Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

od niedawna jestem posiadaczem bmw 525d z 2000r. z przebiegiem 185tys i szykuje sie do wymiany wszystkich plynow wiec zaczynam od silnika i z "plakietki" wynika ze jest jeszcze lany pelen syntetyk

 

jak drodzy uzytkownicy myslicie dalej lac syntetyk czy przezucic sie juz na 10w40??

co polecacie prosze o sugestie

 

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
z "plakietki" wynika ze jest jeszcze lany pelen syntetyk

 

Żeby nie rozpisywać się za bardzo, bo chyba nie ma takiej potrzeby - zastosuj pełny syntetyk (Elf, Castrol, Valvoline - każdy z tych przykładowo podanych będzie dobrym i bezpiecznym wyborem)

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Kolego proponuje looknąć na polskie strony MOBIL1 i CASTROL.

Tam w tabelach jest spis olejów zalecany przez producenta, co prawda tej firmy, ale nie są to złe oleje.

Ja do mojego TDSa przy 225 tys km leje Mobila 54W50 - bardzo cicho pracuje silnik na tym oleju.

Wcześniej zalałem Castrola 10w 40 i chodził jak traktor...

Opublikowano

no i mam maly dylemat aktualnie mam zalenego shella helixa 5w30

i teraz nie wiem co mam lac czy dalej 5w30 czy 5w40??

 

narazie znalazlem z 5w30 to tylko castrola i to jeszcze jakiegos EDGE co to jest??

http://allegro.pl/item280945879_olej_castrol_edge_5w_30_swiateczna_promocja_.html

 

jakbym wzial np castrola 5w40 to lac diesla czy normalnego magnateka??

http://allegro.pl/item280778238_olej_castrol_magnatec_5w40_5l_fvt_g4_.html

 

http://allegro.pl/item280778238_olej_castrol_magnatec_5w40_5l_fvt_g4_.html

 

to ktory bedzie najlepszym wyborem do mojego auta??

 

czy moze polecacie jakiegos mobila?

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Zalecany olej do 2,5d i 3,0d to Castrol Edge Sport 0W-30 lub 40
Opublikowano (edytowane)
to bez zadnych problemow w przyszlosci moge przejsc z 5w30 na 0w30?? Edytowane przez Stelmacher

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
to bez zadnych problemow w przeszlosci moge przejsc z 5w30 na 0w30??

 

Śmiało :lol:

Opublikowano

castrol definitywnie odradzam!!!!! ja ma diesla rocznik 2000 360 000 km i leje Mobil 1 0W50 :)

 

apropos juz kiedys pisałem o olejach... duzo z nimi kiedys pracowałem

 

czytaj to (cały temat) ==> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=18856&highlight=

 

 

lub czytaj To esencja tematu:

 

SAE 10W-40

API: SJ/CF

ACEA: A3-98 / B3-98

 

SAE - klasa lepkosci oleju im niższa liczba przed W tym niższa temp stosowania oleju np 5W = -35*C; 10W=-30*C

Natomiast im wyższa liczba za litera W (oleje letnie) tym w wyższych temperaturach moze byc olej stosowany i odpowiednio 40 = +40*C

 

API: SJ/CF - API American Petroleum Institute jest to klasa jakości oleju w przypadku SJ/CF jest to olej do benzyniaka do diesla byloby oznaczenie CD/SF

pojawiaja sie jeszcze oznaczenia EC lub ECII (Energy Conserwintg i ENERGY COBNSERWING II) oznacza to ze olej przeszedl pomyslnie badania w API i wzorcowy silnik zuzyl odpowiednio mniej paliwa w stosunku do jego pracy na oleju wzorcowym i odpowiednio ECI - 1,5% mniej paliwa; ... ; EC II - 2.7% ... itd.

