Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


krystian26

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, moja historia brzmi troszkę inaczej,

Jadę sobie a tu nagle pada prędkościomierz ekonomizer licznik kilometrów(dzienny-całkowity) wyłączyła się klimatyzacja (wszystko niby normalnie lampka świeci ale sprężarka przestała działać)

Podjechałem do dwóch znajomych na dwa różne kompy: diagnoza ubity sterownik :( (brak komunikacji)

Wyszukałem człowieka zawiozłem zregenerowałem hmm. sukcess-połowiczny klima działa , prędkość jest ekonomizer działa kilometry lecą , hymm spalanie nie działa (nie działało wcześniej tylko nie napisałem ) lecz kontrolka abs/asc dalej swiecą . Człowiek zachował się honorowo powiedział że nie uda się mu go dalej naprawić i oddał kaskę.

 

tu jest teraz niespodzianka : jest błąd w Abs-ie nr 37. błąd zaworu dolotowego asc ( nie zrobiłem fotki ale coś w tym stylu na pewno nr 37. Powiedzcie mi co to jest ten tajemniczy zawór dolotowy czy jakoś tak , podobno jest w sterowniku....

Ktoś to potwierdza ??? jak to wygląda.Jako informację dodam że czasami kontrolki gasną, lecz gdy zaczynam jechać , lub ostatnio puściłem hamulec zaświeciły się znowu, byc może to zbieg okoliczności ten hamulec, po np postoju 3 godzinnym dziś wieczorem po włączeniu/uruchomieniu samochodu świeciły się od razu.. A może ktoś w okolicy Pruszkowa/K Warszawy szeroko rozumianej, posiada taki mam końcówkę 900 001 a model auta to e39 3.0d 2000r po lifcie odwdzięcze się za podmiankę na chwilę lub jakiś pomysł na zaradzeniu problemu.. Lub zna miejsca gdzie można taki zakupić

 

BMW polska 3899zł

sklep prawie autoryzowany orginał bmw 1700zł

inter-cars z dużą zniżką 1500zł orginał bosh-owski

 

oczywiście wszystkie z końcówką 900 001

 

P.S o co chodzi z ta adaptacją na czym ona polega i czy trzeba ją robić przy takim samym numerze czy przy innych jeśli tak to przy jakich????

 

 

Pozdrawiam Czarek

604-220-020

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz kupować drugi to szukaj używki u sprzedawcy na popularnym serwisie aukcyjnym, który nie ma złych opinii i udziela gwarancji rozruchowej. Mi się udało kupić wraz z pompą ABS za 750zł. No chyba, że tą nówkę kupisz za 1500zł.

 

Jak dalej chcesz walczyć ze swoim to podzwoń to ludzi, którzy się ogłaszają, że regenerują tą rzecz, a jest ich troche i opowiedz cały problem i zapytaj wprost czy są w stanie to naprawić bo skoro to robią to pewnie będą wiedzieć co to za błąd. A może cewka, któraś się urwała przy montażu/demontażu/transporcie bo nie były zabezpieczone?

 

PS. Nie wie ktoś jak jest z gwarancją na takie części? Bo mi mechanik kiedyś powiedział, że na części elektryczne nie ma zwrotów i gwarancji. A jak jest w przypadku tak drogich rzeczy jak właśnie sterownik ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, moja historia brzmi troszkę inaczej,

Jadę sobie a tu nagle pada prędkościomierz ekonomizer licznik kilometrów(dzienny-całkowity) wyłączyła się klimatyzacja (wszystko niby normalnie lampka świeci ale sprężarka przestała działać)

Podjechałem do dwóch znajomych na dwa różne kompy: diagnoza ubity sterownik :( (brak komunikacji)

Wyszukałem człowieka zawiozłem zregenerowałem hmm. sukcess-połowiczny klima działa , prędkość jest ekonomizer działa kilometry lecą , hymm spalanie nie działa (nie działało wcześniej tylko nie napisałem ) lecz kontrolka abs/asc dalej swiecą . Człowiek zachował się honorowo powiedział że nie uda się mu go dalej naprawić i oddał kaskę.

 

tu jest teraz niespodzianka : jest błąd w Abs-ie nr 37. błąd zaworu dolotowego asc ( nie zrobiłem fotki ale coś w tym stylu na pewno nr 37. Powiedzcie mi co to jest ten tajemniczy zawór dolotowy czy jakoś tak , podobno jest w sterowniku....

Ktoś to potwierdza ??? jak to wygląda.Jako informację dodam że czasami kontrolki gasną, lecz gdy zaczynam jechać , lub ostatnio puściłem hamulec zaświeciły się znowu, byc może to zbieg okoliczności ten hamulec, po np postoju 3 godzinnym dziś wieczorem po włączeniu/uruchomieniu samochodu świeciły się od razu.. A może ktoś w okolicy Pruszkowa/K Warszawy szeroko rozumianej, posiada taki mam końcówkę 900 001 a model auta to e39 3.0d 2000r po lifcie odwdzięcze się za podmiankę na chwilę lub jakiś pomysł na zaradzeniu problemu.. Lub zna miejsca gdzie można taki zakupić

 

BMW polska 3899zł

sklep prawie autoryzowany orginał bmw 1700zł

inter-cars z dużą zniżką 1500zł orginał bosh-owski

 

oczywiście wszystkie z końcówką 900 001

 

P.S o co chodzi z ta adaptacją na czym ona polega i czy trzeba ją robić przy takim samym numerze czy przy innych jeśli tak to przy jakich????

