Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zachciało mi się zmienić auto.

Jednym z oglądanych było wspaniałe auto VW Phaeton.

Obiektywnie auto bije na głowe nowe BMW 7 , merca S itd.

Generalnie totalna perfekcja, ku mojemu zdziwieniu, bo nigdy nie szanowałem VW.

Ale pojechałem ze sprzedającym do serwisu na przegląd przed-sprzedażny.

Auto przeszło przegląd w 95 %, jakieś pierdułki do zrobienia.

Po bliższym zapoznaniu się z kosztami części i przeglądów zrezygnowałem.

 

Koszt przeglądu olejowego wacha się od 2 do 3 tyć zł !!!!

Koszt wymiany teleskopów 25 tyś zł !!!!!!! to nie pomyłka przód 7,5 za szt, tył 5 za szt. Brak zamienników.

 

Okazało się , że BMW jest tańsze od VW !!!!! i w zakupie i w serwisie.

Myślałem też o Range Rover z 2003r , ale koszty podobne do VW, chociaż tego można się było spodziewać.

 

Pozdrawiam

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano

owszem servis VW jest drogi

ale autka tej marki polecam

Opublikowano
owszem servis VW jest drogi

ale autka tej marki polecam

 

a ja niepoleca, takie taczadla bez charakteru i w wiekszosc zajechane bardziej niz bmw

www.auto-optima.pl
Opublikowano
Zachciało mi się zmienić auto.

Jednym z oglądanych było wspaniałe auto VW Phaeton.

Obiektywnie auto bije na głowe nowe BMW 7 , merca S itd.

Generalnie totalna perfekcja, ku mojemu zdziwieniu, bo nigdy nie szanowałem VW.

Ale pojechałem ze sprzedającym do serwisu na przegląd przed-sprzedażny.

Auto przeszło przegląd w 95 %, jakieś pierdułki do zrobienia.

Po bliższym zapoznaniu się z kosztami części i przeglądów zrezygnowałem.

 

Koszt przeglądu olejowego wacha się od 2 do 3 tyć zł !!!!

Koszt wymiany teleskopów 25 tyś zł !!!!!!! to nie pomyłka przód 7,5 za szt, tył 5 za szt. Brak zamienników.

 

Okazało się , że BMW jest tańsze od VW !!!!! i w zakupie i w serwisie.

Myślałem też o Range Rover z 2003r , ale koszty podobne do VW, chociaż tego można się było spodziewać.

 

Ja cały czas słyszałem żeby nie kupować Passata B5 czy Audi A4 bo drogie zawieszenie wielo-wahaczowe... jak się okazuje u mnie jeszcze droższe :D Nie dawno się dowiedziałem... no dobra ale to całkiem inna klasa, w E36 (czyli odpowiedniku Audi A4/Passata B5)... ale chwila piszesz o VW czy te auta nie mają napędu na złą oś? :nienie:

 

Chyba że 4x4 to co innego. Mi się podoba Audi A8 ale nigdy nie kupię bo napęd na nieprawidłową oś mi nie odpowiada.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Argumenty ....hmmm

Mi i wielu użytkownikom BMW bardziej podoba się E38 od nowej 7.

Myślę o zewnetrzu i wnętrzu. Min. dlatego tak szybko zrobiono lift, zresztą też kiepski.

Phaeton jest piękny gdzie spojżysz, ma dużo lepsze wyposażenie , jest perfekcyjnie wykonany (montaż ręczny), a użyte materiały to bajka.

Dzięki zawieszeniu i napędowi 4x4 prowadzi się wyśmienicie.

Jedynym atutem BMW (ważnym) są silniki.

Niespodzianką w Pheatonie są fotochromowe (przyciemniane wg potrzeb) szyby boczne !!!, regulacja wysokości i twardości zawieszenia itd itd itd, wiele takich gadżetów których w BMW 7 brak.

Miałem w życiu parę beemek (7 szt) z czego 4 siudemki , i jestem fanem tej marki za wiele realnych walorów , ale Phaeton mnie powalił.

Oczywiście wygląd jest kwestią gustu, ale moim zdaniem przy nowej 7 , BMW popłynęło i jedynym akceptowalnym modelem jest BMW 5.

Myślałem , że jak minie trochę czasu to mi się spodoba, czyli zrozumię ideę konstruktorów (często tak bywa przy kontrowersyjnych autach), ale czas leci , za chwilę pojawi się nowy model 7 , a mi 7 się cały czas nie podoba.

