Skocz do zawartości

524 TD Kilka pytań odnośnie tego arcydzieła motoryzacji.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. Świeci mi OILSERVICE, ile i jakiego oleju potrzebuję?

2. Jak otwieram maskę silnika to muszę ręcznie wysunąć ją do przodu a czy nie powinna sama (mój kolega ma trójkę i jemu maska odskakuje)?

3. Światła mijania świecą bardzo słabo, wymieniłem żarówki (H1 55W) ale to nie pomaga, co to może być?

4. Ile Ah powinna mieć moja bateria (mam 96 Ah)?

 

i najważniejsze czy nie ma nikt jakiejś kniżki w stylu 'Jeżdże BMW serii 5' w wersji elektronicznej?

 

mam ten samochód od niedawna i jestem całkowitym lamerem w tym temacie. Prosze Pomóżcie.

Opublikowano

Tak jak koledzy, również zachęcam do używania “szukaj”, a co do akumulatora, to nawet strona Varty podpowie Ci jakich parametrów szukać.

Poza tym nie wkładaj w nazwę wątków ironii, tak jak tutaj “524 TD Kilka pytań odnośnie tego arcydzieła motoryzacji.”, bo wygląda tak, jakbyś miał z tym samochodem do czynienia za karę i obdarzał go lekceważeniem porównywalnym z fiatem 126p.

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Tak jak koledzy, również zachęcam do używania “szukaj”, a co do akumulatora, to nawet strona Varty podpowie Ci jakich parametrów szukać.

Poza tym nie wkładaj w nazwę wątków ironii, tak jak tutaj “524 TD Kilka pytań odnośnie tego arcydzieła motoryzacji.”, bo wygląda tak, jakbyś miał z tym samochodem do czynienia za karę i obdarzał go lekceważeniem porównywalnym z fiatem 126p.

pozdrawiam

 

masz racje :cool2: .

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=68919&highlight=.

Opublikowano
e tam. wcale nie mówiłem ironicznie o arcydziele motoryzacji. a to, jak kto to zrozumie zupełnie mnie nie obchodzi. Zamiast pomóc to tylko umiecie pieprzyć bez sensu. jest nowy na forum to trzeba go pojechać bo po co pomagać, a niech ma. sram na wasze gadki możecie mnie wyrejestrować. bez odbioru
Opublikowano
TSA55 zrozum czlowieku ze ja tu nie wpadlem sie popisywac, szpanowac ani tez szarpac z nikim. Myslalem ze jestem na forum gdzie sobie podyskutuje z jakimis inteligetnymi ludzmi o swoich problemach z autem, ale odkad tu jestem to tylko mnie popychają i pouczają. Gosciu mi mówi że u góry jest szukaj jakbym o tym nie wiedzial. Jak nie macie wiedzy i nie wiecie co powiedziec to si nie odzywajcie bo pouczac to kazdy umie. Naprawde widze ze nie mam tu nic do szukania
Opublikowano
1. Świeci mi OILSERVICE, ile i jakiego oleju potrzebuję?

2. Jak otwieram maskę silnika to muszę ręcznie wysunąć ją do przodu a czy nie powinna sama (mój kolega ma trójkę i jemu maska odskakuje)?

3. Światła mijania świecą bardzo słabo, wymieniłem żarówki (H1 55W) ale to nie pomaga, co to może być?

4. Ile Ah powinna mieć moja bateria (mam 96 Ah)?

 

i najważniejsze czy nie ma nikt jakiejś kniżki w stylu 'Jeżdże BMW serii 5' w wersji elektronicznej?

 

mam ten samochód od niedawna i jestem całkowitym lamerem w tym temacie. Prosze Pomóżcie.

 

ad1 w okolicach 6,5 l jaki olej? najlepiej taki jakim silnik był zalewany. jhak nie wiesz jaki to pólsyntetyk 10W40 krzywdy mu nie zrobi. Ja osobiście polecam Calstrola GTd Magnatec - specjalna formuła do diesli.

ad.3 może potrzeba wyczyścić/wymienić klosze (może odbłysniki przez lata sie powypalały)

ad. 4 gdzieś w tych okolicach, diesel musi miec duży prąd w 2.5 tds jest 95 Ah

Opublikowano

czlowieku, poczytaj regulamin na poczatku, zapewniam Cie, ze na tym forum wiekszosc uzytkownikow wie tyle o swojej BMce ile Ty o calej motoryzacji, a Twoje teksty w stylu, ze nikt nie chce pomoc wynikaja z tego, ze sam sobie niechcesz pomoc i nie chce Ci sie dupy ruszyc na szukanie watkow, ktore juz byly i nie ma sensu ich walkowac w kolko

 

takich jak Ty dziennie na forum sie rejestruje dziesieciu i kazdy ma pytania ciagle te same i potem jak czlowiek chce cos znalesc to mu wyskakuje milion postow niepotrzebnych, tak wiec nie furgaj sie tylko grzecznie poszukaj, albo popros

Opublikowano (edytowane)

JAHrek, mówimy o opcji szukaj, bo może i wiesz, że ona jest, ale wystarczająco przekonujesz nas do tego, że nie chcesz wiedzieć do czego służy.