 

 

Pozdrawiam Czarek

604-220-020

 

dzieki za odpowiedź ale jeszcze raz zapytam o ten błąd i adaptację i kogos z okolic na podmiankę a jak problem naprawię to napewno napiszę co biegało źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja do swojego auta kupiłem używkę z taką samą końcówką 001,wymieniłem u gościa na miejscu i żadnej adaptacji nie robiłem.

Śmigam już 4 lata :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i prosze o pomoc borykam sie z tym samym problemem co wszyscy swiecia mi sie te kontrolki ABS trakcja i reczny oraz nie dziala predkosciomierz i ekonomizer.Wczoraj byl wymieniany lewy tylni czujnik i nic.Pisza ze po przejechaniu paru kilometrów powinno samo zniknac a umnie nic. Z GORY DZIEKUJE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@esiu830

Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać to jazda na kompa, sprawdzić błędy. Jeżeli błąd czujnika to zamienić miejscami czujniki z tyłu i sprawdzić czy błąd zmieni położenie wraz z czujnikiem, jeżeli nie to sprawdzać czy przewody są drożne od czujnika do wtyczki sterownika abs, jeżeli są drożne to dopiero wtedy wsadzać łapki w sterownik. PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć koledzy,

Opiszę o co mi chodzi.

Mam sąsiadkę, właśnie została sama z trójką małych dzieci, kredytami na głowie itp... Została jej po mężu e39 523i z 1998r z problemem jak w temacie, nie działa jej ABS, prędkościomierz, świecą się kontrolki abs,asc. Dziewczyna boi się jeździć takim autem, a szczególnie zimą, tym bardziej, że wozi trójkę maluchów, ale wielki szacun, że nie chce się buńki pozbyć, choć tylna klapa jest cała ruda zamiast białej... Poprosiła mnie o pomoc i teraz mam do wszystkich pytanie i prośbę, bo podejrzewam, że padł sterownik. Czy ktoś z Warszawy lub okolicy regeneruje takie zabawki, albo może ktoś ma taki działający na zbyciu i odda za dobrą cenę? Wiem, że są jakieś oznaczenia-numery-rodzaje sterowników, właśnie go oglądałem i nic na sterowniku nie znalazłem, ale za to na pompie ABS jest taki numer: 0 265 223 001, czyli chyba właśnie chodzi o tą końcówkę 001. Nie proszę o jakąś jałmużnę, ile trzeba tyle zapłacę, więc jakby ktoś chciał pomóc, to proszę o podpowiedzi-kontakt.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o sterownik to ten numer pompy jest właśnie do tego felernego typu sterownika. Sam sterownik ma numer 0 265 900 001 i tak jak pisałes na pompie jest 0 265 223 001 i te numery są tożsame ze sobą. A ogólnie to sprawdzałeś już na kompie błędy? Ogólnie to na sterowniku od dołu jest naklejka z numerem ale skoro nic nie znalazłeś to pewnie odpadła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Od dołu nie sprawdzałem, na kompie też nie, bo mam inpę tylko od e46, ale jej były mąż kiedyś był gdzieś na kompie i powiedzieli mu, że to sterownik no i wszystkie oznaki są takie jak inni opisują tu w temacie. Znalazłem firmę w Olsztynie, naprawiają sterowniki za 200zł. Jak nie znajdę czegoś bliżej, to wyślę do nich. Ciekaw jestem czy można jeździć z wyjętym stetownikiem, bo naprawa trochę potrwa..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeździć bez problemu. Ale radziłbym Ci sprawdzić jeszcze raz wszystko dokładnie samemu. Takie sprawy jak przejścia na kablach i błędy na kompie i dopiero brać się za sterownik aby mieć pewność. Jak będziesz w najlepszym wypadku miał padnięty czujnik to też będziesz miał brak rzeczy które opisałeś, więc najpierw wsio sprawdź. Po prostu szkoda rozcinać bez pewności. PZDR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zastanawiałem się nad czujnikiem, ale tu też nie działa prędkościomierz, a czytając cały temat i wiele innych wypowiedzi, wszystkie oznaki czyli kontrolki abs, asc + właśnie ten licznik w 99 przypadkach na 100 powodował padnięty sterownik, przy padniętym tylko czujniku licznik działał innym kolegom. Sam też miałem taki przypadek w pierwszej e39, czujnik wymieniłem i nic nie pomogło. No nic, poszukam jeszcze kogoś w stolicy, kto to naprawia, a jak nie to tak jak pisałem, Olsztyn.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz jak uważasz jednak uszkodzenie sterownika nie jest niczym innym jak przerwaniem obwodu czujnika do płytki sterującej sterownika (pękają druciki pomiędzy gniazdem wtyczki a płytką sterującą) czyli tak samo jak byś przeciął przewód czujnika przy kole :wink: Chyba najbardziej popularnym objawem padniętego sterownika jest działanie bądź nie działanie tych systemów w zależności od nagrzania silnika, ponieważ druty w tym sterowniku zazwyczaj pękają od temp. silnika i później gdy np. jest zimny i zwierają to systemy działają a gdy nagrzeje się silnik znów się rozszerzają i gubią połączenie. Zresztą cały ten wątek jest o tym :wink: Obyś rozwiązał problem. Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.