Skocz do zawartości

WAZNE i pilne (walenie walu) 750


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

pewnego razu tak jak pisalem zachamowalem gwaltownie i zaczelo cos swidrowac po srodku auta, na forum dostalem podowiedz ze to podpora walu

i slusznie kupilem podpore dalem mechanikom

wyjeli starom zalozyli nowa, wymienili poduszki pod skyrznia bo mowili ze popsute byly

wyjezdzam(swidrowanie ustepilo) i miedzy 30-40 km jak mocniej doda sie gazu wali cos przy skrzyni jakby mlotkiem walic w skrzynie od spodu

ale tylko jak delikatnie mocniej sie doda pedal gazu i tylko przy tej predkosci

poprzednia podpora byla spawana kiedys a teraz wyciagneli peknieta (obrecz metalowa)

oddalem do serwisu (rozebrali jeszcze raz (wlozyli nowe poduszki, ktore im dalem) i to samo

wali miedzy 30-40 przy troche mocniejszym pedale gazu

mechanicy nie wiedza co to jest

podejrzewaja ze wal krzywy albo przegub , tylko dlaczego tylko przy tej predkosci?

 

ma ktos jakis pomysl?

Opublikowano

hej

Wydaje mi się że zakładałeś już o tym wątek... mogłeś go kontynuować :P

A wracając do tematu

Podejżewam że panowie żle złożyli wał,,, tzn nie dokładnie w te same ząki złożyli lub inaczej skręcili,, nie w te same miejsca i teraz bije,,,,

Właciwie to spier,,,, robote :cry2: i teraz się popłaczesz niż to bicie usuniesz

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

A jak przy wyższych prędkościach? Co to znaczy że wał wali? Może to coś innego? Czy trzęsie całym autem czy coś bije?

 

Może pomysł durny ale ja bym zrobił tak: wjechałbym tyłem na lód gdzieś (oczywiście na staw tylko na parking ;-)) przodem na coś przyczepnego nacisnął hamulec, i lekko dodawał gazu na D... i dzięki temu na takiej "hamowni" masz 100% pewności że to nie są nierówności drogi lub problemy z przednim zawieszeniem i układem kierowniczym (a tam przecież elementów od cholery) i spokojnie możesz dodać gazu tak by było na liczniku 40 km/h lub nawet 80 km/h. Lepiej zblokować skrzynie na 2 lub na 1 lub ustawić ją nawet w M żeby nie zmieniała biegów... i słuchać.

 

Aha i jeśli robić takie próby to na rozgrzanej skrzyni i hamulec ledwo ledwo, prawie nic... tylko tak by trzymało auto w miejscu.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
hej...mialem ten sam problem i nawet kupilem podpore...okazalo sie,ze podpora jest jak nowa ale krzyzak w jedna strone sie blokowal i ciezko chodzil.Nie moglem do 740 dostac krzyzaka i znajomy ,ktory ma BMki w jednym palcu doradzil mi to wlozyc w diesel na godzinke i rozruszac...powiedzial,ze to tylko na jakis czas ale naprawde pomoglo.Rozruszalem walek tzn krzyzak az chodzil leciutko i zamontowalem,Juz nie wali przy dodaniu gazu.A jesli masz zle zlozony wal to chyba mozna go wywazyc.Pozdrawiam.
Opublikowano

ja mam to samo 2 rak podpora jest strasznie cienka a wal duzy i pojemnosc dlatego musi byc dobrzze zlozony i wywazony

przy takiem zmianie wal sie rozklada na dwie polowy ktore sa przed podpora w takie zemby czyli jedna plowka sie zazebia z druga i jesli za nie wejdzie w poprzedni zab jest kicha wibrajacje oczywiscie jest tolerancja jeden zab w praw lub w lewo ale jesli nie wyjmnie sie calego walu to trudno trafic na cacy wiem po sobie CZYLI ZOSTALO WYWAZENIE WALU i dodatkow sprawdzilbym tulej na tylnim wozku jest na gumach a jak jest luz to wal tez dostaje po dupie

Opublikowano

Witam.

