Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


krystian26

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Tylko nie wiedziałem czy poziom paliwa też komuś wtedy głupiał

Głupiał i jeszcze była przydławka silnika bo w momencie zaświecania się ASC silnik był zdławiony do min obrotów.Tyle że u mnie 1 km było dobrze później nie i znów było ok.Po naprawie zawieszenia nie do końca wskoczyła wtyczka czujnika i raz było raz nie.

Sprawdź kostkę od LT czujnika popsikaj konektorem i złóż spowrotem i przejedź się.

PS.Ja powitać kobietę na forum.

Nie wiedzieć czemu wszystke stąd uciekają (te nie z forum też) :cry2:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i ja podepnę się do tematu jeżeli można :) a więc jadę dzisiaj nagle zapala się

kontrolka z ABS i ASC i przez chwilę nie działa prędkościomierz, po kilkunastu sekundach

prędkościomierz zaczyna działać ale kontrolki święcą dalej, i z tego co wyczytałem odpowiedzialny za to jest lewy tylny czujnik ABS, jeżeli tak to proszę napisać czy mam rację. INPY nie mam ale podepnę to pod kompa do diagnostyki aut, ale dopiero za kilka dni.

Dziękuje za odpowiedź.

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie lewy tył. Ale może być tylko zabrudzony bo widziałem że niektórzy czyszczą styl i hula. Ja mam na stałe kontrolki i brak prędk abs etc. Za 2-3 dni wymiana czujnika. Dam znać czy to było to czy sterownik.

 

Ty masz pewnie niebieskie wtyczki i bardziej delikatny sterownik ABS. Komp pewnie prawdę powie. U siebie też dam znać co na kompie wyszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie niebieska wtyczka, znalazłem taki czujnik na Alledrogo niby oryginalny za 250 zł

według numeru jaki znalazłem na RealOEM, też najpierw przeczyszczę ten czujnik ale na razie

czasu brak.

Pozdrawiam

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj rano odpaliłem auto i kontrolki nadal się świeciły, odśnieżyłem szyby wydrapałem

i z placu wyjeżdżając tyłem po kilkunastu metrach kontrolki zgasły i wszystko wróciło do normy.

Obstawiam że czujnik zawaliło jakimś syfem i po prostu to odpadło, a przynajmniej tak to sobie tłumaczę :mrgreen:

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Od jakiegoś czasu czasami świecą a czasami gasną mi te kontrolki.

Postanowiłem podpiąć kompa i co? ZERO BŁĘDÓW :shock: :shock:

nic a nic. Myślę sobie może to przez spadek napięcia. No ale po dwóch dniach sytuacja znowu się powtórzyła. Tym razem na dłużej.

I tym razem kontrolki świeciły dość długo więc zabrałem się za podłączanie. No i ku mojemu zdziwieniu podczas świecenie tychże kontrolek nie miałem żadnej komunikacji przez kompa z samochodem.

Po odpięciu wtyczki od sterownika ABS normalnie się połączyłem. I oczywiście zero błędów w ABS ie. :mad2:

Dziś wyjąłem sterownik i będzie mi go kumpel sprawdzał, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? Co poprawić?

Gdzie poprawić luty? Można to zrobić lutownicą transformatorową? Jakies wskazówki? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Thazek. Jeżeli masz sterownik z końcówką 001 to tam zwykle puszczają połączenia drutowe łączące gniazdo wtyczki z układem elektrycznym sterownika. Jeżeli byś miał to rozwalone to był by błąd któregoś z czujników. Jeżeli nie mogłeś się połączyć wogóle z samochodem to wydaje się być jakieś zwarcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam sterownik o numerach 001 no wykręciłem sterownik i jutro ma kumpel na to patrzeć. Dziwne jest to,że kontrolki świecą a błędów nie ma żadnych...

Może się uda poprawić te druciki mikroskopijnych rozmiarów :8) a kontrolki się zapalają tylko jak auto jest ciepłe... :mad2: a tak zapytam:

Bo jeden z czujników mam nie ori i mam go już od ponad dwóch lat i działa normalnie, jakby wskazywał złą prędkość to pojawiały by się jakieś błędy w kompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd by się pojawił na kompie jakby coś z czujnikiem by było nie tak. A jaki zamiennik?

no właśnie gdyby pokazywał inna prędkość to by komp wyłapał błąd?

Jaki zamiennik? Kurde nie wiem w IC kupiłem,dałem coś ok 130zł ze zniżką.

Jakiś chiński pewnie... No ale wcześniej miałem trzy zamienniki i tak pokolei zmieniałem jak padały i teraz wszystkie mam SIEMENS i tylko ten jeden zamiennik.

Nie zmieniałem go bo dobrze działa, jak padnie to zmienię wtedy. ;)

No ,ale jak nie ma żadnych błędów to nie może to być żaden czujnik w takim razie. ;) tylko sterownik co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zamienniki to miałem osobiście sytuacje gdzie miałem 4 zamienniki w samochodzie (poprzedni właściciel...) i 3 wykazywały błędy a jeden nie. Auto zachowywało się tak że przyspieszało i nagle przestawało przy 120 i ani drgneło. Doszedłem, że to coś z absem najpierw poprzez wypięcie wtyczki sterownika, a później jak już wiedziałem że to coś z ABS'em postanowiłem odpiąc ten czujnik, który nie wykazywał błędy i trafiłem - był winowajcą. Z czasem wymieniłem wszystkie na ori i wszystko gra.

