Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Noszę się z zamiarem kupna nowego samochodu. Miałabyć to Audi A6 Tdi, aczkolwiek znalazłem BMW 320D 2001 rok. Auto serwisowane do samego końca (tzn do sprzedazy). W tej chwili ma przejechane 250 tyś km. I teraz pytanie na ile trwałe są te silniki, czy opłaca się pakować w takie auto ?

 

pozdrawiam

Sebastian

Opublikowano
Kolega mysli, ze audi A6 TDi, ktore jest wieksze i pewnie wygodniejsze bedzie mialo przejechane mniej ? Dodam ze silnik 2,5 TDi 150km ma tą sama rownie awaryjna pompę wtryskpwa Bosch VP 44, ktora BMW montowalo w silnikach < 2001r, czyli silnikach M47. W 2001 roku bmw wprowadzilo silnik w technologii common rail, 150km oznaczony M47N. Slabym elementem tych silnikow byly/są turbosprezarki. O tym wszystkim i wielu innych moze kolega przeczytac na forum, wystarczy poszukac interesujacego lkolege zagadnienia, chyba ze szuka kolega wpisu jakiegos uzytkownika zapewniacego ze przejedzie nastepne 250 tys bezawaryjnie

Xdrive

Koder

Opublikowano
Dziękuje za odpowiedź. Audi A6 mniej się ceni niż 320D w miejscu gdzie mieszkam, dlatego za cenę tej 320D kupię A6 (1.9tdi) z przebiegiem ok 100 - 160 tysięcy. Stąd moje pytanie. Już conieco wiem, dlatego biorę się za dalsze poszukiwania. Dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam.
Opublikowano

Witaj,ja do niedawna byłem użytkownikiem A6 2.5 TDI.Auto moje miało przejechane 270 tys. km.Wymieniłem wahacze,hamulce,olej.I spisywało się rewelacyjnie.Słyszałem różne opinie o silniku 2.5 tdi.Generalnie jest tak że jak ktos dbał o tan silnik to będzie jeżdził-nie wybacza błędów(póżna wymiana oleju,rozrząd itp)1.9 tdi za to jest słabszy ale nie trzeba się rygorystycznie trzymać terminów wymian eksploatacyjnych.Obecnie kupiłem 320 d 150KM ale z przebiegiem ...82 tyś km z 2002 roku.Bardzo byłem przeciwny tej marce i szczerze mówiąc nie wiem czy się przekonam.Co prawda mam ją od 3 tygodni i nie czuję emocji spoglądając przez okno na parking,a przy A6 KAżDY poranek był fajny...Podejrzewam że na wiosnę sprzedam i wrócę do Audi.Ale jak to mówią :jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma...

Przepraszam kolegów klubowiczów jeśli poczuli niesmak... :modlitwa:

Opublikowano

Witam.

Stanales przed ciekawym wyborem. Badz jednak przygotowany na to ze cokolwiek wybierzesz w razie awarii koszty moga cie przyprawic o zawrot glowy. Zwlaszcza jezeli mieszkasz na wyspie :) Jezeli z tym sie pogodzisz, zostaje ci kwestia radosci z jazdy a tu BMW wygrywa...

Przeszukaj forum i sam odpowiedz sobie na zadane przez siebie pytanie. Niestety 320d (a glownie turbina) to chyba najbardziej awaryjny model BMW ale niech to nie zniecheci cie do kupna :naughty: . Ja w swojej od marca wymienilem lacznik stabilizatora, na inspekcji tylko olej. Jestem nim teraz trzeci raz w Polsce i autko ani razu nie sprawilo problemu na trasie London - Olkusz. Troche trzesie buda ale tak jest ok. Po swietach jade do warsztatu. Mysle ze nic wielkiego to nie bedzie aczkolwiek licze sie z wiekszym wydatkiem. Niestety drozsze auto - drozszy koszt czesci i naprawy. Tak samo jest z Audi, zwlaszcza A6, zwlaszcza 2,5 TDI w tiptroniku (szerzej o tym w moich postach). Nie napisales czy to 320d po wrzesniu 2001 (facelift, 150hp common rail) czy przed (136hp). Wczesniejsze mialy mniej awaryjne turbo oraz te po 2004 roku.

Jak chcesz kupic w UK to pamietaj aby autko mialo full service history, bylo hpi checked oraz zeby vin zgadzal sie ze stanem faktycznym. Oczywscie miej takze na uwadze turbo. Poczytaj tez forum www.bmwland.co.uk

 

Pozdrawiam

 

Filip

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Przy poszukiwaniach swej 320d raczej staraj się unikać modeli z pierwszej serii czyli mam tu na myśli roczniki 98-99 i bardzo zmęczonych, lepiej dac więcej i miec lepiej . a co do silnika to według mnie jest on fantastycznie skomplikowany ale czy to zaleta?

Opublikowano

HART

 

Kolego... czasy sie zmieniaja i mowienie ze cos jest skomplikowane... jest chyba nie na miejscu tak bez urazy...

 

slynne 1.9 tdi chyba musi juz odejsc ile mozna przekladac ten silnik...

 

diesel jest tam pewnie jakas przyszloscia... wiec rozwoj wskazany i chyba bmw prezentuje to najlepiej... patrzac na osiagi a spalanie...

 

a co do bmw w pytaniu to wszytsko zalezy jak bylo traktowane... jezeli dobrze jeszcze dlugo pojezdzi... jezeli nie to jego zywot moze sie juz konczyc...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.