Skocz do zawartości

E30 318i M40B18 vs E36 316i kompakt M43B16


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Proszę o porównanie tych modeli. Wiem że kompakt jest 2x droższy od E30 ale chciałbym o porównanie pod względem: osiągów, jakości wykonania, niezawodności, zawieszenia, prowadzenia samochodu itp. Który którego przegoni i ogółem który z tych samochodów lepszy E30 318i czy E36 kompakt 316i
Opublikowano

Osiągi na pewno na plus dla E30. Większa moc przy lżejszej budzie.

Porównanie aut bardzo trudne bo to dwie całkiem inne generacje.

Plus dla E36 za silnik z łańcuchem rozrządu.

Sam oceń który bardziej Ci się podoba. Nie jeździłem E30 ale E36 prowadzi się rewelka :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Dla mnie tylko zagadką jest tylny napęd przy takiej małej skręconej budzie, jak jest wyważony? W sumie do takiej budy pasowałby chyba FWD :lol:
Opublikowano
Osiągi na pewno na plus dla E30. Większa moc przy lżejszej budzie.

Porównanie aut bardzo trudne bo to dwie całkiem inne generacje.

Plus dla E36 za silnik z łańcuchem rozrządu.

Sam oceń który bardziej Ci się podoba. Nie jeździłem E30 ale E36 prowadzi się rewelka :wink:

 

Compact e36 powinien jeździć jak e30, bo ma zawias od e30 ;)

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Opublikowano
Dla mnie tylko zagadką jest tylny napęd przy takiej małej skręconej budzie, jak jest wyważony? W sumie do takiej budy pasowałby chyba FWD :lol:

 

Trudno mi ocenic jak sie prowadzi na tle innych BMW bo tylko to prowadzilem, ale podejrzewam ze nie odbiega od innych. Zawieszenie tylne jest w zasadzie tej samej konstrukcji co E30, rozstaw osi ten sam co w innych E36, tylko masa mniejsza bo niespelna 1,2 tony... Prowadzi sie przyjemnie, jesli miales kontakt wczesniej z tylnym napedem to nie powinno Cie niczym zaskoczyc. Ogolnie polecam jesli tylko komus sie podoba ta buda, mi sie podoba choc inni narzekaja, a co do silnika to 318ti, teraz bym o tym myslal jakbym kupowal :) Pozdrawiam!

Opublikowano
A E36 kompakt nie ma przypadkiem tylko tylnego zawiasu takiego jak w E30?

 

Zasadniczo budowa przedniego zawieszenia w compakcie e36 (chyba we wszystkich e36) pod względem układu mcperson-wahacz się nie różni tak bardzo. Wahacze są "prawie" takie same,a mcperson jest całością z amorkiem,przy czym w e30 amorek jest wkładem tylko. Inny jest też AFAIK kąt jaki kolumna mcpersona tworzy z nawierzchnią.

E36 ostrzej niż e30 reaguje na ruchy kierownicą,bo jest inne przełożenie magla...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Właśnie sprawdziłem, że kolegi compact 316i jest troszkę szybszy od mojego E30 318i, choć teoretycznie ma około półtora sekundy do setki więcej. Niestety mam LPG i to było przyczyną oraz jechałem w dwie osoby, a on sam :D

 

Troszkę się źle poczułem, jak tak powolutku mi odchodził, a ja nic nie mogłem zrobić :? Zmieniałem biegi przy 5500 RPM, to chyba optymalne obroty w M40B18 (przy tylu ma moc maxymalną). Nie dało się nic zrobić, objechał mnie, powoli, ale objechał. Spróbuję jeszcze, gdy będę sam w samochodzie :)

