Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kolegów! Jestem nowy na forum. Miesiąc temu zakupiłem swoją pierwsza "beje". Mam następujący problem z automatyczną skrzynią biegów. Otóż rano kiedy samochód jest zimny po odpaleniu komputer wyśiwetla mi komunikat "GETRIEBEPROGRAM", następnie gaśnie dany tryb jazdy(obojetnie czy E, czy S, czy M). Nie ma wtedy napewno wszystkich biegów. Kiedy silnik sie nagrzeje i przejade tak około 4 km gasze go i po chwili odpalam ponownie. Wówczas problem znika i skrzynia chodzi dobrze i niegaśnie już wybrany tryb jazdy. Wczoraj byłem wymienić olej i filtr oleju w skrzyni ale problem jest nadal. Po podłaczeniu do komputera nie można się było połaczyć z układem sterowania skrzynią. Model mojego bmw to E32 735 z 89roku. Prosze kolegów o pomoc.
Opublikowano
ze skrzynią to ciężka sprawa...tak się dzieje na pewno jeśli masz słaby akumulator. a jak jest w porządku to przyczyn innych jest wiele ale do tego trzeba fachurę :(
Bring More Women
Opublikowano
a wiesz od kogo kupiłeś to auto? tzn czy poprzednik nadmiernie nie palił gum? jeśli nie jesteś pewienże tak nie było :? to może wróżyć dalsze kłopoty. z tego co mi wiadomo chodzi o coś z przełączaniem kierunku jazdy (przód - tył).A do tego jak wcześniej koledzy mówili potrzeba fachury :|
obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

gerro mógłbyś sprecyzować ...

Ja musiałem długo kręcić rozrusznikiem, nim ten zapali, ale nie było błedów na komputerze a tym bardzeij takich objawów jak opuje kolega ...

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
Co do akumulatora to raczej jest dobry bo z rana odpala momentalnie. Samochód kupiłem z komisu także nie wiem co wyczyniał z nim poprzedni właściciel. Ogólnie auto jest zadbane. Z moich obserwacji wynika, że problem istnieje tylko gdy olej w skrzyni jest zimny. Jak sie nagrzeje to problem znika. Nawet jak samochód postoi troche ale całkiem się nie wychłodzi to wszystko jest git.
Opublikowano
No właśnie ten przypadek który znam terz polegał na tym że były kłopoty z ruszeniem na zimnym silniku - jakby automat nie mógł znaleźć biegu :? albo robił to w głupi sposób. pod koniec weekendu dowiem się dokładnie o jaki trybik :) chodziło - same częćsi - jak to to :norty: no kilkanaście zł ale dostać się tam to już większy problem. Dam znać jak dowiem się dokłaadniej
obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
a wiesz od kogo kupiłeś to auto? tzn czy poprzednik nadmiernie nie palił gum? jeśli nie jesteś pewienże tak nie było :? to może wróżyć dalsze kłopoty. z tego co mi wiadomo chodzi o coś z przełączaniem kierunku jazdy (przód - tył).A do tego jak wcześniej koledzy mówili potrzeba fachury :|

 

Palenie gum na automacie ??? TOż to się ni do ;)

 

Mnie sie ledwie na bruku śliskim udaje zakręcić kołami ;) Na normalnym asfalcie automat w mojej beci wciska w miare w fotel, ale kół w poślizg nie wrzuci .. .nie mówiąc o trybie jazdy zimowej "*" ... kiedy to depnięcie do oporu gazu zasadniczo nic nie daje ;)

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

Opublikowano
a wiesz od kogo kupiłeś to auto? tzn czy poprzednik nadmiernie nie palił gum? jeśli nie jesteś pewienże tak nie było :? to może wróżyć dalsze kłopoty. z tego co mi wiadomo chodzi o coś z przełączaniem kierunku jazdy (przód - tył).A do tego jak wcześniej koledzy mówili potrzeba fachury :|

 

Palenie gum na automacie ??? TOż to się ni do ;)

 

Mnie sie ledwie na bruku śliskim udaje zakręcić kołami ;) Na normalnym asfalcie automat w mojej beci wciska w miare w fotel, ale kół w poślizg nie wrzuci .. .nie mówiąc o trybie jazdy zimowej "*" ... kiedy to depnięcie do oporu gazu zasadniczo nic nie daje ;)

To spróbój włączyć manual, jedynkę, gaz, i po chwili przełącz na R to zobaczysz czy nie miałem racji i tak w tą i spowrotem a później do mechanika :mrgreen: ale będzie efektywne :cool2:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

nie rozumiem ...