 

nastepna ważna informacja przy doborze oleju to wskaznik lepkosci oleju- okresla zmianuy jego lepkosci w funkcji temperatury. Jwest on wielkoscia bezwymiarowa ( czyli nie posiada jednostki SI) a wylicza sie go na podstawie lepkosci kinematycznej wyznaczonej w 2 temp 40*C i 100*C

generalnie im wyzszy tym lepiej wysokojakosciowy olej ma go juz powyzej 130:) ( np MOBIL 1 Rally Formula 5W-50 API-SJ/CF EC wskaznik lepkosci = 184)

 

kolejny temperatura plyniecia - jest to najnizsza temp w ktorej olej zachowuje jeszcze swoja plynnosc

 

i ostatni liczba zasadowa TBN Total Basic Number - jest to jeden z najwazniejszych parametrow. Charakteryzuje on zdolnosci myjaco - dyspergujace oleju. upraszczajac jest miara detergentow w oleju Im wieksza TBN tym lepsze sa wlasnosci myjace i neutralizujace kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju napedowego. Im wieksza zawartosc siarki w paliwie, tym wieksza powinna byc liczba zasadowa oleju. Oleje do DIESEL'i powinny miec wyzsza TBN ze wzgledu na ciezsze warunki pracy.

 

Myśle ze to wam pomoże w klasyfikacji i doborze oleju

 

 

Reasumujaz OLEJ ZACZYNAMY OGLADAC I CZYTAC OD TYLNEJ WTYKIETKI A NIE PRZEDNIEJ wszystkie te informacje sa z tylu opakowania.

 

natomiast co do marki LiQui Moly jest juz 80 lat na rynku i niemcy na nim jezdza...

 

chyba wszystko mam nadzieje ze pomoglem choc troszke.

 

POZDRAWIAM.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Mobil to dobry olej ale nic nie poradzę że BMW zaleca do diesli Castrol Edge Sport 0w30 lub 40
Opublikowano

Panowie a jeżeli kolega miał wlany mineralny...? wleje syntetyk i totalne płukanko.....

Pracuje w autokomisie i nie jedna wklejke z olejem widziałem i ks serwisową ........ten sam pisak ten sam charakter pisma i ta sama "świerzość" pisma od paru lat.....dziwne

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Panowie a jeżeli kolega miał wlany mineralny...? wleje syntetyk i totalne płukanko.....

Pracuje w autokomisie i nie jedna wklejke z olejem widziałem i ks serwisową ........ten sam pisak ten sam charakter pisma i ta sama "świerzość" pisma od paru lat.....dziwne

 

 

No ale tu mówimy o 525d i 530d do których raczej nikt wcześniej nie nalał minerała a jak nalał to długo nie pojeździł.... :mrgreen:

Opublikowano

jak nie wiadomo jaki byl w samochodzie olej to trzeba wlac polsyntetyk a przy nastepnej wymienie mozna smialo lac fullsyntetyk.

 

a z zaleceniami Castrola jest tak ze castrol placi pracownikom firm np 900 euro za osobe i wysyla na F1 - znam to z autopski bo sam nie raz juz z Castrola jechalem :) pozdrawiam

Opublikowano
Oprócz pojemnosci układów to co do płynów mam ograniczone zaufanie... Jużprzy olejach zakladają ze ktos wleje 15w40 do auta z hydraulicznymi popychaczami z np 96 roku...
Bandite Motor Wagen
  • 7 lat później...
Opublikowano
Odświeżę temat... Zakupiłem miesiąc temu 525d 2003 rok zamierzam zabrać się za wymianę oleju itd tylko problem jest jeden... brak jakiejkolwiek karteczki która opisywałaby co jest w tej chwili wlane. Inspekcja na przedostatniej zielonej.
Opublikowano

Jakie jest pytanie? ;)

Do tego silnika zalecany jest olej 0W30 lub 40, jak wyczytasz na poprzedniej stronie. Osobiście leję 5W30, jak chyba większość użytkowników i taki bym zalał w Twoim przypadku.

Opublikowano
Płukanka przed zlaniem starego oleju i zmiana na taki jak powinien być wg producenta. Nie wybuchnie jak wlejesz inny niż był wcześniej :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.