Skocz do zawartości

Różnica w kosztach eksploatacji 540 V8 a R6 528/523/520 ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zakładam gaz do auta.Kosztuje 3200,do V8 3500 czyli różnica żadna.

540 V8 po dużym mieście spali z 18L

520i 12L-14L,

523i 14L-16L,

528i 16L-18L.

Zastanawiam się czy nie kupić sobie V8 bo moc jest konkretna ale boje się żebym nie wpakował się w niewiadomo jakie koszta.

Czy V8 jest sporo droższe w utrzymaniu/eksploatacji (części typu klocki) i czy jeśli się ewentualnie coś zepsuje to naprawa będzie podobnie kosztowała jak w R6 czy zapłace jak za zboże ???

Może zamiast 520i kupić 523i/528i bo koszta będą mniej więcej podobne a w V8 to już będzie kosmos.520i trochę słabawe jest a po zagazowaniu boje się że będzie już tragedia.

Tak patrzyłem na 523i/528i to mają bardzo podobne osiągi/spalanie może coś podpowiecie.

W V8 się jednak boję tych ewentualnech kosztów i myślę żeby poszukać dobrego 523i/528i i kupić taki który znajdę w lepszym stanie technicznym bo jak pisałem 520i po gazie może być lipa :?

Co myślicie ?

Edit:Jeśli będę kupował inne auto to oczywiście tylko z Raichu,roczniki które biore pod uwagę można wywnioskować z modeli które podałem,tak używałem funkcji szukaj i nie znalazłem tematu który by zaspokoił moją ciekawość,nie ma mowy o ropniaku(nie pytać dlaczego).

Opublikowano
miałem ten dylemacik rok temu, trafiła się śliczna 535 z gazem(wtrysk) kupiłem i byłem bardzo zadowolony(do sprzedania bo obecnie M5 :twisted2: ) ale koszt utrzymania 535/540 a 528/523 jest znaczący. Najekonomiczniejszym rozwiązaniem jest 528 osiągi OK i utrzymanie na znośnym poziomie.
------- /// M ---------
Opublikowano

No tak ale...

...kolega pyta czy jest różnica w eksploatacji, a jeśli jest-to z czego ona wynika?

Bo nie chodzi tylko o spalanie.

Sam ciekaw jestem rozwinięcia tego tematu.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano
Tak patrzyłem na 523i/528i to mają bardzo podobne osiągi/spalanie może coś podpowiecie.

 

jakie podobne osiągi??Co ty kolego wygadujesz.uzytkuje te dwa samochdy (528 i 523) na codzień i roznica w mocy jest zasadnicza a nie podobna i wbrew pozorom 2.8 mniej pali-dla nie ktorych moze to byc smieszane bo maja tylko 2.5 170KM i nie wiedza ie tak naprawde pali 2.8.jesli chodzi Ci o silnik R6 to tylko 2.8 to chyba ze 3.0diesel tez jest bardzo fajny.no a V8 to oczywiscie bajka a jeszcze 4.4 to :roll2: super sprawa

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
Zakładam gaz do auta.Kosztuje 3200,do V8 3500 czyli różnica żadna.

 

 

Czy ta instalacja za 3500zł do v8 to II generacja?

 

Czy V8 jest sporo droższe w utrzymaniu/eksploatacji (części typu klocki) i czy jeśli się ewentualnie coś zepsuje to naprawa będzie podobnie kosztowała jak w R6 czy zapłace jak za zboże ???

 

Różnice w częściach są znaczne ponieważ w 540 jest wszystko inne niż w pozostałych wersjach silnikowych, mowa tu o wahaczach, tarczach i normalnych elementach eksploatacyjnych. Porównaj ceny tarcz np 528 i 540 to uświadomisz sobie różnicę.

 

Moim zdaniem jeśli boisz się kosztów to najrozsądniejszym wyborem jest 528i.

Opublikowano
tak jak JELITO cena właśnie zawieszenia, hamulców, amory na tym jest największa różnica bo jest zupełnie inne.
------- /// M ---------
Opublikowano
Zakładam gaz do auta.Kosztuje 3200,do V8 3500 czyli różnica żadna.

