Skocz do zawartości

KROKOWIEC A ASC. <SPAC NIE DAJE>


dyzio255

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

WITAM WSZYSTKICH POMOCNYCH!!!!

Przyszła zima i chciałem sprawdzić jak się spisuje moja e39 520i TOURING, na śniegu i lodzie. Ma ona ASC

No i tyle sobie sprawdziłem :(

Mogę ile chcę, kręcąc się jak tylko chcę!!!!!

Kontrolka od ASC miga i silnik wydaje się być lekko przymulony , ale jak będe trzymał gaz to spokojnie 3000/min. będzie!!!

Dodam ,że silnik zawsze powoli mi schodzi z obrotów

Dlatego pytam czy to możliwe , że silniczek krokowy może zakłucać pracę ASC???

Dodam , że szukałem na forum bez rezultatów, ale jeśli to już było to nie krzyczcie na mnie proszę :cry2:

POZDRAWIAM I CZEKAM!!!!!

 

 

 

 

CZEKAM I CZEKAM :cry2: A MOŻE JEDNAK KTOŚ COŚ PORADZI?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM WSZYSTKICH POMOCNYCH!!!!

Przyszła zima i chciałem sprawdzić jak się spisuje moja e39 520i TOURING, na śniegu i lodzie. Ma ona ASC

No i tyle sobie sprawdziłem :(

Mogę ile chcę, kręcąc się jak tylko chcę!!!!!

Kontrolka od ASC miga i silnik wydaje się być lekko przymulony , ale jak będe trzymał gaz to spokojnie 3000/min. będzie!!!

Dodam ,że silnik zawsze powoli mi schodzi z obrotów

Dlatego pytam czy to możliwe , że silniczek krokowy może zakłucać pracę ASC???

Dodam , że szukałem na forum bez rezultatów, ale jeśli to już było to nie krzyczcie na mnie proszę :cry2:

POZDRAWIAM I CZEKAM!!!!!

 

Jezeli pytsz jak dziala ASC to jest to tylko system "antyposlizgowy", nie mylic z ESP (kontrola trakcji). ASC zaczyna dzialac (zapala sie kontrolka) jak tylne kola traca przyczepnosc i zaczynaja sie slizgac. Wtedy komp dusi silnik, zeby kola przestaly sie slizgac i odzyskaly przyczepnosc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jezeli pytsz jak dziala ASC to jest to tylko system "antyposlizgowy", nie mylic z ESP (kontrola trakcji). ASC zaczyna dzialac (zapala sie kontrolka) jak tylne kola traca przyczepnosc i zaczynaja sie slizgac. Wtedy komp dusi silnik, zeby kola przestaly sie slizgac i odzyskaly przyczepnosc.

Pozdrawiam

 

 

No tak. pytałem raczej w jaki sposob komputer to robi?

Mi się wydaje , że poprzez zamknięcie dolotu. A jeśli tak jest to silnik krokowy może być akurat otwarty co pozwoli powietrzu dostawać się do silnika.

Pozostaje więc sprawa następująca: jakie obroty może uzyskać silnik z otwartym do końca silnikiem krokowym?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli pytsz jak dziala ASC to jest to tylko system "antyposlizgowy", nie mylic z ESP (kontrola trakcji). ASC zaczyna dzialac (zapala sie kontrolka) jak tylne kola traca przyczepnosc i zaczynaja sie slizgac. Wtedy komp dusi silnik, zeby kola przestaly sie slizgac i odzyskaly przyczepnosc.

Pozdrawiam

 

No i się zrobiło masło maślane... ASC (ASC+T) w BMW = ASR = kontrola trakcji, czyli system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych przy przyspieszaniu, "samo" ASC ze starszych modeli działa tylko poprzez przymykanie przepustnicy ("duszenie" silnika, nawet do zgaśnięcia co sprawdziłem na lodzie pod górę), ASC + T dodatkowo przyhamowuje to z kół napędowych, które jako pierwsze zaczyna się ślizgać (buksować). Realizowane to jest przez rozbudowaną pompę ABS, która poza możliwością "odpompowania" płynu zmniejszając ciśnienie w układzie hamowania, może również "dopompować" płyn na hamownikach napędzanych kół, aby je przyhamować

DSC w BMW = ESP = układ stabilizacji toru jazdy, ale to już inna bajka, bo tam jest czujnik ruchu obrotowego względem osi pionowej i możliwość przyhamowania również przednich kół (odpowiedniego koła w zależności od ruchu pojazdu)

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No tak :? To u mnie jest coś raczej nie tak.

