Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam!

 

Co sądzicie o nowych jedynkach coupe? Jeżeli osiągi i spalanie będą takie jak podaje producent, to poważnie zastanowię się nad kupnem :norty:

 

http://www.roadlook.pl/wideo/wideo-bmw-123d-coupe-maly-drapieznik.html

 

Barrrrdzo mi się to autko podoba (zwłaszcza model 123d :mrgreen: )

Opublikowano
Seria 1 podoba mi sie w nadwoziu 5 drz, wyglada niepozornie, a swoje potrafi. Mialem okazje jechac pare razy jako pasazer w Niemczech 130i, wrazenia na autostradzie bardzo mile. A 123d z silnikiem 400 Nm to juz wyscigowka :)
Opublikowano
Kurde,ten tył i światła ..taki..dziwny..nie chcę powiedziec "nijaki".Nie lepiej 3bryłowa trójeczkę?;-)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
Renoraires-ja bym jednak nie zaliczał 130 do reszty.Jednka w osiagach to róznica klas-na przykład do mojej 118:-).Aż mi sie marzy aby sie przesiąść do 130.Ale swoją 118 tez miłuje:-)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ogłądałem dziś 123d Coupe u Tłokińskiego... cudo! Stoi sobie takie małe czarne bóstwo i tylko czeka żeby je wypuścić na ulice. Samochód jest śliczny! Obawiałem się, że tył nie będzie mi się podobał, ale na szczęście wygląda to zupełnie innaczej niż na zdjęciach w necie i gazetach. W środku z przodu miejsca jest jak w normalnej jedynce, z tyłu wystarczająco jak na dwie osoby, ja przy wzroście 185cm byłem na styk. Co do bagażnika - troszkę za płytki, ale na wakacyjny wypad w 2 osoby może być. Ale najważniejsze co pod maską... 2 litry, 204KM, 400Nm ... szkoda tylko że nie mogłem się przejechać :( Nie wiem jak wy, ale ja zaczynam odkładać pieniążki :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Autko jest sliczne. Juz przymierzalem sie 2x do konfiguracji na stronie :) Jedyne 37KEuro i juz by mi pasowala.

Mialem okazje rowniez w salonie sobie ja pomacac :)

Jeszcze z 5 lat i bedzie w rozsadnej cenie 20KEuro. Odliczam dni i zbieram kapuche.

  • 3 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zastanawiam sie tylko nad jednym panowie. Te nowe modele mają mieć takie cuś co samoczynnie wyłącza silnik jak stoimy w celu oszczednosci na paliwie i względów ekologicznych. Tylko nurtuje mnie jedna rzecz. Mianowicie wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację, kiedy po forsownej jeździe z pałowaniem silnika nagle zjeżdżamy z trasy, łapie nas światło i nasze autko wyłacza nam silnik. I wtedy ja sie pytam, jak zniosą to te dwie turbinki hm? Wszędzie trąbi się o tym, żeby schłodzić turbo po dłuższej forsownej jeździe bo może być :duh: Ok, zgoda, tylko co jesli jakiś durny automat sam decyduje kiedy ma wyłączyć silnik a nie ja? BMW pewnie ma to w uchu, bo gdzie pojedzie użytkownik jak mu się turbinki zesmolą :lol: ? Takie moje luźne przemyślenia, może to wszystko troszkę naciągane, ale ...
Opublikowano
Kurcze-a wiesz,że masz rację? Tylko czy nie jest tak przypadkiem,ze system możesz sobie odłączyc.?;-)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
To cos nazywa sie Auto Start/Stop. Wylacza silnik po 3 sekundach, gdy kierowca wrzuci luz, a wlaczenie silnika nastapi po wduszeniu sprzegła. Wiec jak stoimy na swiatlach z wrzuconym biegiem i wduszonym sprzeglem bedzie ok. Drugim elementem Auto Start/Stop jest to, ze podczas jazdy obok zegarow pojawia sie cyferka sugerujaca wybranie okreslonego biegu.
Opublikowano
''Auto Start/Stop'' dostepne w manualu, działa jak wyzej wspomnialem. Natomiast jest jeszcze ''Start/Stop'' czyli tylko wlaczenie/wylaczenie silnika przez przycisk, zamiast dawniejszego przekrecenia kluczykiem.
Opublikowano

A ja bym nie popadał w paranoję z tym start/stop... :)

Czytałem w jakims teście, że latem przy włączonej klimie,

jak uzna, że za długo się stoi na czerwonym, potrafi sam na chwilę

odpalić, coby klima podziałała i znowu wyłączyć... Tak pisali...

I myślę, że jak turbo będzie za bardzo rozgrzane, to się po prostu

nie wyłączy...

Ale zaznaczam, że tylko tak myślę...