 

 

Czy ta instalacja za 3500zł do v8 to II generacja?

 

 

:lol: :lol: :lol: to ten typ instalacji, czesto opisywany na forum w kategorii "mam problem"

a pewnie przy mocniejszym wciśnięciu gazu, instalka zostanie wypluta przez rure wydechową :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Opublikowano

FanatykBMW

 

nie wiem skad wzioles te litry spalania....zakladalem gaz firmy BRC w e -39 523 i spalanie w miescie wynosi 11-13 litrow a na trasie przy szybkosci 100-130 km/godz. wyszlo 10.5 litra...instalacja kosztowala 4200zl.jeszcze do malej negocjacji....takie ceny oscyluja w wielu firmach 4200-4600zl.zbiornik w kole 90l...mniejszy 100zl. taniej :norty:

 

poczytaj na temat tej instalacji...http://www.autoeko.pl/?a=2..np. do merca ta sama instalacja kosztuje 3600zl. ale to 4 cylindry :norty:

Opublikowano
Zakładam gaz do auta.Kosztuje 3200,do V8 3500 czyli różnica żadna.

 

 

Czy ta instalacja za 3500zł do v8 to II generacja?

 

Sekwencja do 6R 3200zł ,do 540i V8 3500zł z butlą w kole i kurkiem obok wlewu.Informacje od podobno najlepszych fachowców w centrum polecanych również na tym forum przez userów.Myślę że taki chwlony warsztat nie odwala lipy. Tutaj dzwoniłem www.bmwlodz.pl

 

Moim zdaniem jeśli boisz się kosztów to najrozsądniejszym wyborem jest 528i.

Boje się kosztów bo właśnie sprzedaje auto w które wpakowałem ponad 10 tyś. przez jedną drobną usterkę i dalszej reakcji łańcuchowej ale my nie o tym.

 

tak jak JELITO cena właśnie zawieszenia, hamulców, amory na tym jest największa różnica bo jest zupełnie inne.

 

A co z pozostałymi częściami np. jak coś w silniku ulegnie awarii :?:

 

 

:lol: :lol: :lol: to ten typ instalacji, czesto opisywany na forum w kategorii "mam problem"

a pewnie przy mocniejszym wciśnięciu gazu, instalka zostanie wypluta przez rure wydechową :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Tak jak pisałem to polecany warsztat i takich fuch tam chyba nie odwalają :hand:

 

Nie wiem co mam zrobić :cry2:

Opublikowano
ahahaa 13L w mieście....chyba ze na 70km.spalanie ok 18L tyle ze ja mam Steronic.i jak moze byc butla w kole 90L??

 

nie no z tym kołem to sie pewnie koledze pomyliło,

ale 18 w mieście jak na 523 to sie moze zgadzać bo masz awtomat

a awtomaty w mieście to chlejtuny....

ale za to jakie wyyygodne :cool2:

Opublikowano
ahahaa 13L w mieście....chyba ze na 70km.spalanie ok 18L tyle ze ja mam Steronic.i jak moze byc butla w kole 90L??

 

nie no z tym kołem to sie pewnie koledze pomyliło,

ale 18 w mieście jak na 523 to sie moze zgadzać bo masz awtomat

a awtomaty w mieście to chlejtuny....

ale za to jakie wyyygodne :cool2:

 

wiesz kolego...jak miał bym jeździć biegówką po warszawie w godz szczytu to...było by ciężko :? miałem wcześniej 528 manual i teraz mam 528iA i pali 2L wiecej.to tez nie ma tragedi a komfort jazdy jest sporo większy szczególnie w zatłoczonym mieście jakim jest warszawa.

