Skocz do zawartości

Czarna chmura z rury wydechowej


lampik

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie domyślam się, że taki temat już mógł być poruszony na forum, ale wydeje mi się, że warto przedyskutować ponownie.

 

Mianowicie - posiadam auto z silnikiem M47N automat. Rozgrzany silnik depnę do końca i z tyłu czarna chmura, nic nie widać. Za chwilę to powtórzę i to samo. Po pewnym czasie gaz do dechy (kolejne wyprzedzanie) i nic chmury już nie ma. Nie mam pojęcia co to może być. Jeżeli się z tym spotkaliście lub wiecie co to może być to proszę o info.

Nadmienie, że zaczeło się to całkiem niedawno. Przebieg 178kkm ponoć.

 

Filtr wału korbowego wymieniłem na oryginalny kosztował mnie po rabacie ok. 170 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr wału czyli odma?

ten filtr czesto sie zapycha zwłaszcza jak sie leje dodatki do oleju!!!

ale po nim jest tylko siwa chmura dymu od oleju !!!

tobie najprawdopodobniej rozszczelnił sie intercooler! ciagnie lewe powietrze turbina wyrabia nadgodziny i kopci niemiłosiernie.

a jak sie silnik ulozy dobrze gumy sie uszczelnia i nie kopci ale sprawdz czy nie masz gdzies dziur w gumowych przewodach a zdaza sie ze przeciara sie kolanko aluminiowe od przewodu klimatyzacji!

powodzenia jesli to nie to napisz poszukamy dalej.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie domyślam się, że taki temat już mógł być poruszony na forum, ale wydeje mi się, że warto przedyskutować ponownie.

 

Mianowicie - posiadam auto z silnikiem M47N automat. Rozgrzany silnik depnę do końca i z tyłu czarna chmura, nic nie widać. Za chwilę to powtórzę i to samo. Po pewnym czasie gaz do dechy (kolejne wyprzedzanie) i nic chmury już nie ma. Nie mam pojęcia co to może być. Jeżeli się z tym spotkaliście lub wiecie co to może być to proszę o info.

Nadmienie, że zaczeło się to całkiem niedawno. Przebieg 178kkm ponoć.

 

Filtr wału korbowego wymieniłem na oryginalny kosztował mnie po rabacie ok. 170 zł.

 

szkoda ze szybciej nie czytales filterek ....100zl. by byla na piwko....co do reszty posrawdzaj to co pisal kolega...i dasz znac :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie domyślam się, że taki temat już mógł być poruszony na forum, ale wydeje mi się, że warto przedyskutować ponownie.

 

Mianowicie - posiadam auto z silnikiem M47N automat. Rozgrzany silnik depnę do końca i z tyłu czarna chmura, nic nie widać. Za chwilę to powtórzę i to samo. Po pewnym czasie gaz do dechy (kolejne wyprzedzanie) i nic chmury już nie ma. Nie mam pojęcia co to może być. Jeżeli się z tym spotkaliście lub wiecie co to może być to proszę o info.

Nadmienie, że zaczeło się to całkiem niedawno. Przebieg 178kkm ponoć.

 

Filtr wału korbowego wymieniłem na oryginalny kosztował mnie po rabacie ok. 170 zł.

 

szkoda ze szybciej nie czytales filterek ....100zl. by byla na piwko....co do reszty posrawdzaj to co pisal kolega...i dasz znac :duh:

 

A Pan Zbigniew znow nabija sobie posty. Jesli dobrze rozeznałem temat po ilosci postów które Pan zamieszcza ma Pan silnik M47 a nie M47N. Tam ten filterek jest inny. Ten z M47N 150 KM kosztuje własnie 180zł w serwisie. Gdziekolwiek bym nie popatrzył tam Pan dogaduje i edukuje ludzi, zdarza się, że słabo na temat (tak jak w tym przypadku) i o piwku pisze.. :mrgreen: Co do kopcenia to słyszałem wielekrotnie, że jedne modele kopcą bardziej drugie mniej. Jest to w koncu diesel i np do chwili delikatnej jazdy gdy dokłada się wiecej gazu sadza ktora gromadzi sie w ukladzie wydechowym jest wydalana - stad kopcenie. Tak czy siak warto to sprawdzić. Wizyta na kanale u mechanika i sprawdzenie szczelności układu dolotowego nieodzowana, ale jesli masz moc i nie słychać nadmiernego syczenia spowodowanego ubytkiem powietrza z dolotu to moze sie tak zdarzyc, że powinno tak byc :mrgreen:

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie domyślam się, że taki temat już mógł być poruszony na forum, ale wydeje mi się, że warto przedyskutować ponownie.