:8)

Pozdroofka

TT

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

miałem jazdę próbną e90 (320d skrzynia manualna) z tym systemem i silnik ani razu się nie wyłączył podczas postoju. Działa to więc tak, że silnik nie wyłącza się za każdym razem, jak auto staje na dłużej niż 3 sekundy.

 

Sprzedawca z salonu bmw powiedział mi, że właśnie gdy silnik jest niedostatecznie rozgrzany, to silnik się nie wyłącza. Pewnie podobnie jest z rozgrzanym silnikiem, ale na 100% nie wiem.

Opublikowano

Nie wiem jak bedzie w bmw ale mam VW Lupo 3L z systemem STOP & GO, i tam jest wiele czynnikow ktore musza byc spelnione zeby silnik sie wylaczyl na swiatlach: klima nie moze byc wlaczona, temperatura silnika nie moze byc nizsza niz jakas okreslona (chyba 40oC), nie moze dzialac wentylator chlodnicy i jeszcze kilka innych. Troche zaufania do inzynierow z BMW :)

 

pzdr.

simono

Opublikowano
Kolego,a kiedy zamienisz VW na jedyna słuszna markę?;-)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
Silnik nie zgaśnie jeżeli, jest poniżej 3C, działa nawiew na przednią szybę, jest włączona klimatyzacja na maksymalne chłodzenie lub ogrzewanie, za mały poziom naładowania akumulatora, za małe cisnienie w pompie hamulcowej, samochód się toczy do przodu lub do tyłu i wiele innych.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego,a kiedy zamienisz VW na jedyna słuszna markę?;-)

 

Lupkiem pomyka Malzonka, ja od pol roku szukam e46 touringa z konca 2004 tylko mam chyba zbyt duzo wymogow odnosnie konfiguracji jak na auto nie z salonu.

 

pzdr.

simono

Opublikowano
gdzieś tak przypuszczalem podskórnie,że jednak BMW..:-)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

http://www.bmwarchiv.de/video/bmw-118d-efficent-dynamics-start-stop-automatik.html

Tak dziala Auto Start/Stop, ja osobiscie jestem na NIE. Nagle wylaczenie silnika to nie dziala pompa oleju, jak nie dziala pompa to nie ma smarowania, jak nie ma smarowania to turbina sie kreci na sucho i predzej czy pozniej turbina sie zatrze. Auto Start/Stop to tylko gadzet techniczny, a nie ulatwienie dla kierowcy, co z tego ze mniejsze zuzycie paliwa, skoro wyda się ta kasę z nawiązką na późniejsze naprawy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

http://www.autogaleria.pl/auto_test/test.php?id=119

 

 

Auto Start/Stop

 

,,Po raz pierwszy w serii 1 - jako wyposażenie fabryczne wszystkich modeli z wyjątkiem najmocniejszego 130i - debiutuje system Auto Start Stop ograniczający zużycie paliwa i emisję szkodliwych spalin oraz Brake Energy Regeneration odzyskujący energię elektryczną z układu hamulcowego. Ten pierwszy wyłącza silnik podczas postoju w korku czy w oczekiwaniu na zmianę świateł i automatycznie uruchamia go po wciśnięciu sprzęgła. Idea jest szczytna - po raz kolejny zaawansowana technika ma chronić środowisko naturalne. W pierwszej chwili jednak, aktywny i dynamiczny kierowca - a tacy przecież zwykle kupują auta marki BMW - może poczuć się niepewnie. Oto bowiem ukryte głęboko pod maską, elektroniczne "coś" odbiera mu co chwila kontakt z jego ukochaną maszyną i nie pozwala włączyć się do ruchu tak szybko, jakby chciał. Opóźnienie spowodowane rozruchem jest mimo wszystko zauważalne.

 

Układ można wprawdzie wyłączyć przyciskiem na konsoli środkowej, ale po ponownym uruchomieniu zapłonu włącza się samoczynnie - trzeba więc za każdym razem pamiętać o wciśnięciu magicznego przycisku. Warto natomiast wiedzieć, że silnik nie przerwie pracy w początkowej fazie nagrzewania i schładzania wnętrza przy włączonym automatycznym trybie klimatyzacji, gdy przednia szyba jest zaparowana oraz zawsze, gdy temperatura zewnętrzna utrzymuje się poniżej +3 st.C. Całość budzi jednak pewne wątpliwości. Oszczędność paliwa? Być może, ale cykliczne, wielokrotne wyłączanie i włączanie silnika każe zastanowić się nad przyszłą kondycją poszczególnych podzespołów mechanicznych, a konkretnie - ich trwałością i niezawodnością.''

Opublikowano
Czuję, że chyba coraz mniej zaczynam lubić tę firmę...zwłaszcza po wizycie w salonie Audi... :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.