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
z butla ...pomylilem sie jest 60l...ale spalanie takie jest i to na krotkich odcinkach...sam bym nie wierzyl gdybym nie widzial....zastanawiam sie teraz czy nie sprzedac disla i kupic z benzyna i zalozyc gaz...choc nigdy nie mialem przekonania do gazu :norty: :norty: :norty:
Opublikowano

W poprzedniej 740 v8 miałem instalację Prinsa za którą zapłaciłem 6400zł (zakładana w EGP W-awa), w obecnej 540 mam instalację BRC seqent 56 (koszt minimalnie mniejszy)

 

Co to za instalacja za 3500zł do v8, to tak spadły ceny Polskich instalek?

 

Rodzaj instalacji LPG Cennik zł (brutto)

Gaźnik produkcji polskiej od 1 200,-

Gaźnik produkcji zachodniej od 1 200,-

Monowtrysk + katalizator od 1 650,-

Zachodni wtrysk wielopunkt + katalizator od 1 850,-

Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk gazu włoski do sam.

4-cylindrowego (plastikowy kolektor ssący) od 3 200,-

Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk gazu holenderski do sam.

4-cylindrowego (plastikowy kolektor ssacy) od 4 800,-

Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk gazu włoski do sam.

6-cylindrowego (plastikowy kolektor ssący) od 4 100,-

Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk gazu holenderski do sam.

6-cylindrowego (plastikowy kolektor ssący) od 5 300,-

Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk gazu włoski do sam.

8-cylindrowego (plastikowy kolektor ssący) od 4 500,-

Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk gazu holenderski do sam.

8-cylindrowego (plastikowy kolektor ssący) od 6 500,-

Wtrysk gazu ciekłego "JTG" V-Generacja

do samochodów 4-cylindrowych od 5 000,-

Wtrysk gazu ciekłego "JTG" V-Generacja

do samochodów 6-cylindrowych od 5 900,-

Wtrysk gazu ciekłego "JTG" V-Generacja

do samochodów 8-cylindrowych od 6 900,-

Opublikowano
Ja mam butlę w kole do której wchodzi 65 litrów. A instalka poza wymianą filtrów chodzi zupełnie bezobsługowo, ale za jakość trzeba płacić.
Opublikowano
dodam jeszcze dla przykładu, że np filtr paliwa do bmw 540i po liftingu kosztuje 225zł

 

 

oj oj drogość widzę, drooooogość ;)

 

w ogóle ładną masz tą 5-tke

kiedyś też chciałem kupić te felgi..

daja naprawdę fajny efekt,

Opublikowano
U mnie instalka III generacji wtrysk ale nie sekwencyjny tylko ciągły na silniczkach krokowych. Miasto emeryt 16l, kozak 18l :norty: trasa emeryt 12l, super kozak 18l :norty: jak klima to zawsze + 2l
Pozdr
Opublikowano
W 540 masz ten komofrt, że, czy klima jest wlączona czy nie, to spalanie nie zmieni się :norty:
Opublikowano

Nie wiem co to za instalacja,wiem że reduktor jest KME Gold i jakieś wtryski do 350KM ale ni bardzo chciał powiedzieć jakie a ja się też wcale nie znam żebym się mądrzył tyle co na forum poczytałem.

Proponuje wrócić do tematu :!:

Czyli jednym słowem jeśli nie mam wiadra pieniedzy które się w dodatku same w nim rozmnażają lepiej jest zostać przy wersji któregokolwiek silnika 6R :idea:

Opublikowano
Czyli jednym słowem jeśli nie mam wiadra pieniedzy które się w dodatku same w nim rozmnażają lepiej jest zostać przy wersji któregokolwiek silnika 6R

 

coś w tym stylu. lepiej cieszyć się jazdą super R6 niz mysleć czy mnie bedzie stać na następny serwis v8. I z tego też względu jest bardzo ciężko trafić na naprawdę super zadbaną 540.

 

w ogóle ładną masz tą 5-tke

kiedyś też chciałem kupić te felgi..

daja naprawdę fajny efekt,

 

Dzięki. Co do felg to są naprawdę super, ale jeździ juz na nich co drugie auto. Myślę o zmianie.