Opublikowano
Lepiej zmieniac biegi przy obrotach dla maksymalnego momentu :norty: Ja mam maksymalna moc przy 5,5 tys a od 4,5 auto przestaje "ciagnac" na tyle by bylo sens deptac, maksymalny moment mam przy 3,9 tys i faktycznie w pasmie obrotow 3,9-4,2 czuje "przyplyw mocy" dlatego nie krece silnika nigdy wiecej niz 4,5 tys bo nie ma to juz wiekszego sensu... Ale przyznaje ze compact jedzie niezle (w zaleznosci kto do czego przywykl)... Kiedys mierzylem sie z fordem couguar (niby usportowione) i do 4 biegu szlismy leb w leb, potem odjechal no ale i tak bylem zadowolony z mojego 1,6 na gazie :)
Opublikowano

nie ma to jak manualny przełącznik na Pb :mrgreen:

jak jeździłem na lpg jescze to nie jeden chętny był, a ja .."psztyk" na Pb i teraz to mozemy pogadać bo na LPG ten IS to chodził jak 1.8i ..te ok.115 KM serio mówię..takie odczucia.

odkąd tylko Pb 98...jakby mu korek wyjał skadś tam. odetkał sie... :mrgreen:

Opublikowano
Lepiej zmieniac biegi przy obrotach dla maksymalnego momentu :norty: Ja mam maksymalna moc przy 5,5 tys a od 4,5 auto przestaje "ciagnac" na tyle by bylo sens deptac, maksymalny moment mam przy 3,9 tys i faktycznie w pasmie obrotow 3,9-4,2 czuje "przyplyw mocy" dlatego nie krece silnika nigdy wiecej niz 4,5 tys bo nie ma to juz wiekszego sensu... Ale przyznaje ze compact jedzie niezle (w zaleznosci kto do czego przywykl)... Kiedys mierzylem sie z fordem couguar (niby usportowione) i do 4 biegu szlismy leb w leb, potem odjechal no ale i tak bylem zadowolony z mojego 1,6 na gazie :)

Na pewno nie lepiej. Zdrowy silnik najlepiej ciągnie między obrotami momentu i mocy i podczas maksymalnego przyśpieszania najlepiej tak zmieniać przełożenia, żeby po zmianie biegu obroty nie spadły poniżej obrotów max momentu, czyli w moim silniku to tak właśnie przy 5500 najlepiej zmieniać

Opublikowano
Na pewno nie lepiej. Zdrowy silnik najlepiej ciągnie między obrotami momentu i mocy i podczas maksymalnego przyśpieszania najlepiej tak zmieniać przełożenia, żeby po zmianie biegu obroty nie spadły poniżej obrotów max momentu, czyli w moim silniku to tak właśnie przy 5500 najlepiej zmieniać

 

Nie do konca sie z Toba zgodze... Generalnie za przyspieszenie odpowiada moment, a moc za predkosc maksymalna. Czemu np. takie bugatti veyron potrzebuje az 1001KM zeby uzyskac upragnione 406km/h jesli do uzyskania predkosci grupo ponad 300km/h potrzebuje "zaledwie" ok. 400KM? Potrzebuje ich nie by jak najszybciej osiagnac Vmax tylko by wogole ja osiagnac. Moc jest potrzebna do pokonywania oporow ruchu z ktorych najwieksze stanowia opory powietrza ktore rosna z kwadratem predkosci... Zeby najlepiej eksploatowac silnik w czasie "wyscigu" trzeba go przejechac i samemu wyczuc kiedy co robic, liczby to jedno praktyka to drugie. U mnie auto ciagnie do 4500 bardzo wyraznie, potem to taka sztuka dla sztuki i bardziej zarzynanie silnika niz osiaganie miarodajnych wynikow wartych takich katuszy dla gladzi cylindrowych. Przy samym przyspieszaniu wazne jest jedno o czym tez niewielu mysli. Wazne jest jakie obroty uzyska silnik po zmianie biegu. Tym mozna uzasadnic ta "nadwyzke" na krecenie do obrotow maksymalnej mocy by po wrzuceniu wyzszego biegu wpasc w okolice obrotow maksymalnego momentu (czy tak jest nie wiem, trzeba sprawdzic). Tutaj z pokora musze sie przyznac do bledu, biegi trzeba zmieniac nie po osiagnieciu obrotow momentu maksymalnego, ale tak by po zmianie biegu miec obroty momentu maksymalnego... Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.