Skocz do zawartości

Drżenie kierownicy.


groszeka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Problem dotyczy drżenia kierownicy około prędkości 90 km/h. Drżenie jest w postaci szybkich małych skrętów w prawo i lewo.

Kilka słów czego dokonałem już od czasu wystąpienia problemów:

- kilkukrotnie wyważałem koła (mam wrażenie że po kilkuset kilometrach muszę znowu je ważyć)

- zmieniłem opony na nowiutkie (słabej marki bo matador ale zawsze nowe zimowe)

- zmieniłem tarcze przednie i klocki (miałem problemy z drżeniem przy hamowaniu z dużych prędkości)

- wymieniłem na nowe tuleje wahacza przedniego oraz „gumki” drążka stabilizacyjnego.

Idą święta jestem spłukany i zniesmaczony. Jeśli ktoś mi nie pomoże to zabije świętego Mikołaja.

Proszę o pomoc. Co jeszcze muszę zmienić żeby cieszyć się prowadzeniem wozu godnym BMW. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Problem dotyczy drżenia kierownicy około prędkości 90 km/h. Drżenie jest w postaci szybkich małych skrętów w prawo i lewo.

Kilka słów czego dokonałem już od czasu wystąpienia problemów:

- kilkukrotnie wyważałem koła (mam wrażenie że po kilkuset kilometrach muszę znowu je ważyć)

- zmieniłem opony na nowiutkie (słabej marki bo matador ale zawsze nowe zimowe)

- zmieniłem tarcze przednie i klocki (miałem problemy z drżeniem przy hamowaniu z dużych prędkości)

- wymieniłem na nowe tuleje wahacza przedniego oraz „gumki” drążka stabilizacyjnego.

Idą święta jestem spłukany i zniesmaczony. Jeśli ktoś mi nie pomoże to zabije świętego Mikołaja.

Proszę o pomoc. Co jeszcze muszę zmienić żeby cieszyć się prowadzeniem wozu godnym BMW. Pozdrawiam.

 

raczej kola zle wywazone :doh: ..zmien firme co wywazaja moze maja uszkodzona maszynerie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważyłem w kilku warsztatach i zawsze to samo.

 

zostalo do sprawdzenia teleskopy i zbieznosc....moze ci opony zabkuje :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz orginalne koła??? sprawdz pierścień centrujący koła jak choć na jednym kole nie ma pierścienia to koło jest zle założone trzeba je wycentrować i nie dokręcać kluczem pneumatycznym tylko ręcznie. Miałem tak w mojej i u kumpla w e36 cabrio miałkoła od M5 i otwór na piastę był o 2mm za duży i to był problem. a więc sprawdz koła!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła oryginalne i nie mam pierścieni centrujących na nich (nigdy nie było). Co do tarcz to tarcze zmieniłem bo poprzednie były zwichrowane i też drgało więc chyba trop nie ten. Może jewszcze jakieś inne elementy zawieszenia są do sprawdzenie. (końcówki drążków odpadają).

 

P.S. Czytałem o czymś takim jak "Tuleje wahacza przedniego górnego"

czy to znaczy że są też jakieś dolne a jeśli tak to gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drżenie jest w postaci szybkich małych skrętów w prawo i lewo.

 

Jak to drzenie w postaci skrętów? Czy drążek środkowy też wymieniałeś? Znam cżłowieka który kupił u mnie opony GooodYear F1 i chciał reklamować bo było bicie. Wywazał koła w jednym warsztacie 5 razy i innym 2 razy i nic tylko opony mają wadę fabryczną. Wysłałem go do jedynej w okolicy w promieniu 35 km wulkanizacji do której mam zaufanie. Zgadnij. Problem zniknął. To ze ktoś ma wywazarkę i montazownicę nie oznacza profesjonalizmu.

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz gdzies luz w zawieszeniu, podjedz na stacje diagnostyczna niech ci wytrzepia auto i powie co i jak. u mnie na wiosce taka usluga kosztuje 20-25zl, tylko nie wyjezdzaj jak ci powie ze wszystko jest ok. 5er jest ciezkim autem i trzeba sie napracowac zeby zdiagnozowac luz. im dluzej tak bedziesz jezdzil tym szybciej zmienisz cale zawieszenie. takie drgania naprawde potrafia skutecznie zniszczyc sprawne galki i gumy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną przygode z moją E-39 3.0d.Kupiłem ją w maju z dwoma kompletami alufelg.Przy prędkościach 80-90 bujało mi kierownicą.

Pojechałem do zakładu gdzie stwierdzili że mam krzywe felgi.Oczywiście mieli profesjonalne urządzenie do prostowania więc skorzystałem z oferty zaplacilem i w droge a tu dalej buja.Następnie dwa razy zmieniałem opony za każdym razem gdzie indziej i buja.Byłem na geometri była ok.

Trzech specjalistów szukało jakiegoś luzu i nic.

Musiałem sie z tym pogodzic,przejechałem tak 25 tys km.

Przed miesiącem zmieniłem kóła na zimowe i miła niespodzianka

kierownica nie buja chce sie jeżdzic.Wygląda na to że nie zbyt skuteczne

było prostowanie felg.

Pozdrawiam.

BMW=Boss-Money-Women
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli drżenie pojawia się przy pewnej prędkości, a przy dalszym jej wzroście znika to stawiam w 100% na nieprawidłowe wyważenie... Robiłem przez 4 lata w serwisie Stomil-Olsztyn i to była nagminna sprawa: goście jeździli na niewyważonych kołach, ale za "bicie" kierownicy oczywiście odpowiadał Stomil-Olsztyn :mrgreen:... Po wyważeniu na porządnym sprzęcie zawsze problem znikał...