 

Jak mam wrzucic jedynkę, z koro to automat ? Codzilo ci o biego oznaczony "22" czyli od 1 do 2 ? i podczas gazowania mam wrzucic wsteczny ?

 

 

Pomijam, że rozpier()*&^%% mi to skrzynię, ale dalej nie ma opcji palenia gum ... automat ma mój to do siebie, że ciągnie na maksa do przodu , ale na granicy poślizgu .. znaczy sie broni sie przed ślizganiem jak może ... po prostu nie zamiele w miejscu kolami ...

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

Opublikowano

Co do awaryjnego trybu skrzyni , to moim zdaniem powinienes zozpoczac doprowadzanie wszystkiego do porzadku.

 

1 . wymien olej

 

2. wymien filtr w skrzyni biegow

 

Po odkreceniu miski olejowej i zdjeciu filtra, pozostaw tak na noc.

Do rana scieknie wszystko ze skrzyni. Rano po zlozeniu zalej swiezy olej.

Przy tej operacji sprawdz co siedzi w filtrze i co na magnesikach w misce. To wiele wyjasni....

 

Zapchane mikrokanaly w skrzyni , brudny olej , a do tego zimny i gesty kiedy odpalasz rano , moze powodowac taki blad skrzyni.

 

Przy skrzyni jest tez wtyczka od sterowania. Sprawdz , czy nie jest zawilgocona , a styki nie sa zasniedziale.

 

to tak na poczatek.

Opublikowano

Do Santexsa:

1. Przesówasz lewarek w pozycję 1 a nie D

2.dajesz po gazie

3.puszczasz nogę z gazu i w tym samym czasie dajesz drążek na R (żeby było to z jak najmniejszym :lol: uszczerbkiem dla skrzyni to wystarczy że powoli jedzieszdo przodu)

4. jak stanowczo dodasz gazu - gwarantowane że spalisz gumę :)

Chyba że masz system antypoślizgowy :D

 

Jeszcze bardziej łagodniejszy sposób to najpierwt R a później 1.

Ale wogóle to nie warto tak się bawić na dalszą metę :D

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
Do Santexsa:

1. Przesówasz lewarek w pozycję 1 a nie D

2.dajesz po gazie

3.puszczasz nogę z gazu i w tym samym czasie dajesz drążek na R (żeby było to z jak najmniejszym :lol: uszczerbkiem dla skrzyni to wystarczy że powoli jedzieszdo przodu)

4. jak stanowczo dodasz gazu - gwarantowane że spalisz gumę :)

Chyba że masz system antypoślizgowy :D

 

Jeszcze bardziej łagodniejszy sposób to najpierwt R a później 1.

Ale wogóle to nie warto tak się bawić na dalszą metę :D

 

:duh: :duh: Kolego a ty to na trzeźwo piszesz,czy nieźle się nachlałeś,no może jeszcze w grę wchodzić zioło.

Opublikowano
Do Santexsa:

1. Przesówasz lewarek w pozycję 1 a nie D

2.dajesz po gazie

3.puszczasz nogę z gazu i w tym samym czasie dajesz drążek na R (żeby było to z jak najmniejszym :lol: uszczerbkiem dla skrzyni to wystarczy że powoli jedzieszdo przodu)

4. jak stanowczo dodasz gazu - gwarantowane że spalisz gumę :)

Chyba że masz system antypoślizgowy :D

 

Jeszcze bardziej łagodniejszy sposób to najpierwt R a później 1.

Ale wogóle to nie warto tak się bawić na dalszą metę :D

 

:duh: :duh: Kolego a ty to na trzeźwo piszesz,czy nieźle się nachlałeś,no może jeszcze w grę wchodzić zioło.

czytasz od początku? kolego? czy tak sobie poczytnołeś? bo nie wiem o co ci chodzi :twisted: :evil:

Może twierdzisz że to niemożliwe, czy może że w ten sposób nie załatwisz skrzyni? :evil: Jelonku?

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

Nie chcialem sie wtracac w ta Wasza dyskusje , ale ten opis dzalania przy ,, paleniu gumy ,, jest stekiem bzdur.

 

Zrozumial bym to tylko wtedy , gdy pisze to np. facet zajmujacy sie naprawami automatow i chcialby sobie w ten sposob napedzic klientow.

