Skocz do zawartości

BMW mułowate?


Vad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Kupiłem moje pierwsze BMW 525tds '91.Autko mi się podoba fajnie chodzi,tylko jest jeden problem.

Wydaje mi się mułowate.Nie ma takiego odczucie "wbijania w fotel".

Jechałem ostatnio audi A4 1,9tdi i odejście jest nieporównywalnie większe,tak samo w Oktavi.Więc mam kilka pytań:

-przy ilu obrotach powinna załączać się turbina,

-Jeżeli jest padnięta to jak to sprawdzić,

-jeżeli nie jest to co innego należy sprawdzić?.

 

Dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Kupiłem moje pierwsze BMW 525tds '91.Autko mi się podoba fajnie chodzi,tylko jest jeden problem.

Wydaje mi się mułowate.Nie ma takiego odczucie "wbijania w fotel".

Jechałem ostatnio audi A4 1,9tdi i odejście jest nieporównywalnie większe,tak samo w Oktavi.Więc mam kilka pytań:

-przy ilu obrotach powinna załączać się turbina,

-Jeżeli jest padnięta to jak to sprawdzić,

-jeżeli nie jest to co innego należy sprawdzić?.

 

Dziękuje i pozdrawiam

 

turbina sie wlacza przy 2000obr.ja mam 2.5 tds touring i przyznam ze zbiera sie ladnie.do 100 okolo 11sek.zero tuningow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie przesadzajmy, moj TDS zbiera sie lepiej niz octavia TDi i to obiektywnie jak i subiektywnie, i jak turbina sie zalaczy ( u mnie ponizej 2000) to jest to uczucie wciskania w fotel , auto bez zadnych tuningow tylko starannie serwisowane... powodow mulowatosci TDS moze byc milion, zacznij od wlania shell v-power diesel , jesli nie pomoze to zdejmij ta taka rure od turbiny - albo pojedz gdzies zeby ci sprawdzili czy tam nie ma oleju bo jak jest duzo to zle:) mozesz miec problem z pompa wtryskowa- czasem pomaga zmiana dawki paliwa badz kata zaplonu, czasem jest to problem z wtryskami... ogolnie mialem kilka problemow tego typu i pisze ci co pomoglo... TDS w dobrym stanie nie jest rakieta ale na pewno nie jest mulem , szczegolnie w porownaniu to octavii TDI. To ci powiem na 100%, jesli masz takie wrazenie przesiadajac sie z TDI (szczegolnie 90 czy 100 KM) to masz cos nie tak z silnikiem. Sprobuj pojechac na diagnostyke, moze cos wykaze.
The Ultimate Driving Machine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Najprosza metoda na sprawdznie czy turbina jest padnieta jest metoda na sluch : czyli jak sobie wesolo gwizdze to mozesz podejrzewac ze jest ok , natomiast jesli nie gwizdze i przy ruszaniu z niskich obrotow po przekroczeniu powiedzmy 2000 rpm nie ma zdecydowanego odejscia to raczej jest z nia cos nie tak.
The Ultimate Driving Machine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ocena turbosprężarki na słuch jest to BZDURA. Turbina może gwizdać bardzo mocno ( to znaczy będzie ją słychać ) a ciśnienie doładowania może być niewielkie, najlepiej podjedź do zakładu który się zajmuje turbosprężarkami i powiedź że chcesz sprawdzić swoje turbo. Nie dość że sprawdzą to jeszcze Cię poinformują ile turbina dmucha i jakie sa wartości fabryczne. Ja u siebie sprawdziłem i niestety turbinę mam zatartą bo dmucha 0.6 bara :( ale i tak Octawie TDI 130PS po trasie robiłem :D co do tych 2 barów to przesada :wink: Nie chcę cię wprowadzać w błąd bo już nie pamiętam ale fabrycznie turbo ma dmuchać chyba koło 1 bara ( mogę się mylić !! )

90r E30 316 i coupe sprzedany

92r E36 318 is coupe sprzedany

91r E32 750 IL sprzedany

88r E32 735 IL sprzedany

92r E32 735 IL sprzedany

93r E34 530 V8 sprzedany

92r E34 525 tds sprzedany

90r E34 535 i obecnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Kupiłem moje pierwsze BMW 525tds '91.Autko mi się podoba fajnie chodzi,tylko jest jeden problem.

Wydaje mi się mułowate.Nie ma takiego odczucie "wbijania w fotel".

Jechałem ostatnio audi A4 1,9tdi i odejście jest nieporównywalnie większe,tak samo w Oktavi.Więc mam kilka pytań:

-przy ilu obrotach powinna załączać się turbina,

-Jeżeli jest padnięta to jak to sprawdzić,

-jeżeli nie jest to co innego należy sprawdzić?.

 

Dziękuje i pozdrawiam

 

zwróć uwage, że samochód ma juz swoje lata(91r...) - podjedź na jakąs hamownie (w 3 mierście pomiar kosztuje 100zł) i wszystko wiesz.

Podejrzewam, że z fabrycznych 143 KM i momentu 260Nm mogło już niewiele zostać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź na hamownie, to dla mnie najlepsza diagnostyka!

 

tds a 1,9tdi to przepaść, jeżeli osiągi są porównywalne to wniosek: coś nie tak z tds'em!

 

qmpel miał dzwona w e36 i jak mu fure wyklepali to okazała sie strasznie mułowata, nie wiem co tam sie stało ale po dzwonie straciła wigor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.