Niestety nie jestem pewien czy mam ASC czy ASC+T. Na przycisku jest ASC ale tak jest w każdej e39 jaką widziałem , więc tak się pewnie nie dowiem.

U mnie ASC tylko trochę muli silnik dlatego się zastanawiam czy KROKOWIEC ma na to wpływ? Krokowiec mam raczej uszkodzony bo silnik powoli wytraca obroty gdy puszczę gaz.

Chciałbym wiedzieć zanim wyciągnę krokowca do czyszczenia bądź do wymiany :( To kupa roboty niestety :cry2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos w tym moze byc, bo jak moze czytales tez mam zwalony krokowiec. Posprawdzalem jak to z tym co piszesz jest u mnie i: jak jest zimny i szybciej spadaja obroty to asc jest skuteczniejsze. Na goracym moge dryftowac lekko, baczka nie zrobi, w poslizg nie wejdzie, ale tylkim rzuca, tak ze 20-30 stopni. A na prostej dlugo dosc buksuje nim zalapie i obnizy obroty, szkoda opon jak sie na szarym tak tra. Dopiero w przyszlym tygodniu moge dac becie do mechaniora, zobaczymy co on na to powie. A krokowca jak masz zwalonego, to chyba niezaleznie od ASC trzeba go wyjac... i naprawic. Bo glupio sie jezdzi, szarpie, wyje miedzy biegami i wiecej pali. Czy ASC bedzie wrazliwsze? Zobaczymy po zabiegach.

 

Pozdro

(OO=[][]=OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cos w tym moze byc, bo jak moze czytales tez mam zwalony krokowiec. Posprawdzalem jak to z tym co piszesz jest u mnie i: jak jest zimny i szybciej spadaja obroty to asc jest skuteczniejsze. Na goracym moge dryftowac lekko, baczka nie zrobi, w poslizg nie wejdzie, ale tylkim rzuca, tak ze 20-30 stopni. A na prostej dlugo dosc buksuje nim zalapie i obnizy obroty, szkoda opon jak sie na szarym tak tra. Dopiero w przyszlym tygodniu moge dac becie do mechaniora, zobaczymy co on na to powie. A krokowca jak masz zwalonego, to chyba niezaleznie od ASC trzeba go wyjac... i naprawic. Bo glupio sie jezdzi, szarpie, wyje miedzy biegami i wiecej pali. Czy ASC bedzie wrazliwsze? Zobaczymy po zabiegach.

 

Pozdro

 

Właśnie tak mam :!: Będę bardzo wdzięczny jeśli po tej wizycie dasz znać jak poszło i jakie efekty. Troszkę czytałem na forum o wyjmowaniu krokowca i podobno nie jest to łatwe :( Trzeba zdjąc kolektor a to jest troszkę pracy i wydatków na uszczelkę. Jeśli podpatrzysz mechanika jak to robi i czym czyści krokowca to będę wdzięczny jeśli się podzielisz ze mną :D Ja w swoim autku grzebię sam < w miarę moich możliwości i wiedzy> i już troszkę w ten sposob zaoszczędziłem cyfry :P

Pozdrawiam!!!!!

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to krokowiec został umyty, nie patrzyłem im na rece, bo zostawilem auto na dluzej i na wiecej prac. Ale do rzeczy: pieknie i rowno schodzi z obrotow, zniklo szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegow, lepiej reaguje na gaz...

 

Co do ASC nie wiem jak do konaca z tym jest, bo odwilż i tylko mokro przy temp 3-5 st, ale jak juz sie wlacza to tylko sekunde mrygnie i nawet nie czuje by odejmowalo gazu, nie buksuja kola, wiec chyba po problemie...

(OO=[][]=OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dziękuję KRZYSZTOF PRESZ za informację :D

Więc czeka mnie czyszczenie krokowca a czy i pomoże na ASC to się zobaczy.

Niestety nie mam teraz czasu się za to zabrać. Aje jak tylko to zrobię to napiszę.

Ale nie znaczy to , że jeśli ktoś jeszcze wie czy krokowiec ma wpływ na ASC nie mógł by się jeszcze wypowiedzieć :P

Im więcej opinii tym więcej wiedzy :mrgreen:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.