Opublikowano

CZE .. a tak na powaznie to posiadam e39 535 v8 na mieszalniku :twisted: i tak koszty eksploatacyjne sa o wiele wieksze niz do r6 :( np wachacz przedni r6 100 zl a V8 370 zl :cry: w V8 jest jeszcze drązek srodkowy W ZAWIESZENIU z przodu dobrej jakosci 700 zl tandeta 300 NIE WARTO TYLKO LEMFORDER a w r6 tego drazka nie ma :D teraz przeplywomierz do r6 bodajze cos okolo 250 zl a do V8 ja dalem 890 zl dzieki uprzejmosci kolegi normalnie od 1200 zl :arrow: V8 lubi wykanczac mosty ( ja dwa na rok po czesci z braku szperu ale ciezki to temat i drogi :( ) drozsze amory ,paski,wiecej oleju . wiecej swiec , drozszy akumulator , gorzej dostepne czesci . do r6 termostat 60 zl ja dalem 270 zl orginal nie znalazlem zamiennika :oops: TROCHE SIE NA AUTACH ZNAM TROCHE ICH MIALEM I STWIERDZAM ZE V8 JEST DROGIM AUTEM W UTRZYMANIU :wink: I NAJLEPSZYM KOMPROMISEM miedzy kosztami a osiagami jest 528 :cool2: NO ALE DZWIEK V8 U MNIE NA STOZKU WYDECH BEZ KAT... I TLUMIKOW BEZ WYGLUSZEN MASKI ITD :twisted: MMAASSAAKKRRAA JAK ARMATA AZ MI CIARKI PRZESZLY I DO 250 KM/H CIAGNIE BEZ PROBLEMU :roll2: :cool2: tak wiec zalezy od ciebie co chcesz osiagi i dobra JAZDE czy koszta chodz 528 tez idzie dobrze ale gora obrotow kiepska :( A V8 CIAGNIE I CIAGNIE :jawdrop:

nastepny wazny temat SPALANIE

jazda miasto 11,5 do 14 l zaznaczam manual i noge tez mam ciezka

trasa jazda ? u mnie w granicach 12-14 l ale nie ma ze boli opór non stop od 180 do 250 jak sie tylko da :lol: tak wiec nie wiem ile pali przy 120 km

A TERAZ LPG !!!!!

owszem zalozylem jakies rok temu z groszami i co i nic ... te silniki jak np M60 bardzo dobrze znosza gaz :D nie wiem jaka mam instalacje dalem 4300 zl . z poczatku troszke regulacji bylo np z wolnymi obrotami ale po paru dnianch cierpliwosci doszlismy do wszystkiego :modlitwa: jestem jednym z niewielu uzytkownikow ktory jest zadowolony z instalacji lpg ... przejechalem juz ponad 80 tys i czy ja mam gaz w aucie ? tak ale widze to tylko po rachunkach za paliwo :idea: co do spalania gazu miedzy 15-17 l miasto a trasa 14-16 l tylko opor :evil: zreszta co do spalania gazu mozna sobie regulowac na laptopie;) tylko albo moc albo spalanie :( JESLI ZADAJAC TO PYTANIE DO MNIE ... CZY WARTO TAK WIECEJ PLACIC ZA V8 NIZ R6? ODPOWIADAM TTAAKK BO MOCY NIGDY ZA WIELE A BMW MA JECHAC BO POTO ZOSTALO STWORZONE ALE TO MOJE ZDANIE :cool2: O JA LECE SIE PRZEJECHAC MOJA GRANATOWA SUKA ... PIERWSZE AUTO KTORE MI SIE NIE ZNUDZILO PO DWOCH LATACH UZYTKOWANIA BO Z REGULY PO ROKU INNE SPRZEDAWALEM :( I MYSLE ZE TO PRZEZ silnik V8 NIE CHCE SIE GO POZBYC tym bardziej szykuje sie na wymiane na 4,4 l hmm nawet nie mysle co to bedzie

moim zboczeniem jest dzwiek silnika dlatego bede placil wiecej za utrzymanie ale ten dzwiek V8 :D dobra jade sie przejechac :twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.