Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kiedyś zakładałem post: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=68072&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Dzisiaj trochę pochodziłem obok samochodu i wiem już o co chodzi z tym co jakiś drżeniem/wachnięciem samochodu na luzie, przy włączonym silniku. Mianowicie takie drgnięcie jest w momencie delikatnego puknięcia/pierdnięcia w tłumik. Na zewnątrz słychać takie delikatne puk i w tym momencie z tłumika wylatuje trochę więcej dymu i kropelka wody ( nie paliwa ). Macie może jakieś sugestie :?: Napiszcie coś, bo mój mechanik, twierdzi, że jestem przewrażliwiony i sugeruje dziwne rzeczy z moim zdrowiem :oops: :D

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
A o co chodzi z tym zapłonem :?: Co sprawdzić i jak to sięr eguluje, bo pewnie nie ręcznie.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

Cześć,

 

Przeczytałem, twój poprzedni post i u mnie takie nierytmiczne, a czasami rytmiczne mocniejsze drgnięcia samochodu na obrotach jałowych spowodowane były umierającą cewką zapłonową.

 

Miałem tak, że jak stałem na światłach to co jakiś czas występowało szarpnięcie (ewidentnie silniejsze niż normalne drgania przenoszone z silnika) całą budą auta. Po dodaniu gazu, nawet minimalnie problem nie występował, auto przyspieszało jak należy.

Jeżeli masz coś takiego, to w ciemno obstawiam uszkodzoną cewkę, przez którą silnik gubi rytm zapłonowy.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Witam

Mam ten sam problem tyle, że u mnie jeszcze do tego na wolnych obrotach dochodzi przymrugiwanie całej elektryki?? Jak sprawdzałem cewki to nie było pod nimi podkładek papierowych, a wg instrukcji powinny być..(jak z tym jest), sugerowano mi wymianę szczotek w alternatorze....

Czekam na jakieś rady..

dzięks

Opublikowano
Alternator miałem robiony w całości, więc napewno nie musisz go ruszać jeśli nie świeci się kontrolka ładowania. Być może jest tak samo jak u mnie, koledzy sugerowali cewki. Zrobię jeszcze test nocny, trzeba zdąć pokrywy z silnika, włączyć silnik i większość elektryki w samochodzie, pogazować go trochę przy silniku i popatrzeć na przewody od cewek. Ponawiam pytanie, jak sprawdzić cewki?

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Sprawdzenie cewek jest w "sam naprawiam bmw serii 3" na stronie dokładnie 89. Odłączamy akumulator. Każda cewka ma złącze 3-pinowe, od lewej zacisk "15", zacisk "4a" i zacisk "1". Sprawdzić cewkę możemy podłączając omomierz do zacisków "1" i "15". Rezystancja uzwojenia pierwotnego powinna wynieść 0,8 Ohm. Oczywiście badanie przeprowadzamy na wyciągniętych cewkach. Nie mierzy się się rezystancji uzwojenia wtórnego. I właśnie od wersji 320 wzwyż stosowane są wg instrukcji papierowe podkładki pod cewki. Ja ich bynajmniej nie miałem, a samochód sprowadziłem osobiście z Niemiec. Jak z tym jest, czy ktoś może mi pomóc??
Opublikowano
Same mruganie elektryki może jest problemem oddzielnym, wydaje mi się, że dobrze jest zacząć od podpięcia pod komputer niż szukać w ciemno..
Opublikowano
Tester nie musi pokazać wypadania zapłonów. Pomiar rezystancji uzwojenia pierwotnego tez nic nie da. To się sprawdza oscyloskopem i widać jak na dłoni.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi / podpowiedzi. Jednak to o czym piszecie, to jest dla mnie wyższa fizyka jądrowa :? na to wygląda, że będę musiał gdzieś podjechać i to chyba do jakiegoś serwisu, albo do elektronika.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

Pamiętaj, że cewka może dostawać pzrebicia pod obciążeniem i samo sprawdzenie rezystancji da w praktyce tyle co nic. A co jak się cewka nagrzeje? Co w momencie wygenerowania iskry? Co z siłą/mocą iskry? Tego nie zmierzysz.

 

Jest sposób na sprawdzenie cewki dziaaljącaj na oczywiście uruchomionym silniku.

