Skocz do zawartości

Stag-300 czy KME


Adam3

Rekomendowane odpowiedzi

Moja konstruktywna porada jest taka, że to nie ma znaczenia. Aktualne wersje KME i STAG są do siebie parametrycznie zbliżone. Stanowczo większe znaczenie ma, kto będzie zakładał instalację, a nie wybór jednej z powyższych. Konkretny gazownik zrobi instalację tak, że nie będziesz jej w ogóle zauwazał, a tylko cieszył się przy tankowaniu. Gazownik do dupy spapra nawet najlepszą instalacę i przy okazji trochę silnika. Jedź do polecanego warsztatu z doświadczeniem w BMW, nie pozwól, by uczyli się na Twoim aucie.
Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym co napisałeś, jednak jest problem z wyborem warsztatu. Każdy poleca inny :roll: . Dzwoniłem do kilku warsztatów zakładających instalacje gazowe, i jeżeli ktoś na dzień dobry proponuje mi instalację drugiej generacji, to od razu wiem że nie zależy im na jakości i zadowoleniu klienta, a raczej na łatwym zarobku. Jednak zauważyłem że większość użytkowników chwali staga a na KME narzeka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś na dzień dobry proponuje Ci II generację, bo... jest tańsza, to się rozłącz - szkoda słów.

Ja akurat jestem użytkownikiem KME i jest ok. Znam mnóstwo aut, które jeżdżą na KME, jeżdżą na STAGu. Każdemu może się coś zrypać.

Niestety nie polecę Ci żadnego warsztatu w Twoim rejonie. Jedź tam, gdzie ktoś już robił BMW i to auto normalnie jeździ bez problemów. Nic więcej nie poradzę.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam staga i wytrzymuje polskie warunki :D

 

kme i stag to porownywalne firy - wiec nie ma roznicy ...

 

jak dobrze to zaloza i co najwazniejsze dobrze poustawiaja to bedzie chodzic ... mi zalozyli instalacje perfekcyjnie - ale ustawili kiepsko i musialem poprawiac - ale za to jak ustawilem dobrze to chodzi bardzo ladnie i pali niewiele wiecej niz na pb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam instalację KME , i mały problem. Przy w miarę szybkiej jeździe przełączenie z pb na lpg objawia się szarpnięciem i , dosłownie 2 sekundowym spadkiem mocy. Jeżeli przełączenie z pb na lpg następuje podczas wolnej jazdy (śpiący policjanci), albo kiedy stoję na czerwonym świetle to obroty spadają ,prawie do zgaszenia silnika (muszę wtedy szybko przegazować). Po przełączeniu na gaz dalsza jazda jest jak najbardziej w porządku. Wszystko to dzieje się tylko w tedy gdy silnik jest zupełnie wystudzony po dłuższym postoju...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwóch BMW miałem instalacje Bigaz i muszę przyznać że były niezawodne. Jedną mam nadal z przebiegiem 370000 z gazem założonym przy 240000 i jeździ bez problemu. Mam też e39 2,8 z instalacją STG300 przejechałem na niej niewiele bo dopiero 15000 ale moim zdaniem jest o wiele "przyjemniejsza" w zachowaniu od Bigaza jak i od BRC bo i z taką instalacją miałem okazje pojeździć. Chodzi szczególnie o moment przerzucenia z benzyny na gaz. Większość instalacji przerzuca od razu wszystkie wtryskiwacze z PB na LPG a u Staga każdy cylinder przerzuca osobno co jeden takt pracy silnika,więc moment zmiany zasilania jest naprawdę NIEWYCZUWALNY. No i na ich firmowej stronie można za darmo pobrać oprogramowanie do diagnostyki jak i do kalibracji instalacji wraz ze szczegółowym opisem. Oczywiście w języku polskim. Jedynym minusem była częsta usterka sensora podciśnienia w pierwszych seriach instalki podobno ten problem został już usunięty.

 

Jak dla mnie to tylko STAG

Polskie a naprawdę dobre.

Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwóch BMW miałem instalacje Bigaz i muszę przyznać że były niezawodne. Jedną mam nadal z przebiegiem 370000 z gazem założonym przy 240000 i jeździ bez problemu. Mam też e39 2,8 z instalacją STG300 przejechałem na niej niewiele bo dopiero 15000 ale moim zdaniem jest o wiele "przyjemniejsza" w zachowaniu od Bigaza jak i od BRC bo i z taką instalacją miałem okazje pojeździć. Chodzi szczególnie o moment przerzucenia z benzyny na gaz. Większość instalacji przerzuca od razu wszystkie wtryskiwacze z PB na LPG a u Staga każdy cylinder przerzuca osobno co jeden takt pracy silnika,więc moment zmiany zasilania jest naprawdę NIEWYCZUWALNY. No i na ich firmowej stronie można za darmo pobrać oprogramowanie do diagnostyki jak i do kalibracji instalacji wraz ze szczegółowym opisem. Oczywiście w języku polskim. Jedynym minusem była częsta usterka sensora podciśnienia w pierwszych seriach instalki podobno ten problem został już usunięty.

 

Jak dla mnie to tylko STAG

Polskie a naprawdę dobre.

 

 

Co tam masz polskiego w 100% ???

 

 

 

Ale popieram , jest to jedna z lepszych instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może troszkę źle się wyraziłem Polskie jest to co chyba najważniejsze centralka sterująca i oprogramowanie. :D Tylko parownik i wtryskiwacze nie są polskiej produkcji.
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ja mam staga i wytrzymuje polskie warunki :D

 

kme i stag to porownywalne firy - wiec nie ma roznicy ...

 

jak dobrze to zaloza i co najwazniejsze dobrze poustawiaja to bedzie chodzic ... mi zalozyli instalacje perfekcyjnie - ale ustawili kiepsko i musialem poprawiac - ale za to jak ustawilem dobrze to chodzi bardzo ladnie i pali niewiele wiecej niz na pb

 

Kolego gdzie dokladnie w Krakowie zakladales instalke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.