 

Mianowicie - posiadam auto z silnikiem M47N automat. Rozgrzany silnik depnę do końca i z tyłu czarna chmura, nic nie widać. Za chwilę to powtórzę i to samo. Po pewnym czasie gaz do dechy (kolejne wyprzedzanie) i nic chmury już nie ma. Nie mam pojęcia co to może być. Jeżeli się z tym spotkaliście lub wiecie co to może być to proszę o info.

Nadmienie, że zaczeło się to całkiem niedawno. Przebieg 178kkm ponoć.

 

Filtr wału korbowego wymieniłem na oryginalny kosztował mnie po rabacie ok. 170 zł.

 

szkoda ze szybciej nie czytales filterek ....100zl. by byla na piwko....co do reszty posrawdzaj to co pisal kolega...i dasz znac :duh:

 

A Pan Zbigniew znow nabija sobie posty. Jesli dobrze rozeznałem temat po ilosci postów które Pan zamieszcza ma Pan silnik M47 a nie M47N. Tam ten filterek jest inny. Ten z M47N 150 KM kosztuje własnie 180zł w serwisie. Gdziekolwiek bym nie popatrzył tam Pan dogaduje i edukuje ludzi, zdarza się, że słabo na temat (tak jak w tym przypadku) i o piwku pisze.. :mrgreen: Co do kopcenia to słyszałem wielekrotnie, że jedne modele kopcą bardziej drugie mniej. Jest to w koncu diesel i np do chwili delikatnej jazdy gdy dokłada się wiecej gazu sadza ktora gromadzi sie w ukladzie wydechowym jest wydalana - stad kopcenie. Tak czy siak warto to sprawdzić. Wizyta na kanale u mechanika i sprawdzenie szczelności układu dolotowego nieodzowana, ale jesli masz moc i nie słychać nadmiernego syczenia spowodowanego ubytkiem powietrza z dolotu to moze sie tak zdarzyc, że powinno tak byc :mrgreen:

 

przestan nalatywac na mnie :jawdrop: zle ze oceniasz ludzi po ilosci postow...a co do filterka to jest ten sam....poczytaj uwaznie posty...http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=65831&postdays=0&postorder=asc&start=210..

 

poczytaj str. 11..12..13...wyjasniam co do filterka.. :reading2: ..

 

tu masz przyklad ze zdjeciem...http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=66403&postdays=0&postorder=asc&start=45..

 

poczytaj pozniej oceniaj.. :reading2: ..

 

na temat kopcenia nic nie pisalem :nienie:

Edytowane przez zbigniewst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A Pan Zbigniew znow nabija sobie posty........

 

Mam takie spostrzeżenie - nie chce bronić ani Pana Zbigniewa anie też ganić Ciebie ale np jak mi się nie podobają kogoś wypowiedzi to poprostu ich nie czytam. Lepiej będzie jak zrobisz tak samo - nie będzie wtedy bezsensownych wymian poglądów oraz zamykania tematów przez moderatorów.

 

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Powiem Wam wszystkim,że tak bezsensowna wymiana zdań na tym forum chyba nie ma sensu.

Co do filterka to kupiłem wczoraj oddzielacz oleju, czy jakoś tak, bo w moim 150 KM jak napisał ktoś powyżej nie ma filtra klasycznego:)

U mnie tez kopci jak wdepnę gaz i to było moje pierwsze spostrzeżenie co zrobić. Kupiłem zam oddzielacz, nie komplet za 180 zł w BMW Inchcape Motor w wawie na bemowie za 64 zł. bez żadnych zniżek.