 

Bez obrazy , ale to jest poprostu glupie.

 

 

A tak przy okazji. Moja 750 nie potrzebowala zadnych tego typu kombinacji i wystarczylo tylko wcisnac gaz w podloge. To jednak nie mialo wiekszego wplywu na skrzynie , poniewaz ta jest dostosowana do takiej mocy.

Moral z tego taki , ze albo rozwalimy skrzynie korzystajac z rad kolegi , albo kupimy sobie mocniejsze auto , przy ktorym efekt taki uzyskuje sie wciskajac jedynie gaz w podloge.

 

to tyle z mojej strony

 

pozdrawiam

Opublikowano
Nie chcialem sie wtracac w ta Wasza dyskusje , ale ten opis dzalania przy ,, paleniu gumy ,, jest stekiem bzdur.

 

Zrozumial bym to tylko wtedy , gdy pisze to np. facet zajmujacy sie naprawami automatow i chcialby sobie w ten sposob napedzic klientow.

 

Bez obrazy , ale to jest poprostu glupie.

 

 

A tak przy okazji. Moja 750 nie potrzebowala zadnych tego typu kombinacji i wystarczylo tylko wcisnac gaz w podloge. To jednak nie mialo wiekszego wplywu na skrzynie , poniewaz ta jest dostosowana do takiej mocy.

Moral z tego taki , ze albo rozwalimy skrzynie korzystajac z rad kolegi , albo kupimy sobie mocniejsze auto , przy ktorym efekt taki uzyskuje sie wciskajac jedynie gaz w podloge.

 

to tyle z mojej strony

 

pozdrawiam

Ej znowu wydaje mi się zę nie czytał ktoś od początku bo to co napisałem to nie jest zachęta do palenia gumy w ten sposób :evil: :evil: :evil: tylko jeden ze sposobów jakie znam z autopsji na rozwalenie elementów skrzyni.

Więc prosze :modlitwa: zanim znowu ktoś podzieli się swoją opinią na temat mojego postu, niech przeczyta temat od początku :!: :evil:

Oczywiście V12 nie potrzebuje takich sztuszek :| a skrzynia , kolego Marc 750 nie jest niezniszczalna poczytaj forum to zobaczysz. :hand:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
Co do awaryjnego trybu skrzyni , to moim zdaniem powinienes zozpoczac doprowadzanie wszystkiego do porzadku.

 

1 . wymien olej

 

2. wymien filtr w skrzyni biegow

 

Po odkreceniu miski olejowej i zdjeciu filtra, pozostaw tak na noc.

Do rana scieknie wszystko ze skrzyni. Rano po zlozeniu zalej swiezy olej.

Przy tej operacji sprawdz co siedzi w filtrze i co na magnesikach w misce. To wiele wyjasni....

 

Zapchane mikrokanaly w skrzyni , brudny olej , a do tego zimny i gesty kiedy odpalasz rano , moze powodowac taki blad skrzyni.

 

Przy skrzyni jest tez wtyczka od sterowania. Sprawdz , czy nie jest zawilgocona , a styki nie sa zasniedziale.

 

to tak na poczatek.

Marc750 ja mam jeszcze jedno ad wątku.

Czy ą tę operację robisz z wyjątą skrzynią, czy jest dostęp do takiego działania w momencie gdy skrzynia pozostaje na miejscu ?

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wrzucasz wsteczny, jedziesz powoli ok 5km/h kawaleczek i od razu na d i pelen gaz, guma sie pali i pasi heh ale nie wiem jak skrzynia pociagnie dlugo, w 524td z 85 roku jak na razie mam 711tys
Opublikowano
wrzucasz wsteczny, jedziesz powoli ok 5km/h kawaleczek i od razu na d i pelen gaz, guma sie pali i pasi heh ale nie wiem jak skrzynia pociagnie dlugo, w 524td z 85 roku jak na razie mam 711tys

No przynajmniej jeden który popiera że da się w taki sposób spalić gumę :!: i skrzynię :D

dzięki zapotwierdzenie mojej tezy :cool2:

Która przecierz miała służyć głównemu tematowi a nie pomysłowi na zabawę w ten sposób :handshake:

obecnie Alfa 156 GTA SW
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Tomo mam tak samo tylko odwrotnie heh, tzn na zimnym wszystko chodzi ladnie przez 20 minut a jak sie nagrzeje to swiruje, a Ty naprawiles cos u siebie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.