ma służyć do przemieszczania się z miejsca A do miejsca B

3. Tak na marginesie pisze się NAJLEPSZY podobnie jak pszczółka bez RZ :nienie:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyrost 30KM i 55Nm w silniku bez turbo? Ktoś sobie jaja robi. Mój kolega ma chipy angielskiej firmy Superchips i np. do 325i mówią o przyroście 12-15KM i 19Nm. Taka jest bezpieczna granica dla silnika i nie zwiększanie spalania. 30KM to tylko przy turbo.

 

Jakby był ktoś chętny na zakup chipa to tutaj można doczytać więcej: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=537271#537271

Ceny, póki co, ma promocyjne :)

Edytowane przez Bagor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swoim chipie latam juz 1,5 roku i jestem z niego zadowolony miedzy innymi dlatego ze dalem za niego 120 zeta i zuzycie wachy mi nie wzrosło. A co zyskałem.... :lol: wróciłem do serii. Niestety autko ma juz 16 wiosenek.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img218.imageshack.us/img218/9586/80850602ur6.jpg

Moje bunie:

http://tony.h.dkonto.pl/


Tony-h@o2.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec zweryfikowalem troche tamat chipa w Unitronicu i mysle Panowie,ze mozecie zwrocic homor dla WItasa. Sam podchodzilem troche z dystansem dotego co pisze,ale coz...

 

Odezwalem sie do Unitronica z zapytaniem o przyrost 10% przy silniku 2.5 170KM i dostalem taka odpowiedz:

 

"Posiadamy hamownię 4x4 i wiedzę pozwalającą zmodyfikować takie autko. Co do

przyrostu 10% to raczej nie będzie problemu może nawet więcej ale to już

wyjdzie w tak zwanym "praniu" Zależy to od jakości i zestawu części oraz ich

tolerancji wykonania z jakich silnik jest zmontowany.

Na pierwszy stopień modyfikacji polecamy program z korektą układu dolotowego

w cenie 1600PLN. Dalsze zmiany mogące podnieśc moc będą ustalone po

pierwszym stopniu modyfikacji i może się Pan na nie zdecydować lub nie.

Pomiar auta z napędem 4x4 kosztuje 300PLN. Jeśli jest Pan zainteresowany

proszę ustalać termin telefonicznie po nadchodzących świętach.

Pozdrawiam.

TUNING ELEKTRONICZNY i MECHANICZNY

UNITRONIC CENTER Andrzej Poniedzialek

03-984 Warszawa Poprawna 46

NIP PL521-115-85-97

+48 22 602292742

www.unitronic.com.pl

info@unitronic.pl

unipon@wa.onet.pl

UNITRONIC GROUP:

UNITRONIC Iceland

UNITRONIC Germany

MIDLAND PERFORMANCE England

VTRONIC Poland"

 

Dla mnie to jest dosc wiarygodne.

Teraz potrzebuje sie upewnic co do tych chipow z UK o ktorych tu juz czytalem. Czy ktos jeszcze poza Tony h moze potwierdzic ich dzialanie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytam to WITAS niezly kozak jest w tej wawie i zna pewnie jeszcze mnicha i blache z odwroconych. :duh: wracajac do tematu rozmawiałem juz z kilkoma osobami z Polski i sam wirus to max 8-10%.sam mam taki i jestem zadowolony ale na hamowni nie byle.pozdrawiam p.s.chyba ze dla kozaka kozacki chip hehehe

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc jak moc, można zaczarowac z wyższymi obrotami, mnie bardziej zastanawia skad w silniku o pojemnosci 2500cm3 wzieło sie 300Nm!!! To dla M-ki z odzielną przepustnica na każdy cylinder nieosiagalne, a co dopiero po zmianie softu...

 

I tu kolega powiedział Dla M-ki nieosiągalne. W końcu ktoś mądry :)

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec reasumujac mozna uzyskac calkiem nizly wynik na chipie tylko teraz tak gdzie cos takiego dostac za w miare przystepna cene probowalem u uzytkownika reserved ale odp nie uzyskalem -jeszcze. czy przy podniesieniu mocy w granicach 12-15 koni musze zmieniac cos poza chipem czy to wystarczy?czy musze robic to firmie czy moge zaopatrzyc sie w chip i wymienic go samemu? pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec reasumujac mozna uzyskac calkiem nizly wynik na chipie tylko teraz tak gdzie cos takiego dostac za w miare przystepna cene probowalem u uzytkownika reserved ale odp nie uzyskalem -jeszcze. czy przy podniesieniu mocy w granicach 12-15 koni musze zmieniac cos poza chipem czy to wystarczy?czy musze robic to firmie czy moge zaopatrzyc sie w chip i wymienic go samemu? pozdrawiam

A do jakiego samochodu chcesz ten chip?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

firma KELLENERS - SPORT

 

Przyrosty mocy na samym CHIPIE ogólnie około 8 % :(

 

 

All cars run on the rolling dyno, with documentation of the performance.

 

Serie KS-Chip-Tuning

Modell Performance Torque ToHPpeed Performance Torque rpm max ToHPpeed €

318 tds 90 HP 190 Nm 184 kph 112 HP 223 Nm 5500 rpm 202 kph 800,-

325 tds 143 HP 260 Nm 190 kph 170 HP 320 Nm 5500 rpm 225 kph 800,-

316i 102 HP 165 Nm 198 kph 113 HP 175 Nm 6700 rpm 202 kph 600,-

318i 113 HP 175 Nm 201 kph 125 HP 185 Nm 6700 rpm 206 kph 600,-

318is 140 HP 180 Nm 202 kph 155 HP 195 Nm 7000 rpm 215 kph 600,-

320i 150 HP 190 Nm 214 kph 162 HP 205 Nm 7000 rpm 221 kph 600,-

323i 170 HP 245 Nm 230 kph 185 HP 260 Nm 7000 rpm 236 kph 600,-

328i 193 HP 280 Nm 238 kph 207 HP 300 Nm 7000 rpm 248 kph 600,-

M 3 3,0 286 HP 320 Nm 250 kph 300 HP 340 Nm 7600 rpm 278 kph 1.300,-

M 3 3,2 321 HP 350 Nm 250 kph 335 HP 370 Nm 7700 rpm 282 kph 1.300,-

dane http://www.kelleners-sport.com/english/3er/e36/e36_tuning.htm

 

ogólnie fajna stronka http://www.kelleners-sport.com/english/index_d.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.