Jak dziś po południu zdobędę troszkę czasu to go wymieniam i napiszę spostrzeżenia

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A Pan Zbigniew znow nabija sobie posty........

 

Mam takie spostrzeżenie - nie chce bronić ani Pana Zbigniewa anie też ganić Ciebie ale np jak mi się nie podobają kogoś wypowiedzi to poprostu ich nie czytam. Lepiej będzie jak zrobisz tak samo - nie będzie wtedy bezsensownych wymian poglądów oraz zamykania tematów przez moderatorów.

 

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Moje spostrzezenia sa podobne, ale czasami wymaga to reakcji (tym bardziej, że na PW otrzymuje słowne reprymendy od Pana Zbigniewa i śmieszne straszaki). Pan Zbigniew najprawdopobniej w tym temacie sie myli gdyz tak jak zaznaczyłem filterek ten o którym mowa w wresji 1998-2001 320d M47 136 KM jest inny niz w wersji 320d M47N 2002-2004 150 KM. Ten w M47N kosztuje 180zł/komplet w ASO i rózni się wizualnie od tego, na który Pan Zbigniew powołuje się powyzej (foto). Zreszta nie ma sie co przekzykiwac, jedz do ASO podaj VIN - napewno odpowiedni Ci dobiorą (bo poza ASO czesc chyba niedostepna). Pozdrawiam.

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vtec81

 

spojzyj wyzej co napisal dzik320d i czytaj :reading2: a pozniej wypowiadaj sie :mrgreen:..jak chcesz to kupuj za 180zl.a nie radz innym :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzik320d

Zanim zapytasz - POSZUKAJ!

Dołączył: 22 Lis 2007

Posty: 11

Skąd: warszawa

Moje BMW: 320d, 316i

Wysłany: Pią Gru 07, 2007 5:00 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

mam pytanie czy taki filterek jest w wersjach po lifcie e46 również, bo jak pojechałem do ASO to zaoferowali mi tylko separator oleju i kolo powiedział, że nie ma w niej filtra, że przed liftem był, a teraz nie ma?

Szanowny Panie Zbigniewie skoro jezdzi Pan autem od momentu kiedy mnie w planach jeszcze nie było (mi.in. tak Pan Zbigniew dogaduje na PW) to powinien Pan wiedziec, że kombinacje z czesciami zamiennymi często ulegaja zmianie wraz z liftingiem danego modelu tym bardziej, że silnik jest o nieco zmienionej konstrukcji 320d 136 KM -150 KM.

Widzi Pan wyrażnie co uzytkownik Dzik320d napisał 22.11.2007 ? Moze jest taka opcja, żeby cos kupic osobno, ale komplet do M47N 150 KM jest inny niż do 136 KM i kosztuje 180zł. Potwierdza to fakt, że mam tutaj racje i Pana wymadrzanie bardziej komus może zaszkodzic niz pomóc :D :?

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jestem już po wymianie:)

oczywiście nie obyło się bez komplikacji ale o tym później

Po pierwsze ja jak również moi przedmówcy nie mieli racji co do występowania filtra i oddzielacza oleju przed i po lifcie.

Ja mam po lifcie 150 KM i jakież było moje zdziwienia gdy po rozebraniu okazało się, że w środku jest zwykły sznurkowy filtr.

Więc nie myśląc długo telefon w dłoń i do serwisu BMW gdzie kupiłem aby ich opieprzyć. Facet od części nie wiedział zbytnio co z tym filtrem i kiedy stosowany natomiast facet z działu serwisu był w 100% kompetentny.

Powiedział, że jak najbardziej w mojej betce może być filtr, w nowszych również się często zdarzały a ten oddzielacz jaki kupiłem za całe 64 zł mam go założyć zamiennie zamiast filtra.

Oddzielacz żeczywiście idealnie pasował więc zwracam chonor serwisowi bmw z bemowa, oprócz pana z działu części, który mógłby dowiedzieć się czegoś o różnych zmianach konstrukcyjnych i ulepszeniach w naszych betkach.

pzdr

dzik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzik320d

Zanim zapytasz - POSZUKAJ!