 

Do tego zabiegu będzie potrzebny oscyloskop i blaszka. Odpalamy samochód, kładziemy na cewkę blaszkę która ma pełnic zadanie "soczewki". Przykładamy sondę oscyloskopu do blaszki i kręcimy/przłączamy oscyloskop do momentu wyświetlenia wykresu. Powtarzamy to na każedej z cewek i obserwujemy wykres. Jeżeli któryś z nich jest inny to znaczy, ze cewka jest uszkodzona.

 

Wykres powinien wyglądać mniej więcej

 

http://img295.imageshack.us/img295/8841/beztytuuye3.jpg

Opublikowano

Gabriel, dzięki. To brzmi już dużo bardziej zrozumiale i daje jakiś obraz co i jak zrobić. Pozostaje tylko pytanie:

1. czy cewki trzeba wykręcać? -Zrozumiałem, że chyba nie.

2. Więc jaką blaszkę użyć, rodzaj materiału, grubość, rozmiar - wiadomo, że cewka jest w kształcie kwadratu, czy blaszka ma być podobnej wielkości?

3. Wreście ostatnie pytanie, jaki rodzaj oscyloskopu i jak go podłączyć? Może i pytania trywialne, ale jeśli mogę coś zrobić samemu i będzie to wiarygodne, to dlaczego nie, zwłaszcza, że satysfakcja jest ogromna :wink:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

Blaszki jakiej ja używałem to podkładka od gwoździa papiaka, ale i bez podkładki też powinno działać z tym że będzie słabszy sygnał.

 

Kabel "masowy" od oscyloskopu podpinasz pod masę samochodzu (bylektóra śrubka) i przykładasz sondę do pracującej cewki. CEWKI NIE ODKRĘCAMY siedzi sobie normalnie. Odpalamy silnik i zaczynamy pomiar. Dokładnie nie powiem na jakiej częstotliwości to działa bo mój oscyloskop mam starta więszą cześć napisów i nie da rady odczytać nic z usatwień. Myślę że po kilku minutach kręcenia potencjometrami na oscyloskopie znajdziesz odpowiednie nastawy. Jak coś to zapraszam i popatrzymy.

Opublikowano
Blaszki jakiej ja używałem to podkładka od gwoździa papiaka, ale i bez podkładki też powinno działać z tym że będzie słabszy sygnał.

 

Kabel "masowy" od oscyloskopu podpinasz pod masę samochodzu (bylektóra śrubka) i przykładasz sondę do pracującej cewki. CEWKI NIE ODKRĘCAMY siedzi sobie normalnie. Odpalamy silnik i zaczynamy pomiar. Dokładnie nie powiem na jakiej częstotliwości to działa bo mój oscyloskop mam starta więszą cześć napisów i nie da rady odczytać nic z usatwień. Myślę że po kilku minutach kręcenia potencjometrami na oscyloskopie znajdziesz odpowiednie nastawy. Jak coś to zapraszam i popatrzymy.

 

Postaram się dziś wieczorekim wrzucić fotki wykresu z moich cewek.

Opublikowano
Do Mińska trochę daleko mam, ale dzięki za zaproszenie. Obecnie jestem na etapie poszukiwania oscyloskopu, zobaczymy jak to się skończy. Będę wdzięczny za te fotki.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Podpiąłem się do tematu bo mam ten sam problem. Dzisiaj zrobiłem sobie test nocny i okazało się, że praktycznie każda cewka ma przebicia co jakiś czas (istna choinka)... Czy to oznacza, że muszę je wszystkie wymienić?? Jeden kolega pisał, że można je polakierować... Może jest jakiś sposób?? Dzieje się tak tylko na wolnych obrotach, że wypada co jakiś czas zapłon. Wyszło to też na analizatorze spalin. Proszę o pomoc bo koszt nowych cewek jest dość spory. Są też na allegro używane, ale czy warto kupować używki?? Mam 320i na benzynie. Proszę o pomoc...
Opublikowano
Tak tyle, że wyraźnie widać błyski tak jakby spod cewki, albo między korpusem cewki a blaszkami(sorry za brak terminologii :)), którymi jest przymocowana do pokrywy głowicy... Dzieje się tak tylko na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. Nie jest to regularne, ale co jakiś czas zabłyśnie i wychodzi na to, że to wszystkie 6. Hm może masz racje falcone, kable powinny być jednak tańsze. A jakby zmieniać po kilka cewek nie zaszkodzi im to, czy lepiej się pomęczyć z nierównymi obrotami przez jakiś czas i wymienić wszystkie?? Dzięki za pomoc..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.