Skocz do zawartości

Proszę Was o poradę dotyczącą nabycia 750iA


wembur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Pytanie mam jak w temacie.

Użytkowałem już trzy E39 540 98-99 i myślę o kolejnym aucie - nie gorszym, wypadałoby wręcz lepszym, no i pomyślałem że może E38 750 z ostatnich roczników?

Nadmienię że jestem zwolennikiem steptronica, patrzyłem na dane techniczne i nie widać żeby 750 było szybsze, a może jednak? W czym będzie lepsze a w czym gorsze (zużycie paliwa mnie nie interesuje). Ja nieco dość już mam drgających V8, nadmiernych luzów w układzie kierowniczym, nieświecących pixeli...ale czy 750 jest w tym lepsze? a może gorsze? Proszę Was o radę, zwłaszcza tych z Was co mają organoleptyczne porównanie 540 do 750. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to ma byc E38 ;).

Silnik w 750i bedzie bardziej klopotliwy i drozszy w serwisowaniu - chociazby dlatego, ze dosc mocno utrudniony jest dostep do czegokolwiek pod maska.

Co oczywiscie nie znaczy, ze koszty beda masakryczne w porownaniu z 740i.

Problem nieswiecacych pixeli i innych problemow typowych dla E38 (oczywiscie nie dotyczacych silnikow V8) jak najbardziej zostanie.

Za to kultura pracy M70 i M73 jest niesamowita.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek, to dlaczego fabryczne dane przyspieszeń i prędkości są prawie identyczne? To jak naprawdę jest z tymi parametrami?, ale tak z własnego doświadczenia, nie ze słyszenia.

Panfil, to znaczy że zyskam jedynie na kulturze pracy motoru (co za tym idzie komfort jazdy i samopoczucie będą zwyżkować ale to wszystko). Hm, jeden czynnik to trochę mało, niec więcej się znajdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z żadnego słyszenia. Wszysko nażywca. Osobiście byłem szczęśliwym posiadaczem trzech szt E38 właśnie 750i Jak również jednej szt E39 540i.Różnica jest kolosalna jeżelichodzi o przyśpieszenie i komfort A miałem piękną 540ke z EDC i na pełnym wypasie. i nijak nie może sie równać z 750ką. Zresztą zobacz link poniżej jak jedzie 750i
BMW sie nie psuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie widziałem aż tak kolosalnych różnic jeżdżąc 750 tką kolegi, ale na pewno nie będziesz miał w E38 żadnych nadmiernych luzów w zawieszeniu, a mam na myśli maglownicę która jest w E39 i nie jest najmocniejszym elementem tej konstrukcji, natomiast w E38 masz tradycyjną przekładnię kierowniczą która praktycznie jest niezniszczalna, co do pikseli to problem jest taki sam tu i tu. Owszem jazda 750 jest bardzo fajna i sympatyczna ale nie jest (DLA MNIE)na tyle powalająca abym zamienił M62 na podwójnym Vanosie na m73.

Decyzja należy do Ciebie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale na pewno nie będziesz miał w E38 żadnych nadmiernych luzów w zawieszeniu, a mam na myśli maglownicę która jest w E39 i nie jest najmocniejszym elementem tej konstrukcji, natomiast w E38 masz tradycyjną przekładnię kierowniczą która praktycznie jest niezniszczalna...

 

W E38 jest taka przekładnie jak w E32? Czyli też trzeba ją co jakiś czas regulować (kasować luz)?

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W E38 jest taka przekładnie jak w E32? Czyli też trzeba ją co jakiś czas regulować (kasować luz)?

 

 

 

Pozdrawiam

 

Zgadza się ale przekładnia jest o niebo mocniejsza konstrukcyjnie od magla, a magiel w E39 wogóle jest niezbyt udany i dość delikatny.

 

Żeby przyszedł czas na regulacje przekładni to naprawdę autko musi mieć sporo km nalatane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam na własnej skórze że maglownica w E39 to szajs.

Nie wiem czy wszystkie wersje tak cierpią ale na trzy 540-ki dwie mają rozklekotany układ no i cała jazda staje się nieprzyjemna. Dodatkowo 2 na 3 mają ciężko chodzące wspomaganie nie wiem czy wersja bez servotronika ma cieżej czy często też pada servotronik ale omawiam moje przypadki. Takie rzeczy nie przystoją klasie wyższej i tyle.

Właśnie magiel, drgawki V8-ek, pixele no i padające katalizatory (i niemożność sensownego użytkowania auta bez nich) tak mnie już zmaltretowała że myślę o nieco lepszym w podobnej cenie, stąd pytanie o 750. Wiem, pixele i wydech to bedzie to samo ale lepsza przekładnia kierownicza no i kultura pracy zahcęcają do kupna choc nienazbyt mocno.

Poczytałem trochę postów w innych tematach bo było trochę dyskusji na temat tych modeli ale w taki tyglu, gdzie wrzucone jest do kotła porównywanie E32 z E38 z E39, 4,0 z 4,4, z 5,0 z 5,4, nawet R-ki no i troche kręci sie od tego w głowie, tak że dzięki za sugestie bo mnie tylko interesuje przewaga E38 750 nad E39 540 lub odwrotnie. No może nie do końca - powinienem postawić co będzie lepsze w jeździe i usterkowości od E39 540 w tych samych pieniądzach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

750i to właściwy wybór. 540 przy niej to mół.