A co do sterownika to właśnie gdy jest ta typowa usterka przerwanych drutów (to jest poprostu przejście sygnału z czujnika do elektroniki) to też wyłapuje błąd czujnika bo go gubi przez chwile! Skoro dzieje sie na rozgrzanym to mogą być te druty, ale sterownik powinien zapisać błąd w pamięci jeżeli się pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ,że podczas śiwecenia kontrolek to dało radę się połączyć ze sterownikiem auta?

Bo gdy u mnie świecą kontrolki to się nie da i dopiero świeci wszystko po rozgrzaniu auta.

Poza tym wątpię żeby zamiennik blokował połączenie ze sterownikiem...

No właśnie u mnie ZERO błędów... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nietypowa sytuacja. Ogólnie to te druty gubią połączenie po rozgrzaniu auta jak są pęknięte. Na elektrodzie jest temat i zdjecie jak to wygląda od środka. Być może dobrze podejrzewasz, że to jednak sterownik bo w sumie rozgrzanie auta do czujników nic nie ma bo i tak są przy kołach i są zimne cały czas. Edytowane przez MateuszCHUDY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ten czujnik na pewno nie jest dobry. Z zamienników na pewno wchodzi Ate i Trw (mam u siebie Trw) i kosztował bodajże 269zł (szara wtyczka).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wszystkie SIEMENS LEONI ;) prócz tego jednego właśnie. Ale mam go już ponad dwa lata i śmiga. Czekam az padnie i go wymienię.

Jakby to czujnik mnie robił w konia to by kontrolki świeciły bez względu na to czy jest ciepy czy zimny.

A te kontrolki najczęściej świeca jak jest silnik ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

INPA nie wykaże,że jest uszkodzony sterownik ABS.

Tylko podmiana uszkodzonego (niepewnego) sterownika na dobry ("poglądowy"),aby mieć pewność,że rzeczywiście jest uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INPA nie wykaże,że jest uszkodzony sterownik ABS.

Tylko podmiana uszkodzonego (niepewnego) sterownika na dobry ("poglądowy"),aby mieć pewność,że rzeczywiście jest uszkodzony.

tyle to ja też wiem ;) ale jak jest uszkodzony sterownik to np. podaje błąd na jakiś czujnik ABS i Ty wymieniasz go a tu błąd jest nadal, racja??

U mnie jest tak,że kontrolki świecą ale nie ma ani pół błędu.

Tak czy inaczej sterownik mam już na stole u kumpla ;) zobaczymy co powie.

Mam nadzieję,że znajdzie tam coś i naprawi bo jak nie to bedę zmuszony kupić jakiś nowy. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak są te druty od czujników to są jeszcze równolegle 3 druty po lewej stronie dołączone do blachy. Jest to masa i wiem że czasem problemem w sterowniku nie są przerwane druty tylko coś innego i Ci co regenerują poprawiają tą mase (tzn odlutowują te druty, przecierają papierkiem i dolutowują na nowo). Nie wiem czym się wtedy objawia błąd (tzn kontrolki napewno się palą). Chyba poprostu występuje brak komunikacji ze sterownikiem (nie jestem tego pewien wiec na chłodno to traktuj), ale ogólnie problem komunikacji ze sterownikiem nie powinien zakłócać pracy z resztą modułów. Jak walczyłem ze swoim sterownikiem to mój, z którym kupiłem auto miał perfidnie dolutowany przewód do tej masy i dolutowany dalej. Z kolei kupiłem okazyjnie sterownik (niby nie wiadomo w jakim był stanie) za 100zł i też miał poprawianą tą mase ale własnie tylko przetartą blache papierkiem - niestety nie działał. Na koniec kupiłem używany, nie rozbierany z pompą (moja i tak ciekła).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie kumpel bedzie poprawial calosc i kazdy drucik sprawdzi z osobna. jak sie nie uda tego poprawic to zawioze do regeneracj. Poza tym kazdy pisze ze tego lutowac nie mozna a kumpel mowi ze mozna i polutuje to lutownica oporową. :) jakies testy ma robic.

EDIT:

No i sprawa wygląda tak,że po rozcięciu sterownika okazało się,że każdy drucik ma niby przejście ale...

dwa z nich po dotknięciu ich były po prostu luźne. Jakby w powietrzu.

Zostały usuniete i dolutowane nowe druciki. Po zamontowaniu do auta sterownika kontrolki nie pogasły,ale za to jest jeden plus.

Da się normalnie połączyć ze sterownikiem silnika i nic mnie nie blokuje jak wcześniej.

Po wejściu w INPA w błędach w ABS pokazało,że jest błąd lewy przód. Więc już mniej więcej wiem na czym stoję. Jutro z rana sterownik będzie ponownie lutowany i sprawdzany. Może się uda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.