Skocz do zawartości

Olej po raz kolejny. Jaki do 525d??


Stelmacher

Rekomendowane odpowiedzi

witam

od niedawna jestem posiadaczem bmw 525d z 2000r. z przebiegiem 185tys i szykuje sie do wymiany wszystkich plynow wiec zaczynam od silnika i z "plakietki" wynika ze jest jeszcze lany pelen syntetyk

 

jak drodzy uzytkownicy myslicie dalej lac syntetyk czy przezucic sie juz na 10w40??

co polecacie prosze o sugestie

 

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z "plakietki" wynika ze jest jeszcze lany pelen syntetyk

 

Żeby nie rozpisywać się za bardzo, bo chyba nie ma takiej potrzeby - zastosuj pełny syntetyk (Elf, Castrol, Valvoline - każdy z tych przykładowo podanych będzie dobrym i bezpiecznym wyborem)

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też właśnie jestem na wymienie oleju i skorzystałem z tej oferty:

http://www.allegro.pl/item276406100_castrol_magnatec_diesel_5w40_5l_f_ra_vat_ec.html

w polskich sklepach masz ten olej w 4l pojemnikach a to jest produkt z niemiec i masz litr więcej.

 

pozdrawiam

Edytowane przez winiacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego proponuje looknąć na polskie strony MOBIL1 i CASTROL.

Tam w tabelach jest spis olejów zalecany przez producenta, co prawda tej firmy, ale nie są to złe oleje.

Ja do mojego TDSa przy 225 tys km leje Mobila 54W50 - bardzo cicho pracuje silnik na tym oleju.

Wcześniej zalałem Castrola 10w 40 i chodził jak traktor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i mam maly dylemat aktualnie mam zalenego shella helixa 5w30

i teraz nie wiem co mam lac czy dalej 5w30 czy 5w40??

 

narazie znalazlem z 5w30 to tylko castrola i to jeszcze jakiegos EDGE co to jest??

http://allegro.pl/item280945879_olej_castrol_edge_5w_30_swiateczna_promocja_.html

 

jakbym wzial np castrola 5w40 to lac diesla czy normalnego magnateka??

http://allegro.pl/item280778238_olej_castrol_magnatec_5w40_5l_fvt_g4_.html

 

http://allegro.pl/item280778238_olej_castrol_magnatec_5w40_5l_fvt_g4_.html

 

to ktory bedzie najlepszym wyborem do mojego auta??

 

czy moze polecacie jakiegos mobila?

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to bez zadnych problemow w przyszlosci moge przejsc z 5w30 na 0w30?? Edytowane przez Stelmacher

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

castrol definitywnie odradzam!!!!! ja ma diesla rocznik 2000 360 000 km i leje Mobil 1 0W50 :)

 

apropos juz kiedys pisałem o olejach... duzo z nimi kiedys pracowałem

 

czytaj to (cały temat) ==> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=18856&highlight=

 

 

lub czytaj To esencja tematu:

 

SAE 10W-40

API: SJ/CF

ACEA: A3-98 / B3-98

 

SAE - klasa lepkosci oleju im niższa liczba przed W tym niższa temp stosowania oleju np 5W = -35*C; 10W=-30*C

Natomiast im wyższa liczba za litera W (oleje letnie) tym w wyższych temperaturach moze byc olej stosowany i odpowiednio 40 = +40*C

 

API: SJ/CF - API American Petroleum Institute jest to klasa jakości oleju w przypadku SJ/CF jest to olej do benzyniaka do diesla byloby oznaczenie CD/SF

pojawiaja sie jeszcze oznaczenia EC lub ECII (Energy Conserwintg i ENERGY COBNSERWING II) oznacza to ze olej przeszedl pomyslnie badania w API i wzorcowy silnik zuzyl odpowiednio mniej paliwa w stosunku do jego pracy na oleju wzorcowym i odpowiednio ECI - 1,5% mniej paliwa; ... ; EC II - 2.7% ... itd.

 

nastepna ważna informacja przy doborze oleju to wskaznik lepkosci oleju- okresla zmianuy jego lepkosci w funkcji temperatury. Jwest on wielkoscia bezwymiarowa ( czyli nie posiada jednostki SI) a wylicza sie go na podstawie lepkosci kinematycznej wyznaczonej w 2 temp 40*C i 100*C

generalnie im wyzszy tym lepiej wysokojakosciowy olej ma go juz powyzej 130:) ( np MOBIL 1 Rally Formula 5W-50 API-SJ/CF EC wskaznik lepkosci = 184)

 

kolejny temperatura plyniecia - jest to najnizsza temp w ktorej olej zachowuje jeszcze swoja plynnosc

 

i ostatni liczba zasadowa TBN Total Basic Number - jest to jeden z najwazniejszych parametrow. Charakteryzuje on zdolnosci myjaco - dyspergujace oleju. upraszczajac jest miara detergentow w oleju Im wieksza TBN tym lepsze sa wlasnosci myjace i neutralizujace kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju napedowego. Im wieksza zawartosc siarki w paliwie, tym wieksza powinna byc liczba zasadowa oleju. Oleje do DIESEL'i powinny miec wyzsza TBN ze wzgledu na ciezsze warunki pracy.

 

Myśle ze to wam pomoże w klasyfikacji i doborze oleju

 

 

Reasumujaz OLEJ ZACZYNAMY OGLADAC I CZYTAC OD TYLNEJ WTYKIETKI A NIE PRZEDNIEJ wszystkie te informacje sa z tylu opakowania.

 

natomiast co do marki LiQui Moly jest juz 80 lat na rynku i niemcy na nim jezdza...

 

chyba wszystko mam nadzieje ze pomoglem choc troszke.

 

POZDRAWIAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Panowie a jeżeli kolega miał wlany mineralny...? wleje syntetyk i totalne płukanko.....

Pracuje w autokomisie i nie jedna wklejke z olejem widziałem i ks serwisową ........ten sam pisak ten sam charakter pisma i ta sama "świerzość" pisma od paru lat.....dziwne

 

 

No ale tu mówimy o 525d i 530d do których raczej nikt wcześniej nie nalał minerała a jak nalał to długo nie pojeździł.... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie wiadomo jaki byl w samochodzie olej to trzeba wlac polsyntetyk a przy nastepnej wymienie mozna smialo lac fullsyntetyk.

 

a z zaleceniami Castrola jest tak ze castrol placi pracownikom firm np 900 euro za osobe i wysyla na F1 - znam to z autopski bo sam nie raz juz z Castrola jechalem :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.