Czy kolega juz cos z tym zrobił? Pytam bo mam podobny problem w moim 750 zaczeło sie od tego ze miałem cos nie tak z przegubem klekotał na wstecznym jak w przednim napedzie przy skrecaniu i auto przy przyspieszaniu drgało jakis czas temu te objawy ustopiły :doh: i teraz przy ruszaniu mam taki sam odgłos jakby wał udeżał o karoserie :doh: pytanie tylko dlaczego przegub przestał drgac a zaczeło sie udezanie :?: :?:

Było e30 323 wąska lampa :)

Potem e34 525

Teraz e32 750 V12 :D


www.fabrykaksztaltu.pl

Opublikowano
nie wiem o jaki przegub chodzi ale chyba masz teraz luz na wle bo nie pod pory (mocowania)i nie sztywnego polaczenia miedzy skrzynia a dyfrem
Opublikowano
Przegub niewiem ktory czy zew czy wew. bo jeszcze nie patrzylem na to :arrow: tylko teraz zeby sprawdzic wał chyba trzeba sciagac wydech a niema czasu na tyle roboty :duh: i tez by sie przydal podnosnik... No ale jakos sie trzeba bedzie za to zabrac napewno opisze usterke :reading:

Było e30 323 wąska lampa :)

Potem e34 525

Teraz e32 750 V12 :D


www.fabrykaksztaltu.pl

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
pisalem ze opisze usterke po naprawie a więc pierwszym problemem byla podpora walu praktycznie jej niebylo ;) krzyzak okazal sie dobry i wymieniony zostal jeszcze przegub wału ktory zachowywal sie jak grzechotka :) teraz wszystko jest poskladane ustawione i mozna smigac. Koszty hmm nowy przegub ktory musailem sciagac z warszawy 500 zl podpora jakies 200 plus robocizna 300

Było e30 323 wąska lampa :)

Potem e34 525

Teraz e32 750 V12 :D


www.fabrykaksztaltu.pl

Opublikowano

wymienilem podpore - przestalo swidrowac i zaczelo walic przy 30-40km (przy dynamiczniejszym przyspieszaniu)

wymienilem wal napedowy - polepszylo sie, ale przy mocnym przyspieszaniu czasem troche walilo

po jakims czasie (niedlugim) poszla podpora walu

 

kupe kasy poszlo w bloto (robilem to wszystko w bmw)

 

a czy jak miales uszkodzony przegub to czy przy gwaltownym puszczeniu lub dodaniu gazu czules takie uderzenie?

moze to poduszki silnika?

nie wiem gdzie z tym pojechac, bo nie chce zeby w bmw mnie znowu skasowali i zeby znowu sie spiepszylo zaraz

Opublikowano
Wiem o jakie walenie ci chodzi (jakby wał walił o bude) ja mialem ten odglos na poczatku przy raptownym ruszeniu ignorowałem to do momentu gdy bylo to coraz mocniejsze i bylo odczuwalne rowniez przy zmianie biegu . Przyczyna tego walenia była tylko i wylacznie podpora , przegub walu tylko klekotal i wprowadzal auto w drgania. Proponuje ci sprawdzic czy przypadkiem twoj krzyzak walu nie jest zatarty jezeli tak powoduje szybsze zuzycie podpory. Robiles w bmw? Dlaczego nie pojedziesz na reklamacje??

Było e30 323 wąska lampa :)

Potem e34 525

Teraz e32 750 V12 :D


www.fabrykaksztaltu.pl

Opublikowano
ja mam to samo...wał bije przy przyspieszaniu i przy pewnej predkosci.Tyle,ze ja wiem co to jest i ty masz na pewno to samo.U mnie krzyzak jest zapieczony na jednej osi.w jedna strone zgina sie lalka a w druga ciezko i efekt jest taki,ze bije.Umowiony juz jestem w szczecinie na wymiane krzyzaka...juz zakladalem o tym post.Istnieje jeszcze mozliwosc,ze u Ciebie jest krzyzak ok a masz zle zlozony wal bo wymieniajac podpore trzeba go rozlozyc...potem zle panowie zlozyli i klapa.Efekt znasz...jednak nie przejmuj sie az tak bardzo.Ktos wczesniej napisal...wal do wymiany...nieprawda,wystarczy go wywazyc.Jesli zawieziesz juz wymontowany wał usluga kosztuje chyba o ile dobrze pamietam 180 zł.Wiec i tak jesli chcesz sprawdzic krzyzak musisz wymontowac wał...jesli okaze sie,ze krzyzak ok zawiez po prostu wal do wywazenia.Nawet jesli wał jest skrzywiony wymieniaja rure i jest jak nowy.Pozdrawiam.Acha...jesli krzyzak jest zapieczony nowy krzyzak z wymiana 100 zł plus wywazenie 180 razem niecałe 300...da sie przezyc.
Opublikowano
Niewiem jakie sa ceny gdzie indziej ale u mnie w Gda znalazlem kolesia ktory jako jedyny sie zajmuje wymiana krzyzakow i mialo mnie to kosztowac 230 zl z nowym krzyzakiem i wywazeniem walu... Ale jednak okazalo sie ze krzyzak chodzi plynnie i nie trzeba go wymianiac. arturo193 moze miec racje ze jest tez zle wywazony wał albo zle zlozony..

Było e30 323 wąska lampa :)

Potem e34 525

Teraz e32 750 V12 :D


www.fabrykaksztaltu.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.