Skocz do zawartości

Bunia mi horuje:( Jaka przyczyna?


Darek80s

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mojej Beatce strasznie chce sie pić. Srednie spalanie wychodziło mi ok9 litrów a teraz ok 14 :( Do tego jak silnik mi sie nagrzeje to zaczynają falować obroty nieraz w granicach 700/ 1100 a nieraz mniej. Pojechałem do mechanika i chyba sie go przestraszyła bo nagle wszystko było w porządku, chodziła idealnie. Na drugi dzień znowu objawy wróciły. Co może być przyczyną? Czy podłączenie pod komputer wykaże co jet nie tak?

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze to nie termostat bo normalnie mi grzeje. Ja z mechanikiem obstawiam krokowca ale wolał bym sie mylić, bo to drogi interes :? Podobno można go jakoś wyczyścić, czy moczyć w benzynie? Macie jakiś patent? Bo mechnik pewnie bedzie chciał od razu wymieniac. Czy komputer wykaze jesli to krokowy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury znajduje się pod kolektorem dolotowym. Sa tam dwa prawie takie same czujniki, niebieski (to o tym mowa)- podaje info do komputera, i brązowy przekazuje tem. na wskaźnik tem!jeśli ten pierwszy (niebieski) jest walniety wtedy na zimnym silniku komputer musi sobie sam dobierać temperaturke a co za tym idzie robi to żle!bierze dane awaryjne zapisane w pamięci a są one zgodne ale dla silnika już rozgrzanego!na zimnym silniku komputer dostaje info że tem silnika wynosi 80*C i wtedy zaczynają się dziwne rzeczy dziać!przedewszystkim zwiększa się zuzycie paliwa oraz silnik nie równo chodzi!jeżeli twój silnik jest już rozgrzany i falowanie obrotów mija (na wolnych obrotach oczywiście) to silnik krokowy odpada bo gdyby to była jego wina , obroty falowały by prawie cały czas!zacznij od tego czujnika bo to jest dużo tańsdze:)Powodzenia!
(OO( )( )OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a silnik krokowy wyczyścić napewno nie zaszkodzi:)troche benzyny ekstrakcyjnej (lub zwykłej :twisted2: ), nafty albo czegoś w tym stylu i pukanie, pukanie i jeszcze raz pukanie:)można troche potem wacikami do uszów przetrzeć(taki mój patent):)hehe :roll2:
(OO( )( )OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domoko :nienie: nie wprowadzaj w błąd bo kolega od tego pukania twojego to sobie cały silniczek potłucze :mrgreen:

miałeś na myśli płukanie oczywiście.

 

PS.

sorry za zgryźliwość ale....humor mi dopisuje...

 

a koledze zalecam wyjazd na kompa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury znajduje się pod kolektorem dolotowym. Sa tam dwa prawie takie same czujniki, niebieski (to o tym mowa)- podaje info do komputera, i brązowy przekazuje tem. na wskaźnik tem!jeśli ten pierwszy (niebieski) jest walniety wtedy na zimnym silniku komputer musi sobie sam dobierać temperaturke a co za tym idzie robi to żle!bierze dane awaryjne zapisane w pamięci a są one zgodne ale dla silnika już rozgrzanego!na zimnym silniku komputer dostaje info że tem silnika wynosi 80*C i wtedy zaczynają się dziwne rzeczy dziać!przedewszystkim zwiększa się zuzycie paliwa oraz silnik nie równo chodzi!jeżeli twój silnik jest już rozgrzany i falowanie obrotów mija (na wolnych obrotach oczywiście) to silnik krokowy odpada bo gdyby to była jego wina , obroty falowały by prawie cały czas!zacznij od tego czujnika bo to jest dużo tańsdze:)Powodzenia!
Nie zrozumiałes chyba, na zimnym silniku jest dobrze, nierówno pracuje jak silnik sie nagrzeje. Właściwie teraz znowu sie poprawiło, czasem faluja a czasem nie. spalanie mi teraz wyszło 11 na tej samej trasie miesciłem sie zawsze w 9. samochód grzeje mi szybko ale wskaźnik temperatury to różnie mi pokazuje nieraz juz po kilku km jest na połowie a nieraz zrobie 20 i pokazuje ze zimny, a grzeje normalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną może być również uszkodzony regulator ciśnienia paliwa. Jeśli ma uszkodzona membranę, to "puszcza" paliwo wężykiem podcisnieniowym do kolektora w okolicy przepustnicy. Najprościej to sprawdzić zdejmując ten wężyk. Jeśli będzie mokry od benzyny, to dostaje dodatkowe paliwo do kolektora (większe zużycie + obroty). Sprawdź, to akurat nic nie kosztuje ! (chyba, że okaże się, że mam rację)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie mi taka rzecz. Teraz wydaje mi sie że wszystko jest w porządku , silnik pracuje równo, co kilka dni mu odbija i na jakimś skrzyżowaniu obroty mi wariują od 500 do 1200, a na następnym skrzyżowaniu znowu jest w porządku . Zastanawiam sie czy jak pojade na kompa a obroty będą w porządku to czy komputer wykaże dlaczego bunia tak czasem wariuje?

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer wykaze Ci bledy, ktore zostaly w pamieci, nawet jezeli obecnie nie wystepuja

dowiesz sie wreszcie czy usterka dotyczy czujnikow, czy tez powinienes szukac bardziej w kiedynku wadliwych membran, brudnego krokowego, itp, itd...

 

jezeli jak piszesz zamiast 9 pali Ci 14, to od 06/12 kiedy wrzuciles temat na forum, pewnie juz spaliles wiecej "nadwyzki" paliwa niz kosztowaloby badanie komputerowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem niemal identyczny problem co Ty. Też czasami mi falowaly obroty, z czasem częstotliwość falowania się nasilała. Na początek radziłbym Ci wyczyścić silniczek krokowy, można to zrobić samemu, jak to nie pomoże to będziesz musiał szukać dalej niestety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na paliwo wydaje ostatnio majątek bo sporo jeżdże. Jak znajde wolna chwile to może jutro pojade do mechanika. Dam znać jak wykryje przyczyne, może komuś sie to przyda w przyszłosci. Dzięki za rady.

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.