 

Przy okazji powiem, że jeszcze zanim sam się tu zarejestrowałem, przez prawie rok szperałem w całym forum w poszukiwaniu różnych rzeczy. Oprócz tego czytałem w kółko instrukcję obsługi samochodu (pewnie trzeba ci powiedzieć jak ją zdobyć) i kupioną książkę o E34. Do tego dochodzą jeszcze strony producentów, które też pomagają dowiedzieć się, co dedykowane jest dla konkretnego modelu samochodu.

Dalej myślisz, że co dzień trzeba na nowo pisać te podstawowe rzeczy (olej, terminy wymiany, akumulator, itd.), gdy forum wszystkie te informacje już zawiera (w dość dużej multiplikacji)?

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Popieram moich przedmóców, chodzi o to ze wątki sie dublują a co najgorsze niektórzy pytają o coś o czym pisaliśmy wczoraj i nie chce im sie sprawdzić o czym piszemy i co tu sie wogóle dzieje. Nikt nikogo nie odtraca, nie nasmiewa sie z nikogo ani nikogo nie ignoruje. Wszystkie problemy z BMW są dla nas ważne bo nie wiadomo czy kiedys cos takiego sie nie zdarzy u nas.
Bandite Motor Wagen
Opublikowano

no ale pisanie o tym że może miec lekceważacy stosunek do auta to już przesada. Dla mnie to ktos może nawet załatwiać swoje fizjologiczne potrzeby w aucie nie obchodzi mnie to.

 

znam na wszystkie jego pytania odpowiedzi no ale cóż pwoiedział że sra na nas wiec nic na siłę :)

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
.. Ale niestety kolega nie chce byc forumowiczem wiec...

 

Tak to teraz wygląda…

Chyba, że to tylko krzątanina przedświąteczna odebrała chwilowo koledze cierpliwość do poszukiwań i znoszenia naszych upomnień. Na pewno w przypadku przyjęcia reguł forum, będzie miał tylko korzyść z tego.

 

Skoro znów jest czas pytań o akumulator (także w innych wątkach), to może warto napisać też o TD: w oryginalnej instrukcji jest napisane, że w 524TD ma być 85Ah,

a według specyfikacji Varty jest zaleconych kilka typów w przedziale 90-100Ah

 

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
przeżyłem zimy -20 nocami z aku 85Ah w 524tdA w 324td też był 85Ah wiec z pewnością jeżeli alternator oryginalny - większego nie trzeba
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
ech... ale rozpętałem dyskusję :) poniosło mnie troszeczkę. sebos76 wielkie dzieki za info a wszystkich przepraszam. A z tą maską to jak w końcu jest, wysuwa sie sama do przodu tak jak w trójce? Bo nie wiem może jakąś sprężyne mam urwaną...
Opublikowano
przesmaruj sobie te zawiasy maski ktore sa umiejscowione z przodu , pomiedzy ze tak powiem swiatlami i powinno byc lepiej
Opublikowano

JAHrek, to najprawdopodobniej sprawa zużytych już siłowników maski – to te teleskopy z przodu komory silnika. Też widziałem jak koledze w E30 odskakuje maska, ale ona jest lżejsza niż w E34. Samoczynne wysuwanie maski to nie aż tak istotna sprawa, ważne jest, żeby siłowniki podtrzymywały klapę podczas otwarcia. Ja na początku tego roku musiałem zmienić teleskopy – sprawdziłem jak będą zachowywać się używane z allegro, okazało się, że jest ok. (chociaż przy silniejszym powiewie wiatru trzeba przytrzymać maskę). Za chyba 40zł kupiłem obydwa i trzymają otwartą maskę, nawet przy niskiej temperaturze. Wkrótce potem ten sam zabieg zrobiłem przy klapie bagażnika – tam są innej długości teleskopy – te kupiłem też na allegro, ale to już były nowe sztuki (jeżeli dobrze pamiętam, zapłaciłem 80zł za komplet).

Pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Kiedys gdzies wyczytalem na forum, ze jak samochod mial dzwonka to maska nie bedzie wyskakiwac do przodu...

i rzeczywiscie, kupilem auto - maska wyskakiwala, zaliczylem dzwonka przodem - po naprawie maska niewyskakuje :mad2:

Opublikowano
Kiedys gdzies wyczytalem na forum, ze jak samochod mial dzwonka to maska nie bedzie wyskakiwac do przodu...

i rzeczywiscie, kupilem auto - maska wyskakiwala, zaliczylem dzwonka przodem - po naprawie maska niewyskakuje :mad2:

 

Spróbuj nadstawić tył. Moze pomoze :) Wg mnie to nie ma nic wspolnego. Ewentualnie tyle ze siłowniki dostały przeciazenia i nie działają w całym zakresie...

Bandite Motor Wagen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.