Czy ty chociaż siedziałeś w obu tych samochodach? 540stka w budzie E34 jest do 180 km/h dokładnie tak szybka jak 750ka, a E39 z silnikiem M62 jeszcze trochę lepsza. Przewaga 750ki pojawia się dopiero powyżej 200 km/h i jest to bardzo niewielka przewaga, dodatkowo okupiona o kilka litrów większym zużyciem paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...przepraszam że się wtrącę ale E39 540 i 535 (m62) nie posiadają maglownicy :duh: :duh: :duh:

 

...a porównywanie E39 do E38 jest bez sensu - to raczej kwestia gustu i potrzeb :8)

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem malutki aspekcik :| . Pracuje w pogotowiu ratunkowym i miałem okazje widzieć e38 750 po bliskich spotkaniach z betonowym słupem potem z rowem o głębokości ok 1m i na końcu z dość dużą "palmą". Autko zniszczone kompletnie silnik 200m dalej w polu, przodu do szyby nie było, ale dalej nic. Kabina cała, gość jechał sam jak dojechaliśmy szukał komórki i dysku twardego, po oględzinach miał skręconą kostkę i niewielkie zadrapania. po krótkiej dyskusji miał ponad 200 jak wchodził w lekki zakręt, nie zmieścił się w swoim pasie ruchu i lekko poloneza zaczepił jadącego z naprzeciwka. Straż pożarna nie mogła wyjść z podziwu, że gość cały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...przepraszam że się wtrącę ale E39 540 i 535 (m62) nie posiadają maglownicy

 

Faktycznie z realoem wynika że kolega ma rację, maglownica w E39 występowała tylko z mniejszymi (byłem prawie pewien że każda E39 jest na maglu)pojemnościami czyli 540stki nie powinny szybko łapać luzów w układzie kierowniczym (pomijam drążki itp).

 

Jeśli chodzi o drgawki V8semek to z moich obserwacji wynika że M60, które mam w BMW840 faktycznie ma delikatne drgawki na wolnych obrotach, natomiast M62 które mam w 740 stce chodzi równiótko, brak jakichkolwiek drgawek. Problem być może wynika z racji wieku obu autek, bądź z racji zastosowania Vanosów w M62 i ogólnie świerzszej poprawionej konstrukcji silnika przez co zostały wyeliminowane pewne niedociągnięcia. Podobnie jest porównując M70 do M73 które jak wiadomo zostało zmodernizowane i nie cierpi już na wiele denrwujących pierdół które często nękały M70tki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem malutki aspekcik :| . Pracuje w pogotowiu ratunkowym i miałem okazje widzieć e38 750 po bliskich spotkaniach z betonowym słupem potem z rowem o głębokości ok 1m i na końcu z dość dużą "palmą". Autko zniszczone kompletnie silnik 200m dalej w polu, przodu do szyby nie było, ale dalej nic. Kabina cała, gość jechał sam jak dojechaliśmy szukał komórki i dysku twardego, po oględzinach miał skręconą kostkę i niewielkie zadrapania. po krótkiej dyskusji miał ponad 200 jak wchodził w lekki zakręt, nie zmieścił się w swoim pasie ruchu i lekko poloneza zaczepił jadącego z naprzeciwka. Straż pożarna nie mogła wyjść z podziwu, że gość cały.

auto czołg o niesamowitych osiągach

Nic dodac nic ując

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że wystepują M60 i M62 pracujące idealnie, forumowicze to przytaczają, można sporo się naczytać ale niech nawet i pracują lepiej od M73 to raczej jest są wyjątki potwierdzające regułę i juz mi się nie chce poszukiwać pierwszej jaskółki (540) która uczyni wiosnę tylko pewnie wygrzać się w słońcu Karaibów (750). Niemniej sama kultura pracy to trochę mały impuls do zakupu. Nie wiem jakie tam są te przekładnie ale wiem że z czterech posiadanych 540 (3xE39,1xE34) tylko jedna E39 miała układ bez zarzutów - luzów, ciasny, pewny, lekko pracujący. Dlatego nie wiem co może siedzieć w 750E38?

rokorbut - kwestia gustu i potrzeb jest taka aby znaleźć auto lepsze w jeździe i usterkowości od E39 540 w podobnych pieniądzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... zaś chodzi o komfort jazdy to na pewno każde E38 jest bardziej komfortowe od E39.

 

dokładnie tak :cool2: jeśli szukasz pięknej 750 to polecam jechac do radomia.jak sie wjeżdża od iłży przed pierwszym rondem stoi piekna 750i z 2000r.ale jest super,to stoi w komisie na szwajcarskich numerach i cena jest 44.900zl-poecam

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś 1 raz auto ze Szwajcarii i było najbardziej zadbane ze wszystkich jakie miałem i mam. No i skoro ze Szwajcarii to musi być opłacone do rejestracji. Dwa dobre argumenty. Ale nie jestem jeszcze na kupnie, zbieram informacje, węszę, zastanawiam się a decyzja późną wiosną. Dzięki jednak za namiar.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.