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano

 

a ja niepoleca, takie taczadla bez charakteru i w wiekszosc zajechane bardziej niz bmw

 

oczywiscie nie wiem jak to jest z VW Phaeton-em ale wiem jak jest z PASSATEM B5 bo sam takiego mam z silniczkiem TDI 110KM i musze powiedziez ze auto swietne , jeszcze mnie nigdy nie zawiodło a mam go od 4 lat bodajrze

Opublikowano
Zgadza sie, e38 ma ponad czasowa sylwetke. Jesli chodzi o vw, to one byly autami dobrej klasy w latach 90 ( golf,passat), obecnie stracil w moich oczach, bo vw jednoznacznie kojarzą mi sie jako drozsze wersje skody. A co sie tyczy phantona, osobiscie wybralbym jednak a8, bo bardziej mi sie zewnetrznie podoba, ale to kwestia gustu. Szerokosci :)
Opublikowano
Jak można porównywac Bmw do Vw to nie wykonalne. zibii2 miałeś 4 7er a teraz tylko 2,5 tdi ,oj coś nie tak.

TDS chłopie...TDS :) .No i co że ma teraz 2,5 diesla,a miał 4 Siódemy?Ja miałem Siódeme w czasach(czyli ok.10 lat temu) kiedy w polsce E32(a co dopiero E38)była unikatem,potem także w tych czasach E34,i co?Potem kupiłem...Astrę(do czasu sprzedaży BMki Oplem jeździła żona) bo był lekki kryzys,teraz powróciłem do E34,stać mnie na E39 ale poprostu wybrałem E34 i wole zaoszczędzić kase.

Może poprostu autor chciał spróbować czegoś innego?

Chyba nie nasz problem czemu ktoś ma takie,a nie inne auto. :roll:

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
Oczywiście ze tds chłopie.A problemów to ja mam zero.Każdy jeżdzi czym mu pasuje.Przestań sie napinac tylko pomśl trochę.Każdy wie i to żadna nowina że 2,5 tds do 7 to za mało i tylko o to mi chodziło.A już w 5 z takim silnikiem jest ok.
Opublikowano

moc to kwestia upodobania

(no jak dla mnie to te 2.5TDS do serii 5 tez troszke za mało, nie wspomne o serii 7)

Opublikowano

VW Phaeton jest niesamowitym samochodem - m. in. dlatego, ze powstal calkowicie wbrew zdrowemu rozsadkowi, jako widzimisie Piecha, kaprys prawdziwego maniaka samochodow.

A co do E38 - faktycznie, cos w nim jest ;).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Co do glownego watku, potwierdzam, ze serwisy BMW (oczywiscie w moim przypadku nie autoryzowane) wychodza taniej niz z grupy VAG. W tym samym serwisie od lat robie swoje samochody, wiec mam porownanie samych czesci i materialow eksploatacyjnych, tego ile zostawiam na wymianie oleju i rutynoy przeglad. VW i AUDI wychodza drozej w utrzymaniu, jakbym nie liczyl. Do tego znacznie czesciej w VW cos sie wiesza, zgrzewa, zwiera i przestaje dzilac, urywa, odpada. Przeplywomierzy woze ze 2-3 - bo czasem nagle autko przestaje jechac. Jeden ma dol, drugi ma gore, ale takiego, co ma moc na dole i na gorze mechanior mi nie dal, bo ma UNIKALNY do testow. Ciezka paranoja. A juz patennt z pradem idacym bez przekaznika przez glowny wylacznik swiatel oraz permanentnie zgrzewajace sie moduly wycieraczek (jak mokro i dluzej chodza to sie zmniejsza interwal, potem chodza na okraglo i sie juz nie wylaczaja), centralnych zamków oraz ogrzewania szyb to masakra. T4 to moj najmlodszy samochod (2000r), kupiony przez kolege jako nowy, w salonie i serwisowany, jezdzil na firme i nie bylo, ze drogo czy oszcedzac trzeba. O ile poprzedniemu VW odpuszczalem grzechy, bo byl po przejsciach, o tyle tu oczekiwalem lepszej jakosci. Ale po prostu mysl techniczna VW to muzeum i nie wiem za co tyle kasy biora. O nowych nieudanych T5 juz mozna ksiazki pisac - to co tam sie dzieje z elektronika i silnikami to wola o pomste do nieba, zwlaszcza ze auta kosztuja swoje. Tak wiec ja nikogo nie beda przekonywal do VW. Niemiaszki z forum VW T4 klna na czym swiat stoi na serwisy i to w Reichu - drogo, niekompetentnie, nieskutecznie.

 

BTW - a mnie chyba jednak bajbardziej sie podoba E32... I mam ochote ponownie nabyc 740 z ostatnich dni produkcji, bo mi si etym lepiej jezdzilo niz E39 z 2.8, a w drugiej kolejnosci podoba mi sie E38. Co do E65... powoli sie przyzwyczjam, po lifcie moze byc z zewnatrz, ale srodek jakos nie dla mnie. Gdzies zabraklo tego, co przez tyle lat wbylo wyznacznikiem BMW.

(OO=[][]=OO)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.