Ale swoją drogą jak będą Ci wyważać to przyjrzyj się, czy jak felga kręci się na wale wyważarki, to nie ma bicia promieniowego. W takim przypadku jak założysz oponę to siłą rzeczy opona będzie się tak "chodzić" jak krawędź felgi...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi bilo przy 80-90km/h, wymienialem tarcze, felgi wywazalem, wkoncu zmienilem i felgi i opony. dopiero na stacji okazalo sie ze mam maly luz na 1 galce. rozebralem zawieszenie i jak stalo sie luzne, okazalo sie ze galki do wymiany sa 2 oraz drazek srodkowy. na spietym zawiasie nie bylo nic widac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi bilo przy 80-90km/h, wymienialem tarcze, felgi wywazalem, wkoncu zmienilem i felgi i opony. dopiero na stacji okazalo sie ze mam maly luz na 1 galce. rozebralem zawieszenie i jak stalo sie luzne, okazalo sie ze galki do wymiany sa 2 oraz drazek srodkowy. na spietym zawiasie nie bylo nic widac.

 

Nie spieram się, to jest możliwe, przy czym luz podczas jazdy po płaskiej nawierzchni nie musi się odzywać, dopóki nie ma "wymuszenia" w postaci bijącego koła... Zresztą dlaczego bicie na kierownicy pojawia się tylko przy określonej prędkości?? Ano z tego samego powodu dla którego żołnierze nie mogą rytmicznie maszerować po wiszącym pomście (rezonans) :mrgreen:. Jak koło jest idealnie proste i idealnie wyważone, to nie będzie biło i tyle :D... Pomyśl jeszcze, czy na powstanie Twojego luzu nie mogła mieć m.in. długotrwała jazda z niewyważonymi kołami...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da sie idealnie wywarzyc kola. ja wywarzam zawsze u znajomego w ASO znanej firmy. pokazal mi ze wywaza sie z dokladnoscia do 5 gramow, ale zawsze w gore, bo klient nie dalby spokoju gdyby widzial 2-3 gramy, on mi zawsze ustawial na max 1gram (wciskal przycisk i z 0 robila sie prawdziwa wartosc np 2gr i 1 gr), a problem zawsze pozostawal. po prostu podczas jazdy oba kola nigdy nie jada po takiej samej nawierzchni, wystarczy minimalny luz na galce i kolo zaczyna gonic w prawo i lewo. zwroc uwage ze scina opone przy luzie na galkach. gdyby twoja teoria byla prawdziwa opona byla by zuzyta tylko w 1 czesci, najbardziej bijacej. a jednak opone scina np od wewnatrz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

1. A czy próbowałeś zamienić całe koła miejscami tył na przód?

U mnie ostatnio się okazało, że mam uszkodzony (odkształcony) rant wewnętrzny felgi (chwała polskim drogom) i drgania przenosi na całe auto. Jak koło było na przedzie, to drgała kierownica

 

2. To, że masz wyważone koła, wcale nie oznacza, że opony są dobre, ja walczyłem z drganiami tak jak ty i dopiero po zmianie na zimówki (przełożenie na te same felgi) było dobrze. Wyważane u tego samego człowieka na tym samym sprzęcie. Po prostu opona miała jakąś wewnętrzną niedoskonałość, która na wyważarce nie była widoczna, a podczas jazdy cała buda chodziła..

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi bilo przy 80-90km/h, wymienialem tarcze, felgi wywazalem, wkoncu zmienilem i felgi i opony. dopiero na stacji okazalo sie ze mam maly luz na 1 galce. rozebralem zawieszenie i jak stalo sie luzne, okazalo sie ze galki do wymiany sa 2 oraz drazek srodkowy. na spietym zawiasie nie bylo nic widac.

 

Nie spieram się, to jest możliwe, przy czym luz podczas jazdy po płaskiej nawierzchni nie musi się odzywać, dopóki nie ma "wymuszenia" w postaci bijącego koła... Zresztą dlaczego bicie na kierownicy pojawia się tylko przy określonej prędkości?? Ano z tego samego powodu dla którego żołnierze nie mogą rytmicznie maszerować po wiszącym pomście (rezonans) :mrgreen:. Jak koło jest idealnie proste i idealnie wyważone, to nie będzie biło i tyle :D... Pomyśl jeszcze, czy na powstanie Twojego luzu nie mogła mieć m.in. długotrwała jazda z niewyważonymi kołami...

 

theny poniosło Cię. Ośmielam sie zauwazyc ze to nie ma odniesienia do auta.

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej. Równiez mam podobny problem,2 miesiące temu wymieniłem opony na nowe zimowe felgi , po wyjezdzie z warsztatu nie było mozliwosci sprawdzenia czy wszystko ok bo zasypane sniegiem drogi buły... snieg stopniał zaczęły koła trzepać przy prędkosci 80km/h troche mniej lub wiecej drgania sie uspokajały,,, myslałem ze to cos z zawieszeniem ale teraz juz wiem ze trzeba zajechac i wywazyc te koła jeszcze raz :) dzieki i wesłych świąt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej. Równiez mam podobny problem,2 miesiące temu wymieniłem opony na nowe zimowe felgi , po wyjezdzie z warsztatu nie było mozliwosci sprawdzenia czy wszystko ok bo zasypane sniegiem drogi buły... snieg stopniał zaczęły koła trzepać przy prędkosci 80km/h troche mniej lub wiecej drgania sie uspokajały,,, myslałem ze to cos z zawieszeniem ale teraz juz wiem ze trzeba zajechac i wywazyc te koła jeszcze raz :) dzieki i wesłych świąt

Szczęściarz. Wesołych świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.