Skocz do zawartości

problem z odpaleniem na ciepłym silniku


leszko528i

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich serdecznie..Jeśli jest ktoś kto może mi pomóc i jest w temacie to będę wdzieczny za pomoc.Mianowicie w moim e30 od pewnego czasu pojawił się problem związany z odpaleniem silnika...Auto na zimnym silniku odpala za każdym razem ,lecz gdy złapie trochę temperatury to za nic nie mogę go uruchomić..tzn jak dam gaz do spodu to odpali ale jest wtedy zalany i pali na 3_4 cylindry..wymieniłem już sondę, przekładałem 4 sprawne przepływomierze,czyjnik temp.wtrysku,kable ,świece,komputer i nic nie pomogło...aha..na jednym przepływomieżu pali bez względu na temp lecz nie wejdzie na nim na obroty...2tys obr/min i koniec.prosze o poważne rady i podpowiedzi..kolegom z tematami kup sobie nowe auto dziękuje..pozdrawiam Edytowane przez leszko528i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leszko528i bardzo mi sie podoba to ze jesteś spostrzegawczy i jako nowy członek naszego forum swój pierwszy post zatytułowałeś prawie dobrze.

Prawie dobrze, bo model auta nie pisze sie w pasku tytułowym tematu tylko obok niego jest lista rozwijana z modelem tam sie wybiera model w twoim przypadku E30. Edytuj swój temat przyciskiem edytuj i popraw to z łaski swojej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka pytan, amianowicie czy to sie dzieje na gazie czy na benzynie, czy on z dnia na dzien tak zaczal fiksowac?, czy krecac go na cieplym silniku to czy plynnie kreci sie silnik czy tak jakby szybciej--wolniej.
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ZYCIE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, okazało się, że to wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej. A w zasadzie nie samego czujnika, tylko jego podłączenia. z lewej strony bloku silnika, mniej więcej pod gumą prowadzącą powietrze do przepustnicy, znajduje się okrągłe gniazdo z wtyczką. Idzie tam kilka kabli - m. in. od zasilania wtrysków i od wspomnianego czujnika temperatury (tędy idzie do komputera informacja o temperaturze cieczy). Może masz coś z tym łączem nie tak, bo u mnie właśnie chyba tam nie stykało. Auto na zimnym paliło bez problemu i ładnie chodziło, ale na ciepłym już nie chciało odpalać. Podobno przy braku sygnału z czujnika temperatury komputer przyjmuje stałą wartość -80 st. celsjusza i wzbogaca mieszankę. Może właśnie dlatego zalewa świece.

Jeszcze jeden pomysł, jaki mi przyszedł do głowy, to walnięty albo źle ustawiony czujnik położenia przepustnicy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi sie ze 11 atm to wyraźnie za mała kompresja.

 

11 to książkowa kompresja dla m20 :wink:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maaad13 dzięki za rade...sprawdzę tą wtyczkę bo trochę nie halo grzebać przy aucie:) czujnik kupiłem nowy,oraz przekładałem z dwuch normalnie funkcjonujących e 30tek i bez zmian.Jeśli możesz to odezwij się na gg podaje nr 4266243

 

silnik może nie jest bezszelestny ale też nie klepie zbyt głośno ..a luzy były ustawiane ok 3mieś temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtrysk rozruchowy i akumulator ciśnienia...hmmmm ? możesz jaśniej?umie wiele rzeczy zrobić przy aucie ale nie operuje takim fachowym językiem..

napisz mi gdzie to jest usytułowane i jak wygląda...jeśli możesz....

 

i czy mówiąc o akumulatorze podciśnienia masz na myśli to urządząko które jest na listwie wtryskowej?z jednej str doprowadzone paliwo a z drugiej idzię wężyk do kolektora ssącego??????jęśli tak to wymieniłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam troche z opóźnieniem odpisuje...ale tylko dla tych którzy czytają..bo z kolegą który zadawał mi pytanie czy sobie poradziłem z problemem,,,,rozmawiałem telefonicznie następnego dnia.Mi się udało dojść rzeczywiście jak to wcześniej podpowiadał jeden z kolegów maaad13

przyczyna tkwiła w złączu pod kolektorem ssącym a dokładnie w przejściu sygnału z czujnika temp wtrysku przez owe łącze...Jazrobiłem tak: po zciągnięciu wtyczki z czujnika podpiąłem do niego kabelkiem prąd z akumulatora...natomiast w złączu pod kolektorem ssącym sprawdziłem lampką (jeden koniec do masy drugi do słupka w złączu)do wtyczkiprąd dochodził...ale po złączeniu z gniazdem już z tamtąd nie wychodził ...przeczyściłem słupki i gniazda nasmarowałem wazeliną techniczną i auto OŻYŁO :D .pali teraz zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku.Aczy kolega doszedł do ładu nie wiem...ale życze powodzenia

Edytowane przez leszko528i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że podziałało :cool2:

Ja u siebie spiąłem na sztywno, bez wtyczki, bo tej u mnie chyba już się nie dało uratować. Szukam teraz nowej ;)

 

PS. Nie wszyscy wiedzą, że e30 powinno się odpalać z lekko uchyloną przepustnicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Nie wszyscy wiedzą, że e30 powinno się odpalać z lekko uchyloną przepustnicą...

 

:jawdrop: :shock: A co to - polonez? To może jeszcze korbkę ze sobą będę woził :lol:

 

Nie ja to wymyśliłem. Tak jest napisane w "Sam naprawiam...". No ale skoro wiesz lepiej... :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.