Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witajcie,

 

dzisiaj dopadł mnie komunikat Filter cząstek stałych -możesz kontynuować podróż, obniżona moc itd, zaświeciła się też kontrolka DPF. Samochód BMW e91 320D 177km. Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu, przejadę kawałek jakieś 3-4km i komunikat pojawia się ponownie.

 

Jak długo mogę z tym jeździć? Co radzicie zrobić? Od razu wycinać DPF, czy próbować jakiegoś wypalania, jeżeli tak to jakiego?

Samochó generalnie użytkowany w trybie mieszanym - jakieś 20km do pracy, trochę po mieście, jakieś wyjazdy w trase.

Opublikowano
Kolego przedewszystkim diagnostyka. Odczyt błędów,sprawdzenie temperatury po przez ukryte menu (termostaty mogą nie pozwalać na dogryzanie auta i Dpf sie nie wypali),wykluczenie awarii czujników ciśnienia Dpf. Musisz to wszystko sprawdzić skasować błędy w Ecu i jesli wszystko bedzie sprawne(czujniki,termostaty) to wtedy odpalić wymuszone wypalenie.
Opublikowano

Temperatura jest chyba w porządku, ok 90 stopni, sprawdzałem w ukrytym menu. Co do odczytu błędów, mogę zrobić to sam, kupując np. taki kabel:

 

http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-wersja-pl-e36-e46-e39-e60-e90-i5079900353.html

 

Czy lepiej szukać jakiegoś mechanika, szczerze mówiąc to nie wiem kto u mnie w mieście (Piła) może to zrobić, od razu z ewentualnym uruchomieniem wypalania.

 

Czy ten kablem co podałem będzie nadawał się do DIS'a żeby uruchomić wypalanie?

Opublikowano

Kupo kolego jakiś porządniejszy kabelek. DIS to przeżytek- instaluj i ucz się odrazu Rheingolda lub Ista. Dis jest wolny , wymaga wirtualnej maszyny i zamula.

Musisz się zastanowić czy chcesz instalować i uczyć się programu i później samemu ogarniać auto czy oddać komuś i zapłacić. Skoro termostaty ok to teraz trzeba sprawdzić błędy w ECU oraz skontrować czy czujniki od DPF działają poprawnie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jest to błąd czujnika ciśnienia doładowania. Dlatego jeśli podaje on złą wartość turbo nie jest w stanie osiągnąć prawidłowego ciśnienia i masz spadek mocy. Przed chipem miałeś ten problem?
Opublikowano
Wcześniej nie miałem tego problemu . Dlatego też pojechałem do tunera żeby to sprawdzili ale powiedzieli mi że program jest dobrze zrobiony .
Opublikowano
Diagnostyka/hamowania była przed softem? Nie chcę tu odbiegać od tematu wątku więc może wklej wykres o odpowiednie miejsce na forum to się oceni co i jak:-) Problem może nie mieć związku z chipem(tez jest taka opcja)
Opublikowano
Tak była robiona i wyszło 130KM mówili że geometria się zacinala dlatego tak mało. Ten błąd nie wyskoczył od razy po chipie i usunieciu dpf ale po 2 wizycie u tunera gdzie resetowane były wartości wszystkich czujników gdyż wywalaly błąd od Dpf którego już nie było .
Opublikowano
Dodam że po odłączeniu map sensora wywala inne błędy i turbina wogole nieparacuje. Ale postaram się podmienić map sensor od znajomego i zobaczymy co będzie się dziac.
Opublikowano
,,Gratulacje'' dla tunera który robi soft w niesprawnym aucie.....sam wynik 130koni powinien mu dać dużo do myślenia. Ja na Twoim miejscu bym tam pojechał i zarządzał wgrania serii oraz zwrotu kosztów.Na soft trzeba się umawiać do forumowych partnerów lub innych sprawdzonych firm co daje jakąś gwarancję na te że wszystko będzie w miarę O.K No cóż musisz chyba wymienić boost sensor i jeśli chcesz nadal soft musisz ponownie wrócić na hamownie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problemem okazał się zacinający zawór egr, Jak na razie błędów nie ma i moc jest cały czas. Teraz mam jeszcze pytanie czy istnieje opcja żeby zamontować w miejsce gdzie był dpfz katem, katalizator ze wcześniejszych roczników bez dpf? bo troszkę drażni mnie zapach z wydechu.
Opublikowano

panowie wymieniłem czujnik ale nadal pokazuje takie błędy ?

zastanawiam sie czy przypadkiem ktoś już sie nie pozbył dpf i temu te błędy ?

dziwi mnie też fakt ,ze w inpie sa błędy a w aucie nic sie nie wyświetla na temat dpf

oto aktualne błędy

blad4.jpg

blad2.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie mam pilne pytanko, jak rozpoznać czy moje e90 320d 06 ( M47) ma DPF ?

 

pomijam oczywiście sposób - jak końcówka w dół to nie ma DPF...

Podobno można poznać po rozkodowaniu VIN, ale jak , ja po rozkodowaniu na bimmerwork , czy przez etk nie mam żadnej wzmianki o DPF w opcja , ale czy to oznacza że napewno nie mam ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No jak nie masz w wyposazeniu po zdekodowaniu to nie masz.
Opublikowano

A możesz powiedziec jak powinno być opisane w wyposażeniu..

 

bo najlepsze jest to że byłem w serwisie w Poznaniu ( BMW Mikołajczak) i powiedzieli mi o ile pamiętam że jest tam DPF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.