Skocz do zawartości

Nietypowy ubytek płynu chłodniczego i inne problemy


Homer

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczne od tego że przegrzebałem forum i takiego przypadku jak mój nie znalazłem:

 

1) Ubywa płynu chłodniczego - w ciągu miesiąca (1000km) dolałem z 10 litrów.

2) Ubywa w taki dziwny sposób ze w zbiorniczku pokazuje ze poziom OK, a nagle pusto.

Jak w zbiorniczku pokazuje poziom OK, to i tak można wlewać płyn i np po dolaniu 1 -1,5 litra - wiecej nie wchodzi. (Ale POZIOM POKAZYWAŁ ZE JEST OK a wchodzi)

Jak już w zbiorniczku nagle zrobi sie pusto - to wejdzie ponad 3 litry - i dopiero wtedy komputer wybija błąd ze "niski stan płynu chłodzenia)

 

3) Żadnych wycieków nigdzie nie widać. Plam tez nie widać

4) W zbiorniczku białej ani zielonej mazi nie widać, ale za to jakby krople oleju, ale czarne (a olej na bagnecie - słomkowy)

5) Oleju nie przybywa - a raczej ubywa troszkę

6) Na Pb - szczególnie na zimnym - szarpie autem, nierówno przyspiesza.

7) Na LPG - idzie bez problemów - przyspiesza równomiernie, nie szarpie.

8) Temperatura - OK, łapie normalnie, nie przegrzewa itd - wskazówka idealnie w środku

 

Takie objawy

 

Teraz pytania:

 

1) Czy to na 99% uszczelka pod głowicą? - jeżeli tak - jakie koszta z wymianą? Czy to może coś innego?

2) Przy jakim ubytku w układzie chłodzenia powinien komputer pokazać błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha i dodatkowe informacje:

1) mam ją właśnie od 2 miesięcy - od początku ubywało płynu.

2) zrobiłem nią może 1500 km.

3) Wskazówka od temp zawsze w normie.

 

Poprzedni właściciel sprzedał mi ją z wodą w układzie, (twierdził ze pękł wąż kiedyś, była lekko przegrzana, i zalał wodą i tak już jeździł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Czy to na 99% uszczelka pod głowicą? - jeżeli tak - jakie koszta z wymianą? Czy to może coś innego?

2) Przy jakim ubytku w układzie chłodzenia powinien komputer pokazać błąd?

 

na 99% uszczelka.

Czujnikiem i jego wskazaniami się nie sugeruj. Mi co chila pisze, że brak płynu w chłodnicy, albo w spryskiwaczu, a wszystko jest ok (tzn płyny są).

Proponowałbym jak najszybciej się tym zająć (uszczelka), bo kiedyś możesz nie zdążyć dolać. Sprawdź jeszcze pompę wodną, ale z owagi na olej obstawiam uszczelkę.

 

pozdr

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie spotkała identyczna historia - sprzedał mi auto z wodą zamiast płynu. Wymieniłem płyn i po tygodniu otrzymałem komunikat od komputerka - brakowało około 2.5-3.0 litrów. Dolałem, pojechałem na warsztat.... miałem zero pomysłów.

 

Okazało się że wymieniana była pompa wodna i węże nie były dobrze dokręcone... i mam nadzieję że to tylko tyle. Jeśli teraz znowu mi wpieprzy w tajemniczy sposób płyn chodzący.... znaczy się że będę musiał udać się na wymianę uszczelki pod głowicą?

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Być może korek zbiorniczka wyrównawczego nie trzyma ciśnienia :?: Sprawdź czy po nagrzaniu motoru są twarde węże przy chłodnicy :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena uszczelki to nie wszystko !!! musisz splanować głowicę , sprawdzić szczelność , dotrzeć zawory , zmienić uszczelniacze zaworowe przydałoby się przy okazji wymienić pierścienie tłokowe bo i tak głowica zdjęta .... wymienić łańcuch i związany z nim ślizg który będzie już wyjechany i uszczelnić silnik , więc z tych 150 zł za uszczelkę zrobi się z 1500 zł za same części ......