Dołączył: 22 Lis 2007

Posty: 11

Skąd: warszawa

Moje BMW: 320d, 316i

Wysłany: Pią Gru 07, 2007 5:00 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

mam pytanie czy taki filterek jest w wersjach po lifcie e46 również, bo jak pojechałem do ASO to zaoferowali mi tylko separator oleju i kolo powiedział, że nie ma w niej filtra, że przed liftem był, a teraz nie ma?

Szanowny Panie Zbigniewie skoro jezdzi Pan autem od momentu kiedy mnie w planach jeszcze nie było (mi.in. tak Pan Zbigniew dogaduje na PW) to powinien Pan wiedziec, że kombinacje z czesciami zamiennymi często ulegaja zmianie wraz z liftingiem danego modelu tym bardziej, że silnik jest o nieco zmienionej konstrukcji 320d 136 KM -150 KM.

Widzi Pan wyrażnie co uzytkownik Dzik320d napisał 22.11.2007 ? Moze jest taka opcja, żeby cos kupic osobno, ale komplet do M47N 150 KM jest inny niż do 136 KM i kosztuje 180zł. Potwierdza to fakt, że mam tutaj racje i Pana wymadrzanie bardziej komus może zaszkodzic niz pomóc :D :?

 

nie chce juz wiecej pisac na ten temat...i sie nie wymadezam..nie czytasz dokladnie postow bo podalem nawet date produkcji...dodam jeszcze ze bylem w aso i tam mi polecono wlasnie z tego modelu co piszesz...filter jest ten sam..robili zmiany w roznych okresach bo ten ze sznurkiem puzniej z metalu nie zdawali egzaminu...nie wszyscy w serwisach wiedza albo nie chca wiedziec wola sprzedawac z obudowa tak jak do mojego za 220zl.

Proponuje uwazne przeczytanie calego tematu co dostalem i wtedy sie wypowiadac :norty:

 

Prosze skonczyc temat bo to nie ma sensu :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po wymianie oddzielacza oleju przejechałem jakieś 100 km. Ale patrząc w lusterko przy mocnym depnięciu gazu nadal widzę sporą ilość czarnych spalin. Przejżałem rurki od turbiny, wczoraj też wymieniłem filtr powietrza. Chyba będę musiał pokochać te spaliny jak teściową, bo jakoś nic nowego nie przychodzi mi do głowy. pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po wymianie oddzielacza oleju przejechałem jakieś 100 km. Ale patrząc w lusterko przy mocnym depnięciu gazu nadal widzę sporą ilość czarnych spalin. Przejżałem rurki od turbiny, wczoraj też wymieniłem filtr powietrza. Chyba będę musiał pokochać te spaliny jak teściową, bo jakoś nic nowego nie przychodzi mi do głowy. pzdr

 

Hmm turbo ? :) Jak mi chlopaki zmieniali program to przy zbytnim obciazeniu turbo buchnelo wlasnie czarnym dymem, ktory pieknie osadzil sie im na bialej scianie :twisted:

Po zmniejszeniu obciazenia dmucha mi lekko bialym przy pelnym wdepnieciu :) Roznica 4KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wtryski?? moze któryś leje ?? jak podłączysz pod kompa i się przejedziesz to będzie widać czy wszystkie pracuja ok , ja tak u się sprawdziłem na kompie w czasie jazdy nawet no bo turbo mi dmucha jak nEW ale wartość dla jednego wtrysku się zmienia i fachowiec stwierdził że to może byc powód ze leje i sobie zakopci czasem przy bucie ostrym , ale fakt nie zawsze i raczej po dłuższej spokojnen jeździe :) a badał mi to mój dobry kupel który zajmuje się kompami profesjonalnie i nie jakimś vagiem tylko na porzadnym kompie
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

dobrze, że ta bezsensowna dyskusja się zakończyła. Rozpocząłem ten temat, żeby dowiedzieć się co zrobić, żeby moja beta mniej kopciła, a nie czy jest taki czy inny filterek.

 

Jutro sprawdzam szczelność przewodów i intercoolera. Możę uda mi się wyczyścić EGR i elektrozawory.

 

Poinformuję o efektach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.