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak źle ;) w BMW 520 E34 M20 przy identycznym zabiegu zrobiło się kosztów na 1000 PLN .... (z rabatem było).

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama obróbka głowicy z wymianą uszcelniaczy to 1000 zł u mnie jest gorzej bo są dwie głowice , więc może w 3000 się zmieścisz....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama obróbka głowicy z wymianą uszcelniaczy to 1000 zł u mnie jest gorzej bo są dwie głowice , więc może w 3000 się zmieścisz....

 

Bez przesady... To są ceny w przypadku obróbki po pęknięciach itd... Normalnie planowanie to koszt ok. 100 zł, do tego sprawdzenie ciśnieniowe (dwa razy po 60 zł), może rzeczywiście nowe gumki zaworowe, splanowanie zaworów i dotarcie. Nie straszcie się nazwajem, idzie to zrobić taniej... Za 1200 zł można kupić gotową głowicę R6 tylko do założenia (po remoncie jak z fabryki!!).

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama obróbka głowicy z wymianą uszcelniaczy to 1000 zł u mnie jest gorzej bo są dwie głowice , więc może w 3000 się zmieścisz....

 

Bez przesady... To są ceny w przypadku obróbki po pęknięciach itd... Normalnie planowanie to koszt ok. 100 zł, do tego sprawdzenie ciśnieniowe (dwa razy po 60 zł), może rzeczywiście nowe gumki zaworowe, splanowanie zaworów i dotarcie. Nie straszcie się nazwajem, idzie to zrobić taniej... Za 1200 zł można kupić gotową głowicę R6 tylko do założenia (po remoncie jak z fabryki!!).

pzdr

 

Ja podaję autentyczną cenę - tyle dokładnie (1000 PLN) trzeba było zapłacić za wymianę uszczelki pod głowicą, spasowanie, ustawienie zapłonu/rozrządu, sprawdzenie ciśnienia, diagnostyka - coś tam jeszcze czyścili itd.

 

Fakt faktem że więcej do nich nie pojadę i nikogo nie podeślę, bo sądzę że trochę przesadzili i nie postarali się - auto miało stać 3 dni stało prawie 1.5 tygodnia - (targowałem się z około 1200-1300 (tak wyglądała pierwotnie cena....)). Sama uszczelka z wymianą miała u nich kosztować 360 PLN (taki sobie niby profesjonalny zakład w którym wszystko rozbijają na roboczogodziny).

 

Np. szwagier w swoim Oplu Calibra za wymianę uszczelki pod głowicą i za to co się z tym wszystkim wiązało zapłacił 300 PLN (pan złota rączka i jego warsztat, a autko nadal śmiga już rok :P )

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, z robocizną warsztatu, no jasne, to co innego.

Wracając do problemu autora - a teraz zimą za autem nie zostaje nadmierny obłok białej pary (nieśmierdzącej, po prostu pary wodnej)?

pzdr

 

Dla ciekawości skan kosztorysu z regeneracji głowicy w mojej BMW 2002 z 72 roku, która była w masakrycznym stanie, co widać po zakresie robót. Regenerację przeprowadził jeden z najlepszych warsztatów w tej zabawie, czyli serwis P. Baranowskiego, a przy tym wcale nie taki tani...

 

http://img212.imageshack.us/img212/703/glowica16hy2.jpg

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wracając do problemu autora - a teraz zimą za autem nie zostaje nadmierny obłok białej pary (nieśmierdzącej, po prostu pary wodnej)?

pzdr

 

Dawno mnie nie było... -

 

Dokładnie - zostawiałem czasem chmurę jak z trafionego Messershmita...

 

Raz bardziej raz mniej, ale na skrzyżowaniu to niekiedy białe kłęby...

 

W tym czasie już dwa różne węzę mi pękły, oraz znalazłem niedokręconą obejmę i zawsze miałem nadzieje ze to właśnie ten wyciek był...- ale niestety.. cały czas jest tak samo.

 

Oleju nie przybywa, nie grzeje się, nie kapie, - płyn znika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.